Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  212 52303
Er det egentlig noe forskjell på Skull & Bones og Frimurerne?
Skull & Bones var "piratene", velstående, velutdannede seilere av den britiske krone. Skull & Bones, er en frimurer organisasjon relativt langt oppe i hierarkiet. Skulle gjerne gått i detaljer, men problemet er bare at for å gi en grei forklaring, samt i det hele tatt klare å diskutere dette temaet med en viss helhetilg forståelse, må man ha minst 5 års dedikert lesning unnabords, noe jeg egentlig ikke har enda. Dette er løst og dårlig sammensatt, mye fordi detaljer tar for lang tid.

Man regner med at toppen av pyramiden som de fleste frimurerorganisasjoner i verden i dag svarer til, består av en liten elite i et brorskap som heter Sion Ordenen aka The Order of Sion, eller The Order of The Prior of Sion eller noe slikt.

Sion var byen hvor Akhenaton (18 dynasti) vokste opp i Egypt. Akhenaton ble som kjent kastet ut av sitt eget land da han prøvde å presse monoteismen under dyrkelse av guden Aton på folket sitt. Akhenaton sverget at visst han ikke kunne ha Egypt, skulle han ha verden istedet. Dette er en forferdelig lang historie, og man kan gjerne se på dette som skole på nytt da det er nettopp det det er.


Akhenaton og faren var alliert med prestene i solbyen "on" aka Heliopolis, disse prestene var kjent som Hyksos, og jeg er temmelig sikker på at Rød Fluesopp (Amanita Muscaria) ble brukt bak disse veggene - ikke at det er noe galt med dette, men noen mennesker er som kjent gode, mens andre er onde. Slik er det bare. Det kommer som vanlig ned til den samme gamle krigen: Godt vs. Ondt og de onde ser tilsynelatende ut til å lede, bokstavelig talt.


Det er trolig atonistene som står bak både jøde- og kristendommen, og man regner med at Moses fra bibelen faktisk var Akhenaton. Jesus er Rød fluesopp aka Amanita Muscaria, akkurat som Buddha, Mithra, Odin og alle de andre mytologiske spirutuelle heltene av visdom osv.

Jeg må også legge til - det er ikke nødvendigvis "bad" med ETT globalt system (det vil potensielt sett si en mindre gruppe mennesker på topp som styrer verden under ett dømme fra toppen av pyramiden gjennom nettopp slike elitiske brorskap) ..så sant dette er oppegående psykologisk vel bevarte individer som virkelig vil menneskenes beste.

Spørsmålet er - er dem det?
Sist endret av mahogn; 29. oktober 2008 kl. 04:30.
Sitat av mahogn
Skull & Bones var "piratene", velstående, velutdannede seilere av den britiske krone. Skull & Bones, er en frimurer organisasjon relativt langt oppe i hierarkiet. Skulle gjerne gått i detaljer, men problemet er bare at for å gi en grei forklaring, samt i det hele tatt klare å diskutere dette temaet med en viss helhetilg forståelse, må man ha minst 5 års dedikert lesning unnabords, noe jeg egentlig ikke har enda. Dette er løst og dårlig sammensatt, mye fordi detaljer tar for lang tid.

Man regner med at toppen av pyramiden som de fleste frimurerorganisasjoner i verden i dag svarer til, består av en liten elite i et brorskap som heter Sion Ordenen aka The Order of Sion, eller The Order of The Prior of Sion eller noe slikt.

Sion var byen hvor Akhenaton (18 dynasti) vokste opp i Egypt. Akhenaton ble som kjent kastet ut av sitt eget land da han prøvde å presse monoteismen under dyrkelse av guden Aton på folket sitt. Akhenaton sverget at visst han ikke kunne ha Egypt, skulle han ha verden istedet. Dette er en forferdelig lang historie, og man kan gjerne se på dette som skole på nytt da det er nettopp det det er.
Vis hele sitatet...
Har du noen kilder på dette? Som grunngir ting med historisk bevismateriale slik sikkelige forskere gjør?

Sitat av mahogn
Akhenaton og faren var alliert med prestene i solbyen "on" aka Heliopolis, disse prestene var kjent som Hyksos, og jeg er temmelig sikker på at Rød Fluesopp (Amanita Muscaria) ble brukt bak disse veggene - ikke at det er noe galt med dette, men noen mennesker er som kjent gode, mens andre er onde. Slik er det bare. Det kommer som vanlig ned til den samme gamle krigen: Godt vs. Ondt og de onde ser tilsynelatende ut til å lede, bokstavelig talt.
Vis hele sitatet...
Godt vs. Ondt? Jaha ja, jeg lurer på om du ikke kaster ut ungen med badevannet når du totalt avviser all kjent statsvitenskap til fordel for plottet i ringenes herre...

Sitat av mahogn
Det er trolig atonistene som står bak både jøde- og kristendommen, og man regner med at Moses fra bibelen faktisk var Akhenaton. Jesus er Rød fluesopp aka Amanita Muscaria, akkurat som Buddha, Mithra, Odin og alle de andre mytologiske spirutuelle heltene av visdom osv.
Vis hele sitatet...
Jesus og samtlige andre religiøse skikkelser er fluesopp? Den der du simpelthen forklare mer...

Sitat av mahogn
Jeg må også legge til - det er ikke nødvendigvis "bad" med ETT globalt system (det vil potensielt sett si en mindre gruppe mennesker på topp som styrer verden under ett dømme fra toppen av pyramiden gjennom nettopp slike elitiske brorskap) ..så sant dette er oppegående psykologisk vel bevarte individer som virkelig vil menneskenes beste.

Spørsmålet er - er dem det?
Vis hele sitatet...
Hvis disse menneskene finnes tror jeg nok de er bedre skikket enn folk som sluker alle mulige konspirasjonsteorier rått, men det blir nok en heller teoretisk problemstilling.
Sitat av ivioynar
Har du noen kilder på dette? Som grunngir ting med historisk bevismateriale slik sikkelige forskere gjør?
Vis hele sitatet...
Skull & Bones:

http://www.meta-religion.com/Secret_..._and_bones.htm
Bush & Kerry "Skulls" Connections - http://globalresearch.ca/articles/LAU404A.html
The Skulls & Communism - http://www.wealth4freedom.com/truth/3/commiebones.htm
Skulls - http://www.cuttingedge.org/news/n1314.cfm
Skulls - http://www.jeremiahproject.com/newwo...nworder03.html
Skulls - http://ourworld.compuserve.com/homep...n/theorder.htm
Skulls - http://www.freedomdomain.com/secrets...s/skull02.html
Skulls - http://www.namebase.org/main4/Skull-Bones.html
Skulls - http://archive.salon.com/politics200...00/03/31/bush/
http://www.geocities.com/CapitolHill/8425/BONES.HTM
http://www.questionsquestions.net/feldman/ford_sb.html


Order of The Piory of Sion:

http://www.irisihoriginsofcivilization.com


Sitat av ivioynar
Godt vs. Ondt? Jaha ja, jeg lurer på om du ikke kaster ut ungen med badevannet når du totalt avviser all kjent statsvitenskap til fordel for plottet i ringenes herre...
Vis hele sitatet...

Ja, iviovnar - ja.


Sitat av ivioynar
Jesus og samtlige andre religiøse skikkelser er fluesopp? Den der du simpelthen forklare mer...
Vis hele sitatet...
http://www.ambrosiasociety.org/ (-> 'Research')
http://www.gnosticmedia.com

Forelesninger:

http://www.hdtube.no/play.php?vid=259
http://video.google.com/videoplay?do...42553983229569


Bøker:

http://www.ambrosiasociety.org/files...mmortality.pdf



Sitat av ivioynar
Hvis disse menneskene finnes tror jeg nok de er bedre skikket enn folk som sluker alle mulige konspirasjonsteorier rått, men det blir nok en heller teoretisk problemstilling.
Vis hele sitatet...

Kjære deg - ALL fakta er teorier som kan backes, som igjen gjør den akseptert til noe bedre dukker opp. Det er ikke noe nytt at selvstendige forskere, historikere og andre som kommer med informasjon -utenfor- det etablerte universitetene, blir latterliggjort av dets medlemmer. Det betyr ikke nødvendigvis at det etablerte og "hierarkiet" (menn med lengst erfaring i gamet) på alle måter har rett i det dem gjør, skriver og tror. Men du derimot har ikke noe problem med dette. Er dem etablerte, er dette godkjent av staten? Ja men da er det klart det stemmer, ingenting å si på noe som helst her - dette trenger jeg ikke studere nærmere selv! Jeg stoler faktisk såpass på det allerede etablerte og dens konklusjoner og rasjonelle teorier at jeg skal komme som admin på et forum og stille meg kritisk som en vakthund til ALT som har fått navnet "konspirasjonsteorier" da dette dreier seg om teorier mine mestre i det etablerte ikke er enig med. =P
Sitat av mahogn
Skull & Bones:
Vis hele sitatet...
Jeg ser at du enkelt og greit har ignorert forespørselen min - dette er en haug linker som er mer eller mindre relatert til temaet, på side som blant annet omhandler spøkelser, JFK og "alternative physics" uten et snev av bevis. Det at du leser noe på Internett gjør det ikke sant, det at noen klarer å lage en youtube-video med skummel musikk gjør det heller ikke sant selv om det begynner å rykke i hjerneceller hollywood har trent opp.

Sitat av mahogn
Kjære deg - ALL fakta er teorier som kan backes, som igjen gjør den akseptert til noe bedre dukker opp. Det er ikke noe nytt at selvstendige forskere, historikere og andre som kommer med informasjon -utenfor- det etablerte universitetene, blir latterliggjort av dets medlemmer.
Vis hele sitatet...
Mye snakk om bevis, men jeg ser lite. Tankegangen om at universiteter er en akademisk elite som latterliggjør alle som ikke kommer med synspunkter som stemmer overens med deres eget verdensbilde er veldig populær - blant folk som ikke har universitetsutdannelse. Å kaste seg selv opp på korset og påstå at man blir forfulgt av det etablerte med en gang metodikken blir trukket i tvil er et klassisk tegn på at noen er konspirasjonsteoretiker... Forøvrig er de fleste professorer veldig åpne for å høre på alternative teorier såfremt man beviser dem, og heldigvis har den etablerte vitenskapen litt høyere krav til kildekritikk enn tilfeldige geocites-sider.

Sitat av mahogn
Det betyr ikke nødvendigvis at det etablerte og "hierarkiet" (menn med lengst erfaring i gamet) på alle måter har rett i det dem gjør, skriver og tror. Men du derimot har ikke noe problem med dette.
Vis hele sitatet...
Nei, det etablerte har ikke alltid rett og når folk oppdager noe annet innen akademika pleier det å bli tatt opp saklig og ryddig, et nylig eksempel er Finnlands rolle i folkemordet under andre verdenskrig: Her blir et eksisterende syn utfordret basert på bevis og selv om det er kontroversielt har akademika ingen problemer med å konfronteres med at de har tatt feil.

Sitat av mahogn
Er dem etablerte, er dette godkjent av staten? Ja men da er det klart det stemmer, ingenting å si på noe som helst her - dette trenger jeg ikke studere nærmere selv!
Vis hele sitatet...
Hvis du antar at akademikas synspunkt = statens synspunkter synes jeg synd på deg for det vitner virkelig om at samfunnsutdanningen din har sviktet et eller annet sted. Og å umiddelbart anta at jeg er en sau som ikke tør å stille spørsmål ved etablerte sannheter er jo også en ganske typisk klisjé, så jeg takker for komplimentet, siden det tydeligvis betyr at det lille egoet ditt som 'oppvåknet' har blitt truffet

Sitat av mahogn
Jeg stoler faktisk såpass på det allerede etablerte og dens konklusjoner og rasjonelle teorier at jeg skal komme som admin på et forum og stille meg kritisk som en vakthund til ALT som har fått navnet "konspirasjonsteorier" da dette dreier seg om teorier mine mestre i det etablerte ikke er enig med. =P
Vis hele sitatet...
Du må være stor gutt og tåle at folk blir litt skeptiske når du presenterer at Jesus er en form for fluesopp på et debattforum uten å ty til hersketeknikker.
Sitat av ivioynar
Jeg ser at du enkelt og greit har ignorert forespørselen min - dette er en haug linker som er mer eller mindre relatert til temaet, på side som blant annet omhandler spøkelser, JFK og "alternative physics" uten et snev av bevis. Det at du leser noe på Internett gjør det ikke sant, det at noen klarer å lage en youtube-video med skummel musikk gjør det heller ikke sant selv om det begynner å rykke i hjerneceller hollywood har trent opp.
Vis hele sitatet...
Igjen, her har du, som mange andre, skumlest stoffet jeg pastet, funnet det latterlig etter å ha sett over stoffet i ca et minutt, og vendt tilbake hit for å kverulere.


Sitat av ivioynar
Mye snakk om bevis, men jeg ser lite. Tankegangen om at universiteter er en akademisk elite som latterliggjør alle som ikke kommer med synspunkter som stemmer overens med deres eget verdensbilde er veldig populær - blant folk som ikke har universitetsutdannelse. Å kaste seg selv opp på korset og påstå at man blir forfulgt av det etablerte med en gang metodikken blir trukket i tvil er et klassisk tegn på at noen er konspirasjonsteoretiker... Forøvrig er de fleste professorer veldig åpne for å høre på alternative teorier såfremt man beviser dem, og heldigvis har den etablerte vitenskapen litt høyere krav til kildekritikk enn tilfeldige geocites-sider.
Vis hele sitatet...

Det er ikke snakk om å kaste seg opp på korset, det er snakk om ta en spade for en spade og forstå at flere av menneskene der som andre steder har et superego som ikke liker å blir konfrontert eller i det hele tatt høre at dem tar feil - den andre parten er villig til å gå bare så langt, og studere det som passer normen. Er det et kontroverlielt tema, som feks dette med Jesus og Rød Fluesopp, vil de fleste "seriøse" etablerte researchere holde deg på avstand, livredd for å miste sitt gode navn og rykte, selv om de vet at det kanskje ligger noe i det.


Sitat av ivioynar
Nei, det etablerte har ikke alltid rett og når folk oppdager noe annet innen akademika pleier det å bli tatt opp saklig og ryddig, et nylig eksempel er Finnlands rolle i folkemordet under andre verdenskrig: Her blir et eksisterende syn utfordret basert på bevis og selv om det er kontroversielt har akademika ingen problemer med å konfronteres med at de har tatt feil.
Vis hele sitatet...

Akademika er en gruppe, ikke et enkeltindivid, dessuten - om dette hadde blitt fortalt av EN person for ti år siden ville du uansett bare ledd og kverulert inntil det ble tatt opp i "seriøs" akademika. Hvem vet, kanskje det blir håndfaste bevis rundt den "konspiratoriske" kontrorversielle historien rundt frimurere og Akhenaton også om noen års tid, på sølvfat, med teskje, godt nok for seriøs akademika, igjen, dine mestre som du, ukritisk, henter dine fakta fra.


Sitat av ivioynar
Hvis du antar at akademikas synspunkt = statens synspunkter synes jeg synd på deg for det vitner virkelig om at samfunnsutdanningen din har sviktet et eller annet sted. Og å umiddelbart anta at jeg er en sau som ikke tør å stille spørsmål ved etablerte sannheter er jo også en ganske typisk klisjé, så jeg takker for komplimentet, siden det tydeligvis betyr at det lille egoet ditt som 'oppvåknet' har blitt truffet
Vis hele sitatet...
Det er du som bruker ord som statsvitenskap, ikke jeg. Du stiller gjerne spørsmål, men er for lat til å sjekke opp i ting selv. Og hvorfor skulle du? Alt tyder jo på at dette er forskrudd informasjon i din verden, du har da ikke tid til å sette deg inn i den slags tull.


Sitat av ivioynar
Du må være stor gutt og tåle at folk blir litt skeptiske når du presenterer at Jesus er en form for fluesopp på et debattforum uten å ty til hersketeknikker.
Vis hele sitatet...

http://www.theholymushroom.com/

http://www.gnosticmedia.com/Images/TheHolyMushroom-cover-3.5.jpg


The Holy Mushroom:
Evidence of Mushrooms in Judeo-Christianity

A critical re-evaluation of the schism between John M. Allegro
and R. Gordon Wasson over the theory on the entheogenic origins of Christianity
presented in The Sacred Mushroom and the Cross
by J.R. Irvin, © 2008


Og hva har vi her?


Academic endorsements for The Holy Mushroom:

Christianity and the Piltdown Hoax share many similarities: In both stories the information was constructed and then salted into the information stream, and, through the word of noted scholars, presented as fact, the truth. Scholars have egos and once committed to their ideas through scholarly publications, faculty meetings, and conferences, have difficulty seeing, hearing, or even appreciating an adverse view. To waver from a strongly held opinion could spell academic ruin and withdrawal of acclaim. This leads to lively debate, counter stories, and even character assassination if one side or the other is being out trumped in the symbolic mêlée.
Jan Irvin (The Holy Mushroom) has captured what we might call an “anthropology of clarification” regarding whether or not mushrooms, and mind-altering substances in general, played any role in the development of not only Judaism and Christianity but the total culture in play at that time. It is now recognized in many academic communities (anthropologists, sociologists, psychiatrists, psychologists) that sufficient evidence exists of the importance of these substances, both textual and visual, to say “yes” in very large letters. It is no longer theory. The questions Irvin asks is this: “If mind-altering substances did play this major role, then how would this affect our interpretations of the Bible and the Qur’an? Would this shed light on the origins of mystical experiences and the stories, for example Abraham hearing voices and Ezekiel’s convenient visions? What would this suggest about the shamanic behavior of Jesus? What impact would this have on organized religion? These are bold questions. This is a very useful volume for those interested in the Holy Mushroom, Amanita muscaria, and the politics of truth. Detailed and wonderfully illustrated; great bibliography.
~ Professor John A. Rush, Sierra College

John Allegro's revelation of the sacramental role of a sacred mushroom in the ancient religions spanning the agrarian region from Mesopotamia to the Near East was immediately and unfairly rejected by a chorus of scholars less competent than him, but continuing research into early Christianity and the mystery religions of the Greco-Roman world and their perpetuation in alchemy and European folkloric traditions has vindicated the correctness of his discovery.
~ Professor Carl A. P. Ruck, Boston University

Jan Irvin has produced a most thoughtful and valuable account of debate around the use of hallucinogenic mushrooms in early Christianity. Irvin's careful account of the main protagonists, their sources and intellectual motivations shows the importance of continuing research on this significant moment in early Christian thought, as well as how academic research itself is affected by the cultural attitudes of the day. In adducing new textual evidence and showing the iconographic prevalence of the mushroom motif Jan Irvin is to be warmly congratulated - all serious scholarship for the future will have to take account of his achievement.
~ Professor Neil Whitehead, University of Wisconsin, Madison
Sist endret av mahogn; 29. oktober 2008 kl. 16:12.
Skulle gjerne gått i detaljer, men problemet er bare at for å gi en grei forklaring, samt i det hele tatt klare å diskutere dette temaet med en viss helhetilg forståelse, må man ha minst 5 års dedikert lesning unnabords, noe jeg egentlig ikke har enda. Dette er løst og dårlig sammensatt, mye fordi detaljer tar for lang tid.
Vis hele sitatet...
Nei, det må man ikke. Man må ha 5 års utdannelse for å bli kirurg, pilot eller psykolog; man må ikke ha 5 års utdannelse for å forstå historien til Skull & Bonus-organisasjonen - den tipper jeg man kan gjengi i kortversjon på 3-4 avsnitt, og evnt. fullstendig i en bok. Som tar ca 1-2 dager å lese. Ikke forsøk å late som om dette er et så utrolig stort tema at det ikke er noen vits i å gå inn på det; det er bare et forsøk på å dekke over egen uvitenhet.

Han regner med at toppen av pyramiden som de fleste frimurerorganisasjoner i verden i dag svarer til, består av en liten elite i et brorskap som heter Sion Ordenen aka The Order of Sion, eller The Order of The Prior of Sion eller noe slikt.
Vis hele sitatet...
Ok, her begynner du å rote fryktelig. The priory of Sion er blitt motbevist en rekke ganger, og forfatteren bak denne liksom-organisasjonen - Pierre Plantard - har allerede gått ut og innrømmet at han diktet den opp.
Kilde:
http://en.wikipedia.org/wiki/Priory_of_Sion

Det finnes heller ingen andre kilder som kan bevise organisasjonens eksistens; ergo er den sannsynligvis ikke reell. Den er i hvert fall ikke mer reell enn "The Flying Spaghettimonster".
Kilde:
http://www.venganza.org/

Sion var byen hvor Akhenaton (18 dynasti) vokste opp i Egypt. Akhenaton ble som kjent kastet ut av sitt eget land da han prøvde å presse monoteismen under dyrkelse av guden Aton på folket sitt. Akhenaton sverget at visst han ikke kunne ha Egypt, skulle han ha verden istedet. Dette er en forferdelig lang historie, og man kan gjerne se på dette som skole på nytt da det er nettopp det det er.
Vis hele sitatet...
Hvilken relevanse har dette til frimurerne? Ingen; i hvert fall ikke i denne konteksten. Du bare ranter om masse klipp-og-lim konspirasjonsteorier du har funnet på Youtube.

Kjære deg - ALL fakta er teorier som kan backes, som igjen gjør den akseptert til noe bedre dukker opp. Det er ikke noe nytt at selvstendige forskere, historikere og andre som kommer med informasjon -utenfor- det etablerte universitetene, blir latterliggjort av dets medlemmer. Det betyr ikke nødvendigvis at det etablerte og "hierarkiet" (menn med lengst erfaring i gamet) på alle måter har rett i det dem gjør, skriver og tror. Men du derimot har ikke noe problem med dette. Er dem etablerte, er dette godkjent av staten? Ja men da er det klart det stemmer, ingenting å si på noe som helst her - dette trenger jeg ikke studere nærmere selv! Jeg stoler faktisk såpass på det allerede etablerte og dens konklusjoner og rasjonelle teorier at jeg skal komme som admin på et forum og stille meg kritisk som en vakthund til ALT som har fått navnet "konspirasjonsteorier" da dette dreier seg om teorier mine mestre i det etablerte ikke er enig med.
Vis hele sitatet...
Dårlig gjennomført parodisk sarkasme. Du har et vitenskapsfiendtlig syn på virkeligheten. Det er slett ikke slik at den etablerte vitenskapen avviser f.eks konspirasjonsteoretikere; men ofte har ikke konspirasjonsteoretikerne forstått premisset for hva et bevis er. Det er ikke BEVIS å linke til en Youtube-video - eller bevis å linke til en Geocities-side. Det er en rekke betingelser for at man i vitenskapen skal akseptere et bevis, og helt ærlig forstår jeg godt at mange vitenskapsmenn ikke alltid gidder å synke ned til konspirasjonsteoretiker-nivå - og måtte krangle om et tema i "idiot-søla", hvor man kan hevde hva som helst uten å måtte backe det opp med bevis som kan etterprøves.

For mer informasjon om hva bevis er, besøk gjerne følgende link:
http://no.wikipedia.org/wiki/Bevis_(naturvitenskap)

Hvem vet, kanskje det blir håndfaste bevis rundt den "konspiratoriske" kontrorversielle historien rundt frimurere og Akhenaton også om noen års tid, på sølvfat, med teskje, godt nok for seriøs akademika, igjen, dine mestre som du, ukritisk, henter dine fakta fra.
Vis hele sitatet...
Ja, absolutt - og det VIL vitenskapen at skal skje. Det er det du og alle andre konspirasjonsteoretikere ikke har forstått; vitenskapen vil alltid finne sannheten, selv om den går på tvers av alt vitenskapen hittil har sagt. Vitenskapen forsøker alltid å forbedre seg selv - men den stiller strenge krav til menneskene som ønsker å forandre den. (ref. bevis)

Jesus er Rød fluesopp aka Amanita Muscaria, akkurat som Buddha, Mithra, Odin og alle de andre mytologiske spirutuelle heltene av visdom osv.
Vis hele sitatet...
Du kan garantert ikke ha lest boka du refererer til, fordi det står ingenting der om at Jesus ER en fluesopp. Boka handler om at de som skrev DNT og Koranen kan ha brukt sopp mens de skrev; ikke at begge bøkene er psykadelika-oppkok. Men uansett, hva søren har det med frimureri? Du klarer jo ikke å holde deg on-topic.
Sist endret av nso; 10. april 2019 kl. 00:06.
Sitat av mahogn
Igjen, her har du, som mange andre, skumlest stoffet jeg pastet, funnet det latterlig etter å ha sett over stoffet i ca et minutt, og vendt tilbake hit for å kverulere.
Vis hele sitatet...
Trengs ikke spesielt mer enn å skumme igjennom det for å vite at det er samme smørja jeg har lest før - og la meg legge til, ganske grundig, for det er ofte en god innsikt i hvordan enkelte sinn fungerer å hente her. La meg gå igjennom noen av problemene jeg ser:
  • Formen passer ikke budskapet. Hvis dette er seriøse påstander er det underlig hvordan alle faller tilbake på bombastiske nettsider med fargebruk og skremselsretorikk. Burde ikke bevisene tale for seg selv?
  • Bevisene for påstandene er ikke-eksisterende. Mange tolkninger av ymse ting eksisterer, men "What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence".
  • Alle mulige konspirasjonsteorier blir blandet inn. JFK, 9/11, månelandingen, vitenskapens benektelse av magnetenergi... Det blir litt for mye av det gode, fort.

Ærlig talt vet jeg ikke helt hva du vil jeg skal svare på siden du bare har gitt en haug med linker, noen døde, som omtaler alt mellom himmel og jord.
President Kennedy was planning to use the powers of his office of the presidency to fully inform the American people of the Illuminati plan to enslave us, and only weeks later, he was assassinated. However, his assassination was carried out according to the favorite number of the Illuminati, the eleven: * Kennedy was murdered during the 11th month [November] * Kennedy was murdered on the 22nd day [11 x 2] * Kennedy was murdered at the 33rd parallel [11 x 3] * Kennedy was murdered in the Masonic Dealey Plaza, the site of an old Masonic Lodge during the time of the Texas revolution designed to free Texas from Mexican control. Kennedy was murdered with the accompanying signature of the Illuminati, just as surely as the Number 11 formed the Illuminist signature of the attack on the World Trade Center and the Pentagon on September 11, 2001.
Vis hele sitatet...
Hva skal man si til sånt? Hvordan kan man si noe annet enn at dette er det glade vannvidd? Hemmelige tallrekker og multiplum av 11 i vilkårlige faktagreier beviser IKKE at Illuminati drepte JFK.

Et annet greit eksempel på hvordan den vitenskaplige metode elegant blir omgått ved å tolke alt i retningen av konspirasjonen kan finnes på http://www.smokershistory.com/theorder.htm

Her gis det eksempler på hvordan skull&bones-medlemmer har jobbet på begge sider av tobakkindustriens interesser. Et vanlig sinn vil kanskje tolke det som at alumni ender opp på hver sin side fordi de er intellektuelle mennesker som til slutt ender opp i å bli involvert for eller imot en av verdens største bransjer, som det gjerne er naturlig at advokater og forskere gjør... Og at det dermed på ingen måte er en indikasjon på en hemmelig konspirasjon når de argumenterer mot hverandre - går mot hverandres interesser. Nei, her er det nemlig et argument for at konspirasjonen eksisterer bare fordi menneskene har involvert seg. På begge sider av konflikten.

Og så har vi jo godbiter som "THE U.S. GOVERNMENT IS A NAZI DICTATORSHIP USING NAZI PSEUDO-SCIENCE TO PERSECUTE INNOCENT PEOPLE!" - er det virkelig rart disse menneskene ikke får annerkjennelsen de føler de fortjener? Enorme egoer gjør at de blir rasende med en gang de møter den minste motstand mot påstandene.


Sitat av mahogn
Det er ikke snakk om å kaste seg opp på korset, det er snakk om ta en spade for en spade og forstå at flere av menneskene der som andre steder har et superego som ikke liker å blir konfrontert eller i det hele tatt høre at dem tar feil - den andre parten er villig til å gå bare så langt, og studere det som passer normen. Er det et kontroverlielt tema, som feks dette med Jesus og Rød Fluesopp, vil de fleste "seriøse" etablerte researchere holde deg på avstand, livredd for å miste sitt gode navn og rykte, selv om de vet at det kanskje ligger noe i det.
Vis hele sitatet...
Seriøse forskere har puslet med tanken på at religion i stor grad er og har vært påvirket av rusbruk. Seriøse forskere er derimot ikke nødvendigvis klare for å påstå at illuminati har skapt jesus ved fluesopp. Det er et stort gap mellom å lufte teorier som det er vrient å føre bevis for og å anta at noe er sant - da tipper du over en berømt kant.




Sitat av mahogn
Akademika er en gruppe, ikke et enkeltindivid, dessuten - om dette hadde blitt fortalt av EN person for ti år siden ville du uansett bare ledd og kverulert inntil det ble tatt opp i "seriøs" akademika. Hvem vet, kanskje det blir håndfaste bevis rundt den "konspiratoriske" kontrorversielle historien rundt frimurere og Akhenaton også om noen års tid, på sølvfat, med teskje, godt nok for seriøs akademika, igjen, dine mestre som du, ukritisk, henter dine fakta fra.
Vis hele sitatet...
Her antar du ting om meg for å gi sannhet til dine egne argumenter. "Han hadde tatt feil hvis han hadde gjort noe for ti år siden!" Flott hersketeknikk, kanskje du skal begynne å snakke om at "folk trodde jorden var rund før" og sånn også, og håpe at det faktum at noen har tatt feil en gang betyr at de tar feil alle ganger? Du vet, for hver sanne ting som blir erklært feilaktig usanne er det en hel haug med ting som blir erklært usanne med rette. Hver ting må stå og falle på sine egne premisser, det nytter ikke å mase om sølvskjeer og herrer og hva som nå enn finnes i det bildet du har av meg. Du vet fint lite om meg, siden dette tross alt er et Internettforum og ingenting annet.

Forøvrig hadde jeg neppe "ledd og kverulert" hvis noen luftet teorien om at Finnland kanskje deltok i folkemordet tross deres nazi-alliansens påståtte praktiske - heller enn ideologiske - natur for ti år siden, men dette er ganske langt unna temaet føler jeg. Essensielt, det er ingen grunn til å bli opprørt bare fordi folk ikke sluker ting rått, og dette er heller ikke din private oppslagstavle hvor du kan spre synspunkter uhindret. Jeg utelukker ikke f.eks. rusbruk i tilknytning til religiøse opprinnelseshistorier, men jeg ser med skepsis på en total omvelting av hele den religiøse forståelsen slik vi kjenner den...
Vri og vend, bøy og tøy så mye dere bare vil. men selvfølgelig er frimurerORDENEN så og si det samme som tempelridder orderen(http://no.wikipedia.org/wiki/Tempelridderne) . zionister hele gjengen...! Oppgaven dems er å innføre "demokrati" i hele verden.


Og ja, jeg vet jeg har konspiranoia og er schitzophren siden jeg tror på NWO, but hey, thats just me!
Dette er utvilsomt et tema hvor vi like gjerne kan bli enige om å være uenige.
Noen som vet om det er mulig å få lastet ned listene som ligger på tv2?
Orker liksom ikke å copy/paste over 200sider.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Beklager for at jeg tar opp en litt gammel tråd. Men dette er noe jeg innbitt diskuterer med mine mer "opplyste" kjenninger. Og likhetstrekk er at de hele tiden refererer til en eller annen youtube video. Og er forøvrig helt enig med Stormen og folket på emnet.

Men over til grunnen til at jeg tar opp tråden igjen. Dette er noe jeg hele tiden lurer på hvorfor ikke teoretikerne ser. Nettopp dette med at det er ikke så forbanna rart egentlig. La meg forklare.

George W. Bush er med i en klubb med andre fremstående amerikanere. So? Ser dere for dere at bush skulle henge på den lokale klubben på hjørnet med "gutta"? Så hvorfor er det rart at mennesker som har noe til felles samles i egne klubber?

Og det trekkes hele tiden frem bevis for at div. organisasjoner og partier gjør noe galt. JA SÅ KLART GJØR DE DET. Det er bare dere teoretikere som ser på dette som merkelig. Ingen av oss med litt mer kritisk sans lurer oss selv til og tro verden er perfekt. Men selv om en en jøde var med på å starte noe ondsinnet betyr ikke det at ALLE jøder er det. Det er en jævlig kynisk verden vi lever i, men det betyr ikke at rothcild familien i tyskland står bak alt vondt. Folk gjør onde ting, jøder, kristne, muslimer osv. gjør ingen forskjell. Dette har foregått i mange tusen år.

Og så illuminati da. Dette er min favoritt. Her presenteres det "bevis" for at en eller noen få familier styrer hele verden. Uten at noen spør seg om HVORFOR skulle de gjøre dette? Når de alikkavell ikke kan utøve makten sin direkte så er det vel ikke noe vits å være verdens hersker. Og så synes folk at det er merkelig at en mektig familie forblir mektig. WHAT"? Det er ikke noe mer merkelig en at folk har sex og unger arver penger. Også foregått i mange mange år.

Så jeg spør dere: Hvorfor klarer dere å se på ting som ekstraordinære bare fordi noen sier det er det på en video? Det er ingen som sier det IKKE finnes korrupte politikere. Men at noen politikere er korrupte er ikke det samme som New World Order. Ser dere ikke det?
Sitat av Stormen Vis innlegg
Dette er så gammelt at jeg nesten blir nostalgisk av å se det igjen...

Frimurerne, en hemmelig organisasjon? Tja, ikke hemmelig akkurat. Medlemslistene ligger offentlig tilgjengelig her:
http://www.magazinet.no/default.asp?...&action=search

De står bak drap? Ja, det gjør politiet også. Og mange av verdens fotballklubber. Og kanskje naboen din. Så det gjør de vel ikke akkurat så spesielle?

Og de har korrupte politikere sier du? Ja, det har tobakksindustrien også. Og våpenindustrien. Og oljeindustrien. Og matindustrien. Så du burde kanskje være mer redd for Rema1000 enn gutta i grått?

Oppsummert: La oss være enige om at frimurerne er en organisasjon av en slags sort, at de ikke er så veldig hemmelige og at det stort sett er en samling med fedrene til deg, meg, kameraten vår og skolelæreren vår. Med andre ord: Ikke så fuckings farlige. Så la oss la dette ligge, fordi dette ble drøftet i 1998, og da ble vi andre enige om at frimurerne stort sett er ok folk :-)
Vis hele sitatet...


Skulle nesten trodd du var en frimurer

hahahah

Frimurere er ikke no annent enn satandyrkende maktelskere.

Hvor tror du korrupsjonsbåndende blir opprettet?

og hemmligholdelsen gjelder over liv og død.

Dette bør aksjoneres mot, de er jo værre enn A og B gjengen på oslos østkant! De går bare i dress, og svindelbeløpene er betydlig mye høyere. det er den eneste forskjellen.
Sitat av Freemind Vis innlegg
Skulle nesten trodd du var en frimurer

hahahah

Frimurere er ikke no annent enn satandyrkende maktelskere.

Hvor tror du korrupsjonsbåndende blir opprettet?

og hemmligholdelsen gjelder over liv og død.

Dette bør aksjoneres mot, de er jo værre enn A og B gjengen på oslos østkant! De går bare i dress, og svindelbeløpene er betydlig mye høyere. det er den eneste forskjellen.
Vis hele sitatet...

haha A og B gjengen er jo småtteri uansett da, de store narkobaronene holder seg unna media og "offtenlige" slåsskamper med flasker og balltre..

Anyhow, Hva er galt med frimureriet? Hva så om de tilber "satan" som du kaller han?

Er vel religionsfrihet i norge så vidt jeg vet?

Hva som er ondt for deg er ikke nødvendigvis ondt for meg.

Tror du mangler en godel kunnskap når det gjelder religion.
Satan er kos. Fiat Lux.
Frimurer-losjene i de forskjellige land har faktisk ikke kontakt med hverandre eller internasjonale møter, så det der "verdensherredømme"-pisset er øh..piss. Det er en gutteklubb for voksne gutter, og som en annen her sa, de fleste har sikkert slektninger som er frimurere eller venner hvis fedre er frimurere osv. Og så utrolig hemmelig er det jo ikke heller, de arrangerer jo "åpne dager" noen ganger hvor man kan vises rundt i lokalene deres. Noen ritualer o.l holder de sikkert hemmelig for gøy, men ingen får meg til å tro at et gjennomsnitt av godt utdannede og dannede mennesker i Norge skulle drive med noe veldig skummelt el konspiratorisk el farlig.. Og tenk selv hvor vanskelig det ville være å få 17 000 medlemmer i Norge til å holde kjeft om noe slikt, hehe. En uskyldig klubb for sosialt samvær, det er det det er. Punktum.
Sist endret av Drøggs; 12. april 2009 kl. 21:33.
Sitat av murloc Vis innlegg
Beklager for at jeg tar opp en litt gammel tråd. Men dette er noe jeg innbitt diskuterer med mine mer "opplyste" kjenninger. Og likhetstrekk er at de hele tiden refererer til en eller annen youtube video. Og er forøvrig helt enig med Stormen og folket på emnet.

Men over til grunnen til at jeg tar opp tråden igjen. Dette er noe jeg hele tiden lurer på hvorfor ikke teoretikerne ser. Nettopp dette med at det er ikke så forbanna rart egentlig. La meg forklare.

George W. Bush er med i en klubb med andre fremstående amerikanere. So? Ser dere for dere at bush skulle henge på den lokale klubben på hjørnet med "gutta"? Så hvorfor er det rart at mennesker som har noe til felles samles i egne klubber?

Og det trekkes hele tiden frem bevis for at div. organisasjoner og partier gjør noe galt. JA SÅ KLART GJØR DE DET. Det er bare dere teoretikere som ser på dette som merkelig. Ingen av oss med litt mer kritisk sans lurer oss selv til og tro verden er perfekt. Men selv om en en jøde var med på å starte noe ondsinnet betyr ikke det at ALLE jøder er det. Det er en jævlig kynisk verden vi lever i, men det betyr ikke at rothcild familien i tyskland står bak alt vondt. Folk gjør onde ting, jøder, kristne, muslimer osv. gjør ingen forskjell. Dette har foregått i mange tusen år.

Og så illuminati da. Dette er min favoritt. Her presenteres det "bevis" for at en eller noen få familier styrer hele verden. Uten at noen spør seg om HVORFOR skulle de gjøre dette? Når de alikkavell ikke kan utøve makten sin direkte så er det vel ikke noe vits å være verdens hersker. Og så synes folk at det er merkelig at en mektig familie forblir mektig. WHAT"? Det er ikke noe mer merkelig en at folk har sex og unger arver penger. Også foregått i mange mange år.

Så jeg spør dere: Hvorfor klarer dere å se på ting som ekstraordinære bare fordi noen sier det er det på en video? Det er ingen som sier det IKKE finnes korrupte politikere. Men at noen politikere er korrupte er ikke det samme som New World Order. Ser dere ikke det?
Vis hele sitatet...

Vel, verdensheredømme eller "NWO" som du kaller det er ikke no nytt.
Det har pågått siden før kristus, romerne,grekerne,persierne,tyskerne,tyrkerne, osv osv.


Når det gjelder Illuminati, så er det veldig overdrevent, "klubben" eksisterer, men ifølge mine kilder så har ikke illuminati så mye makt som konspirasjonsteoretikerne skal ha det til. Such as: styre president valg osv. Mulig i "fattige" land, men det kan alle med mye penger også få til. Ellers finnes det høyre makter enn illuminati.

Globalisering av jorda vil skje og første steg vil være gjennom pengesystemet/valuta.

Det har vi jo allerede sett etter at både EU,kina og russland har oppfordret til global valuta hvor USA har takket nei.

Bare spørsmål om tid før USA aksepterer det I guess.

Sitat av Drøggs Vis innlegg
Frimurer-losjene i de forskjellige land har faktisk ikke kontakt med hverandre eller internasjonale møter, så det der "verdensherredømme"-pisset er øh..piss. Det er en gutteklubb for voksne gutter, og som en annen her sa, de fleste har sikkert slektninger som er frimurere eller venner hvis fedre er frimurere osv. Og så utrolig hemmelig er det jo ikke heller, de arrangerer jo "åpne dager" noen ganger hvor man kan vises rundt i lokalene deres. Noen ritualer o.l holder de sikkert hemmelig for gøy, men ingen får meg til å tro at et gjennomsnitt av godt utdannede og dannede mennesker i Norge skulle drive med noe veldig skummelt el konspiratorisk el farlig.. Og tenk selv hvor vanskelig det ville være å få 17 000 medlemmer i Norge til å holde kjeft om noe slikt, hehe. En uskyldig klubb for sosialt samvær, det er det det er. Punktum.
Vis hele sitatet...

Hvem har sagt at det er frimurerne som vil ha verdensherredømme?

Uansett, hvis frimurerne hadde planer om noe sånt så ville de aldri prøvd å fått med alle 17 00. frimureriet er jo ikke det samme som det var før.

Og systemet er basert på hyriaki.dvs småtassene har ingenting å si i klubben, kunn de med høy grad som har noe å si.
Sist endret av Geiten; 12. april 2009 kl. 21:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ta en kikk på den mektigste losjen i verden der kun en katolikk har vert medlem det er IKKE for katolikker men bare studer , detter er neigu ike guute klubben grei du, har selv vert i en norsk losje, det er mange losjer, men de alle er gått ut på tid,,
http://en.wikipedia.org/wiki/Skull_and_Bones
Til de av dere som er konspirasjonsteoretikere;

dere sier ofte at vi "vanlige mennesker" er naive fordi vi ikke åpner øynene og ser den utrolige konspirasjonen som skjer foran øynene våre. Dere mener vi er naive og veldig lite kritiske.

Til det vil jeg si: Hvordan kan dere, konspirasjonsteoretikerne, virkelig tro på noe dere ikke har sett et ENESTE bevis for? Og hvordan kan dere hevde at dette eksisterer, uten å kunne fremlegge et eneste bevis for at det dere sier er sant?

Det finnes intet bevis for at Frimurerordenen er noe annet enn en sosial gutteklubb - og Illuminati finnes heller ikke.

Dersom dere på død og liv skal fortsette å hevde dette, så får dere følge normal debattregler; og dokumentere påstandene deres. Det er nemlig rimelig slitsomt for oss friske personer å måtte kjempe mot dere hele tiden, når det eneste dere presterer er å gjenta de samme gamle flosklene om at "Illuminati styrer verden" for n'te gang.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Illuminati finnes heller ikke.

Dersom dere på død og liv skal fortsette å hevde dette, så får dere følge normal debattregler; og dokumentere påstandene deres. Det er nemlig rimelig slitsomt for oss friske personer å måtte kjempe mot dere hele tiden, når det eneste dere presterer er å gjenta de samme gamle flosklene om at "Illuminati styrer verden" for n'te gang.
Vis hele sitatet...
Kan desverre ikke bevise for øyeblikket at illuminati eksisterer.
Men jeg har fått bekreftet det av en frimurer i familien.

Og jeg har aldri sagt at illuminati styrer verden, jeg sa bare at de ikke har så mye makt som folk skal ha det til.
kikk litt på de norske jødehatrnes propaganda, dette er farlige menesker som ødelegger mye for den katolske kirken, den blir faktisk drevet av en nordmann fra sandvika tidligre katolsk prest, nå virkern som han har tatt av helt, for dette har nå spredd seg til fleire land.
[COLOR="Purple"]http://holywar.org/indexnorge.html[/COLOR]
ja er dette en konspirasjons teori elller rejelle individer,
Hvorfor krangler dere om frimurere?
Frimurerne er en gruppe som ble dannet i middelalderen for å hemmeligholde hvordan man konstruerte gotiske kirker, så de skulle reise rundt i Europa og få alle jobbene. De eksisterer ikke lenger. Men de skapte en måte å hemmeligholde informasjon som er så feilfri som mulig. Men de er absolutt ikke betydelige i denne sammenhengen.

Jeg skjønner ikke hvorfor dere bryr dere hvis dere hvis det ikke ligger noe i den men får gi det å utfordre synet deres et halvhjerta forsøk...

På G20 møtet nylig ble landsrepresentantene enige om å gi IMF mer makt og gi et dytt i retning av en ny internasjonal valuta (SDR).

Kan jo også nevne at Gordon Brown nevnte i talen at dette var "the birth of a new world order"...

Tilbake til saken, Rothschild-familien er hovedeiere av IMF.

"give me control of a nation's money supply and i care not who makes the laws"
-Mayer Amschel Bauer (1744 -1812), Godfather of the Rothschild Banking Cartel of Europe

-At this time a young Jew named Mayer Amschel (born February 23, 1744) was being tutored to become a rabbi. Amschel lived with his parents in the Jewish ghetto of Frankfurt am Main. He later took the name Rothschild. It was Mayer Amschel Rothschild who convinced Weishaupt to wholly accept the Frankist Cabbalist doctrine and who afterwards financed the Illuminati. Rothschild had given Weishaupt the task of restablishin the old Alumbrado movement for the Cabbalist Jews..

-At first, it was totally unconnected with Freemasonry, of which Order Weishaupt was not at that time a member. It was not until 1777 that he was initiated in the Lodge Theodore of Good Counsel, at Munich. Thenceforward, Weishaupt sought to incorporate his system into that of Freemasonry, so that tine latter might become subservient to his views

"The great strength of our Order lies in its concealment; let it never appear in any place in its own name, but always concealed by another name, and another occupation. None is fitter than the lower degrees of Freemasonry; the public is accustomed to it, expects little from it, and therefore takes little notice of it. Next to this, the form of a learned or literary society is best suited to our purpose, and had Freemasonry not existed, this cover would have been employed; and it may be much more than a cover, it may be a powerful engine in our hands. … A Literary Society is the most proper form for the introduction of our Order into any state where we are yet strangers."
-Adam Weishaupt

Sjekk ut valget i USA 1912 og hvem som backa vinnern...
Litt får dere gjøre sjæl.
Sitat av BonesCon Vis innlegg
På G20 møtet nylig ble landsrepresentantene enige om å gi IMF mer makt og gi et dytt i retning av en ny internasjonal valuta (SDR).
Vis hele sitatet...
Jeg forstår ikke helt hva du vil frem til? SDR-valuttaen har eksistert i mange år, og hva er egentlig problemet med det da?
Sitat av Stormen Vis innlegg
Til de av dere som er konspirasjonsteoretikere;

dere sier ofte at vi "vanlige mennesker" er naive fordi vi ikke åpner øynene og ser den utrolige konspirasjonen som skjer foran øynene våre. Dere mener vi er naive og veldig lite kritiske.

Til det vil jeg si: Hvordan kan dere, konspirasjonsteoretikerne, virkelig tro på noe dere ikke har sett et ENESTE bevis for? Og hvordan kan dere hevde at dette eksisterer, uten å kunne fremlegge et eneste bevis for at det dere sier er sant?
Vis hele sitatet...
Amen.

Jeg har selv vært (og er fremdeles, dog med en mer kritisk innfallsvinkel) svært fascinert av alskens konspirasjonsteorier, noe jeg vokste fra etterhvert som jeg begynte å være ærlig mot meg selv og innså at det i de aller fleste tilfeller bare er å akseptere de (ofte) åpenbare og (ofte) kjedeligere forklaringene.

En ting jeg har funnet nyttig i gjennomgang av nye konspirasjonsteorier, er å lese hva kritikerne til de respektive teoriene har å si. Ofte er deres argumentasjon så skarpskodd og knusende at det ikke er nødvendig med videre dypdykk. Det aller meste av konspirasjonsteorier er oppkonstruert piss laget av paranoide eller spøkefulle sjeler med for mye fritid, så jeg ser ingen grunn til å kaste bort for mye av min egen fritid på dette.

Eksempelvis lot jeg meg fascinere stort av påstandene om og indisieføringen av at Clinton skulle være innblandet i mer enn 40 mistenkelige dødsfall i løpet av sin politiske karriere på slutten av nittitallet. En lang liste med navn og dødsårsak på ofrene imponerte mange, og jeg vil lyve hvis jeg sier jeg sier det ikke gjorde inntrykk på meg også. Men så tok jeg meg tid til å lese et motskriv som tok for seg saken, og grundig tilbakeviste påstandene punkt for punkt.

Det samme motskrivet inkluderte en sjekkliste for de som vil lage sin egen bodycount-liste, som var identisk med eller svært lik denne, kuttet fra Snopes.com:

- List every dead person with even the most tenuous of connections to your subject. It doesn't matter how these people died, or how tangential they were to your subject's life. The longer the list, the more impressive it looks and the less likely anyone is to challenge it. By the time readers get to the bottom of the list, they'll be too weary to wonder what could possibly be relevant about the death of Clinton's mother's chiropractor.

- Play word games. Make sure every death is presented as "mysterious." All accidental deaths are to be labelled "suspicious," even though by definition accidents occur when something unexpected goes wrong. Every self-inflicted death discussed must include the phrase "ruled a suicide" to imply just the opposite. When an autopsy contradicts a "mysterious death" theory, dispute it; when none was performed because none was needed, claim that "no autopsy was allowed." Make liberal use of words such as 'allegedly' and 'supposedly' to dismiss facts you can't contradict with hard evidence.

- Make sure every inconsistency or unexplained detail you can dredge up is offered as evidence of a conspiracy, no matter how insignificant or pointless it may be. If an obvious suicide is discovered wearing only one shoe, ignore the physical evidence of self-inflicted death and dwell on the missing shoe. You don't have to establish an alternate theory of the death; just keep harping that the missing shoe "can't be explained."

- If the data doesn't fit your conclusion, ignore it. You don't have to explain why the people who claim to have the most damaging goods on Clinton, Gennifer Flowers, Paula Jones, Kathleen Willey, Linda Tripp, Monica Lewinsky, or Kenneth Starr are still walking around unscathed while dozens of bit players have been bumped off. It's inconvenient for you, so don't mention it.

- Most importantly, don't let facts and details stand in your way! If you can pass off a death by pneumonia as a "suicide," do it! If a cause of death contradicts your conspiracy theory, claim it was "never determined." If your chronology of events is impossible, who cares? It's not like anybody is going to check up on this stuff.
Vis hele sitatet...
Sist endret av xtapolapocetl; 13. april 2009 kl. 16:11. Grunn: typo
Den eksisterer, men ikke som en ledende valuta. Dollaren har lenge vært det, men er i hardt vær om dagen
Sitat av BonesCon Vis innlegg
Den eksisterer, men ikke som en ledende valuta. Dollaren har lenge vært det, men er i hardt vær om dagen
Vis hele sitatet...
Å herlighet...... Du vet egentlig ikke hva SDR er, gjør du? Og likevel gidder du sitte hjemme på ditt svette gutterom og formulere poster om korrupsjon og konspirasjoner i stor skala.
Sitat av BonesCon Vis innlegg
Hvorfor krangler dere om frimurere?

.
Vis hele sitatet...

Kanskje fordi Tråden heter

"Frimurer Losjen "hemmelige samfunn" (makt) og konspirasjonsteorier "

Så jeg regner med at den handler om frimureriet.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
dette er et tema stort sett ingen vet noe om, fordi frimureriet har en ekstrem hemmelighetsfaktor. det at noen tror og mener at det er en gutteklubb er bare så herlig naivt at jeg vet virkelig ikke hvor jeg skal begynne med å motargumentere det. en jeg kjenner var/er frimurer og har ikke kontakt med dem. han har opplevd mye dritt gjennom de greiene som han ikke ville snakke om, og har måttet betale jævlig store summer til den grupperingen. er dere skeptikerne virkelig så naive at dere tror at denne frimurerlogen faktisk ikke har stor påvirkning på politikk, økonomi og kultur?

hvorfor finnes det da loger rundt om i hele verden med det samme budskapet? tror du at de bare har lokalmøter og fjomser og snakker om damer og øl? hahaha. ja lykke til i livet, dere skeptikere.
  • "Vi" er det norske samfunnet; primært representert ved vårt gravende pressekorps, som fra 1998 til ca 2002 kjørte en rekke saker på dette - og hvor journalister blant annet klarte å infiltrere deler av organisasjonen. Det kom ikke frem noe kritikkverdig. Tror det "verste" var at de hadde noen ritualer hvor det ble begått symbolske drap og lign., tradisjoner fra middelalderen.



tror du virkelig at norske journalister er på informasjonens side når det gjelder dette? naivt.
Sitat av crimewave Vis innlegg
er dere skeptikerne virkelig så naive at dere tror at denne frimurerlogen faktisk ikke har stor påvirkning på politikk, økonomi og kultur?
Vis hele sitatet...
Er det egentlig noen grunn til å tro noe annet? KFUK og KFUM er også verdensomspennende organisasjoner med hierarkisk struktur og mange festlige ritualer - betyr det at de også har stor påvirkning på politikk, økonomi og kultur?

Sitat av crimewave
dette er et tema stort sett ingen vet noe om, fordi frimureriet har en ekstrem hemmelighetsfaktor.
Vis hele sitatet...
Ellers i Europa velger de å ha en del hemmelighetskremmeri (sikkert ingen som ville dele hemmeligheter med de som små, så de tar igjen nå), men i Skandinavia er det rimelig transparent.

Sitat av crimewave
det at noen tror og mener at det er en gutteklubb er bare så herlig naivt at jeg vet virkelig ikke hvor jeg skal begynne med å motargumentere det.
Vis hele sitatet...
Såpass forfjamset er du, faktisk, at du glemmer helt å ta med noen av argumentene i posten din!

Sitat av crimewave
en jeg kjenner var/er frimurer og har ikke kontakt med dem. han har opplevd mye dritt gjennom de greiene som han ikke ville snakke om, og har måttet betale jævlig store summer til den grupperingen.
Vis hele sitatet...
Ja, de har jevnlig innsamlinger til veldedige formål, eller de "samler inn store pengebeløp anonymt til nødlidende", som de sier selv, og da må alle bidra med en betydelig slant. ...var det et argument forresten? At du kjenner en fyr som var frimurer en gang som opplevde noen ting han ikke vil si til deg?

Sitat av crimewave
hvorfor finnes det da loger rundt om i hele verden med det samme budskapet? tror du at de bare har lokalmøter og fjomser og snakker om damer og øl?
Vis hele sitatet...
Hvilket budskap? Var det ikke hemmelig, da?

Sitat av crimewave
hahaha. ja lykke til i livet, dere skeptikere.
Vis hele sitatet...
Jo, takk, likeså.
Sist endret av Provo; 22. mars 2010 kl. 20:54.
Jeg må si det var litt rart å lese denne tråden nå når halvparten av forumet har frimurertitler og avatarer, haha. Merkelig.

Uansett - jeg gadd ikke lese hele tråden nå, men jeg vil gjerne anbefale alle som er livredde for losjen å lese denne boken.
Ganske grei bok som går gjennom grad 1-9 i detalj, og forklarer litt kort videre oppover.
Litt kjedelig til tider, ettersom alt de bedriver bare er piss, men hvis man er interessert i slik så er det småmorsomt likevel.
ninja5000, du må da tenke deg til at denne boken er skrevet med det målet om å berolige de "vanlige" her i samfunnet. Alle vet jo at bøker som den er dekkopperasjoner som skal gjøre at vanlige folk slutter å snuse i sakene deres.

Forøvrig har jo Nyhetsspeilet, eller Armin Bahrami konkludert at flere brukere her på berget er godt indoktrinerte frimurere med en agenda om å sverte den opplysende presse og informasjonen de står for.
Det eneste jeg ikke forstår er hvorfor jeg enda ikke er blitt invitert på geiteoffring og blodtapping av Stormen som har ett mangfold med innlegg og såkalte "kp". Ei heller har jeg fått noen økonomiske goder, eller fått bestille leiemordere slik at jeg kan ta over lokalpolitikken her i strøket, men dette er kanskje ikke nødvendig da frimurerene allerede har sådd sine frø i bondepolitikken.

Jeg klarer ikke helt å se hvorfor vi fortsatt gidder å fantasere om supermakter og eliter fulle av hemmelighetskremmeri. Illuminati har eksistert i "alle" år, tror dere virkelig ikke at de hadde knertet den delen av verdensbefolkningen de ikke ønsket seg til nå? Dersom de er en superelite som har sådd sine frø i alle instanser av samfunnet hadde det ikke vært en så innmari hard jobb å sende en håndfull atombomber fra USA mot alt de ville fjerne, for så å dekke over det som en teknisk feil eller noe som ble forårsaket en hasjfjern datagutt bortgjemt på en hemmelig amerikansk base omringet av romvesener.
Ei heller tror jeg det hadde vært en stor oppgave å forpeste alle ønskelige vannressurser for å kjapt og effektivt senke folketallet.

Dersom Illuminati er en superelite full av hemmeligheter som kontrollerer politikk og alt annet, hvorfor skal en da være redd New World Order da Illuminati og venner allerede har kontroll over verden. Skal de gjøre et verdenskupp mot seg selv?
Dersom en er skikkelig redd for konspirasjoner og annet, hvorfor i all verden skulle en være redd for Illuminati eller Frimurerne? Om de virkelig var så høytstående og mektige som det blir gitt uttrykk for, tror dere ikke at ALLE organisasjoner dere klarer å navngi, Illuminati, Frimurere eller whatnot bare er ett skalkesjul for å lure dere alle? Her sitter alle paranoide konspirasjonsteoretikere og skjelver av frykt mtp hva Illuminati kan utrede, mens det egentlig finnes en ENDA hemmligere organisasjon med navn zztry som styrer alt her i verden, men gjemmer seg bak innbilte supereliter som Illuminati og Frimurere. Kom an, helt ærlig. Hadde jeg vært del av en verdensdekkende supermakt som drar i alle tråder her i samfunnet hadde jeg da for all del ikke vært så dum at jeg lot det bli kjent. Jeg hadde opprettet mindre fjasete grupper som Illuminati for å trekke oppmerksomheten bort fra mine lyssky aktiviteter som leder meg mot verdensherredømme. Som jeg egentlig allerede har...

Sorry mac, Bush, bin Laden og Rockefeller sitter og hånler av dere alle sammen.
Sist endret av møkk; 22. mars 2010 kl. 21:40.
Jeg slår meg til ro med tanken om at dersom en god gjeng med middeladerkristne "tempelriddere" i hvite drakter har tenkt å styre denne verden med diktatorisk makt, så er det lite du og jeg og hvermann kan gjøre for å stoppe dem, for de har jo en helt sinnsvakt stor makt her i samfunnet.
Det er nok bare å glede seg over livet mens man kan, for om kort tid kan det være over. Muligens i 2012, jeg er jammen ikke sikker, jeg...

En annen ting jeg alltid har lurt på når det kommer til konspirasjonsteoretikkere, er at de sier "vi" (dumme, mindre opplyste mennesker) stoler blindt på media og samfunnet rundt oss. Dette gjør oss dumme, da vi bare tar til oss informasjonen som blir spydd ut og tredd nedover hodene våres.
Dog sliter jeg med å finne en eneste konspirasjonsteoretikker som ikke tar selvkritikk på det punktet når de basserer sin tro på en artikkel på Nyhetsspeilet, eller 4 forskjellige youtube filmer. Oss "vanlige" folk er for lite kritiske, og mangler evnen til å tenke selv. Det kan jo være det bare er meg (og folk flest) som er litt skrudd, men hvor foreligger det bevis på at konspirasjonsteoretikkere tenker mer på egenhånd en oss? Igjen så basserer de jo sin tro på kilder som Nyhetsspeilet og youtube filmer. De har da for guds skyld ikke tenkt ut noe selv, de har bare gjort som alle oss "vanlige" gjør, med mer tradisjonelle medier, sugt til seg informasjonen og videreformidlet den.

Er deffinisjonen på å "tenke selv", det å klare å søke på youtube, eller scrolle gjennom plukk råtne publikasjoner som Nyhetsspeilet, for så å gjengi budskapet til alle oss dumme og uopplyste? Vær så snill å opplys meg, så jeg selv en dag kan tenke.
Jeg håper at media i Norge vil benytte seg av Youtube for å legge ut sine nyhetssaker, da blir alt mer troverdig. Det ligger jo på youtube ffs. It must be thrue.
Sist endret av møkk; 22. mars 2010 kl. 22:46.
Må bare nevne at jeg spurte faren min(og forsåvidt noen andre folk, inklusiv en speiderleder som jeg var mye sammen med for noen år tilbake) om hva som skulle til for å bli med i frimurerlosjen. Ikke stort egentlig.

Man måtte bidra i samfunnet på en god måte(Enten i form av mye skatt eller i sosiale retninger). Det fører automatisk til at maktposisjonerte folk lettere kommer inn. Som feks leger, store konsernledere eller rett og slett "små" speiderledere. Man må også bli anbefalt og gjennom en rituell opptaksprøve pluss avlegge en ed om at man erkjenner guds eksistens(ikke nødvendigvis tror).

Uansett vil jeg inn på grunn av den mystiske årsaken, men til syvende og sist forventer jeg ikke mer av dette enn en vanlig gutteklubb. Pluss noen små fordeler med tanke på nettverksbygging og å ha sterke kontakter som kan hjelpe meg om jeg trenger det.

Edit: Den tidligere speiderlederen min sa også at de fleste speiderledere var med pga det de bidro i samfunnet! (Og at kvinnene mente det var forskjellsbehandling :P)
Sist endret av Katalysator; 22. mars 2010 kl. 23:34.
Jeg har nå funnet hardt bevis på at det virkelig er en plan om å ta over verden fra frimurernes side. Bestefaren min var en gang for lenge siden høyt oppe i gradene, men plutselig bestemte han seg for å slutte og kutte all mulig kontakt med noe som var relatert til losjen i det hele tatt. Det er da tydelig at siden bestefaren min var en såpass ærlig og redelig mann at noe skummelt var på gang inne der.

Neida, nok ironi fra meg. Crimeweave, man finner logoer for alt overalt.

UFO-er er jo allment sett på som runde. Sist jeg sjekket var jorden rund, smultringer er runde, solen er rund, taket på en eller annen viktig bygning er rund. Som slashdot så pent viste kan du lage en runding rund et pentagram som nøyaktig legger seg rundt hjørnene. Pi som er et av de mest bruke tallene i geometrien på skolen, er forholdet mellom omkretsen og diameteren i en SIRKEL! Her lyser det jo til oss at vi egentlig blir kontrollert av noen utenomjordiske vesner.

Poenget mitt er det som så mange har vist til før, man finner det man leter etter. Jeg kan sikkert sitte i en dag og fortsette med sirkel-konspirasjonsteorien min, og til slutt vil jeg finne så mange skjulte tegn og betydninger at det uten tvil kan være en tilfeldighet...

"tror du virkelig at norske journalister er på informasjonens side når det gjelder dette? naivt."

Av en eller annen grunn lyser det ironi mot meg, det blir nesten for dumt til at jeg tar deg seriøst. Uansett, hvilket grunner har vi for å tvile på det? Kommer du med en slik påstand får du i hvert fall henvise til en eller annen form for kilde.

La oss se, vi kan anta at vi har i hvert fall over 10.000 journalister i Norge. Denne gruppen av mennesker er alt fra foreldre, besteforeldre, godt utdannet, mindre utdannet, single, fattige, rike, selvsikre og usikre. For at noen skal klare å holde et helt land fra sannheten må alle slike journalister være en del av denne store "organisasjonen". Helt fra starten av, for jeg tror ikke akkurat at journalister roper ut i det høye "Hei, frimurere! Jeg infiltrerte nettopp losjen deres og nå skal jeg la hele verden se det". Nei, de skriver det ned først. Med andre ord kan vi konkludere med at de må bli helt hjernevasket med engang de går ut i yrket.

Vær så snill, ikke kom med noe sånn som: staten kontrollerer det norske mediet. Da ender det bare opp med at vi må si at 90% av befolkningen er en del av "organisasjonen".

Ble sikkert langt og uryddige, måtte bare dele mine ord.
Sist endret av Filosofen; 23. mars 2010 kl. 00:56.
Egentlig er det sånn at alle vi andre vet om konspirasjonen, og er med på den. Det er kun du som står utenfor og ikke skjønner en dritt. Hah!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hva skjer med at så mange NFF-brukere har masoniske symboler som avatar ?

Er det for å skremme kidsa?
Sitat av Geiten Vis innlegg
Hva skjer med at så mange NFF-brukere har masoniske symboler som avatar ?

Er det for å skremme kidsa?
Vis hele sitatet...
Sjekk ut denne tråden
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Sjekk ut denne tråden
Vis hele sitatet...
Takk! tenkte meg at det fantes en tråd om det, men søkemotoren tokk meg med hit så derfor spurte jeg her.

Helt genialt! lo godt

Jeg så faktisk på debatten da han Armin dukket opp, men jeg visste ikke at det var han fra NS looool.
▼ ... noen uker senere ... ▼
For de av dere som har lest Det Tapte Symbol(ikke ta alt for god fisk, det er en roman), så sier han noe som er interessant. Grunnen til at jeg tror det er så mye konspirasjonsteorier rundt frimurerlosjen er:
1. Det er gammelt.
2. Det er lukket og ikke alle kommer inn.

Hvem blir ikke skeptiske til folk som ikke er åpne? Det er på samme måte som med konsulentselskapet McKinsey and Company som holder så mye som mulig konfidensielt. Da blir folk skeptiske.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg tror ikke på at frimurerlosjen er en gutteklubb. De bruker dette ordet for å downplaye organisasjonen. På laveste nivå som f eks i norge, så er det nok mye klubbaktig. Litt veldedighet og småtteri for å opprettholde ansiktet utad. Kanskje medlemmene selv tror at det er veldedig, morro og sosialt, så er hensikten med frimurerne det meninga med livet har vært før, er nå og kommer til å bli: makt, penger, innflytelse.

Samma greia med f eks outlaws, bandidos, hells angels... De er alle en gjeng. Man joiner en gjeng for å kunne jobbe seg oppover. Til å begynne med er det mye drittjobb, som i en vanlig jobb, eller i forsvaret, man må ta all dritten. Etter noen år stiger man i gradene, og man kan få andre til å gjøre drittjobben for seg, og penger kommer inn. Man får også en sosial status. Narko-gutta prøver å downplaye det ved å skape et inntrykk av at det er en gutteklubb som synes det er artig å kjøre chopper. Det ser også slik ut, fra utsiden. Derfor rekrutterer de vanlige mennesker overalt, for å holde en lav profil og et bra ansikt utad, mens de i toppen av systemet tjener gode penger på dop, og hva nå enn frimurerne tjener penger på.

Frimurerne bruker kanskje mye av tida til å klippe plener og besøke gamlehjem, men de har en langsiktig agenda.
Sist endret av bigvito; 25. august 2010 kl. 19:15.
Sitat av bigvito Vis innlegg
Frimurerne bruker kanskje mye av tida til å klippe plener og besøke gamlehjem, men de har en langsiktig agenda.
Vis hele sitatet...
Og du bygger denne teorien på akkurat hva?
Den gode konspirasjonsteoripakka med dollarseddelen og symboler som dukker opp i kirker osv. Det faktum at mektige mennesker er medlem. De har kanskje ikke planer om å ta over verden, men de har muligens oppnådd det de ønsker, innflytelse og medlemmer verden rundt. Som frimurer kan du sikkert reise verden rundt og bli behandlet bra av dine medlemmer mot at du gjør det samme. Men ulikt couchsurfere ser frimurere på seg selv som høye herrer (og etter hvert damer) med disse rangsgreiene rundt nakken og fine titler.
Sitat av bigvito Vis innlegg
Den gode konspirasjonsteoripakka med dollarseddelen og symboler som dukker opp i kirker osv. Det faktum at mektige mennesker er medlem. De har kanskje ikke planer om å ta over verden, men de har muligens oppnådd det de ønsker, innflytelse og medlemmer verden rundt. Som frimurer kan du sikkert reise verden rundt og bli behandlet bra av dine medlemmer mot at du gjør det samme. Men ulikt couchsurfere ser frimurere på seg selv som høye herrer (og etter hvert damer) med disse rangsgreiene rundt nakken og fine titler.
Vis hele sitatet...
Forskjellen på frimurerlosjen og f. eks. HA, som du nevner, er at frimurerene faktisk er høytstående, velutdannede og økonomisk vellykkede individer, mens HA-medlemmer er overvektige, lærbekledde slabbedasker, som tjener til smør på brødet gjennom dopsalg og torpedovirksomhet.

At en høytstående frimurer kan reise verden rundt og bli tatt i mot som en konge overalt, er sikkert riktig. Det kan imidlertid de aller fleste med mye penger, som kjente skuespillere, musikere, forfattere, politikere osv. selv om de ikke er medlem av noen klubb.

Hva er det som er kriminelt, skummelt eller farlig med å hjelpe venner/klubbmedlemmer opp og frem?
Det er ingenting kriminelt eller farlig, det er positivt for de som er medlemmer, mens de som ikke er medlemmer ikke nyter fordelene. Derfor velger jeg å se på det som konkurranse og derfor negativt (for meg).
Sitat av bigvito Vis innlegg
Det er ingenting kriminelt eller farlig, det er positivt for de som er medlemmer, mens de som ikke er medlemmer ikke nyter fordelene. Derfor velger jeg å se på det som konkurranse og derfor negativt (for meg).
Vis hele sitatet...
Så du vil gjerne motarbeide ting som er positivt for andre fordi det ikke umiddelbart gagner deg også..? Du høres ut som en trivelig fyr.
Sitat av Provo Vis innlegg
Så du vil gjerne motarbeide ting som er positivt for andre fordi det ikke umiddelbart gagner deg også..? Du høres ut som en trivelig fyr.
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha=)
familie med grad IX
▼ ... over en uke senere ... ▼
Men er ikke verden mye mer interessant om vi lager konspirasjonteorier om alt mulig?
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Forskjellen på frimurerlosjen og f. eks. HA, som du nevner, er at frimurerene faktisk er høytstående, velutdannede og økonomisk vellykkede individer, mens HA-medlemmer er overvektige, lærbekledde slabbedasker, som tjener til smør på brødet gjennom dopsalg og torpedovirksomhet.

At en høytstående frimurer kan reise verden rundt og bli tatt i mot som en konge overalt, er sikkert riktig. Det kan imidlertid de aller fleste med mye penger, som kjente skuespillere, musikere, forfattere, politikere osv. selv om de ikke er medlem av noen klubb.

Hva er det som er kriminelt, skummelt eller farlig med å hjelpe venner/klubbmedlemmer opp og frem?
Vis hele sitatet...
Er det ikke åpenbart at det kan bli habilitetsproblemer når folk fra forskjellige etater, som i teorien skal fungere som "checks and balances" for hverandre, henger i samme gutteklubb. Jeg tror og håper likevel at de involverte er klar over problemstillingen og forsøker å være ærlige om hvordan ståda er.