Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 6542
Heihei!
Er nå tilbake igjen på freak
En ting jeg har tenkt på i det siste er å gro/kjøpe planter for så å bruke frøene rekreasjonelt. Spørsmålet mitt er da hvilke planter jeg burde se på, og hvor jeg får kjøpt disse. Jeg leter etter noe i samme gate som Cannabis/LSD rus, og kanskje gjerne litt mildere/sterkere alt ettersom. Jeg er villig til å bruke både tid og penger på dette prosjektet, men jeg vet ikke HVA jeg skal se etter. Jeg vet at LSA er et alternativ til LSD, men jeg hørte at de tilsetter en slags gift som gjør at man må ekstrahere LSA'en. Det er uaktuelt for meg å bestille Morning Glory, Salvia, HBWR, Kratom etc. på nett, så det må være noe jeg kan få tak i på f.eks plantasjen (Heavenly Blue?) og div. andre hagehus eller hva jeg skal kalle det.
Takker for svar!
"impala tricolor" (heavnly Blue), fås kjøpt på plantasjen. MEN, hver pose inneholder 10-15 frø, så det blir fort dyrt når mild dose ligger på rundt 50-100 stk, og sterk dose 500++. De fungerer veldig bra, men forvent deg ikke noe visuelle fordreininger. LSA kan ikke sammenlignes med lsd,shrooms osv. Det er en veldig tung trip, både for kropp og sinn. Og om du ikke har en sterk mage (pga. forskjellige alkoider) vil det garantert bli kvalme og oppkast. Dessuten kicker de sent (opptil 3 timer). Heavnly blue er vel det eneste som er å oppdrive av psykedelika i norske hage butikker. Det finnes datura i forskjellige former, men det er absolutt ikke å anbefale om du ikke vet hva du driver med.

Så om du ikke får tak i frø eller sporer fra andre hold, så er det bare til å vente til høsten for å sanke sopp ��

"impomoea tricolor", Auto korrekt dritt...
Sist endret av makkapakka; 15. mars 2015 kl. 12:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Liker å gi KP
Grisefett's Avatar
Hvor mange frø får en heavenly blue plante cirka?
Uvaksinert 👍
Sitat av Grisefett Vis innlegg
Hvor mange frø får en heavenly blue plante cirka?
Vis hele sitatet...
Mange, veldig mange. Tror det var snakk om 1000.

Bestilte selv frø fra Sverige, begrensninger på antall pakker pr år der også, men 50 frø pr pakke er bedre enn 15. Har nå 50 stk 10 cm høye planter stående som skal ut og lage nye frø i sommer :-)
Det blir anbefalt å la de ligge i vann 24 timer før man planter dem, det er IKKE min erfaring, av de som lå i vann så spiret kanskje 25% mens de som ble puttet rett i jord hadde 95%.

Ser man kan bruke LSA sammen med cactus for å få en skikkelig bra tripp, 10-15 Hawaiian babyrose ett eller annet frø, men kan man bruke impomoea tricolor isteden?
Sist endret av daffe; 16. mars 2015 kl. 09:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Jeg prøvde meg på å plante en heavenly blue i vinduskarmen i fjor på sensommeren.

Etter ca. 2 måneder. Hadde jeg en 3 liters potte med en 180 cm lang pinne på som planten kunne klatre på. Den hadde da klartet opp og ned to ganger og hadde begynt å klatre i persiennene mine..

Jeg klippa dritten ned og så meg aldri tilbake. Maken til uregjerlig plante skal du se lenge etter :P
▼ ... over en måned senere ... ▼
Uvaksinert 👍
Denne dukket opp i vinduet i dag :-)
Kjempefin plante, selv har jeg mange hundre små opiumsvalmuer i vinduskarmene.
Klem fra Betty
▼ ... noen uker senere ... ▼
Uvaksinert 👍
På Morning Glory, hvor kommer frøene? Må blomsten befruktes av en annen plante eller holder det med en annen blomst på samme plante? Ser at det skrives at man skal se etter frøbeholderen bak blosmten som skal falle av. Men disse blomstene lever jo kun en dag og så krøller de seg og faller av innen noen få dager. Noen sier at frø solgt fra lovlige distributører faktisk er sterrile, stemmer det?

Har nå hatt 5-6 blomster og det er 2-4 som kommer til å blomstre i dag og det er en hel haug som er på vei.
Sist endret av daffe; 23. mai 2015 kl. 09:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Jeg prøvde meg på å plante en heavenly blue i vinduskarmen i fjor på sensommeren.

Etter ca. 2 måneder. Hadde jeg en 3 liters potte med en 180 cm lang pinne på som planten kunne klatre på. Den hadde da klartet opp og ned to ganger og hadde begynt å klatre i persiennene mine..

Jeg klippa dritten ned og så meg aldri tilbake. Maken til uregjerlig plante skal du se lenge etter :P
Vis hele sitatet...
Du liker med andre ord ikke at plantene dine vokser og trives? Jaja, vi har vel alle våre særheter =)

Sitat av daffe Vis innlegg
På Morning Glory, hvor kommer frøene?
Vis hele sitatet...
I frøkapslene:
http://www.bing.com/images/search?q=...od&FORM=HDRSC2

Sitat av daffe Vis innlegg
Må blomsten befruktes av en annen plante eller holder det med en annen blomst på samme plante?
Vis hele sitatet...
Mange typer Morning glory kan pollinere seg selv. Hvis det er Ipomoea tricolor du gror, så skal det ikke være noe problem.

Sitat av daffe Vis innlegg
Ser at det skrives at man skal se etter frøbeholderen bak blosmten som skal falle av. Men disse blomstene lever jo kun en dag og så krøller de seg og faller av innen noen få dager.
Vis hele sitatet...
Hvis det ikke utvikles en frøkapsel etter at blomsten har visnet, så har ikke blomsten blitt pollinert. Morning glory pollieres best av større insekter, så hvis plantene dine står innendørs, så kan det hende at du må hjelpe til litt.

Sitat av daffe Vis innlegg
Noen sier at frø solgt fra lovlige distributører faktisk er sterrile, stemmer det?
Vis hele sitatet...
Nei, ikke for vanlige blomsterfrø. Enkelte planter brukt i kommersiell matproduksjon er derimot gjort sterile.
Uvaksinert 👍
Blomsten lever jo bare en dag. Har nå hatt mange blomster og senest i dag 3stk. Har hele tiden prøvd forsiktig å bruke en bommulspinne og befrukte, har satt den ut også så den skal få hjelp av innsekter. Men så langt så går det noen dager og den stengelen (3-4cm) som blomsten satt på blir gul og den faller av. Skal frøkapselen dannes inne i samme greie/"hånd" som blomsten kom ut fra?
Skjønner ikke greia. Trenger du mer enn en dag for å pollinere hver blomst? Frøkapselen dannes rett bak der hvor blomsten satt, ja. Har du satt deg inn i hvordan pollineringen foregår?
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Du liker med andre ord ikke at plantene dine vokser og trives? Jaja, vi har vel alle våre særheter =)
Vis hele sitatet...
Hehe

Jo elsker når plantene vokser og trives. Men jeg har huset fullt av vekster. Og vinduskarmen på kjøkkenet var eneste ledige, solrike plass.

Ettersom det er en slyngplante så kunne man nærmeste sitte å se med det blotte øyet hvordan den bevegde seg opp i persiennene mine. Tross alle forsøk på å stagnere den. Og når den endte opp med å ta så mye plass som den gjorde, så ga jeg opp den der
Jeg hadde ingen problemer med å dyrke Morning glory utendørs for noen år siden, der kan de bare vokse i vei.
Mine søte opiumsvalmuer blir plantet ut litt etter litt, men de er visst en favoritt blandt de brune skogsneglene. Er det noen som har gode råd?
Klem fra Betty
Sist endret av Nurse Betty; 26. mai 2015 kl. 14:31.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Jeg leste et sted at de ikke overlever vinteren. Stemmer dette?
Ja, det stemmer, de er ettåring her hos oss. Mine satte masse frø, men jeg tok ikke vare på de, dessverre.
Klem fra Betty
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Får ta å bestille meg noen å forsøke i hagen da takk for tips
Uvaksinert 👍
Er nok lurt å la den gå i ring hvis man skal ha den inne, de vokser noe innmari,
http://i.imgur.com/l0Xu3eb.jpg
Ingen sammenligning, men jeg har en pasjonsblomst som går i ring. Den vokser og trives, har satt flere frukter nå. Jeg har politet den selv, står i vinduskarmen.
klem fra Betty
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Jeg har politet den selv, står i vinduskarmen.
Vis hele sitatet...
Jaha? Brydde de seg ikke?
Ha, ha, oppdaget feilen nå. Du skjønte at jeg pollinerte den selv, men litt morsomt ble det jo.
I dag planter jeg valmuer over alt, tror ikke politiet bryr seg med de i alle fall. Gøy med alt som vokser og gror. Er det andre som vil dele sine erfaringer med dyrking av ulike vekster som har mer eller mindre ruspotensiale?
Klem fra Betty
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Er det andre som vil dele sine erfaringer med dyrking av ulike vekster som har mer eller mindre ruspotensiale?
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showthread.php?t=128627
=)
Uvaksinert 👍
Litt dårlig bilde, men da ser det ut som det blir frø :-) Noen av de jeg har pollinert har fått en litt annen fassong (spiss ut) enn det som bare har blitt gule og falt av.

http://i.imgur.com/YGaIXvj.jpg