View Single Post
Sitat av maswill Vis innlegg
Disse lå en stund (6-7d) i plastikkpose før jeg bestemte meg for hva jeg skulle gjøre med dem.
Vis hele sitatet...
Sitat av Noruegamedicina Vis innlegg
Jeg _tror_ dette _kan_ være fleinsopp, men de er for gamle eller maltrakterte for å si noe sikkert.
Vis hele sitatet...
Sitat av Tangerine Dream Vis innlegg
- Da tror du feil! Jeg vil si at dette definitivt ikke er fleinsopp.
Vis hele sitatet...
Må stille meg bak #Tangerine Dream her og si at dette mest sannsynlig ikke er flein, dog de har flere likense sjangertrekk. Kast dem du.

Sitat av encoder Vis innlegg
Hei har vært på første fleintur på Runde i møre og romsdag. Masse sauedritt og gressområder, vi fant en del sopp vi tror er flein.

Bildene begynner fra bunnen (ark 1 nederst) og det er fire ark med 2 bilder per ark. Siste ark har noen tørre sopper som jeg tok med bare i tilfelle noen hadde en idé, her er det også 3 bilder.

Er kanskje hensiktsmessig å merke dem med ark#soppnummer for å holde orden.

Synes det er fantastisk å få hjelp her, gi beskjed om noen sopper trenger closeup bilder!
Vis hele sitatet...
De jeg kan si for sikkert er flein er nr. 1, 2, 3, 5, og 8. Ta gjerne nye bilder av hver enkelt sopp, med bedre belysning som nevnt tidligere her, så skal du se at det plutselig dukker opp noen flere som er av samme type

Sitat av Drugs Vis innlegg
Hva med disse? Trenger bare å vite om vi er på rett spor
Vis hele sitatet...
Disse er ikke flein, og du er litt på villspor. Ta å les deg gjennom denne du.

Edit; #encoder, det kan være en god idé å utelatte eksakt hvor du har vært og plukket
Sist endret av SoppVandreren; 10. oktober 2015 kl. 17:02.