Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 8948
Sitat av *pi Vis innlegg
Ethvert miljø der det finnes amfetamin er feil miljø for en 15-åring.
Vis hele sitatet...
Sant. Men relativt sett har jeg mer tro på en gjevnaldret vennegjeng som gjør det sammen og går mer eller mindre i dass sammen, enn en person som ender med eldre rutinerte misbruere som gjerne lever litt tyngre. Innbiller meg at man lettere kan tråkke over grenser og setter et skudd i slike omgivelser, enn hos en gjeng med 15årige idioter som har sett Scarface og bestemt seg for å gjøre noe dumt sammen.
Mulig mine erfaringer har vært veldig fredelige i forhold til andres. Men jeg er en kar, så alle shady dealers osv har ikke prøvd å sjarmere, dope eller lure meg til å pule de.
Flisespikker jeg?
Sist endret av Bothrops; 3. november 2019 kl. 23:34.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Sant. Men relativt sett har jeg mer tro på en gjevnaldret vennegjeng som gjør det sammen og går mer eller mindre i dass sammen, enn en person som ender med eldre rutinerte misbruere som gjerne lever litt tyngre. Innbiller meg at man lettere kan tråkke over grenser og setter et skudd i slike omgivelser, enn hos en gjeng med 15årige idioter som har sett Scarface og bestemt seg for å gjøre noe dumt sammen.
Mulig mine erfaringer har vært veldig fredelige i forhold til andres. Men jeg er en kar, så alle shady dealers osv har ikke prøvd å sjarmere, dope eller lure meg til å pule de.
Flisespikker jeg?
Vis hele sitatet...
Nei du flisespikker ikke. Men jeg tror kanskje den måten å snakke om dop på kan bidra til å ufarliggjøre noe som faktisk er veldig farlig. Det har bekymret meg før at det snakkes om ting her inne for et voksent og til dels ganske hardbarka publikum, men så leser jo unger det. Jeg har mye erfaring med unge tenåringer. De kommer rett fra en tilværelse der absolutt alle tenkelige problemer kan løses av foreldre og lærer, til en verden der det potensielt kan gå til helvete ganske kjapt. Ikke alle klarer den overgangen. Å tenke at man skal veilede en 15-åring i en kontrollert og ansvarlig amfetaminbruk er galskap. Det er litt ekstremversjonen av "gi dem en flaske vin så vet du hva de drikker". Det funker ikke sånn.

Sitat av TripDreamer Vis innlegg
Ja, er liksom derfor jeg prøver å få han ut av det.
Vis hele sitatet...
Det er voksne sin jobb å hjelpe 15-åringer med rusproblemer.
Sist endret av *pi; 3. november 2019 kl. 23:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kom på en post relevant til tråden, informer kompisen din videre eventuelt.

DonVito's advarsel om speed / Amfetamin
Sist endret av Luci Tristis; 4. november 2019 kl. 05:11.
Man ser problematikken i å skulle gi skadereduserende informasjon, og samtidig avverge bruk, i denne tråden.