Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 4664
Hva: Mat, øl, brettspill og generell sosialisering.

Hvor: Krok & krinkel bokcafé, Lille øvregate 14.

Når: Lørdag 10. mars 2012, kl 17.00.

Hvem: som helst.


Ref; Runde 1 og runde 2.
MADNESS IN EVERY DIRECTION.

Kommer, jeg.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg møter nok opp jeg også. Det var artig forrige gang
Sist endret av nso; 21. februar 2012 kl. 22:33.
Kommer, og håper det blir like bra som forrige gang.
Kjipt at det aldri klaffer. Er i Trondheim den helga. Hvis Jonta ser dette, så er det mulig jeg joiner bartetreff i stedet...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Er game om eg ikkje har andre dater, og er i norge.

(btw: velkommen som kollega)
Utilitetsmonster
The Great Catsby's Avatar
Trådstarter
Flotters!
Husk at det er lov å ha med egne spill også, hvis man f.eks foretrekker monopol og slikt, eller bare ikke gidder å lære seg nerdete brettspill.
Eventuelt kan man la være å spille i det hele tatt, og bare preike skit, som noen foretrekker
Tror jeg skal klare å komme!
Satser på å komme!
Jeg har ingen foreløpinge planer, så regner med jeg kommer.
Kommer nok jeg og
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Irriterende jeg bor i Bodø nå. Hørtes ut som noe som ville vært digg å deltatt på.
Sist endret av Quakecry; 28. februar 2012 kl. 18:28.
Ser ikke ut til å passe likevel. Litt kjipt å alltid ha det på lørdager. Skjer alltid noe da
Brettspill? :L
Ser biten med øl og mat og sosialisering, men brettspill?
Ville det ikke da heller vært bedre å gjøre noe som ikke minner deg og deg, bestemor og bestefar på hytta som liten?
EDIT: er ingen troll, synes bare dette høres veldig rart ut. Voksne folk som møtes for brettspill.
Sist endret av your_cool; 5. mars 2012 kl. 09:14.
oooh... Tror jeg og konemor må skaffe oss barnevakt og dra oss med her. Det har liksom ikke passet på de to tidligere møtene =)

Og til your_cool... Brettspill er mer enn yatzi og ludo. Er utrolig gøy med en gruppe som spiller sammen.
Sitat av your_cool Vis innlegg
Brettspill? :L
Ser biten med øl og mat og sosialisering, men brettspill?
Ville det ikke da heller vært bedre å gjøre noe som ikke minner deg og deg, bestemor og bestefar på hytta som liten?
EDIT: er ingen troll, synes bare dette høres veldig rart ut. Voksne folk som møtes for brettspill.
Vis hele sitatet...
Tenkte noe lignende forrige gang, men skal love deg at hvis du kommer; kommer du ikke til å angre.
Og alle er velkommen?
Alle. Var folk der uten innlegg forrige gang.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Alle. Var folk der uten innlegg forrige gang.
Vis hele sitatet...
Tenker alder?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jada. Bare kom. Jfr. første tråd «ikke at alder har så mye å si».

Treff jeg har vært på har inkludert folk på 13, og helt opp til 60ish.
Sitat av RareJonna Vis innlegg
Tenker alder?
Vis hele sitatet...
Tja, så lenge du skjønner det vi snakker om, og har interesse av det, så er det greit. Vi diskuterer dog ikke Tomas-toget, så helst 10+.
Mulig jeg tar turen innom i 7/halv 8 tiden
Sitat av Sinken Vis innlegg
Tja, så lenge du skjønner det vi snakker om, og har interesse av det, så er det greit. Vi diskuterer dog ikke Tomas-toget, så helst 10+.
Vis hele sitatet...
Tar gjerne en prat om Tomas-toget jeg
Btw Bertie-bus is best bus.
Sitat av EvveDevve Vis innlegg
Tar gjerne en prat om Tomas-toget jeg
Btw Bertie-bus is best bus.
Vis hele sitatet...
Just keep them ponies away from me.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Just keep them ponies away from me.
Vis hele sitatet...
Ponies, trains and buses, Know The Difference.

Men anyways; joda, alle er velkommen på treffet.
Sist endret av EvveDevve; 5. mars 2012 kl. 12:11.
Utilitetsmonster
The Great Catsby's Avatar
Trådstarter
Dette ser veldig lovende ut, jeg gleder meg til å treffe kjente og ukjente freaks.
Kanskje folk ser at det ikke er så farlig når vi har en så høy andel returnerende freakere
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Er det interesse for at eg skal dra med ingeniørspillet? Det er trivial pursuit, kjemisk renska for idiotiske spørsmål om franske konger og popstjerner med heroinsprøyta stikkande ut i albuekroken.
Er veldig stor sannsynlighet for at jeg tar turen denne gangen. Hvilke spill satser dere på å spille denne runden? Er litt greit å vite for oss som ikke har prøvd spillene før og har lyst til å sette seg inn i dem på egen hånd.
Utilitetsmonster
The Great Catsby's Avatar
Trådstarter
Sitat av slashdot Vis innlegg
Er det interesse for at eg skal dra med ingeniørspillet? Det er trivial pursuit, kjemisk renska for idiotiske spørsmål om franske konger og popstjerner med heroinsprøyta stikkande ut i albuekroken.
Vis hele sitatet...
Bare til og ta med, og håpe at noen tør utfordre deg, det ser artig ut

Sitat av mandelbrot Vis innlegg
Er veldig stor sannsynlighet for at jeg tar turen denne gangen. Hvilke spill satser dere på å spille denne runden? Er litt greit å vite for oss som ikke har prøvd spillene før og har lyst til å sette seg inn i dem på egen hånd.
Vis hele sitatet...
Kjempe.
Vi har ikke planlagt det enda, det kommer an på dagsformen.
Slashdot tar med Ingeniørspillet, jeg kommer til å ta med Carcassonne, Ticket to ride, Settlers of Catan, Dominion, Wanted ( Bang! ), og muligens Bezzervizzer.
Forhåpentligvis dukker Cadex opp, og da skal du ikke se vekk fra at han har med seg Fluxx, Monty Python edition.

De foregående gangene har vi bare blitt enige underveis om hva vi spiller, det vil bli for mange for ett om gangen, så man bare bytter litt frem og tilbake som det passer seg.
Nå begynner jo folk å bli drevne i de forskjellige spillene etterhvert, så det vil alltid være noen som kan lære fra seg et spill eller to.

Ellers er jo folk selvfølgelig velkommen til å ta med seg egne spill, jeg elsker å prøve nye spill, og ihvertfall hvis jeg ikke trenger å kjøpe dem for å finne ut om jeg liker dem
Er så jævlig bittert at jeg ikke får vært med. Har gledet meg lenge til en slik anledning.
Utilitetsmonster
The Great Catsby's Avatar
Trådstarter
Må jo nevne igjen at det ikke er spilltvang, man kan selvfølgelig dukke opp bare for å se hvem som skjuler seg bak nickene, og slå av en prat.
Det er jo fortsatt et freaktreff, Bergen Brettspillklubb finnes allerede, så vi trenger ikke konkurrere med dem.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Er det interesse for at eg skal dra med ingeniørspillet? Det er trivial pursuit, kjemisk renska for idiotiske spørsmål om franske konger og popstjerner med heroinsprøyta stikkande ut i albuekroken.
Vis hele sitatet...
Oh, høyres fantastisk ut - ta det med
Da sitter jeg vel fremme i trondheim. Koser meg her, men er fremdeles ikke kommet over at jeg går glipp av treffet..
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Da sitter jeg vel fremme i trondheim. Koser meg her, men er fremdeles ikke kommet over at jeg går glipp av treffet..
Vis hele sitatet...
Kommer flere anledninger! Ser ut til at det holder på å bli et noenlunde fast arrangement, dette.
Jeg skal prøve å stikke innom en tur, før jeg drar videre.
Utilitetsmonster
The Great Catsby's Avatar
Trådstarter
Da begynner vi å nærme oss, håper folk trosser været og dukker opp, klare for kos og hygge.
Jeg skal bare pleie fyllesyken min litt til, så går jeg bort og gjør klart.
Har vært innom kaféen tidligere i dag og slått av en prat med verten vår, og han gleder seg like mye som meg til å treffe de peneste menneskene i Bergen.
Ikke forsov deg denne gangen da
Utilitetsmonster
The Great Catsby's Avatar
Trådstarter
Sitat av EvveDevve Vis innlegg
Ikke forsov deg denne gangen da
Vis hele sitatet...
Hehe, tror ikke jeg tør å hvile middag idag, selv om jeg kjenner det hadde vært godt med et par timer på puten
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Ta å møt opp, folkens!
Kanskje jeg stikker innom litt på kveldingen, hvor lenge tenker dere å holde det gående?
Utilitetsmonster
The Great Catsby's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cosmos Vis innlegg
Kanskje jeg stikker innom litt på kveldingen, hvor lenge tenker dere å holde det gående?
Vis hele sitatet...
Kult.
Vil tro det er søkt skjenking til midnatt, som sist.
Den ene dagen i året jeg befinner meg i Bergen er i dag. Er desverre opptatt med kusinen min sin bursdag... :/
Hvor mange er dere nå? Tenker jeg tar turen innom snart.
Vi er 9 nå. Bare kom.
Jeg må dessverre på fest, men alle er invitert
Hvordan gikk det? Hvem kom, og hvordan var stemningen?
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Den ene dagen i året jeg befinner meg i Bergen er i dag. Er desverre opptatt med kusinen min sin bursdag... :/
Vis hele sitatet...
Prioriteringer ^^,
[CENTER]...........................[/CENTER]

Supplement til det Realist1 sa; har dere en liten treffrapport, ble det bra saker?
Sist endret av aeon_illuminate; 11. mars 2012 kl. 21:19.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Rapport, tja;

Vi var ~10 stk. Vi spilte en bunch med spill (uno, wanted!, monopol, curciassese ellerno og et eller annet togspill). Vi spiste mat. Vi drakk øl og kaffe. slashdot ble full. Det var gøy.
Sist endret av nso; 11. mars 2012 kl. 21:24.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av nso Vis innlegg
slashdot ble full.
Vis hele sitatet...
Det er jo business as usual.
Utilitetsmonster
The Great Catsby's Avatar
Trådstarter
Det var veldig trivelig som vanlig, og det ble til og med gjennomført et monopolspill uten at noen ble uvenner, så jeg tror vi kan være enige om at det var et bra treff.
Ingen vet helt hvor mange som var innom, men det var minst 13 ifølge Sinken.

Jeg begynner i ny jobb snart, og vil forhåpentligvis være så opptatt med jobb at jeg ikke har mulighet til å arrangere treff like jevnlig, men satser på å få til et nytt om en måneds tid.