Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 14244
Hei, sitter her med en kamerat nå og har kjøpt sånn ca. 1g (+-).
Og lurer litt, vi har hvert aktive hasj/marijuana røykere i 2 år eller noe, og har lyst til å prøve noe nytt

Bortsett fra at det leste vi en god del om osv. før vi starta, og mens vi har holdt på.

Kom en kar idag og spurte om vi hadde lyst på noe amf. så tenkte hvorfor ikke.
Det eneste vi vet hit-til er at det skal opp i nesa eller fra en sprøyte. Men tenkte å droppe den sprøyta.

Men så er det jo over til småting man kan huske på, for eksempel hvis du røyker, så sies det at det skal hjelpe å holde røyken inne det du klarer eller hva det nå er. Så derfor lurte vi på om det var noe sånnt om Amfetamin? Noe huskeregler? Hvor lenge vil rusen var på 0,5g hver? Og vet det er ganske dumme spørsmål, men vil helst bare ha konkrete svar.

Takker på forhånd.
stårt med små linjer. ikke kult å få i seg en stor dose første gangen, som jeg gjorde.
Digital nomade
trippy's Avatar
Ganske mange gode tips og råd på erowid
http://www.erowid.org/chemicals/amph...etamines.shtml
Nå skal jeg ikke komme med noen moralpreken om dette fæle møkka-stoffet.

Men amfetamin kan sniffes, droppes (stoffet puttes i et cigarett papir og svelges), og skytes. for gud's skyld ikke prøv sistnevnte.
Effekten av amfetamin er avhengig av dosen, hva DU forventer, hvor mye man har tatt før, hvor rent stoffet er, hvor, når og med hvem man tar det med, og om man sniffer, røyker eller skyter stoffet.
Rusen kan vare alt fra 4-20 timer.

- Mange innlegg som dette har blitt besvart før, prøv den ultimate søkefunksjonen neste gang
Sist endret av Sluzzz; 25. januar 2010 kl. 17:42.
Første gangen ville jeg nok ha anbefalt dere å snorte det. Litt mindre sjanse for å gjøre noe feil da, og dere vil nok få bra med funk uansett. Del grammet deres opp i små linjer, og heller ta flere små enn en stor. Prøv dere fram til dere får den funken dere vil ha
Trådstarter
Takker for alle svar, vi tok en liten linje hver nå, for ca. 5minutter siden (17:40), ingenting skjer enda.
Lurer litt selv på hvor lang tid det tar før rusen kicker inn, om det er 10 minutter eller 2 timer liksom.

Takk igjen, vi bare snorta 2 små striper hver for en start.
Det eneste vi har merka hitill er litt sviing i nesa hehe.

Hvordan vil rusen være? Bare "oppvekkende" eller noe annet?
edit: Skal det dras skikkelig opp i nesa og nedi halsen igjen eller bare legges på toppen av nesa å svi seg inn?
Sist endret av GraasXo; 25. januar 2010 kl. 17:46. Grunn: hadde et spørsmål til :)
Rusen er hva du gjør det til. sitter dere om prater om ting som kunne ha vært blir det en lang natt... prat bullshit
få bare stoffet til å komme i kontakt med slimhinnene inne i nesa svelger du det tar det lenger tid og gangen blir så jævla sår. uff grøsser bare tanken ved å snorte
Ja, det skal dras skikkelig inn i nesa.

Rusen vil være, følelse av våkenhet, økt pulshastighet og åndedrett, foruten økt blodtrykk. Følelsen av økt energi, velvære og manglende tretthet...
Hehe, smaker helt jævlig hvis du får det ned bak ganen der, så anbefaler no tyggis eller noe Droppe det, altså svelge det, enten i kapsler eller pakket inn i rizla, er etter min mening mest behagelig, men siden det er deres første gang, så er vel snorting det som er mest gøy. Kjenner det mye fortere og slår litt hardere
Trådstarter
Hehe ok, tok akkurat et slag billjard, og alt er som vanelig enda, tar en litt større dosering nå for å se om det skjer noe.
Da "forventer" vi nesten bare en litt morsom natt
Skulle bare dra snørra litt inn ista og fikk satt litt fra snorten ista baki ganen, jeg har bare 15-20% smak-sans(etter en annen episode) og jeg merka fortsatt at det ikke smakte _godt_ akkurat, haha. Sto med et ganske guffent fjes ganske lenge :P

Hvor lang tid vil det ca. ta før noe "slår inn"?
Tusen takk for raske svar, så denne tråden ble fort populær og det liker vi!
Håper på mer av erfaringer og meninger, bare ikke dumme argumenter mot det
Hvordan er snakketøyet. Har dere begynt å prate mer, en til vanlig
Kan jo godt være at peppern dere har kjøpt er veldig buffet ut, men dere vil nok merke det godt etterhvert uansett. Har ennå tilgode å ikke få funk i det hele tatt Men bare ta det med ro, og juster dere oppover etterhvert. Og ja, det smaker dritt Tyggegummi er et MUST. Husker min første gang, nettopp dratt en stripe da en kompis holdt fram en tyggis til meg. Skjønte ikke noe som helst med engang, for hadde ikke bedt om noe tyggegummi. Men forsto veldig raskt hvorfor han tilbød meg den
Trådstarter
Nei ikke stort egentlig, bare det vanelig. tok en runde Pong nå, var det samme som alltid.
Litt skuffa egentlig, burde vel ha skjedd noe til nå?

Haha, sant det med tyggisen :P Jeg kanke spise det pga. kjeveprob men kan være noe annet! klarer oss med Cola eller Øl hehe :P

Vi får ta en stripe til nå å se åssen det går

edit: tar vist resten nå vi :P hehe, får se åssen det blir kommer vel en "oppdatering" hvis noen er interesserte i å hjelpe om det går dårlig

Update: Det har nå gått en time, ingenting stort har skjedd, jeg (nr1) har blitt litt smågira, men det kan være vanelig energi, satt meg for å spille gitar og måtte bare klikke helt i 10 sekunder merka jeg.

Men en time er gått og stort lite har skjedd i kroppen vår, har nå delt et gram (tar siste stripa nå).
Er det normalt at dette tar så lang tid? Vil det bli noe "bedre" rus enn det vi kjenner nå? eller har vi wasta de pengene vi har brukt?

Er 300pris veldig billig for dette sakene eller?
Vi fant bare to stk som solgte til 300 og en til 350 så vi tok han ene på 300 for han skulle hjemover der og da

Fint om dere kunne kommet med noe innspill om dette er normalt eller ikke, hva som kommer til å skje? er bare veldig nysjerrig, men det er vel de fleste som tester ut ny rus for første gang.
Har ikke følt noe særlig "rus" enda.

Vi er jo tråssalt bare noen små fjortisser som blir 17 og 18 år i år.
Han andre sitter å sier noe om at det var litt gøy å skrape sammen den siste stripa nå, nærmeste "rus" vi har hatt idag, tjoho.

Og jeg har fått et sinnsykt pratekick, men fortsatt, ikke noe spesiell rus, det kan være at jeg er "hyper", vet ikke.
Derfor jeg ikke er helt fornøyd, for jeg vet ikke om det er Makka'n eller min egen "hyperness" som gjør det.

Noen innspill? Tråden ble plutselig veldig død.

edit2: Fikk akkurat høre at amf kan ha null effekt om du har Adhd, jeg sjekker meg for det og hu dama på bupa sier det er 95% sjangs for at jeg har en slags adhd for noe indre stress og noe greier, vet ikke om det er sant eller hva skjer? da kan det jo være at jeg har sløst.
Dere er to stykker som tar amf for første gang og dere har delt 1g og ikke merka noe på en time? Da tipper jeg at dere er lurt. Enten det eller så har dere hatt 'feil' forventninger til stoffet vil jeg tro.
Trådstarter
Sitat av Weili Vis innlegg
Dere er to stykker som tar amf for første gang og dere har delt 1g og ikke merka noe på en time? Da tipper jeg at dere er lurt. Enten det eller så har dere hatt 'feil' forventninger til stoffet vil jeg tro.
Vis hele sitatet...
Har hatt forventa å få litt ekstra energi, men nå har ting forandra seg litt, hvis ikke jeg er grisehyper som f så har amf'en tatt tak hvertfall, og det kan jo ikke være noe placebo opplevelse.

Men det skjer vel ikke noe om vi bare sitter her å venter på det, er vel lurt å finne på noe?

Er ikke så veldig mye å gjøre rundt her på landet, men hadde hvert greit med noen tips, til hva som kan bringe fram rusen litt bedre kanskje?

Har en litt bedre følelse nå, men kan hende vi hadde litt for store forhåpninger?

Møtte en kar nedi her ista, som hadde holdt på hele helga da men, ikke tatt stort mye. Han virka jo helt på tuppa, og snakka om at han hadde trippa helt på det. Er det mulig å trippe på detta eller?

edit: prøvde å pushe igang litt nå, pusha adrenalinet litt opp, og ser ut til at det ikke vil ned igjen med en gang hvertfall. får se åssen det går utover kvelden, (blei litt mer rapport enn spørsmål detta)
Hmm, hvis dere har tatt 0.5 hver nå, så burde dere ha merket noe.... Men dere får jo se i natt da, om dere får sove? Klarer dere det, så har dere nok blitt lurt ja
Trådstarter
Sitat av The-kid Vis innlegg
Hmm, hvis dere har tatt 0.5 hver nå, så burde dere ha merket noe.... Men dere får jo se i natt da, om dere får sove? Klarer dere det, så har dere nok blitt lurt ja
Vis hele sitatet...
får se litt, begynner å ta av litt her nå egentlig :P blei gira på litt mer, så skal se litt rundt nå blir mer "rapportering" senere ikveld
Finne på ting.. lett å få oppheng. Hva med å skrive, spille gitar, tegne/krusedulle, høre på ørten cder, rydde, bygge hylle, lage flashfilmer, ta bilder, snakke sammen om skit og alt annet osv. Hvis amfen har tatt tak burde hvilken som helst av disse plutselig ta flere timer kos dere. Og sørg for å drikke litt vann innimellom også. Heh...
Husker første gang jeg var på farten. Følte meg ikke serlig ruset da jeg faktisk var ruset. Var vel først når jeg kom ned igjen eller et par dager senere jeg faktisk innså hvor rusa jeg var den kvelden. Enkelte må vel bare lære seg til å like fart, for meg tok det hvertfall noen par ganger før jeg innså hvor gøy jeg jeg kan ha det med amf. Fart er etter min mening gøyest på fest eller i sossiale sammenhenger (syns det er kjedelig som bare det når jeg sitter med bare en venn).

Nå til en liten moralpreken. Amfetamin er et stoff som er sinnsykt lett å forelske seg i! Å det er neppe gøy når du sitter der å ikke klarer å fungere om dagen uten amf. Så vær forsiktig! Anbefaler deg å lese denne tråden http://freak.no/forum/showthread.php?t=61079 så du får et innblikk i det å være amfetamin missbruker, les den når du er edru, ikke når du er rusa, ikke på nedturen, men når du er edru.
Sist endret av MadPetter; 25. januar 2010 kl. 22:27.
Trådstarter
Oss to, avhengig av Amfetamin, skjer ikke :P
Vi er mest sannsynelig de to mest slække typene i hele "strøket" her, og elsker rusen av en god bønne best.
Ender alltid. _ALLTID_ med å slækken uansett, bortsett fra i kveld etter et par år med tenking og vi klarte å rote oss til å kjøpe litt amf. Men ja jeg vet at vi kommer til å kjøpe litt mer av det, men det blir mer til fest og litt mer sosiale aktiviteter, Selvom det var gøy her på rommet og var en tur ute å kjørte scooter et par mil og var på butikken og kjøpte litt mer amf osv.

Kosa oss skikkelig, så høydepunktene i kveld var å kjøre scooter veldig sakte å ha en veldig interesant prat om vann-sirkulasjonen i himmelen, og det å forme ting (f.eks kart, eller andre objekter av amf.) Og snorte det :P

det sykeste var vel at å kjøre, kikke ut til høyre å veiva at å fram med henda mens han forklarte det med vannsirkulasjonen helt fint, midt i en sving i en høy fart, og det gikk helt fint, var ganske rart å tenke på etterpå :P

Men da skal jeg slutte å mase om amf'en, da fikk dere rapport fra det, og tusen takk, for alle svar, Igjen Freaks
Jeg kjenner jeg blir misunnelig, noe som er kjipt i seg selv, sukk.... vik fra meg, men aldri langt nok. Sier bare pass opp, det er altfor lett å bli glad i. Jobber sikkert 3 måneder før jeg blir 'frisk' og alt som skal til er EN helg så er det tilbake til start igjen.
Trådstarter
Ok, jeg forstår. Men det med å ikke bli klar i hode igjen, har vi som et daglig "problem".
Vi våkner hver dag av at den andre akkurat har våknet i sjokk om "hvem dag er det idag? skal vi drikke idag?skal vi røyke idag? er det lørdag?, hva er klokka? hva skjer liksom?" har våkna et par ganger og lurt på hvor vi er osv. har null snøring for å holde styr på ting begge to. Men om du bruker 3mnd på å komme tilbake, er vi allerede sjangseløse.

Men, uansett, vi klarer oss bra Og har tenkt til å fortsette sånn, vi skal holde oss "kontrollerte".
Og igjen takk for svar, råd og tips.

Lenge leve Freakforum(?)
Sitat av GraasXo Vis innlegg
Oss to, avhengig av Amfetamin, skjer ikke :P
[/b]
Vis hele sitatet...
Det sa vi alle Og akkurat som jeg ikke gadd å høre på folk da jeg starta, regner jeg ikke med dere gjør det heller :P

Tro meg det stoffet det stoffet lurer deg trill rundt, og man skjønner det altfor seint...

Les den legendariske posten til Don Vito her på forumet, sånn blir det etterhvert.
Sist endret av slakte; 26. januar 2010 kl. 20:54.
Mitt tips: DROPP DET!
Trenger ikke bli SÅ ille da, hehe, men amf er en liten røver ja.... trikset er vel å ikke begynne å holde på nesten hver helg, samme med alkohol forresten, plutselig føler du deg kjip fordi det er fredag og du ikke skal drikkke.
syns det ser ut på de siste postene, iforhold til første, at det funka... :P
Trådstarter
Sitat av slakte Vis innlegg
Det sa vi alle Og akkurat som jeg ikke gadd å høre på folk da jeg starta, regner jeg ikke med dere gjør det heller :P

Tro meg det stoffet det stoffet lurer deg trill rundt, og man skjønner det altfor seint...

Les den legendariske posten til Don Vito her på forumet, sånn blir det etterhvert.
Vis hele sitatet...
Ja har lest mange historier, og må kanskje innrømme at det er litt sant med "det sier vi alle" hehe
Men vi er litt mer weedmennesker, kan hende det blir en helg en gang imellom. Men etter å ha gått så lenge trøtte å slappe så var det sykt digg å være våken igjen asså, røyka oss nedover, og nedover på amf'en igår kveld, og sovna klokka 8-9 på kvelden, våkna og tok mornings(brunt), så nå er alt tilbake til det vanelige

Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Mitt tips: DROPP DET!
Vis hele sitatet...
Sånn med rizzla tenkte du på?
Eller å droppe å gjøre det?

Sitat av Weili Vis innlegg
Trenger ikke bli SÅ ille da, hehe, men amf er en liten røver ja.... trikset er vel å ikke begynne å holde på nesten hver helg, samme med alkohol forresten, plutselig føler du deg kjip fordi det er fredag og du ikke skal drikkke.
Vis hele sitatet...
Sant det du sier der litt seint å si det nå da hehe, neida, har hørt det før, men klarer oss =P

Sitat av fetter Vis innlegg
syns det ser ut på de siste postene, iforhold til første, at det funka... :P
Vis hele sitatet...
Funka dritbra etterhvert, prata høl i hue på folk med en gang jeg så dem og var vist helt gærnt :P
Ikke for å gjøre tråden din om til en moraltråd eller noe.
Men jeg var også et weed menneske. (Ikke at jeg er blitt et speed menneske, nå ruser jeg meg nesten ikke i det heletatt) Første gangen jeg var på farten synest jeg også røykingsen på nedturen var noe av det diggeste på speeden siden jeg ikke merka hvor rusa jeg var på bare amfetamin og siden hasj var mitt rusmiddel. Men etterhvert med litt mer speeding (og andre ymse saker) så ble plutselig ikke hasj like digg (Weed er jo forsatt en slager!). Kan nesten ikke røyke med andre folk lenger fordi jeg får angst av å være i samme rom som andre når jeg er stein. Nå når jeg har vært edru en stund er det ingen rusmidler som frister mer enn fart (og et annet rusmiddel som ikke spiller noen rolle i denne tråden for å være nesten helt korrekt) Hasj frister nesten ikke i det heeeeletatt. Selfølgelig er det digg med en blås nå og da. Men er virkelig ikke det samme som før. Har som sagt ikke holdt mye på med amf eller annet enn cannabis. Men alt er likervel litt annerledes. (skal dog sies at min psykiske helse ikke er heeelt på stell)
Men har du KLARE grenser for deg selv, og du er en som ikke bryter grensene du har gitt deg selv, så vil jeg tro det skal gå greit

Skal ikke virke som en (som tror jeg er en) bedrevitende edru jævel som har livet på stell fordi jeg vet så bedre enn alle andre eller en som (tror jeg) vet alt om amfetamin og det rundt amfetamin. Så må nesten få lagt til at jeg forsatt er en ung gutt, så sier ikke du er dømt til å bli narkis eller noe, Men alt kan bli annerledes enn hva du trodde i starten. Så husk denne: Du vil antaglivis leve lenge, og amfetamin kommer ikke til å forsvinne. Så grenser og selvdisiplin er viktig å ha hvis dette er noe du vil forsette å leke med.
Men viktigst, Amfetamin vil ikke forsvinne!
Sist endret av MadPetter; 27. januar 2010 kl. 20:40.
Trådstarter
Det er den _beste_ "moralpreken" jeg har hørt hvertfall Var ikke for mye negativt, mere en forklaring :P
Jeg forstår det du sier, og skjønner hva du mener. har kontroll helt til jeg er 5-10min inn i rusen, da blir jo sikkert 9/10 personer ustyrslige på mengde, da man får denne "mer, mer, mer, mer syndromet" som folk kaller det.
Og den er jeg svak på å holde igjen, om jeg vet jeg har mer, så går for det meste alt; FORDI man blir "forelska" i rusen da. Er vel sånn med det meste jeg har prøvd, men har likevel gått helt fint

Så har ikke akkurat klare grenser, og selvdisiplin er jeg usikker på hva er, ikke fordi jeg er liten, men uviten og følger stort sett lite med. Hehe.

Men skal fortsatt huske det du sier om at Amf alltid vil være der, og jeg kan ikke gjøre noe med det.
Er et weed menneske, og kommer vel til å forholde meg der, selvom jeg er _helt_ klar for å prøve alt annet og
Når ting blir alt for ille, kan alle sette en grense, er en sterk person på den måten


Jeg skriver forresten for en kamerat, (låner accounten til å lage tråden) Så om jeg skriver no gærnt må tar vel jeg støtet

Men alt i alt, var jeg ganske fornøyd med stoffet. Bare litt for lite "rus-følelse" syns jeg da, vet ikke om det er et for stort hopp. Men kokain er vel neste på prøvetur
Har hørt det skal være mye av det samme, bare litt sprekere kanskje(litt mer rus hvertfall)
Skal ikke lage stor diskusjon der, og ikke noe tull.

Men gulrøyk, takk for tipset, og "talen" :P Hehe, skal nok gå bra. Og klarer oss fortsatt fint, hehe
Jeg mente å DROPPE Å GJØRE det ja.
Trådstarter
ehhe gjort er gjort, kan ikke si jeg syns det var så spess å ta amf. Alle sier jo det er noe av de værste stoffene du får tak i osv, må bare si det virka nesten litt bull. Fint stoff vist du skal holde deg våken på jobb eller noe, og et fint party stoff, med alkohol og mange menesker tror jeg dette ståffet kunne blitt fint ;P men når festen er ferdig skal jeg sørge for å ha vartfall ha 1g med god hasj. Hehe
speed kommer i mange varianter da alle ledd er illegale. Her i Norge kommer det beste som "rock", dvs hard klump. utmerket for sniff og skudd. For å røyke, må man ha en dypere viten enn man f.eks trenger ang. heroin. Til slutt, å "droppe". Dvs å pakk det inn i sig.papir og svelg eller ha det i en kopp te e.l. NB drikk bra med vann. I dag kl. 12 droppa jeg 1\4 g. og tenker nå på å ta litt til.
Så 1/4g holdt ikke på på disse 9 timene?
Jeg vet ikke helt hvordan "drop-følelsen" er, men sitter med tanken av det er litt mer "kos" enn klikk?
Hehe
Jeg synes ihvertfall det er digg å kombinere amfetamin (speed) med god hasj.

Først ta et par gode trekk på pipa eller bongen, for så å hvile deg litt før du snorter speed'n.
Dette vil "runde kantene" på speed rusen litt, og jeg får iværtfall en mye bedre opplevelse.

Men husk trekk først, snort etterpå...
Vet ikke hvorfor, men jeg får ihvertfall ingen effekt av hasjen (som jeg klarer å legge merke til) vist jeg trekker etter jeg har tatt et par lines i nesa...

HUSK, og drikk mye vann etter dere hr snorta speeden, du tørker helt ut.
Kos dere, men lov at dere prøver å ha kontroll, og begrenser bruket av amf.

obs..
Dette er ingen anbefaling, jeg anbefaler ikke noe som helst bruk av amfetamin.
Men vil bare dele hvordan jeg har fått en bedre opplevelse. Og igjen, drikk mye vann og få i deg en skive eller to etterhvert.
Sist endret av Ondskap; 30. januar 2010 kl. 23:12.
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Jeg synes ihvertfall det er digg å kombinere amfetamin (speed) med god hasj.

Først ta et par gode trekk på pipa eller bongen, for så å hvile deg litt før du snorter speed'n.
Dette vil "runde kantene" på speed rusen litt, og jeg får iværtfall en mye bedre opplevelse.

Men husk trekk først, snort etterpå...
Vet ikke hvorfor, men jeg får ihvertfall ingen effekt av hasjen (som jeg klarer å legge merke til) vist jeg trekker etter jeg har tatt et par lines i nesa...

HUSK, og drikk mye vann etter dere hr snorta speeden, du tørker helt ut.
Kos dere, men lov at dere prøver å ha kontroll, og begrenser bruket av amf.

obs..
Dette er ingen anbefaling, jeg anbefaler ikke noe som helst bruk av amfetamin.
Men vil bare dele hvordan jeg har fått en bedre opplevelse. Og igjen, drikk mye vann og få i deg en skive eller to etterhvert.
Vis hele sitatet...
Hehe takk, skal prøve å huske det.
Har drikki lite med vann mest vi har holdt på, for har ikke merka noe _stor_ tørrhet. Forhold til når du tar noen bongtrekk liksom.

Men får se åssen det går videre, sant som mange sa; Alt for lett å bli glad i.
Også etter første gangen da gitt :O
Vann er flott, bare ikke overdriv du trenger ikke en liter vann i timen, men gjerne 2-3 liter på et vanlig døgn. Siden de fleste får inn væske av mat også og man ikke eter no spes på speed, så kan du godt bøtte ned på 3-4 liter i løpet av et døgn. Viktigste er vel å kjenne etter selv, er du sprukken på leppa så burde du nok ta en slurk. Altfor lett å bli glad i ja, men sånn er det med mye rart her i livet, hehe.
Sitat av GraasXo Vis innlegg
ehhe gjort er gjort, kan ikke si jeg syns det var så spess å ta amf. Alle sier jo det er noe av de værste stoffene du får tak i osv, må bare si det virka nesten litt bull. Fint stoff vist du skal holde deg våken på jobb eller noe, og et fint party stoff, med alkohol og mange menesker tror jeg dette ståffet kunne blitt fint ;P men når festen er ferdig skal jeg sørge for å ha vartfall ha 1g med god hasj. Hehe
Vis hele sitatet...
Sentralstimulerende stoffer gjør deg rusa på en annen måte enn f.eks. alkohol og hasj; man får ikke en "buzz" på samme måte. Jeg merker først og fremst at jeg får masse energi (som å drikke ti kopper kaffe på styrten, uten å bli kvalm), blir pratsom, "klar i hodet" og sliter med å sitte stille. Dessuten kan jeg drikke mye mer alkohol enn vanlig (noe som igjen gir en ekstra kjip dagen derpå).

Ang. det å "trippe" på speed, så er det fullt mulig. Men det skjer vel først når man har vært våken i flere dager
Skjønner, men jeg tror jeg forsto stoffet bedre ved å tenke på at rusen er litt mer hva du gjør den til selv. og omstendighetene rundt deg

Am i right?
Jeg synes nå den ordentlige rusen kommer etter 3 dagen våken. Alt går i slow motion og alt er bra Ikke noe å gjøre ofte da.
Man trenger ikke nødvendigvis å være våken så mange dager heller før de trippy effektene begynner å melde seg, det er egentlig bare å ta nok på kort tid.
Hei Rottegift (kult alias)

Det er sant som du sier. Er egentlig ikke så veldig fan av det stoffet.

Max
Begynte bare med morro eksperimentere osv som altid hos alle som er rusmisbrukere/narkomane men leken kan fort snu gikk selv rundt rusa hele tida ei god stund pepper piller tjall alkohol you name it. så sitter man der uten jobb og du må ha noe.. slutta var på avrusning men for 10min siden så hørte jeg en lyd ved døra så gikk bort med kniv for å sjekke at den var låst drar ikke på byen lenger er satans paranoid selv om jeg bruker benzo daglig, tro meg vær jævla forsiktig skal faktisk til ruspsykolog i dag om jeg kommer så langt da ikke mere makka igjen øynene ser ut som tallerkener men kan lett unngå øyekontakt men sitter vel å rister av angst før jeg har kommet til bussen til og med og sånn vil ingen leve tror jeg. Da er dagens moralpreken gitt så kan jeg bare tipse om å ta mindre og mindre linjer som posen går tom og skal dere absolut sette skudd husk å filtrer godt pass opp for luft og husk å aspirer så dere ikke skyter in makka ved siden av ei åre men anbefaler å heller kakke den opp godt å snorte er ikke så bra forskjell på kicket uansett play safe gutta å ps ikke begynn å spise piller for å fikse nedturen for de abstinensene suger! peace out
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av GraasXo Vis innlegg
Oss to, avhengig av Amfetamin, skjer ikke :P
Vis hele sitatet...
Jau der ser man, takk for alle som prøvde å si ifra.
Hilsen Nr2 i historien her - Amfetamin-missbruker.

Var litt av et minne å ha som en tråd dette her da, morsomt å lese opp igjen.

Fy f, skulle hørt på folk gitt!
(Og for andre som kanskje har lest første-siden, så gikk det til helvette med en av oss ihvertfall, heha)

Stay off drugs, seriously!
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Nå skal jeg ikke komme med noen moralpreken om dette fæle møkka-stoffet.

Men amfetamin kan sniffes, droppes (stoffet puttes i et cigarett papir og svelges), og skytes. for gud's skyld ikke prøv sistnevnte.
Effekten av amfetamin er avhengig av dosen, hva DU forventer, hvor mye man har tatt før, hvor rent stoffet er, hvor, når og med hvem man tar det med, og om man sniffer, røyker eller skyter stoffet.
Rusen kan vare alt fra 4-20 timer.

- Mange innlegg som dette har blitt besvart før, prøv den ultimate søkefunksjonen neste gang
Vis hele sitatet...
Yup og nedturen kan vare i 5 dager.
Og så herlig den er... Hodet er så slitent at man bare vil sove, men men har ikke sjans på å sove. Dine beste og snilleste venner lager komplotter for å torturere og drepe deg. Du hører stemmer som ikke er der snakke over skulderen din på de ondeste og mest forskrudde måter.

Du ser ting som er så mørkt at det hadde skremt vettet av normale mennesker, ting som oppløser seg til tusenvis av fluer, en følelse av at hele verden "brenner" Amfetamin er ett ondt stoff med så utrolig mye dårlige ting forbundet med seg. Hadde satan vært ekte og gått på dop er jeg sikker på at han ville dratt striper døgnet rundt.. Men det er jo morro der og da..
Sitat av crizi Vis innlegg
Begynte bare med morro eksperimentere osv som altid hos alle som er rusmisbrukere/narkomane men leken kan fort snu gikk selv rundt rusa hele tida ei god stund pepper piller tjall alkohol you name it. så sitter man der uten jobb og du må ha noe.. slutta var på avrusning men for 10min siden så hørte jeg en lyd ved døra så gikk bort med kniv for å sjekke at den var låst drar ikke på byen lenger er satans paranoid selv om jeg bruker benzo daglig, tro meg vær jævla forsiktig skal faktisk til ruspsykolog i dag om jeg kommer så langt da ikke mere makka igjen øynene ser ut som tallerkener men kan lett unngå øyekontakt men sitter vel å rister av angst før jeg har kommet til bussen til og med og sånn vil ingen leve tror jeg. Da er dagens moralpreken gitt så kan jeg bare tipse om å ta mindre og mindre linjer som posen går tom og skal dere absolut sette skudd husk å filtrer godt pass opp for luft og husk å aspirer så dere ikke skyter in makka ved siden av ei åre men anbefaler å heller kakke den opp godt å snorte er ikke så bra forskjell på kicket uansett play safe gutta å ps ikke begynn å spise piller for å fikse nedturen for de abstinensene suger! peace out
Vis hele sitatet...
Too late. Sitter så og si i samme båt som deg, lets row...
Tipset mitt må vel bli:
Ikke ha noen planer for de neste 3 dagene. Det er et mareritt å gå på jobb to dager etter man har dratt linjene.
Også fått pådratt meg angst av å leke med amfetamin. Tar aldri det stoffet igjen, og røyker sjeldnere hasj også.
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Jau der ser man, takk for alle som prøvde å si ifra.
Hilsen Nr2 i historien her - Amfetamin-missbruker.

Var litt av et minne å ha som en tråd dette her da, morsomt å lese opp igjen.

Fy f, skulle hørt på folk gitt!
(Og for andre som kanskje har lest første-siden, så gikk det til helvette med en av oss ihvertfall, heha)

Stay off drugs, seriously!
Vis hele sitatet...
Åltså, vet ikke om folk har fått denne med seg.
KakeFrans er, såvidt jeg forstår, kameraten til starter av denne tråden som var med å "bare teste" speed den kvelden.

Han er i dag, ca et halvt år senere, som han selv sier AVHENGIG.

Seriøst, folk må klare å tenke seg litt om. Jeg anbefaler alle å henge et par timer på sitt lokale "junkiested" (parken i bergen f.eks) og se hvor JÆVLIG kult du får det etter noen år på dop/fart.
Beste tipset du noengang vil få er dont do it. Blir ikke aktuelt å bare prøve det en gang, har du først sparka ned døra til amfetamin blir du å banke på den endel ganger. Jeg hadde heller 'anbefalt' kokain siden det ikke er så sterkt/varer så lenge, kan ikke påstå at det høres ut som no god ide å prøve det ut tho. Hva med å bare holde seg til røykinga?