Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2057
Hei!

Har seg sånn at jeg nå har sliti med et alkoholproblem i 5-6 år. Er 25 år gammel og har alltid vært svak for alkohol. Har en far som er alkoholiker og vi er skremmende like hverandre.Nå har det seg sånn at jeg også har en samboer og en liten datter på 9 måneder. Jeg har nå fått beskjed om at jeg må gjøre noe med dette eller så kommer ikke ting til å funke lenger. Jeg har alltid trodd at jeg kunne greie å slutte selv, men ser nå at det ikke går. Jeg er i full jobb og skal egentlig ut i pappaperm snart også men jeg føler jeg må gjøre noe nå!

Er litt nervøs med tanke på hva folk på jobb osv kommer til å tro og har lyst til å involvere så få folk som mulig. Har lest om Mestringshuset osv og det ser ganske bra ut. Jeg er positiv til å legge meg inn hvis det er det som er alternativet, men vil gjerne kunne holde på med musikk osv også.

Er det noen som har noen erfaringer og tanker å dele?Hadde satt stor pris på det!
Har ikke noen erfaring med å komme ut av alkoholproblemer, men har venninner som har hatt fedre som har vært alkoholikere. Og dette har ødelagt kjempemye for de jentene! Hun ene er en av mine beste venner og gråter ofte når hun forteller om faren som plutselig kommer hjem og er full

Så hvis du trenger motivasjon så må du tenke på datteren din, hun trenger en stabil og edru far!

God jul og lykke til
Ring rustelefonen på 08588. Der kan du prate å få hjelp til å få start mot din vei til edruelighet Lykke til!
Bruk datteren din som motivasjon! Har selv hatt alkoholiserte i min familie, og det har brakt mye sorg! Så stå på!
Dette kommer du til å klare uten problemer; du virker som en selvbevisst og reflektert person. Lykke til!
http://www.eurekalert.org/pub_releas...-ltf100606.php

Har aldri prøvd noe slikt selv, så jeg kan ikke personlig si noe om det. Men study trials er study trials, ting tyder på at LSD kan hjelpe for å bekjempe alkoholisme.
Ja slik at han risikerer å bli avhengig av LSD istedet? Å tipse om slikt er bare tull. Å bekjempe et rusmiddel med ett annet er jo å skyte seg selv i foten.
Sist endret av margido; 27. desember 2011 kl. 18:30.
Sitat av Emancipation Vis innlegg
http://www.eurekalert.org/pub_releas...-ltf100606.php

Har aldri prøvd noe slikt selv, så jeg kan ikke personlig si noe om det. Men study trials er study trials, ting tyder på at LSD kan hjelpe for å bekjempe alkoholisme.
Vis hele sitatet...
Hørtes ut som et kjempetips.

Bekjemp alkoholisme, med et annet stoff?


Ring rustelefonen. De har god peiling, og vet hvor du skal henvende deg og hva du ska gjøre for å bli kvitt problemet.
du er heldig som har en datter! dette hadde jeg sett på som en kjempe stor motivasjon til og bli edru, er ikke bra for barn og ha foreldre som drikker vær dag(veit ikke om det er ditt problem da) er stor sjangse også for og smitte over på barnene når dem blir eldre, noe som er mye med at dem er født opp med foreldre som da har gjort dette så det blir på en måte som en vond sirkel. har en mor som har hatt mye alkohol problemer og det har skapt mye problemer for henne. og da vi som barn da vi som små har opplevd endel ting som barn ikke skal oppleve i vekstfasen sin=D
Når du somregel pleier sitte deg ned med en øl ta og finn på noe og holde hodet og tankene i gang med, ikke bare sett deg ned i sofaen og se på tv. ta og sett deg sammen med dama eller noe og ta noe brettspill eller finn på noe og gjøre=) altfor lett og komme inn i vanen hvis det er lite og gjøre, håper det hjelper litt, Lykke til med veien mot edruligheten men for all del! ikke bytt ut alkoholen mot ett annet stoff må være det dummeste som kan gjøres=p
Tusen takk!Utrolig hyggelig og oppmuntrende å se at det en del som har litt tanker rundt det her!Det varmer!Og nei, jeg har ikke tenkt å ta LSD for å bli kvitt alkoholproblemet mitt. De av oss som har prøvd psykadeliske ting, veit at det ikke er måten å gjøre det på.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av margido Vis innlegg
Ja slik at han risikerer å bli avhengig av LSD istedet? Å tipse om slikt er bare tull. Å bekjempe et rusmiddel med ett annet er jo å skyte seg selv i foten.
Vis hele sitatet...
Avhengig av LSD? Tuller du?
De av oss som har prøvd psykadeliske ting, veit at det ikke er måten å gjøre det på.
Vis hele sitatet...
Ehh, nei, noen av oss har prøvd psykadelika og om ikke for i første omgang å løse problemer på, så har det ihvertfall vært en hjelp.
jeg tror på selvmotovasjon sett som mål at du ikke skal drikke på en uke (husk små mål er lettere å gape over) kjøp deg en film du ønsker deg, og 2 sjokoladeplater, og på søndag, hvis du ikke har drikket, så kan du slå deg løs me en filmkveld, og kose deg
Du har tatt det første og kanskje viktigste steget mot det å bli kvitt alkoholen: å innrømme at du har et problem. Deretter må du fokusere, sette deg alkoholfrie mål og ta kontroll over kropp og hode. Selvdisiplin, viljestyrke o.l er gode stikkord.

Dersom du føler at din viljestyrke og ditt eget pågangsmot ikke er nok til å holde deg unna alkohol, så ikke vær redd for å søke hjelp. Du er ikke alene, noen trenger fysisk og psykisk hjelp til å holde seg unna. Det er ikke et nederlag uansett, nederlaget la du bak deg idet du så problemet i øynene og innrømmet for deg selv at du trenger hjelp! Fokuser på barnet ditt og kjæresten din, din familie sammen med din helse er det absolutt viktigste.

Lykke til, fremtiden blir til mens du går
Sist endret av tafsern; 27. desember 2011 kl. 20:13.
Jeg har ikke noe selverfaring å komme med, men de beste rådene jeg kan gi deg er å søke profesjonell hjelp, og det å prate med andre mennesker i samme situasjon, dele og utveksle råd, tips og erfaringer.

Masse lykke til!
knall att du har våknet.

ta en tur til Fast legen din og si du har problem med alkoholen og vil ha Antabus, det er vel en effektiv stopper som fungerer.

også tenker du litt ekstra hardt på jentene dine og overvinner suget etter alkoholen...

og om du skulle dra utpå en skikkelig runde så er faktisk alkoholisme en sykdom som er gyldig for sykemelding(kanskje dumt og si) men har selv en svigerfar som ødelegger hver eneste ferie med og være konstant full, og når han først begynner så holder han på i sånn ca 10 uker av gangen.... noe som har endt i skillsmisse og unger som har gitt opp sin far...
Sist endret av tribalgoth; 27. desember 2011 kl. 20:28.
Sitat av margido Vis innlegg
Ja slik at han risikerer å bli avhengig av LSD istedet? Å tipse om slikt er bare tull. Å bekjempe et rusmiddel med ett annet er jo å skyte seg selv i foten.
Vis hele sitatet...
Avhengig av LSD? Lols.
Det finnes jo noen psykoaktive stoffer som blir brukt mot avhengighet, med stor suksess. Skulle gjerne funnet fram mer stoff, lenker osv, men har dessverre spist litt for mye pizza.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Avhengig av LSD? Lols.
Det finnes jo noen psykoaktive stoffer som blir brukt mot avhengighet, med stor suksess. Skulle gjerne funnet fram mer stoff, lenker osv, men har dessverre spist litt for mye pizza.
Vis hele sitatet...
Advarselen står dog fjellstøtt. Det å drive med selvmedisinering i forbindelse med å slutte å drikke ser jeg på som et sjansespill. Man skal vite hva man gjør før man setter igang med et slikt prosjekt, noe det ikke er sikkert TS gjør.