View Single Post
At du har grei økonomi og lite å gjøre er ingen god unnskyldning til å fortsette. Jeg ønsker ikke å hakke på deg på noen måte men virkelig; jeg håper du innser selv at tankegangen din er helt forvridd. En god motivatør for å slutte burde være livet ditt. Jo lenger du fortsetter, jo verre blir det å slutte (noe du allerede vet). En venn jeg kjenner, yngre enn meg, har allerede nesten dødd fire ganger. Tenk deg hvordan det var for familien hennes samlet rundt sykehussengen hver gang. Ikke minst følelsen av å vite hvor knust de er. Faren som gråter for første gang, moren som trygler. Hun har selv fortalt meg dette mens svetten rant, og abstinensene var godt i gang. Men sippe gjorde hun ikke. Å leke seg med heroin av og på er et farlig sjansespill. Å gå på sterke opiater/opioder generelt er noe man ikke vil ende opp med. Har også personlig erfarlig med dette. Ikke slik som dette, dog, men jeg har overdosert på heroin en gang og hatt abstinenser etter opioder (ikke heroin, med andre ord) som varte i nesten to uker. For min del var siste nevnte for sterke smerter men med en gang jeg sluttet merket jeg at kroppen higet etter mer selv om hjernen min fortalte meg det innlysende, logiske svaret; du ender opp i en ond spiral om dette fortsetter. Dette gjør deg syk. Ettersom jeg ikke hadde brukt opiater lenge bare bråsluttet jeg, og måtte bare levene med å ta konsekvensene av valget mitt. Nei, det er helt jævlig å ha smerter i hele kroppen, ikke kunne bevege seg en halv meter engang, å kaldsvette som en skadeskutt gris samt alle de andre tingene som følger med. Men er det ikke best å bli ferdig med det før løpet er kjørt? Jeg husker godt dokumentaren om heroinisten som hadde brukt H i så mange år at han døde da han ble sendt på rehab uten nedtrapping. Det skjedde samme døgn, faktisk. Det er en virkelig trist historie (for de som ønsker å se; http://topdocumentaryfilms.com/ben-diary-heroin-addict/ - Diary of a heroin addict)

Ønsker deg lykke til uansett, og håper det kommer til å ordne seg for deg! Og for all del, husk på skadereduksjon når du går så langt at du skyter dette. http://freak.no/forum/showthread.php?t=260521.
Sist endret av Lucy In The Sky; 29. desember 2013 kl. 13:26.