Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  106 13736
Skal knækkes
Golder's Avatar
Jeg og Bartulf har gleden av å invitere alle Bronze til Platinum-spillere til en ny turnering etter braksuksessen i februar. Nå blir det en ny runde med Single Elimination, og vinneren stikker av med ett gavekort på 500kr hos Komplett.no!

Turneringen starter Lørdag 21. April 2012, kl 18:00

Vi streamer direkte fra hver eneste runde og underholder i pausene. Vi lover god stemning hele kvelden som avsluttes med noen runde day9s random team monobattle - som selvsagt også streames!

Dere kan begynne å melde dere på i dag på http://challonge.com/tournaments/signup/ggjfnyit8r

Når dere melder dere på er det fint om dere bruker "forumnavn/ingamenick.#id", så turneringen går lettere.

Regler

Alle skal være tilgjengelige på #nff.sc2 på IRC.
Les hvordan du kobler deg til nederst i posten.
(OPPDATERT) Kampresultat meldes på #nff.sc2 slik: dittnick - motnick x-x
Spørsmål rettes til Golder.
Nickene du melder må samsvare med nickene dere registrerer dere under på challonge.com

Det spilles single elimination:
Alle runder spilles best av 3, unntatt finalen som spilles best av 5.

Map pool:
  • Cloud Kingdom LE (Runde 3)
  • Korhal Compound LE
  • Antiga Shipyard
  • Entombed Valley (Runde 6)
  • Metalopolis (Runde 1)
  • Shakuras Plateau (Runde 2)
  • Tal'Darim Altar LE (Runde 4)
  • The Shattered Temple (Runde 5)

Slik velges kartene dere skal spille på:
Rundenummeret i map-pool avgjør hvilket map første kamp skal spilles på.
I en best av 3 eller best av 5 velger taperen av forrige kamp alltid neste kart.
Samme kart kan ikke spilles mer enn en gang i hver serie!

Regler for spill:
  • Turneringsadministratorene har rett til å fjerne spillere som de føler ikke oppfører seg etter turneringen eller forumets regler. Vi oppfordrer alle til å oppføre seg og bruke sunn fornuft.
  • Oppfør deg! Hvis vi får høre av noen ikke oppfører seg mot motstanderne sine, forbeholder vi oss retten til å diskvalifisere vedkommende fra pågående og framtidige turneringer.
  • Noshow: Hvis motstanderen din ikke har møtt opp (ikke er online på Battle.net eller IRC), gi umiddelbart beskjed til en admin. Fortsett å prøve å finne ham/henne - hvis han/hun etter 15 minutter fortsatt ikke er å finne, gi beskjed igjen og du får walkover.
  • Spectators: Det er opp til spillerne hvor mange spectators som slipper til i kampen, men hovedstreamer + admins har alltid rett til å se på. Hvis en av spillerne vil ha en spectator ut, må vedkommende ut.
  • Disconnect: Ved disconnect bør spillerne bli enige om kampen skal spilles på ny eller om det var en klar ledelse for en av spillerne. Hvis spillerne er uenige om dette, ta kontakt med en admin og vær klar til å vise til replay.
  • Husk å skru av "Only allow friends to send me invites" og "Only allow friends to send me chat messages" under Battle.net-innstillingene mens turneringen foregår! Hvis du ikke gjør dette, risikerer du at motstanderen din ikke får kontakt med deg!
  • Dersom du vet om en smurf-account er du pliktet til å melde i fra om det. Hvis du føler det er grunn til å tro at du har møtt en smurf har du rett til at kampadministratorene ser gjennom replayen fra denne kampen. Er administratorene enige om at det har foregått smurf vil kontoen bli utestengt fra turneringen. Brudd på reglene vil ellers medføre sanksjoner




IRC-instruks. Kun for windows:
  1. last ned mIRC fra www.mirc.com (klienten er gratis første 30 dager.)
  2. Installer og start programmet.
  3. Fyll ut nickname og alternative-nicname
  4. Trykk Ok.
  5. Skriv /server irc.homelien.no og vent på at du kobler til serveren.
  6. Når du er tilkoblet skriver du /join #kanalnavn. I dette tilfellet #nff.sc2
  7. Anbefaler også freak.no sin kanal #nff
  8. Se også helk sin guide til IRC her: http://freak.no/forum/showthread.php?t=92558
Sist endret av nso; 21. april 2012 kl. 15:36.
Hadde vært artig å bli med men tror nok jeg er for dårlig til dette (bronze )
Skal knækkes
Golder's Avatar
Trådstarter
Du tar helt feil, dette er kun for morro skyld. Bronze er perfekt nivå!
Ingen som er for dårlig. Meld deg på! Kan garantere at det blir gøy!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Rusten plat her som gjerne er med.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Vurderer det, men når jeg egentlig aldri har spilt SC2 ordentlig så ser jeg for meg over én uke med blodsvetting av SC2 for å komme meg opp på et akseptabelt nivå, men heey, taper jo ikke noe på det. I'm in.
Håper jeg ikke blir gruset til fillebiter
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Bra initiativ, kjipt for meg at jeg skal på konferanse den helga. Ble over snittet fascinert over av at vi har kommet til en tid der man må legge ut instruks for hvordan mIRC skal installeres, spesielt på et IT forum.
Har meldt meg på nå, gleder meg som en unge
ESM
Lazy Generation
Hvorfor ikke høyere enn platinum?
Sitat av ESM Vis innlegg
Hvorfor ikke høyere enn platinum?
Vis hele sitatet...
Planen var å ikke skremme vekk spillere i lavere leagues (da disse er som regel i flertall) og gi de som ikke er i master-league en mulighet til å vinne. Forrige turnering var uten begrensning i leagues.
Sist endret av Bartulf; 10. april 2012 kl. 22:58.
I am in.

Bra opplegg Bartulf og Golder.

Kan forøvrig sikkert hive i et 500,- gavekort fra Host1.no til andreplassen hvis ønskelig.
Jeg er med!
Jeg kan bli med, for å fylle rekkene. Kan ikke si at jeg er i nærheten av noe som kan kalles helt grei når det gjelder skills, så blir med for moro skyld
Jeg er med.
Knotman.562
Sitat av Knudsen Vis innlegg
Jeg er med.
Knotman.562
Vis hele sitatet...
bare registrer deg på challonge linken ^^
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av ESM Vis innlegg
Hvorfor ikke høyere enn platinum?
Vis hele sitatet...
Sitat av Bartulf Vis innlegg
Planen var å ikke skremme vekk spillere i lavere leagues (da disse er som regel i flertall) og gi de som ikke er i master-league en mulighet til å vinne. Forrige turnering var uten begrensning i leagues.
Vis hele sitatet...
Er det en grense på league? Vil dere få dette i førsteposten?
Kan jeg delta med Silver 1v1 selv om jeg har en kompis som slepte meg opp i Diamond 2v2?
Sitat av Sio Vis innlegg
Er det en grense på league? Vil dere få dette i førsteposten?
Kan jeg delta med Silver 1v1 selv om jeg har en kompis som slepte meg opp i Diamond 2v2?
Vis hele sitatet...
der er vell snakk om League plassering i 1v1 ikke 2v2 tror jeg ....
Sist endret av robojot; 11. april 2012 kl. 14:42.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av robojot Vis innlegg
der er vell snakk om League plassering i 1v1 ikke 2v2 tror jeg ....
Vis hele sitatet...
Det tror jeg og, men jeg fortrekker en garanti.
To stykk i bronze kan være diamond i 2v2, så hvis 2v2, 3v3 eller 4v4 leagues teller med her, er det nok mange som ikke får lov til å være med.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Trådstarter
Vi snakker 1v1-ranking, ofc. Skal se om ikke vi får det inn i førstepost. Kjekt at så mange blir med
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Når er siste påmeldings frist?
Er ikke sikker på om jeg er hjemme akkurat da, men får sjekka litt seinere.

Høres drit fett ut, er bronze selv (skills = shitty ) men har vært med på lignende turneringer før, er morro at noen tar initativ til det.
Lett at jeg blir med
Sitat av gotejds Vis innlegg
*MVPDongRaeGu*
Vis hele sitatet...
Tror vi har en vinner
Hvorfor ikke ha med noen spillere over plat? trenger ikke premie eller noe vil bare være med kanskje streame en eller to kamper av det slik at folk kan se høyere nivå også.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Kjell_T_Ring Vis innlegg
Hvorfor ikke ha med noen spillere over plat? trenger ikke premie eller noe vil bare være med kanskje streame en eller to kamper av det slik at folk kan se høyere nivå også.
Vis hele sitatet...
Det er ikke akkurat mangel på folk som streamer over platinum nivå :P
Problemet med å la Diamonds++ å delta, er at de vil kjøre over "resten" temmelig overlegent, og det skremmer bort lower-league spillere fra turneringen. I tillegg vil dem jo eliminere andre spillere, og dermed gi deltakere enda mindre grunn til å bli med.
Sitat av Sio Vis innlegg
Problemet med å la Diamonds++ å delta, er at de vil kjøre over "resten" temmelig overlegent, og det skremmer bort lower-league spillere fra turneringen.
Vis hele sitatet...
Det er sant. Men man kunne jo, som han over deg sier, streamet høyere nivå f.eks etter turneringen. Jeg vil veldig gjerne se hvor gode freakere vi har!

Jeg er med, som forrige gang
Sitat av Sio Vis innlegg
Det er ikke akkurat mangel på folk som streamer over platinum nivå :P
Problemet med å la Diamonds++ å delta, er at de vil kjøre over "resten" temmelig overlegent, og det skremmer bort lower-league spillere fra turneringen. I tillegg vil dem jo eliminere andre spillere, og dermed gi deltakere enda mindre grunn til å bli med.
Vis hele sitatet...
Og jeg som har vært med på alle freak turnerningene fra jeg var bronze Er vel ikke gjennomførbart med en liten ekstra turnering eller noe for diamond+, men om det er flere som vil så meld interessen deres her hvertfall.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Trådstarter
Du kan prøve å bli med i monobattles etter turneringen?
Da meldte jeg også meg på. Jeg ble faktisk inspirert til å kjøpe starcraft2 da jeg observerte forrige freak-turnering, så jeg er veldig fersk, men er med for moro skyld!
Ble en dobbel påmelding ved et uhell og lenken til å slette fungerte ikke, så admin må gjerne fjerne "portra" fra listen hvis det lar seg gjøre, og la "danchr/portra.579" stå.
Aaah, fuck, kan ikke være med... Skal spille konsert den dagen. Når er neste turnering? :P
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av danchr Vis innlegg
Ble en dobbel påmelding ved et uhell og lenken til å slette fungerte ikke, så admin må gjerne fjerne "portra" fra listen hvis det lar seg gjøre, og la "danchr/portra.579" stå.
Vis hele sitatet...
Du kan fjerne deg selv fra listen. Log in på challonge med den brukeren du vil ha bort, og de-registrer deg selv.
Øver inn nytt customized hotkey setup, så ble degradert til gold i season 7 Må legge meg i hardtrening fremover, skjønner jeg!
Skal knækkes
Golder's Avatar
Trådstarter
Sitat av danchr Vis innlegg
Da meldte jeg også meg på. Jeg ble faktisk inspirert til å kjøpe starcraft2 da jeg observerte forrige freak-turnering, så jeg er veldig fersk, men er med for moro skyld!
Ble en dobbel påmelding ved et uhell og lenken til å slette fungerte ikke, så admin må gjerne fjerne "portra" fra listen hvis det lar seg gjøre, og la "danchr/portra.579" stå.
Vis hele sitatet...
Flott at du også er med, og kjekt at du likte forrige turnering. Jeg har fikset den dobble påmeldingen.

Sitat av choxorz Vis innlegg
Aaah, fuck, kan ikke være med... Skal spille konsert den dagen. Når er neste turnering? :P
Vis hele sitatet...
En gang i fremtiden, helt garantert. Men så langt har vi ikke planlagt.

Sitat av Gamgee Vis innlegg
Øver inn nytt customized hotkey setup, så ble degradert til gold i season 7 Må legge meg i hardtrening fremover, skjønner jeg!
Vis hele sitatet...
Du skal ikke nøle med å registrere deg som deltaker anyways, vet jeg.

Vet ikke helt om jeg liker slike regler. Ender med en smurf i finalen uansett
Skal knækkes
Golder's Avatar
Trådstarter
Sitat av ZaiRoX Vis innlegg
Vet ikke helt om jeg liker slike regler. Ender med en smurf i finalen uansett
Vis hele sitatet...
Dette føler jeg du må utdype. Er jo bare for det gøye og det sosiale uansett
Tror en smurf er en hi-rank spiller som spiller på noen andres/ en lov-rank acount
Sitat av Melcor Vis innlegg
Når er siste påmeldings frist?
Er ikke sikker på om jeg er hjemme akkurat da, men får sjekka litt seinere.
Vis hele sitatet...
Siste frist for påmelding settes til 21. april kl 17:00, altså én time før turneringen starter.

Jeg ser det er en del som har meldt seg på uten å skrive character-coden sin (tre tall etter brukernavnet ditt i Starcraft). Hadde vært greit om dere kunne endret dette på Challonge, det gjør det mye lettere å finne dere in-game. Det er ikke krise, men da er det veldig viktig at dere skriver det på irc (#nff.sc2) når dere begynner.

Så langt har vi 22 påmeldte, noe som er fantastisk! Forrige turnering fikk vi bare 11 påmeldte, så det er veldig artig å se så mye interesse. Det er slikt som får oss til å ha lyst til å holde flere turneringer. Vi satser på å få 32 spillere tilsammen, men dette betyr ikke at dere må stoppe å melde dere opp når grensen er nådd. De resterende påmeldte blir plassert i kø og stepper inn for de som ikke møter opp. Det er alltid noen som ikke viser seg ved turneringsstart.
Sitat av ZaiRoX Vis innlegg
Vet ikke helt om jeg liker slike regler. Ender med en smurf i finalen uansett
Vis hele sitatet...
Tja, det finner man fort ut, men om man bryr seg er et annet poeng.
Bra drittsekkoppførsel uansett.

Ligger man på lav masters-nivå er det plenty av andre turneringer med små pengepremier der man faktisk har mulighet til å være i toppen.

Greit å la folk som ikke har tid til å spille mer enn en gang annenhver uke være konkurransedyktige her når de har satt en grense ved platinum.
Vil det bli gjort noen form for sjekk for å unngå juks?
Diamond/masters spillere som spiller seg ned i rank for å kunne delta?
Hva skjer om man registerer seg mens mad er i plat, men rykker opp til diamond etter at man er registert?
Sist endret av everlong; 12. april 2012 kl. 23:44.
Regner med å bli med denne gangen også! Må bare dobbeltsjekke før jeg registrerer meg.

Hooker dere opp noe system så man må "signe inn" 30 min eller noe før turneringa starter så man slipper så vilt mye walk-overs de første par rundene?
Meldte meg på til tross for at jeg ikke har spilt på leenge. Jeg er stuck i gold nå å det har jeg vært en stund nå. Var diamond for litt over et år siden :P
Count me in! Rusten platinum her
Kan jo bare sjekke career på den man spiller mot.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg har til gode å se noen cheese bronze-gold turneringene på Playhem, hvorfor skulle noen gjøre det her? Jeg kom i skade til å invitere en Diamond til turnering i tillegg, han trakk seg når han fant ut at grensen var plat, trass adgang til smurf konto. Jeg håper ingen vil finne på å jukse Dette er uansett for moroskyld.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Trådstarter
De spillerene som har lagt seg inn uten gamer-id (Altså navn.nummer) som alle andre, blir rått og brutalt fjernet fra listen. Bare for å ha det nevnt.

Dette gjelder Drawmelikeoneofyourfrenchgirls, dUCKY, Kvazz og Shagernaut enn så lenge. Fiks dette, ellers blir dere avregistret slik at dere må registrere dere på ny.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Hvordan finne gamer-id nå som den er fjernet fra profilen:
- Starte spillet.
- Hold musepekeren over profilbildet ditt i høyre hjørnet.
- Vent et sekund.
- Skriv ned!
Skal knækkes
Golder's Avatar
Trådstarter
En uke igjen, vil bare minne om denne tråden her: http://freak.no/forum/showthread.php?t=218088

Vi vil ha deres bidrag i streamen!
Har meldt meg på Challonge, dog to ganger fordi jeg skrev feil. Aner ikke hva #id er men. Måtte kjøpe spillet på nytt på grunn av Battle.net account krøll..
Da har jeg registrert meg riktig, registrerte meg uten å registrere bruker på challonge så noen må fjerne de to andre jeg klarte å lage.