Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2376
Har en stygg mistanke om at noen avlytter moblitelefonen min, sansynligvis purken. Blir stadig brutt når jeg prater med folk, selv om jeg har full dekning, hører noen gang "pip" når jeg prater med folk, og mange ganger har folk hørt at det har vært flere på linja enn bare oss (prating/mumling i bakgrunn).

Har tenkt litt på å kjøpe denne: http://www.spyshop.no/antiutstyr/kry...for-mobil.html

Eller bare skaffe meg en annen telefon med nytt nr, sånn kontant tlf som man får kjøpt i kiosken.

Fårslag?
Sist endret av marius800; 9. desember 2010 kl. 13:20.
Noia much?

Normalt å høre andre på linja, gjort det flere ganger selv, forstyrrelser fra andre tlf-samtaler. Tviler på at det er noe verre enn det. Med mindre du er en narkoboss som driver et verdensomspennende narkotikanettverk med menneskehandling og drap, tviler jeg på at du har noe å frykte. Bruk heller de penga på noe morsomt, snart jul og nyttår vett!
Kjøp kina-klone mobil fra dx med to sim inntak og uregistrert ringkontant fra Telia i sverige.
Har Politiet noen god grunn for å avlytte deg ?

Edit: Det koster dem mye å avlytte personer, dette gjøres kun i skjeldne annledninger, ikke få noian
Sist endret av ZELDUR; 9. desember 2010 kl. 13:43.
Det sikreste diagnosen på at det er hekta på lytteutstyr (etter hva jeg har hørt fra sånne "inni miljøet"-hardinger), er at du hører deg selv i ekko tilbake

Jeg har erfart at jeg har hørt meg selv noen sekunder etter når jeg har ringt talkcenter og liknende, men da er det jo informert at samtalen kan bli tatt opp..
Les disse trådene så finner du kanskje ut at du er litt vel paranoid:

http://freak.no/forum/showthread.php?t=170881

http://freak.no/forum/showthread.php?t=159674

Dersom du blir avlyttet skal du ikke kunne merke det, det er liksom hele poenget med å avlytte noen...
Er flere år siden man kunne høre at man ble avlyttet. At folk som regel blir beroliget av DET skjønner jeg ikke.
Blir du avlyttet den dag i dag, blir du ikke merket..

Husker å lese det et annet sted her på forumet tidligere.. Pga den nye metoden dem brukte skadet ikke teletrafikken på noen som helst måte, samtidig som purken fikk en "kopi".

Overdreven paranoia..?
- En kamerat så stadig skikkelser som fulgte etter han når han holdt på med hasj før, holder du på med noen stoffer som du kan bli paranoid av kanskje? For da kan man også HØRE ting som faktisk ikke er der
Sitat av McVik Vis innlegg
Noia much?

Normalt å høre andre på linja, gjort det flere ganger selv, forstyrrelser fra andre tlf-samtaler. Tviler på at det er noe verre enn det. Med mindre du er en narkoboss som driver et verdensomspennende narkotikanettverk med menneskehandling og drap, tviler jeg på at du har noe å frykte. Bruk heller de penga på noe morsomt, snart jul og nyttår vett!
Vis hele sitatet...
haha. beste svaret. hvis du fremdeles har "misstanker..." kan du jo bytte telefon... jævlig vansklig. nei.
va da svært kor noia man skulle ha i dag da
Hei du må kansje vurdere ditt hode i forhold til mega paranoia'n!! hvis du har en mobil tlf som er mye over ca3-4 mnd og bruker den mye til surfing video call, så sprenges modemet i mobilen og du vil da høre mye skurr bakrundsstøy ekko miste linja og så og si konstant sus i begge ender av samtalen.

vurder en ny mobil billig eller dyr et fett. bruk samme nr å se.

eller ei låne en kompis's tlf sett inn ditt sim og prøv...

lykke til og god jul.
Virkelig? Sprenges modemet etter 3-4 månder, men virker likevel? Dette kunne vært artig å høre litt mer om, eventuelt om du kunne gravd fram noen kilder som tar for seg fenomenet...
Relatert sak (mener ikke å kuppe tråden!) - Kjenner to pers. som mistenker at mobilen deres ble avlyttet (i forbindelse med en hendelse hvor noen - muligens ikke politiet - kan ha hatt interesse av å ha koll på folk som befant seg i nærheten). Loggene på begge mobilene var plutselig slettet (samtidig, tilsynelatende av seg selv), og en fyr som arbeider med tele /elektronikk en av disse har snakket med sa at dette kunne være tegn på at et slags avlyttingsprogram kunne ha blitt fjerninstallert. Vet ikke om det er mulig - men har jo lest at mobiler kan bli avlyttet bare de ligger påslått i lommen med sim-kortet i.

Gir det mening, eller er det myte?
Gir litt mening, men du kan være ganske sikker på at politiet ikke avlytter deg ved å installere noe på telefonen din da de har betraktelig bedre og enklere måter å gjøre det på (og med vel så høy grad av lovlighet).

Derimot, hvis du er paranoid, så skal man jo ikke se bort i fra trojanere og spyware på telefoner som kan gjøre avlytning ved hjelp av programvare på telefonen, men jeg ser for meg at det ville være ganske synlig på telefonregningen i løpet av kort tid... Informasjonen som samles må jo ut et sted (dog wifi er en fin måte på mange telefoner, da det ikke svir like mye på lommeboka).
▼ ... noen uker senere ... ▼
hahah, du kan være en helt vanlig dealer of folk snuten avlytter deg...
Vel, avlytting av forskjellig trådløs kommunikasjon er som regel ikke det vanskeligste.

Nå skal jeg ikke påstå at jeg har mest innsikt i hvordan man kunne gå frem for å få til noe slikt, men denne linken indikerer hvertfall at det er meget mulig.
Pipinga vil si at 1 av dere har lite penger på mobilkortet eller abonomanget, eller så blir batteriet snart flatt:P og ekko tipper jeg