Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 22640
Hei.
I det siste har et par gode kompiser funnet ut at vi vil prøve flein. Har bare røyket hasj i ca. over 1 år og har noen spørsmål. Har søkt google, freak o.l. men føler ikke at jeg har funnet det jeg trenger svar på.

Vel, jeg har lest en del om soppen, triprapporter osv. og føler at jeg har litt peiling på hva soppen er. Det jeg er litt redd for er at kameratene mine rett og slett ikke bryr seg. At de bare hiver det inn uten å vite noe om hva som vil skje. Har bedt dem om å lese litt, men er det virkelig nødvendig?

Vi tenkte også å ha med oss 2 kompiser til som ikke skal spise noe sopp. De har aldri spist sopp før, men de har røyka en del hasj, og det er planen deres for kvelden. Går det bra? Er det bedre å ikke ha dem med?

Vi lurer også litt på hvor vi skal spise/trippe. Som de fleste sikkert har begynt å merke er det rimelig kaldt og mørkt ute. Så vi syntes kanskje at det ville blitt litt krunglete å trippa ute i skogen en kald vintersnatt. Så vi tenkte å være hjemme hos en av oss, hva anbefaler dere å gjøre for førstegangsbrukere? Noen forhåndsregler vi burde ta for oss?

Siste ting jeg lurer på er hvor mye vi må spise, tenkte å enten tørke det eller lage te/koke soppen. Hvor mange stk. og gram må vi spise av tørket sopp? Og/eller hvor mange stk. gram må vi spise av våt sopp?

Vet ikke om dette er lovlig å spørre om her, men hvis vi hadde kjøpt sopp, hadde vi fått nok sopp til 4 stykk til å merke rusen?

Takker for alle svar.
Psilocininnholdet kan variere med ti-gangen, avhengig av fosfor i bakken på voksested.
av tørket sopp er 1-2 g en grei begynnerdose
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av keentoo Vis innlegg
Psilocininnholdet kan variere med ti-gangen, avhengig av fosfor i bakken på voksested.
Vis hele sitatet...
keentoo: Dette er en myte som flere studier har avkreftet.

PurFaen: Forskjellen mellom 1 og 2 gram er relativt stor.

Den nye store fleinsopptråden er grei å lese, denne avkrefter myten om store variasjoner i virkestoff, den har også en seksjon om dosering og hva man kan forvente seg rusmessig.

Psykedeliske stoffer, er dette noe for meg? er også en tråd som er verdt å lese igjennom.

Jeg har trippet ute på kaldeste vinteren, dog på LSD, og med fullt snowboardutstyr, vi klarte oss i ca 23 minus i flere timer, men vi gikk hele tiden og lekte oss i snøen til tider og holdt kroppsvarmen.
Om dere skal være inne burde dere være helt sikker på at dere ikke blir forstyrret av noen andre.
Jeg vil si det er en dårlig ide å ha med de som bare skal røyke, dere kommer til å oppføre dere helt annerledes enn dem og det kan ofte kræsje stemninga.

Er på jobb nå så jeg rekker desverre ikke å skrive mer.
Sist endret av Dodecha; 3. november 2013 kl. 16:35.
Sitat av PurFaen Vis innlegg
av tørket sopp er 1-2 g en grei begynnerdose
Vis hele sitatet...
Hvor mange sopp er det ca? Hvor mye veier ca. en tørket sopp?

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg vil si det er en dårlig ide å ha med de som bare skal røyke, dere kommer til å oppføre dere helt annerledes enn dem og det kan ofte kræsje stemninga.
Vis hele sitatet...
Greit, takk! Skal sjekke ut lenkene du la ut også!
Takk, informativt innlegg.
Men; "..I 1993 rapporteres det en gjennomsnitlig mengde på 1% psilocybin (prosent tørrvekt av sopp) som går fra et minimum på 0.2% til et maksimum på 2.37%,.."
Trodde dette skyldes tilgang på fosfor?
Sitat av keentoo Vis innlegg
Psilocininnholdet kan variere med ti-gangen, avhengig av fosfor i bakken på voksested.
Vis hele sitatet...
Du tenker kanskje på nitrogen? Det er blitt antydet at nitrogeninnhold
i substratet kan påvirke produksjon av psilocybin (jfr. Høiland/Rasmussen/
Christensen, 1981) men vet ikke om dette er undersøkt nærmere eller
bekreftet. Spiss fleinsopp trives visstnok best i jord rik på nitrogen, men
dette gjelder også andre, ikke-hallusinogene sopparter.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av roundpotato Vis innlegg
Hei.
Vel, jeg har lest en del om soppen, triprapporter osv. og føler at jeg har litt peiling på hva soppen er. Det jeg er litt redd for er at kameratene mine rett og slett ikke bryr seg. At de bare hiver det inn uten å vite noe om hva som vil skje. Har bedt dem om å lese litt, men er det virkelig nødvendig?
Vis hele sitatet...
Noen takler det helt fint, andre ikke, jeg kjenner ikke kompisene dine så jeg kan ikke si noe om de vil takle soppen. De burde lese seg litt opp på det uansett.

Sitat av roundpotato Vis innlegg
Siste ting jeg lurer på er hvor mye vi må spise, tenkte å enten tørke det eller lage te/koke soppen. Hvor mange stk. og gram må vi spise av tørket sopp? Og/eller hvor mange stk. gram må vi spise av våt sopp?
Vis hele sitatet...
Dette er tatt opp i Den nye store fleinsopptråden som jeg linket til, samt hvilke effekter man vil få avhengig av hvor mye man spiser.

Sitat av roundpotato Vis innlegg
Vet ikke om dette er lovlig å spørre om her, men hvis vi hadde kjøpt sopp, hadde vi fått nok sopp til 4 stykk til å merke rusen?
Vis hele sitatet...
Om dere hadde kjøpt nok ja, det er ingen standardmengde sopp som selges til folk. Men f.eks i Amsterdam får man vanligvis en dose i en pakke, evt er det flere steder som selger dobbel dose: Man spiser halvparten og supplerer med litt sopp om man ikke føler man tripper nok (brente meg på dette en gang, alltid les pakningen NØYE!)

ellers er praktiske opplysninger om kjøp og salg av ulovlige stoffer forbudt her på forumet.
Sitat av roundpotato Vis innlegg
Hvor mange sopp er det ca? Hvor mye veier ca. en tørket sopp?
Vis hele sitatet...

1 G er ca 40 - 50 sopp.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
1 G er ca 40 - 50 sopp.
Vis hele sitatet...
Skummelt å anta slikt, sist jeg målte opp på vekt (to desimaler, digital) så utgjorde 1 gram bare 25 tørkede sopp.

Alle som skal drive med slikt burde ha en god vekt.
Sist endret av Dodecha; 3. november 2013 kl. 21:32.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Skummelt å anta slikt, sist jeg målte opp på vekt (to desimaler, digital) så utgjorde 1 gram bare 25 tørkede sopp.
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Regner med at jeg får effekt av 1-1,5g?

Sitat av CountDrugula Vis innlegg
1 G er ca 40 - 50 sopp.
Vis hele sitatet...
Okay, får se når den tid kommer!
Sist endret av roundpotato; 3. november 2013 kl. 22:13.