Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1698
Jeg tok speed på fredag, i tillegg til en del alkohol. Men det jeg lurer på er, hvor lenge er det til jeg føler jeg meg "normal" igjen?
Aldri hatt en så bæd nedtur så natt til lørdag, da jeg plutselig fant ut at sikkert alle som har sett meg såg jeg var full i amf med tanke på bevegelser, øyne og kjeve. Typen ga meg to rivotril som kanskje kunne hjelpe, og det førte bare til hallusinasjoner og enda verre hjertebank. Hadde i tillegg røykt en del hasj.. men problemet er da at jeg enda er litt småskjelven og "noiete", peiling?
Finnes ingen fasit på når sånt går over. Ta det med ro, spis godt og prøv å holde på med aktiviteter som gir deg positive impulser. Antakeligvis er det borte innen noen dager, men som sagt - ingen fasit.
Digital nomade
trippy's Avatar
Du føler deg normal igjenn når du slutter å ta det drittstoffet
Ingen fasit som sagt over, men en ting som kan hjelpe er å slutte med speed. http://freak.no/forum/showthread.php?t=61079 flott tråd som du burde få med deg.
Sist endret av trippy; 16. februar 2010 kl. 13:32.
Du er veldig sparsom på detaljer rundt nedturen din. Alt vi får opplyst om er at du fortsatt, etter 2-3 dagers avtenning, er litt småskjelven og "noiete" - hva nå sistnevnte enn skulle bety. Ut fra disse opplysningene du er villig til å dele med oss, tyder det på at du gjennomgår en normal nedtur som rammer bort i mot 90 % av alle som partydoper seg på dette stoffet - spesielt i et blandingsmisbruk med alkohol som samtidig inntak, og beroligende medikamenter samt hasj under avtenningen.

Ut fra disse opplysningene slenger jeg meg med de andre som ber deg om å slappe av - det er ingenting av den sparsomme opplysningen din som skulle tilsi at du har noen spesielle bivirkninger du bør være obs på. Innen en uke pleier normalt bivirkninger karakteristisk for avtenning å være borte, vedvarer bivirkningene i over to uker kan det være smart å vurdere legekonsultasjon.

Bare som et alternativ til de rådene som allerede er blitt gitt i denne tråden, kan en mulig årsak være såkalte "tidlige" abstinenser - et psykisk fenomen som kan vedvare noe lengre, og som Nichotin også påpeker ikke fins noen eksakt fasit på. Disse - som regel - kortvarige abstinensene kjennetegnes ved muskelsmerter, uro, angst, søvnforstyrrelser og mareritt. Det er heller ikke unormalt at man utvikler en mildere til moderat form for depresjon som kan vedvare utover den estimerte perioden på to uker. Dette er ikke alvorlig i seg selv, annet enn at mange ofte søker til ny inntak av stoffet for å "reparere" tilstanden som plager dem - altså abstinenssymptomene.

Neste gang du oppsøker råd vedrørende avtenning/nedtur, bad trips, ruseffekt, bivirkninger, adverse effekt og lignende, anbefales det fra meg at du vedlegger en detaljert beskrivelse av nedturen, osv. slik at andre, erfarne forumbrukere kan identifisere problematikken med egne erfaringer, og basere rådgivningen ut i fra det. Eksempelvis ville en utdypning av hva du føler som "noiete" være behjelpelig, siden alle har hver sin opplevelse eller tolkning av ordet "noia"; opplysninger som når siste inntak (dag, gjerne også ca tidspunkt) bør alltid opplyses; om du har hatt noe søvn etter siste inntak; om du har hvilt, spist, hatt negative, forstyrrende eller merkelige tanker; om du har inntatt noe etter helga (alkohol, piller, hasj, osv); hva du har gjort for å dempe bivirkningene eller andre opplysninger av interesse (hvorfor var nedturen så "bæd" natt til lørdag? hva hendte? hva mener du med "bæd"? osv.)

Ønsker deg god bedring ihvertfall
Nå er jeg på 4 dagen på "tweeker`n" har ikke hatt en "cowboy strekk" ennå. Alt går i slow motion, alle bevegelsene har en sånn etterslep, som markøren på pc`n har Gidder ikke tenke på nedturer. Er en på opptur får en ta nedturene som en mann. Hvis en ikke tenker så mye på nedturene så blir det ikke så ille, alle hører skrekk historier om nedturer.. Suck it up

Max
Jepp, det handler om å ha sterk psyke, ikke sant, Max?

Amfetamin er et ubrukelig drittstoff, samtidig eksisterer det faktisk lignende substanser som vi kaller "Legal Highs" som, ikke bare gjør samme nytten, men en generelt bedre tripp. Jeg stillte meg i utgangspunktet skeptisk til den slags, helt til jeg kom over et review fra en dude som så ut til å vite hva han snakket om:


(This video may not be suitable for minors. )
MAD HIPPY TESTS SOME LEGAL HIGHS AND TELLS US WHAT ITS ALL ABOUT:
url: http://www.youtube.com/watch?v=t5QNzZKFItY



Er faktisk ikke sikker på om disse er mulig å skaffe i Norge, det ble som følge, sikkert av denne videoen og flere, forbudt å selge i England, men effekten virker å være mye av det samme som god kokain. Et bedre alternativ til amfetamin? Skulle tro det, ja.


Uansett,
[EDIT] ellers vil nok følelsen av å IKKE være normal - gå over etter noen dager*

Du kan selvsagt forhaste situasjonen tilbake til normal ved å spise sunt, ta deg en løpetur i ny og ne, etc.
Sist endret av mahogn; 16. februar 2010 kl. 20:52.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Prøv å ta i bruk følgende tanke neste gang : " det er bare jeg som VET at jeg ikke er nyktern, at jeg flyr på ulovlige subbstanser, hvordan i allværden skulle random folk (med mindre de driver selv ) kunne konkludere med noe som helst?
"Jeg vet men ikke dere, haha!".

Jo mer du "ser" at andre legger merke til deg, jo mer kompenserer du dine bevegelser, atferd osv. til det punkt
at det ser unaturlig ut, du blir enda mere virrete å DÈT legger folk merke til, ikke at du er speeda, eller Tura, men at du er virrete inne på butikken, ( med mindre du er kledd som en lassaron å ser ut som du trekker på gata ).
My thoughts, works for me
▼ ... noen uker senere ... ▼
speed er noe dritt,bare fucker opp hodet ditt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
glad jeg ikke får nedtur :-) tror jeg slipper unna det fordi jeg har den innstillingen også, nedtur er heftig pumpet opp.. det er jo ærlig talt bare en kjip "dagen derpå"-følelse? med mindre man tar speed pga man er deppa, for det er nok ikke det lureste om man da fra før inntaket gruet seg til nedturen.. keep your head up ;-)