Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3249
Er tom for weed. :/
Er keen på mer men tenkte å begrense det ned til kun helgene/annenhver helg.
forslag til noe man kan røyke som finnes i en normal norsk husholdning som ikke dreper lungene?
Ikke noe som gir noe særlig til rus.
Norskehesten
Alden's Avatar
eple tobakk i vannpipe?
Trur ikke du skal gå på jakt etter røykbare ting i huset ditt BARE for å røyke det. Høres ganske idiotisk ut. Er du desperat nok kan du prøve oregano.
Om du er så desperat etter rus som du virker; spis revet muskatnøtt-skall.
Trådstarter
22 1
Var ikke rusen jeg var på utkikk etter, er bare ute etter noe som kan fjerne noe av suget
Sitat av Myor2Mac Vis innlegg
Om du er så desperat etter rus som du virker; spis revet muskatnøtt-skall.
Vis hele sitatet...
Dårligste tipset noensinne. Tror du vil angre på det kanske så mye hvis du først gjør det
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Du kan jo gå til anskaffelse av E-Sigaretter f.eks? Eneste problemet er vel at du blir avhengig av nikotin etterhvert. Mulig det finnes løsninger uten nikotin til disse også.
Du har jo Spice osv. Gir en bra rus, men det er ikke spesielt bra for deg.
Norskehesten
Alden's Avatar
spør naboen om en røyk. bedre hvis det rullings. Da lager du en feit jonny og later som det er en feit jonny.
Sist endret av Alden; 28. mars 2012 kl. 17:36.
Trådstarter
22 1
Sitat av Alden Vis innlegg
spør naboen om en røyk. bedre hvis det rullings. Da lager du en feit jonny og later som det er en feit jonny.
Vis hele sitatet...
Kan nok desverre ikke det siden foreldrene mine tror jeg er en uskyldig engel som ikke engang røyker sigaretter, og er redd for at naboene sladrer

Sitat av fishfuze Vis innlegg
Dårligste tipset noensinne. Tror du vil angre på det kanske så mye hvis du først gjør det
Vis hele sitatet...
Har nok allerede prøvd det, og jeg følte meg bare syk av det
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Kjøp en 20-pakning og smatt på den i ukedagene?
Løp deg en lang å tung tur, da har du garantert ikke lyst på å røyke noe etterpå. Tenk på det!
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Kjøp en 20-pakning og smatt på den i ukedagene?
Vis hele sitatet...
Litt sykt hvor enkelt det er for folk å anbefale tobakk. Det gjør jo bare problemet verre.
Eneste måten å fjerne suget på er å holde seg opptatt med ting. Jobb, venner, hobbier osv. Problemet med weed er at det blir greit å kjede seg, når du går tom blir det store hulrom du må fylle med noe annet en det å være fjern.
Sitter du hjemme å kjeder deg hele dagen kan jeg love deg at su vil kjenne suget.
Sitat av Cheese Vis innlegg
Eneste måten å fjerne suget på er å holde seg opptatt med ting. Jobb, venner, hobbier osv. Problemet med weed er at det blir greit å kjede seg, når du går tom blir det store hulrom du må fylle med noe annet en det å være fjern.
Sitter du hjemme å kjeder deg hele dagen kan jeg love deg at su vil kjenne suget.
Vis hele sitatet...
Støttes til det fulle! Eneste som funker når man skal ha pause fra den herlige planten er å holde seg opptatt, hold det gående hele dagen med jobb/skole, gjøre noe fornuftig hjemme, trene. Bare fantasien setter grenser. Og ikke tillat deg selv å tenke "nå hadde det vært digg med en jonas". Ikke tenk på det og hold deg busy.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Vær forsiktig med muskat! Du kan dø av det.
"Det kan være dødelig hvis man bruker det regelmessig i store kvanta, men det er ingen problemer med de små dosene man bruker under matlaging." -Wikipedia
I tillegg sa heimkunnskapslæreren min at man kunne få halliser av å spise bare én.
Parkettetterligning
Så vidt jeg forsto det så er det den følelsen av å ha røyk i lungene du vil ha? hvis det bare er det å gjøre det uten å få effekt så kan du helt sikkert anskaffe elsigaretter ifra for eksempel dx. tror det finnes uten nikotin.
Stikk innom Shangri La og kjøp deg urtetobakk, som GREENGO (disse blir solgt i 30 gams pakker som rullings, 100% nikotin fri), og siden du ruller kan det jo også minne om at du ruller deg en joint.

Ellers er det fine tråder her hvor folk har spurt om hva de kan gjøre for å trappe ned/slutte med cannabis, hvor det ligger en god del fine svar på. Lucy in The Sky sin tråd "Guide til deg som vil kutte ned/slutte med cannabis!" kan også vise seg til å være hjelpsom for din del.
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Foreslår damiana, du kan røyke det eller lage te på det. Effekten av det kan beskrives som å være stein uten endring i tankegang, også får man mer livaktige drømmer. Det er ikke skadelig eller ulovlig, det påstås til og med at det er sunt, har ikke sjekket akkurat det så mye, men kan ikke si at jeg tviler på det
Cannabis øker dopaminproduksjonen din i hjernen, altså den som belønner deg. Du føler deg bra når du har røyket cannabis. Du vil bytte ut cannabis med noe annet. Prøv å finn aktiviteter som også øker dopaminproduksjonen, og som kan få deg til å føle deg like bra (dog ikke ruset). Dette kan du sikkert søke på Internett for, men jeg kan jo nevne trening, av alle slags slag. Evt en ny hobby som fallskjermhopping etc.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Damiana er bare å glemme hvis du er vandt til å bli skikkelig skakk. Pasjonsblomst (Passion Flower) tror jeg er en bedre løsning. Dette kan røykes. Inneholder ett naturlig benzodiapin. Kratom er også en populær plante, men er til en viss grad vanedannende, på ca. lik linje som kodein.

Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Cannabis øker dopaminproduksjonen din i hjernen, altså den som belønner deg. Du føler deg bra når du har røyket cannabis. Du vil bytte ut cannabis med noe annet. Prøv å finn aktiviteter som også øker dopaminproduksjonen, og som kan få deg til å føle deg like bra (dog ikke ruset). Dette kan du sikkert søke på Internett for, men jeg kan jo nevne trening, av alle slags slag. Evt en ny hobby som fallskjermhopping etc.
Vis hele sitatet...
Cannabis? Dopamin? Dette er første gangen at jeg leser at cannabis påvirker dopamin nivåene.
Sitat av Muradi Vis innlegg

Cannabis? Dopamin? Dette er første gangen at jeg leser at cannabis påvirker dopamin nivåene.
Vis hele sitatet...
Ah, dette er flaut. Har jo lest masse om cananbis etc, men egentlig aldri satt meg helt inn i hvordan alt fungerer og lært meg dette. Har tenkt å kjøpe en eller annen bok en gang...

Har du en god internettkilde til kunnskap om cannabis og belønningssentrene da? Hvis ikke dopaminnivåene økes, hva med endorfiner, serotonin osv? Serotonin mener jeg har lest økes, og at det derfor kan brukes som medisin for dem som sliter med lavt nivå av serotoninnivåer.

Men er jeg ikke inne på noe i det hele tatt? Cannabis skaper en eufori og lykkefølelse, og kan dermed være psykisk avhengighetsskapende, korrekt? For å lettere hanskes med problemet ved mangelen på denne, er det jo en god idé å starte med en aktivitet som kan erstatte denne til en viss grad?
drikk ett par halvlitere. Kan slå ut motsatt også da haha.
Den klassiske klisjéen "turer i skog og mark" er idéell
for nyktringsprosessen. Opp tidlig en fin lørdagsmorgen,
lage seg en lett nistepakke og ut på glad vandring er
noe som virker legende for kropp og sinn.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvorfor ikke gjøre de som var utenfor oslo s idag, de sa at det eneste som hjalp dem ut av dette var og si
"God, if you exist, come and help me" haha.