Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 4245
Er det andre enn meg som får en slags fornemmelse av nisser, dverger, gnomer, og andre slike "lure", rynkede vesen mens de er påvirket av psykedelia? Jeg bare lurer på om det bare er meg..
Er nok ikke bare deg.
Er vel forsåvidt rimelig normalt, da særlig på DMT (?).
Sist endret av Lyra; 9. november 2012 kl. 23:15.
Jeg har aldri opplevd nisser eller gnomer. Det som derimot har vært ganske klart for meg er at trær, store steiner, hus ol plutselig blir "levende". At de får en viss personlighet og følelser. Sort of, noe vanskelig å forklare.
Aldri.. Men man får vell aldri så sterke halliser på truffler, eller sopp.
Sitat av fth Vis innlegg
Aldri.. Men man får vell aldri så sterke halliser på truffler, eller sopp.
Vis hele sitatet...
Psykedelika er jo ikke kun sopp og trøffler.

Ah, ser nå at du muligens mente at du kun har prøvd det, beklager.
Sist endret av Lyra; 9. november 2012 kl. 23:32.
Sitat av Lyra Vis innlegg
Psykedelika er jo ikke kun sopp og trøffler.

Ah, ser nå at du muligens mente at du kun har prøvd det, beklager.
Vis hele sitatet...
truffler, sopp og lsd er det jeg har prøvd. Aldri sett noen nisser, alver eller gnomer :P
Kommer vell ann på mengde og fantasi?
Jeg har aldri sett nisser eller gnomer i den forstand at jeg ser de med øynene mine over en periode med tid, men en fornemmelse av små skapninger med nisselue, Oooowyes.
Kanskje dette er tråden for deg: http://freak.no/forum/showthread.php...=dmt+entiteter
"Fornemmelse" er vel bare mildt sagt
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
En kompis trodde vi kompisene som var sammen med han under ett salvia trekk var små gnomer som holdt bakken under han oppe, og plaga han og noe greier..... Hørt det med gnomer flere ganger forøvrig....kan ikke huske og ha møtt på hverken gnomer eller nisser under påvirkning av noe selv haha :P
Ah, gledelig å se at nissepraten er i gang. Min egen erfaring med nisser begrenser seg til kun fornemmelsen av en liten håndfull av dem nede på gulvet ved senga. Usynlige sådan, men jeg knakk fullstendig sammen i latter. Jeg satt med kjeften full av Salvia divinorum, og hver gang jeg så bort mot den ene delen av rommet fikk jeg en slags telepatisk kontakt med det jeg umiddelbart gjennom intuisjonen min oppfattet var noen små nisser, selv om jeg ikke kunne se dem. Ekstremt lattervekkende.

Jeg hadde også masse små kravlende troll inni munnen min en gang. De drev å marsjerte rundt i takt med musikken. Dette var veldig snodige greier. Ovennevnte urt var den fungerende agent denne gangen og. Jeg var paranoid nok på den tiden, og etterhvert fikk jeg det for meg at disse små trollene drev og dytter salviablader ned i luftveiene mine. Dette skapte angst og en noe brutal spytting av gugge ned i mose og lyng. Tror jeg klarte å forhekse meg selv den gang, ja nærmest lure meg selv til å tro at dette småfolket hjemmehørende på et annet bevissthetsnivå fikk en slags kontroll over kroppen min og kunne skade meg, ja også forandre personligheten min. Tok et par uker før jeg kom sånn noenlunde tilbake til meg selv igjen, der hvor jeg slapp å føle meg som en gammel heks under håndtering av kokende kjeler osv...

Aldri fornemt småmenn på annen psykedelika. Dog tror jeg det er fullt mulig! Og jeg er svært lysten på å høre mer historier fra dere.

EDIT: Aldri fornemmet småmenn
Sist endret av KreaDep; 10. november 2012 kl. 02:08.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=67749
http://freak.no/forum/showthread.php?t=128787 Relevante tråder.

Har som KreaDep over her kun fornemmet småfolka i salvialand. De fortalte meg ting, uten å snakke, egentlig. Prøvde å bearbeide opplevelsen og analysere greia, men det hele var bare sprøtt og merkverdig.
Føler denne kan være relevant.
Graham Hancock: Elves, Aliens, Angels and Ayahuasca

Timeslang forelesning av Graham Hancock som omhandler hans teori om opprinelsen og bakgrunnen til forskjellig veggmalerier, statuer, tradisjoner og myter igjennom historien.
Har opplevd en del gnomer og nisser selv. Da spesielt ved inntak av 5-meo-DMT eller MXE (m-hole). Nisser og insekter er de to tingene som stadig vekk dukker opp hos meg. :-)
Frikanari
Manualah's Avatar
Trådstarter
Jeg har ikke sett konkrete nisser og gnomer, men jeg har følt at de er rundt meg, eller at folk jeg snakker med har sånne lure smil og begynner å gjøre seg om til nisser. Jeg kan tenke meg at i alle fall litt av opprinnelsen til eventyrfigurer kommer fra psykedelia.
Sitat av Manualah Vis innlegg
Jeg har ikke sett konkrete nisser og gnomer, men jeg har følt at de er rundt meg, eller at folk jeg snakker med har sånne lure smil og begynner å gjøre seg om til nisser. Jeg kan tenke meg at i alle fall litt av opprinnelsen til eventyrfigurer kommer fra psykedelia.
Vis hele sitatet...
Når du sier det sånn, så kommer jeg på at jeg antageligvis har sett en alv.

Min første tur i Amsterdam på truffler, fra morgen til kveld utartet seg ganske spesielt på slutten. Hver gang jeg så på kompisen min så forandret ansiktet hans seg til noe alve lignende, med ett lurt/creepy smil, noe som freaka meg ut litt der og da. Han sa det samme skjedde med han da han så på meg, så endte med at vi sto å stirra på hverandre mens vi gapskratter og samtidig har småelig noia for det vi ser i ansiktet på hverandre :P
Du tenker på Machine Elves!
Machine elves (also known as fractal elves, self-transforming machine elves) is a term coined by the late ethnobotanist, writer and philosopher Terence McKenna to describe the apparent entities (described as "elves") that have been reported by users of the psychedelic tryptamine dimethyltryptamine (DMT).[1] References to such encounters can be found in many cultures ranging from shamanic traditions of native Americans to indigenous Australians and African tribes, as well as among western users of these substances.[2]
Vis hele sitatet...
Sitat av fth Vis innlegg
Aldri.. Men man får vell aldri så sterke halliser på truffler, eller sopp.
Vis hele sitatet...
Spis nok, så får du se.

Jeg har forsåvidt opplevd at nisser har dukket opp hjemme
i stua på litt heftigere soppturer, de kommer gjerne opp av
gulvet.

Ellers husker jeg spesielt en tripp der jeg vandret rundt i
et boligstrøk, hvor jeg fikk øye på en litt eldre kar med
lue og grått skjegg. Han hadde det klassiske nissefjeset
med godmodige røde kinn og jeg mente helt klart at han
var inneforstått med hvilken tilstand jeg befant meg i.
Resultatet var at jeg fulgte etter ham et godt stykke
fordi jeg mente han ville lede meg til "rett sted".
Hehehe, PVestlandia. Sånne historier liker jeg! Minner meg om en historie som sirkulerte i disse trakter, der en slags mentalpasient hadde fått en kortvokst bøssebærer på døra, noe som resulterte i at fyren tok tak i den lille mannen og lukket han inne på badet. Han ringte så rundt og berettet ivrig om at han hadde fanget trollet.
Sitat av KreaDep Vis innlegg
Hehehe, PVestlandia. Sånne historier liker jeg! Minner meg om en historie som sirkulerte i disse trakter, der en slags mentalpasient hadde fått en kortvokst bøssebærer på døra, noe som resulterte i at fyren tok tak i den lille mannen og lukket han inne på badet. Han ringte så rundt og berettet ivrig om at han hadde fanget trollet.
Vis hele sitatet...
"Æ har fanga et troll! Æ har fanga et troll!" - jo den kommer visst
fra Sørlandet en plass. Han som fanget trollet hadde forøvrig visstnok
downs syndrom, hvis jeg ikke husker feil.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
"Æ har fanga et troll! Æ har fanga et troll!" - jo den kommer visst
fra Sørlandet en plass. Han som fanget trollet hadde forøvrig visstnok
downs syndrom, hvis jeg ikke husker feil.
Vis hele sitatet...
Det er nok en vandrehistorie.
Sitat av Manualah Vis innlegg
Er det andre enn meg som får en slags fornemmelse av nisser, dverger, gnomer, og andre slike "lure", rynkede vesen mens de er påvirket av psykedelia? Jeg bare lurer på om det bare er meg..
Vis hele sitatet...
Du har vel lest rapporter om diverse psykedeliske opplevelser og erfaringer? Finnes flere av dem både her og på Erowid. Personlig har jeg sett litt av hvert. Entiteter i sirkel som viste meg skapelsen av vår planet, Tellus. Jeg har sett blå guder med fangarmer lignende blekkspruter med lilla striper. Vel, kort fortalt har jeg sett drøssevis av nærmest uforklarlige ting. Disse jeg listet opp nå har vært under påvirkning av DMT. På LSD har jeg blant annet fått kryssansing/synestesi. Det vil si, jeg kunne smake alt jeg luktet på.

Til tross for dette ser jeg lyset. Og det lyset kommer fra sola som skinner ned på vår planet. If you get what i'm talking about.
Aldri sett noen nisser nei, men hvis jeg ser på trær når jeg er på trip, så får jeg en veldig "norsk folkeeventyr" følelse, og enkelte trær minner meg veldig om nisser i attituden..
Jeg har ikke sett noen nisser, men når jeg var på 200 flein så jeg røde fluesopper komme opp gjennom gulvet og en knyttneve komme knusende gjennom ett vindu.
Hva historien om mannen med downs syndrom angår snakket faktisk Misjonen med Antonsen og Golden om den for et par år siden, om jeg ikke husker feil.

Har vært dårlig med nisser på meg gitt, men i likhet med Lilletassen har jeg vært borti insekter under trips, særlig på LSD. Kan brått få en vag følelse av at de kravler rundt på kroppen min om dosen er stor nok, samt at jeg noen ganger kan høre dype summelyder inni hodet.
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Så en gang en stor gul gnom med en gul "blånisselue" på skulderen til en kompis en gang, når det var alt for mye mdma innabors. da skvatt jeg litt til
Dildo-James minnet meg på den gangen jeg så en gnom på en hoppetokk, faktisk. Dette var også med en god del MDMA i systemet (som vi fikk testet, og bekreftet var rene varer). Har skrevet om hele kvelden i rapporten min fra Boom-festival. Det var ganske absurd men med den klassiske euforien man får av dette stoffet bare skakket jeg litt på hodet og ristet det av meg med et smil. Slike syn er jeg som sagt ikke helt uvandt med på andre substanser men ikke på MDMA.
Sitat av itstherubberduc Vis innlegg
Aldri sett noen nisser nei, men hvis jeg ser på trær når jeg er på trip, så får jeg en veldig "norsk folkeeventyr" følelse, og enkelte trær minner meg veldig om nisser i attituden..
Vis hele sitatet...
Det er interessant. hva er vel nissen annet enn dynamikken til den skogen som ble ryddet?
Frikanari
Manualah's Avatar
Trådstarter
Lurer på om det kan være en spesiell sammenheng mellom sopp og "det underjordiske". Jeg har også enkelte ganger på sopp opplevd sterke "filmer" i hodet av forrotnelsesprosesser under jorden. Rotnende blader og gress.. insekter osv. Kanskje overfører soppen noe av sin visdom til den som spiser den?
Sitat av Manualah Vis innlegg
Kanskje overfører soppen noe av sin visdom til den som spiser den?
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig at dette kan være en plausibel forklaring?
Du er klar over at du blir ruset når du spiser sopp som inneholder psykoaktive stoffer, ja?
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Dildo-James minnet meg på den gangen jeg så en gnom på en hoppetokk, faktisk. Dette var også med en god del MDMA i systemet (som vi fikk testet, og bekreftet var rene varer). Har skrevet om hele kvelden i rapporten min fra Boom-festival. Det var ganske absurd men med den klassiske euforien man får av dette stoffet bare skakket jeg litt på hodet og ristet det av meg med et smil. Slike syn er jeg som sagt ikke helt uvandt med på andre substanser men ikke på MDMA.
Vis hele sitatet...
Jeg får uten tvil mest slike halliser på MDMA, f.eks på sopp og syre har jeg aldri sett vesener. Kun ting morphe og bevege seg etc.

Kan legge til en sykt wierd hallis på MDMA for et par turer siden. På nachet etter en lang kveld dukket det opp en pensjonist som dansa i oransj badeshorts. Da lo jeg for meg selv Synd han fadet bort etter 3-4sekunder.

<3 MDMA halliser
Frikanari
Manualah's Avatar
Trådstarter
Sitat av Knask Vis innlegg
Tror du virkelig at dette kan være en plausibel forklaring?
Du er klar over at du blir ruset når du spiser sopp som inneholder psykoaktive stoffer, ja?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg er klar over det.