Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 6382
Hei, alle freaks!

Jeg tenkte vi kunne lage en liten samletråd for informasjon av ulike stimulanter. Jeg har sett en del tråder der brukere spør etter tips om hva som er god/dårlig speed, hva den kan være kuttet med eller hvordan en god krystall med MDMA skal se ut. Her tenkte jeg at vi kunne samle alt dette, og komme med råd og tips. Noe som kan være nyttig for å forhindre eventuelle ulykker, bortkastede penger og andre ulemper!

[COLOR="Purple"]Kokain: [/COLOR]

Kokain kan være kuttet med mye rart. Blant annet maisenna, talkumpudder, llokalanestetika (som Lidokain), Laktose, Vitamin c, koffein og paracet. Den beste måten å finne det ut på (etter min erfaring) er smaken og effekten av det. Ta en finger, dypp den i posen, smak og bli kjent med følelsen av hvordan god, potent kokain føles. Smaken er gjerne bitter/sterk medisinsk. La oss si, et gram god kokain, skal bedøve nesen og halsen mildt. Man vil også merke et svakt "drypp" i halsen. Denne nummenheten forsvinner realtivt fort. Blir du lam fra nakken og ned til neste solnedgang (satt på spissen) kan du regne med at det er blitt kuttet med noe slikt jeg nevnte ovenfor. Selve rusen skal fremme energi og en følelse av velvære. Har du prøvd for eksempel metamfetamin og speed vil du definitivt merke forskjellen på rusen. Du vil så klart få følelsen av å være "ovenpå" men ikke denne "hyperaktiviteten" og den springende tankegangen man kan få.

Ukuttet Kokain HLC av god kvalitet har gjerne et litt perleaktig utseende, og ser litt skimrende ut. Er den misfarget og gusten ville jeg ikke tatt det som et godt tegn. Kokain HLC skal heller ikke ha noen spesiell odør/lukt. Dette kommer av det stoffer er kuttet med, stort sett.

Et godt eksempel på god Kokain HLC fra Erowid.
http://www.erowid.org/chemicals/show...e/cocaine7.jpg

Teste renhet hjemme:

Et annet viktig tips her er at Kokain er et stoff som trekker til seg fuktighet (vanndamp) fra omgivelsene. Det vil si at kokain gjerne vil absorberes av vann og fuktig luft. Det kan ende med at stoffet kakes opp. For å teste renheten av kokain kan du bruke en metallflate eller komfyrplate, vent til temperaturen måler 100 grader. Tilsett en liten "sample" av stoffet, og husk å bruke termometer som måler temperaturen. Rent skal smelte på rundt 195. God kokain kan gå på rundt 130. Alt som smelter før 195 inneholder trolig urenheter. Merk dere at dette kun er en metode for å teste renheten av produktet, og ikke for å filtrere.

En annen metode jeg har lest er:

- Fyll et glass med rent flaskevann (ikke springvann)
- Dryss litt av produktet du vil teste i glasset med vann
- Etter noen sekunder vil du kunne se at noe av pudderet flyter på toppen. Det er altså kuttingen mellommenn bruker som ikke lar seg løse opp like raskt. Som vi vet er HLC kokain veldig løselig i vann (hydroklorinsalt).

[COLOR="Purple"]Crack kokain: [/COLOR]

For å produsere crack fra Kokain i hydroklorinform kan man bruke noe ala denne prosessen.

- Kokain i sin pulverform, en målekopp, teskje og natron
- I målekoppen fyller du rundt 1 ounce = 28.3495231 gram
- Tilsett en teskje Bakingsoda/bikarbonat
- Deretter fyller du målekoppen med 3/4 vann
- Hell miksen i pannen. Det vil etterhvert begynne å boble. Da bruker du en kniv for å flate dem ut. Dette fortsetter du med mens du koker den.
- Når stoffet er solid og hvitt kan du plassere det på et håndkle/serviett og lignende.
- Putt det så i en fryser i rundt 25-20 minutter!

Dermed har du crack, Forskjellen er i hovedsak at kokain hydroklorid er hvitt pulver og crack er kokainbase i form av rene kokainkrystaller. Det er gjerne gråhvite klumper med karakteristisk poret utseende og oljeaktig eller fet konsistens. Crack kokain er en form for "freebase", og når man røyker dette inntreffer rusen mye raskere. Den varer relativt kort, er intens og euforisk. I tillegg er det veldig tungt for lungene. Husk at ved røyking av crack er faren for avhengighet er størst, og hvis man setter kokain intravenøst. Avhengighet utvikles raskt, og brukerne undervurderer nesten alltid risikoen. Dette kan også føre til blandingsmisbruk som jeg tidligere har nevnt. For å dempe ubehagelige bivirkninger tyr mange til alkohol, benzodiazepiner, opiater og andre rusmidler.

Denne tråden er ikke ment for å moralisere. Den er i hovedsak ment for å informere. Men jeg må dessverre i tillegg legge ved en advarsel her. Om folk som leser dette er klar over det eller ei. Komplikasjoner og bivirkninger er som følger ved avhengighet (noe som lett kan skje om man ikke passer godt nok på:

Alvorlige negative effekter på fosteret (om man er gravis, så klart)
Hjerneslag
Skader på hjernen
Depresjon
Psykose
Schizofreni
Apati
Sosiale problemer
Samlivsproblemer
Arbeid problemer
Helseproblemer
Abstinenssymptomer
Beslag
Hjerteinfarkt
Plutselig død
Underernæring - på grunn av tap av appetitt
Dødelig overdose
Unormal hjerterytme
Respirasjonssvikt
Brystsmerter


[COLOR="Purple"]Amfetamin[/COLOR]

"God" amfetamin skal være hvit, krystallisk og luktfri. Det er derimot litt blest mellom hva folk foretrekker. Noen liker at amfetaminen stinker blomster (noe jeg personlig forbinder med vaskepulver) mens andre elsker at den har en marsipanlignende konsistens og er full av ether. Når det blandes ut vil det altså få en gul, brun eller rosa farge med en klumpete, kanskje til og med fuktig konsistens. Gjerne stikkende, og/eller illekuktende. Man vet som regel ikke hvordan dette stoffet har blitt fremstilt og bør derfor gjøre en rekke grundige tester. Man kan få kjøpt kitz på nettet til en billig penge for å være på den sikre siden. Til tross for dette er stort sett ikke renheten av amfetamin spesielt imponerende her i landet.

Under produksjonen av amfetamin hender det ofte at de tar ut stoffet for tidlig, altså, før eteren har fordampet helt. Da får amfetaminen en marsipanlignende form. Det er ganske så logisk at dette er vesentlig mye farligere enn ren, medisinsk amfetamin f.eks. Det er en av de substansene som er enklest å fremstille, og krever ikke spesielt avansert utstyr. Jeg personlig er i alle fall svært skeptisk illegale amfetaminpreparater fra, ja, la oss si Øst-europa eller gud vet hva som ofte iblandet melkesukker, fenmetrazin, koffein og fenazon eller andre stoffer som skal forlenge virkningen av amfetamin. Som sagt, når amfetamin har en distinkt farge som brun, oransje, rødaktig og så videre kan det være på grunn av urenheter i stoffet eller fordi det er illegalt syntesert på ulike metoder. Hvis jeg skulle ført det der opp i slimhinnene ville jeg sjekket substansen først. Man vet aldri hva folk kan finne på å kutte disse stoffene med. Jeg ville aldri fått i meg noe som brenner lettere enn bensin kun for å få en liten, ekstra elektrisk oppkvikker som i grunnen er mer ødeleggende enn noe annet. Det er dessverre mange som tror at Amfetamin skal smelle måte som startgass/andre giftstoffer. Men dette vil være intenst, og vare kort. Det vil også overdøve effekten av selve amfetaminen. Det er muligens noe man vil merke lettere om man tar det intravenøst og ikke nasalt men det er noe jeg advarer alle å gjøre på det sterkeste.

Her er et tips til nedturer:

[COLOR="Purple"]Til til bedringens vei: [/COLOR]

- Antihistaminer/allergimedisin kan være verdt et forsøk

- 5-Hydroxytryptophan. 5-HTP gjenoppretter serotonin raskere og hjelper mot blant annet dårlig søvnkvalitet og søvnforstyrrelser. Dette er noe mange benytter seg av både før og etter inntak av MDMA f.eks da det blandt annet forebygger depresjon og kan ha en effekt på matlysten. Har sett brukere anbefale trypthofan, melatonin og tyrosin. http://www.drugs-forum.com/forum/sho...hp?title=5-htp Mer her: http://freak.no/forum/archive/index.php/t-59945.html


Vann! Eventuelt YT og lignende i tillegg!

- Vitamin C (frukt, grønnsaker, you name it)

- Ginseng: Skal påvirker dopamin/adrenalin-systemene direkte.

- Omega3: fettsyrene påvirker serotonin-nivået direkte, og er byggeklossene for prostaglandiner. Disse kan gjøre mye for både humør og oppførsel. Det har dokumentert effekt mot blant annet depresjon. Det kan du lese mer om i "noia"-tråden av ThisMeansWar.

- Detox! Det vil si avgiftning eller utrensing, og bygger på prinsippet om å rense kroppen for avfalls,- og giftstoffer. Amfetamin kan spores i systemet ditt rundt 2-4 dager. Men det vil så klart komme an på alder, vekt, metabolismen, hvordan det ble konsumert (nasalt, oralt f.eks) osv.

- Pusteøvelser! http://www.bevegelse.net/ovelserpust.htm

- Mørk sjokolade

- Avslutt alle aktiviteter 2-3 timer før sengetid, ha det mørkt i rommet og hold en temperatur på rundt 15-18 grader. Det er viktig at omgivelsene du sover i er behagelig. Det er også viktig at du kun bruker sengen til å sove eller ha sex.

Høres kanskje ut som mye stress men det er utrolig viktig å føle seg fysisk og psykisk komfortabel for å kunne sove. Har jeg spist for lite får jeg dårligere søvnkvalitet f.eks.

Legger ved en lenke til en tråd som kanskje kan gi en liten pekepinn til dere der ute som kanskje er på veil til feil spor:

http://freak.no/forum/showthread.php?t=61079

Jeg kommer til å oppdatere tråden så ofte jeg kan, og vil også legge ut informasjon om flere stimulanter. Her kan dere også spørre om diverse som skadevirkninger, doseringer, legge ut bilder av produktene om ønskelig og annet som måtte være relevant. Slik slipper vi utallige tråder om akkurat det samme. "Kjøpte meg noe speed på akerselva med en kompis, da. Men den lukter Omo color! Bør jeg ta en linje av dette?" eller rett og slett spørsmål om psykiske og fysiske virkninger.

Håper på flere gode bidrag!

Mvh

Lucy
Bra Lucy! Håper flere kan være med bidra i tråden og øke informasjonsmengden!

Vi har hatt sånne tråder om psykedelika, ketamin, sopper, MDMA, cannabis av ulik slag, etc etc you name it, og endelig nå har vi en om ("harde") stimulanter. Godt jobba, bra intiativ.

Som sagt håper tråden utvikler seg godt videre, det er helt sikkert en drøss med spørsmål om stimulanter der ute.., og ikke bare om sopper og weed..
Sist endret av aeon_illuminate; 3. desember 2012 kl. 02:09.
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
[COLOR="Purple"]Metamfetamin[/COLOR]

Metamfetamin (C10H15N), Crank, Devil Dust, er altså ikke referert som et fentylamin men snarere N-methylamfetamin. De er likevel begge stimulanter som virker på sentralnervesystemet, men med en liten twist kjemi prosesseres de på forskjellige måter i brukeren kropp. Det er også viktig å merke seg at meth brytes ned til amfetamin når det metaboliseres.
De har altså mye av de samme virkningene og ligner kjemisk.
Mye av grunnen til at meth fremstår som langt mer kraftig enn amfetamin ligger i at metamfetamin gå noe raskere over til sentralnervesystemet enn amfetamin fordi det er mer fettløselig. Man trenger lavere dose for å oppnå tilsvarende effekt, rusen inntreffer raskt etter inntak og grunnet dette med at noe av stoffet omdannes til amfetamin vil det føre til en forlenget rus. Som med amfetamin er det i ren form er det et hvitt pulver. Illegale kvaliteter er ofte gulaktige, fuktige og illeluktende. Tradisjonelt ble methamfetamin produsert i hovedsak i Asia og USA.

Meth kan tas oral oppløst i væske, sniffes, røykes eller i form av piller.

Meth mouth

http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:Sus...th09-19-05.jpg

Et tilfelle der en misbruker lider av munntørrhet, lav spyttproduksjon, bruxisme og så klart, dårlig tannhygiene.

Crystal Meth, Glass, Ice

Dette er altså i form av freebase, og kan sammenlignes litt med crack-kokain. Det kommer i store krystaller eller "steiner". Rusen kan også på en måte ha likhetstrekk med crack da det gir den samme kraftige, intense rusen. Crystal på sin side varer mye lenger. Det kan både snortes, røykes og tas intravenøst. Det er sterkt avhengighetsskapende ettersom det direkte påvirker dopamin-nivåene hjernen skaper. Når disse økes gjentatte ganger over tid gir det et enormt sug etter mer. Og slik kan man havne i en ond sirkel av avhengighet til Ice.

Bilde av en blå krystall:

http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:Blue_Crystal_Meth_.jpg

Jeg må også legge til at mye av grunnen til at amfetaminpreparater er svært variabelt i utseende er rett og slett fordi et helt rent produkt er svært sjeldent. I sin rene form er det også så pass kraftig at det rett og slett kan være overveldende. Spesielt da hvis det skal tas intravenøst. Jeg vet om en kar som måtte kutte produktet sitt mer og mer fordi det var for kraftige for de som var på nåla.

Må legge til litt om Amfetaminpsykose men jeg allerede er i gang!

Når man får en amfetaminutløst psykose er sinnstilstanden preget av hyperaktivitet, følelser av paranoia og forfølgelse, hallusinasjoner og andre ubehageligheter. konsekvent hardt misbruk kan indusere psykose. Symptomene er svært lik schizofreni, men det er kortvarig, målt i timer og dager.

Bilde av ren amfetamin slik den skal se ut:
http://www.thegooddrugsguide.com/fil...s/a_powder.jpg

Er det noen spørsmål av noe slag er det bare å slenge dem inn her!

Mvh

Lucy

Also, takk for skryt!
Sist endret av Lucy In The Sky; 3. desember 2012 kl. 17:10.
Synes det er bra at sånne som Lucy tar seg tid til dette. Informasjon og kunnskap er det viktigste når det kommer til rus!

Bruker nesten ikke sentral stimulerende stoffer selv, men greit å vite til de få gangene det skjer

Hvor stor er faren for eventuell overdose på disse kontra alkohol? Det som ligger igjen fra propaganda på skole o.l er at overdose på slike ting skjer meget fort. Selv har jeg sjeldent hørt om dødlige overdoser på kokain, amfetamin etc. Hvor mye skal til?
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
En overdose på amfetamin er sjelden dødelig, dog det kan føre til en rekke forskjellige symptomer. Om du misbruker og tar for mye av stoffet inkluderer det gjerne rask hjerterytme, ekstrem rastløshet, og skjelving. En overdose kan også føre til psykotiske lidelser (paranoia, hallusinasjoner, vrangforestillinger osv), hjertesvikt, hypertensjon, koma, eller endog død grunnet sprengte blodkar i hjernen.

Tegn og symptomer på en amfetamin overdose inkluderer:

Rastløshet
Tremors
Rask pust
Forvirring
Hallusinasjoner
Panikk
Aggressivitet
Kvalme
Oppkast
Diaré
Uregelmessig hjerterytme
Beslag
Brystsmerter

Langvarig bruk av metamfetamin kan føre til betydelige psykiske problemer som inkluder:

Alvorlig søvnløshet (insomnia)
Store humørsvingninger
Delirisk atferd
Ekstrem paranoia

Andre symptomer kan være:

Gjentatte infeksjoner
Manglende og råtnet tennene (kalt "meth mouth")
Hjerteinfarkt
Alvorlig vekttap
Hudsår (koker)
Hjerneslag

EKSTREM overdose kan føre til døden, men det avhenger gjerne av følgende informasjon:

Pasientens omtrentlig alder og vekt
Hvor mye av stoffet ble tatt?
Hvordan ble stoffet tatt? (For eksempel ble det røkt eller sniffes?)
Hvor lenge har det vært siden personen tok stoffet?


Det er altså mer amfetaminens virkningsmekanismer som blir farlige. Med mindre du kjører på en heroisk dose rett i blodomløpet i en uke i strekk. If you cath my drift.

Ps: La oss si, et gram. Det er neppe noe som vil kaste deg ned i grava eller få deg kremert med hele familien samlet i tårer. Råder alle likevel til å ikke leke med noen rusmilder. Nedturer og bivirkninger på disse stoffene er helt grusomme.
Sist endret av Lucy In The Sky; 3. desember 2012 kl. 18:22.
Bra med denne tråden, vært mange tråder i det siste hvor folk har spurt om mye ang stimulanter.

Men jeg tror at det skrives HCl (liten L) og ikke HLC (du har nok bare stokket om et par bokstaver)
Sist endret av 3RD; 3. desember 2012 kl. 21:58.
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Beklager slurvefeilen! Mente selvfølgelig HCl.
Freebaseformen til metamfetamin er en olje, som ikke kan sammenlignes med crack.
Effekten av å røyke kokain og metamfetamin er ikke lik.
Til "bedringens vei" vil jeg ikke anbefale mørk sjokolade, da inneholder koffein.
Koffein virker synergisk med amfetamin og efedrin (som blandingen ofte er kuttet med)

En enklere guide til crack:

En teskje med salmiakk i en spiseskje. Tilsett ca 1g kokain.
Sett teskje på komfyren, skru på varmen. Når det koker i teskjea, så kan du røre litt rundt.
Hell ut resterende salmiakk, og skyll freebase'n godt med vann, flere ganger.
Legg klumpen deretter til tørk.
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Jeg sa aldri at effekten er lik, Broke. Jeg sa at den har likhetstrekk med intensitet og kraftig "rush". Det er to helt forskjellige ting. Det er ikke nødvendig å utdype "kan på en måte" med t-skje. Ellers takker jeg for et fint bidrag til en enklere guide. Dog, har ikke prøvd dette selv.
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Var på fest her om dagen, og fikk tak i den beste kokainen jeg hittil har prøvd. Fikk se hele "klumpen", og den hadde dette perlemoraktige, skimrende utseende. Perfekt rush, behagelig drypp og en nummenhet som varte akkurat lenge nok. Farlig godt. Husk bare å ikke få lappen/sugerøret for langt opp i nesen. Eventuelt at man ikke knuser det godt nok. Begynte selv å blø litt neseblod.