Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1349
Jeg har egentlig aldri hatt en erfaring med rus(ikke en gang vert full eller røyket) men jeg lurer på en ting, åssen rusmidler kan forsterke dine kreative baner? Og hva er trygt for meg å ta som egentlig ikke er vandt til røyk en gang? Hørt syre kan gi insprasjon til tekster.. men er ikke akurat det beste å ta i hele og det store.

Og har en kompis som snakket om grønn og svart weed, hva er forsjellen mellom de?
Det finnes uendelig mange tråder om dette på rusmiddelforumet. En god plass og starte er Den store cannbis tråden
Sitat av knokimm Vis innlegg
Jeg har egentlig aldri hatt en erfaring med rus(ikke en gang vert full eller røyket) men jeg lurer på en ting, åssen rusmidler kan forsterke dine kreative baner? Og hva er trygt for meg å ta som egentlig ikke er vandt til røyk en gang? Hørt syre kan gi insprasjon til tekster.. men er ikke akurat det beste å ta i hele og det store.

Og har en kompis som snakket om grønn og svart weed, hva er forsjellen mellom de?
Vis hele sitatet...
Jeg kan ihvertfall fortelle deg hvordan du ikke forsterker kreativiteten: ved å ta rusmidler kun for å forsterke kreativiteten. Det kan hjelpe om det er noe du er glad i , men det må komme naturlig. Det er ikke slik at du bare trenger en syrelapp og et piano for å skrive en klassiker, du trenger inntrykk, opplevelser, tanker, osv osv. Forholdet mellom rusmidler og musikk er utrolig komplisert, og på ingen måte forutsigbart.
Sitat av knokimm Vis innlegg
Jeg har egentlig aldri hatt en erfaring med rus(ikke en gang vert full eller røyket) men jeg lurer på en ting, åssen rusmidler kan forsterke dine kreative baner? Og hva er trygt for meg å ta som egentlig ikke er vandt til røyk en gang? Hørt syre kan gi insprasjon til tekster.. men er ikke akurat det beste å ta i hele og det store.

Og har en kompis som snakket om grønn og svart weed, hva er forsjellen mellom de?
Vis hele sitatet...
Fraråder deg å rusdebutere med syre og annet psykadelika. Ellers kan jeg fortelle at jeg selv startet å røyke grønt før vanlig sigaretter og det er helt jævli. Tror det er passende å starte med no "edibles", altså magic brownies, skakkao o.l. som også kan gi en mye bedre førstegangs high, forestiller jeg meg. Og nei, man blir ikke så veldig mye mer kreativ av rusmidler, selvom man har en tendens til å få bedre kontakt med seg selv. Uten at man blir no særlig mer kreativ av den grunn.
Ville ikke anbefale deg å spise weed første gang du prøver, blir vanskelig å dosere riktig og vis du tar formye vil det ikke bli gøy, tro meg! Ta heller en bønne med kammeratene dine
Start med pot og hør på mye forskjellig musikk for å få litt inspirason
Skal du debutere med psykedelika så start med noe mildt, tipset om å spise weed er nok ganske bra her
Du kan jo f.eks. edibles -> psilocybin trøfler -> sopp - > lav dose LSD, over lengre tid såklart og når du føler deg komfortabel på disse stoffene, utforsk musikk og din favoritt måte å lage musikk på
hvis du nå har bestemt deg for å røyke canabis som det første stoffet, vil jeg si at å røyke det nok er lurere de første gangene, mtp. dosering og virkning. Det er kjekt å vite hva man har i vente før du må være fjærn i 6 timer i strekk, og kansje bæde av frykt samtidig.

Rus i seg selv gir deg ikke inspirasjon. Avhengig av hvordan du forholder deg til bruken kan opplevelser og reiser i deg selv gi deg inspirasjon. Men du blir IKKE kreativ av å ruse deg, uansett stoff.
Vil bare meddele at personlig så har jeg funnet jeg mye inspirasjon i cannabis og lsd.
Det blir hva du gjør det til. Det er ingenting som gjør kreativiteten min bedre enn speed, i alle fall greier jeg å skape noe kreativt ut av det i motsetning til LSD/psykedelika.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Men du blir IKKE kreativ av å ruse deg, uansett stoff.
Vis hele sitatet...
Det der syns jeg var en litt drøy påstand å komme med.
Nå vet ikke jeg hva slags stoffer du har prøvd, men enkelte stoffer har uten tvil en innvirkning på kreativitet og nye tankemønstre.
jeg pleier som regel alltid lage ganske kule sanger i hodet mitt når jeg røyker cannabis
Og det gjør jeg skjeldent ellers. Jeg interreserer meg egentlig ikke noe særlig for å produsere egen musikk, men med en gang jeg har thc i blodet lager jeg ganske bra sanger inne i hodet mitt..

Med det er nå min subjektive erfaring. Tror det kan bli litt vanskeligere å faktisk spille av sangen med gitar eller noe når man er høy som fy.
Sitat av Psytrip Vis innlegg
jeg pleier som regel alltid lage ganske kule sanger i hodet mitt når jeg røyker cannabis
Og det gjør jeg skjeldent ellers. Jeg interreserer meg egentlig ikke noe særlig for å produsere egen musikk, men med en gang jeg har thc i blodet lager jeg ganske bra sanger inne i hodet mitt..

Med det er nå min subjektive erfaring. Tror det kan bli litt vanskeligere å faktisk spille av sangen med gitar eller noe når man er høy som fy.
Vis hele sitatet...
Det er det. Klarer du å få en fin flyt i overgangen fra ide til musikk er mye gjort, men her er ikke cannabis noe godt verktøy i mine øyne. Jeg blir ofte superinspirert, men samtidig for lat til å produsere når jeg røyker.
Sitat av shitrich Vis innlegg
Det der syns jeg var en litt drøy påstand å komme med.
Nå vet ikke jeg hva slags stoffer du har prøvd, men enkelte stoffer har uten tvil en innvirkning på kreativitet og nye tankemønstre.
Vis hele sitatet...
Tror det han mener er at man blir ikke automatisk til en kreativ person av stoffer, men at det kan hjelpe noen til tanke utforsking er nok mer riktig..