Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 19796
[COLOR="Purple"]Injisering av stoffer[/COLOR]

[COLOR="Red"]ADVARSEL:[/COLOR] Denne informasjonen er kun tiltenkt de som er modne nok til å kunne ha respekten og evnen til å forstå både konsekvensene av en slik handling, hva det kan medføre og ikke minst både de fysiske og psykiske farene ved å utføre injeksjoner ved bruk av kanyle og nåler. Dette inkluderer også meget alvorlige sykdommer som AIDS og Hepatitt. For ikke å nevne den mentale og fysiske avhengigheten som vil kunne oppstå selv hvor mye kontroll man tenker at man har.
Blir man avhengig av et narkotisk stoff kan mange føle at de får et slags «forhold» til substansen, og andre mellommenneskelige forhold synes å bli totalt ubetydelig. Venner, familie, utdanning og livet generelt blir satt til side, og øverst kommer altså det aktuelle stoffet man har blitt avhengig av. Destruktivitet blir helt normalt i hverdagen, og det blir fortere enn man skulle tro til en ond sirkel det er vanskelig å bryte ut av. Hvis du fremdeles leser, og har forstått alle aspektene ved dette kan du fortsette videre. Jeg vil fraråde alle under atten år å lese denne tråden, dog, skulle du være under denne alderen råder jeg til å oppsøke hjelp så fort som mulig og ikke minst, sats stort på skadereduksjon.

I denne førstetråden tar jeg utgangspunkt i IV, Intravenøs injeksjon. Latinsk for intra, inne i og vena ( altså en vene). «Inn i en vene» eller «inne i en vene». Dette er en av de parentale injeksjonsmetodene. Disse er blandt annet da intravenøs, subkutan eller intramuskulær injeksjon, transdermalt (gjennom huden) eller via slimhinne. Jeg begynner da med dette, og håper noen kommer med bra bidrag til IM f.eks og generelt annet. Om det er slurveri eller feilinformasjon setter jeg stor pris på innlegg som retter opp dette. Husk også kildekritikk da jeg, som dere, også er et enkeltindivid med eget begrepsapparat og personlige, subjektive meninger. Jeg oppretter tråden først og fremst fordi det har vært en etterspørsel, og skadereduksjon er noe virkelig viktig vi burde ha med i denne delen av forumet. Gjennom annen administrasjin og/eller stoffer man vanligvis ikke/ikke bør injisere har jeg ikke inkludert, men jeg kan se hva jeg får til hvis tråden faller i smak.

[COLOR="Purple"]Den lille guiden[/COLOR] (tilfør gjerne informasjon som kan inkluderes for skadereduksjon)

Utstyr:

- En skje. Denne skal selvfølgelig steriliseres som alt annet.

- Lighter

- Et belte, bånd eller lignende for å fremtre vener om nødvendig.

- Sprøyter og kanyler: Også nødvendig med sterilisering, og aldri del sprøyter, ta i bruk brukte sprøyter eller lignende. størrelser er vanligvis 0,45 x og 12.7 mm eller 0,40 x 15,9 mm. Kroppsvekten er et viktig kriterie for valg av kanyle og dybdefor injeksjonen. Ergo, er du avmagret, i normalt hold, eller
overvektig? Hos tynne bør man velge den minste størrelsen for å hindre at injeksjonen settes i muskelvevet. Valget avhenger også av mengden
væske som skal injiseres. I forbindelse med injeksjonen er nemlig det fare for å skade blodkar og omliggende vev. Resultatet av dette kan være alt fra blødning i underhuden, inflammasjon og lokale infeksjoner i venen osv.
Særlig farlig er den systemiske infeksjonsfaren. Bakterier eller virus kan bli ført fra hudens overflate eller fra urent utstyr direkte inn i blodbanen og forbi kroppens egne infeksjonsbarrierer. Dette skal jeg skrive mer om i tråden (håper flere har noen gode guider/tips/guider).

- Skrubb/Bomullspads du kan dyppe i alkohol for å fjerne bakterier. Rett fra apoteket. Dette er ikke særlig økonomisk belastende, og ikke minst det trygge valget. Ikke bruke sigarettfilter, eller noe av det slaget når du skal trekke stoffet gjennom dette. Rådet mitt er å gå til innkjøp av ordentlige produkter man får kjøpt på apoteket. Da gjerne i bomull som sagt, slike man ofte kan bruke til clearasil-vask i ansiktet f.eks. Bomullen har et tynt filterlag over og under. Den skal være poruøs i midten, og bevar gjerne en flik av den slik.

[COLOR="Purple"]Så, la oss fortsette prosessen:[/COLOR]

1: Kanylen skal suge opp 70-75 komponenter av vann, og dette skal sprutes ned i skjeen. Resten av blandingen består så klart av substansen du skal injisere. Her er det viktig å tenke på sin egen toleranse og ikke minst renheten av stoffet. Eksempler på dette er stoffet diamorfin hydroklorid, som er den mest potente, hvite heroinen. Denne er best egnet til IV men er lettere å overdose på. Ellers har vi diamorfinbase, den brune. Husk også at produktet du har fått da som oftest kommer fra mange ledd, og nesten helt sikkert kuttet med diverse andre stoffer for profitt til de ulike som selger. Sørg for å vite hvilken dose du skal starte med om du er ny i dette sjansespillet. http://www.erowid.org/chemicals/heroin/ - Erowid

2: En lighter kan brukes til å varme under skjeen slik at det er lettere å løse opp stoffet man skal injisere. Vask og steriliser hendene dine! Det er en viktig hovedregel. Plasser bomullsdotten i heroinen, den "puffer" seg opp i blandingen til en slags svamp. Deretter skal spissen/tuppen av kanylen presses i senter av bomullen og sakte trekkes opp til alt stoffet har blitt sugd inn. Bomullen skal filtrere ut bakterier og partikler i blandingen. Rør godt i vannet mens det fremdeles er varmt. Det holder å røre forsiktig rundt selvom du ikke ser slagg/bunnfall. La vannet gradvis avkjøle seg. Hvis du da ser en hvit/gråhvit stripe rundt skjekanten rører du det ikke ut i vannet igjen.

[COLOR="Red"]PS:[/COLOR] Når du trekker vannet sakte opp i pumpen kan det jo hende at oppsuget har tettet seg. Noe som betyr at du får et vakum i pumpen. Dette sprøyter du ut igjen mens tuppen er fint plassert ned i bomullen. Grumset er på andre enden av filterlaget (det er derfor man ikke skal bruke sigarettfilterer) er bare å trekke opp på nytt etter at du har fått løsnet vakumet litt. Ettersom jeg har forstått kan man også gjerne røre en gang til med bomullsdotten slik at man får løsnet avfallet som har samlet seg ved oppsuget. Dette skal i teorien ikke gjelde denne type bomull, som jeg nevnte. Det er ofte slikt som kan skje med dårlige produkter med elendig standard. ulldotter i pose, q-tips, sigarett-filteret og så videre. Bomullen jeg har nevnt skal kunne stanse avfallspartiklene, og kun de minste partiklene slipper igjennom. Oppsamlingem av avfallet løsner seg og sprer seg rundt i det porøse mellomlaget.

3: Sjekk at huden til det aktuelle området er fri for infeksjon og/eller skade. Steriliser/vask punktet og la det tørke i ca 30 sekunder før du injiserer. Nålen skal plasseres nesten flatt mot huden for å hindre den i å bevege på seg for mye. Skuddet settes slik at det går nedover lengden av venen, ikke rundt den. Hold så kanylen flatt mot huden til du føler at den sitter riktig/dypt nok. Det viktige er at nålen allerede er plassert riktig før du injiserer. Et tegn på at du gjorde det feil kan være at det "brenner", og det er en måte å finne ut om stoffet ikke gikk inn i venen. Når nålen er korrekt plassert i venen presses litt, og sakte "sugekoppen" på kanylen slik at man kan se om det kommer noe blod. Da vet man at nålen er i venen. Valg av stikkstedet er vanligvis underarm eller hånd, førstevalget, ettersom venene her er lettere tilgjengelig. Leddnære vener og vener like over nerver bør unngås. Når du skal slippe pumpetrekket, presser du forsiktig ut litt bare for å frigjøre innsugspunktet for å innta resten av væsken.

4: Husk å knipse eller fjerne de få luftboblene som er i pumpen, klapse litt på området du vil bruke, har du vansker med dette kan et belte eller lignende være effektivt for å få venene fremtredende. Nå er jeg litt usikker på hvordan det er med andre, men mine blodårer trer veldig, veldig tydelig frem etter dusjing, trening og så videre, logisk nok. Det kan også være en løsning. Hvis det fremdeles blir problematisk å sette nålen bør du unngå å bruke det samme stikkpunktet som det forrige.

Som du mest sannsynlig allerede vet kan et bomskudd med injisering av narkotiske substanser by på potensielle problemer. Som man må når man stikker en nål inn i en blodåre, står man i fare for å få mikroorganismer og urene stoffer inn i kroppen. Det gjør at en lett får infeksjoner. Etter et bomskudd vil stoffet vil ligge å irritere den muskelen eller huden du har truffet. Du vil da sannsynligvis begynner å hovne opp rundt innstikkstedet og det vil gjøre vondt. Skjer dette; Oppsøk lege umiddelbart. Leger har taushetsplikt, og det ville uansett være verdt det enn en eventuell amputasjon. http://www.fastlegen.no/livets-faser...plikt.5873.cms - Legene og taushetsplikt. Ønsker du flere kilder er det bare å ta en titt på google, og sjekk gjerne unntak fra reglene. Her er en kilde: http://tidsskriftet.no/article/846205. Nevner noe fra tidsskriftet: "Lovgivningen pålegger legen opplysningsplikt i enkelte sammenhenger, dersom kriteriene i loven er oppfylt" og "Dersom det foreligger en situasjon der informasjon er nødvendig for å avverge alvorlig skade på person eller eiendom, skal leger eller annet helsepersonell utlevere informasjon, jf. helsepersonelloven § 31." Denne gjelder både overfor politi og andre nødetater for å verne om liv, helse eller for å kunne forhindre store materielle skader.

Link til hygiene (!!!) for injiserende stoffmisbrukere: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...:6043:14:::0:0

En link til tråd om førstehjelp: http://freak.no/forum/showthread.php?t=218483

Sprøyterommet i Oslo har som sagt gode erfaringer og status. Med fagansvarlig sykepleier Marcus Nøstdahl og prosjektleder Kine Hauge, blant annet. Det hersker ingen tvil om at sprøyterom reduserer skade. Det var det jeg hadde tid til å bidra med i dag. Håper noe av det kan komme til god nytte. Ha en fin kveld, alle freaks!

[COLOR="Purple"]
Mvh
Lucy[/COLOR]
Sist endret av Lucy In The Sky; 7. november 2013 kl. 19:37.
Tusen takk, Lucy Ventet lenge på en slik tråd. Skulle gjerne hatt en guide når det gjaldt forskjellige piller, da det også er ganske vanlig blandt sprøytenarkomane, særlig benzodiasepiner og opiater i pilleform. Men jeg skjønner det blir mer komplisert, siden bare noen piller er "skytbare", og det er gjerne forskjell på noen av pillene. Subutex f.eks trenger man verken koke eller filtrere, mens flunipam må visst fosskokes i flere minutter og filtreres nøye. Og så har man det med hvor mye vann man trenger til hver pille.
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Her kan nok ikke jeg være til så mye hjelp. Min erfaring kommer gjennom å lese mye, og selvfølgelig å se andre gjøre det. Sprøyter har aldri vært særlig forlokkende generelt for min del. Men ettersom du spør vil jeg gjerne komme med et bidrag til tråden alle burde lese som har tanker om dette.

Jeg personlig (og fagfolk) fraråder injeksjon av tabletter. Uoppløste hjelpestoffer, som for eksempel bindemidler, fyllstoffer og glattemidler kan havne som partikler i lungene. Der kan partiklene tette små blodårer, og gi lungeemboli/lblodpropp i lungene eller medføre en lokal, kronisk betennelse. Det er også så klart fare for infeksjoner. Infeksjonene kan oppstå lokalt på stikkstedet, eller arte seg som blodforgiftning (eller sepsis, som det kalles) eller endokaritt, infeksjon i hjerteklaffene. [COLOR="Red"]Og til tross for oppvarming vil ikke dette fjerne hjelpestoffene i tablettene men kan gjøre løseligheten bedre[/COLOR]. Å koke løsningen vil imidlertid drepe en del bakterier og vil minske risikoen for infeksjoner. Her kommer vi inn på dette å benytte seg av sterilt utstyr. Husk også at det dessuten er viktig å sile blandingen før den injiseres. Til tross for at det kan fjerne de største uoppløste partiklene vil det dessverre fremdeles kunne finnes partikler i løsningen som kan medføre en betraktelig helserisiko. Jeg vil også nevne at et sterilt filter er høyst nødvendig selv om det fremdeles vil være fare for infeksjoner. Grunnen til at jeg skriver dette selv om jeg så og si er imot å injisere piller er fordi at injeksjon av andre stoffer, som for eksempel amfetamin og heroin, også kan medføre lignende helsefarer. Grunnen er at illegalt stoff alltid er blandet ut med diverse andre substanser.

Det andre viktige jeg vil påpeke er at de fleste stoffer, da særlig legemidlene/pillene, ikke vil forandre egenskaper når de utsettes for temperatur ved koking (100 grader celsius), og ei heller vil det da ikke skje noen fordeling av virkestoffene. Det som imidlertidig er annerledes her er at ved injisering virker tablettene noe annerledes ettersom det vil komme mer fort og brått.

Protip: Les litt om Endokarditt, som ofte gradvis sniker seg innpå. Andre vanlige tegn på at man har det kan være væskeansamling i kroppen, som hovne bein. Sepsis derimot, kommer ofte raskt med feber og frostrier bare få timer etter at man har satt noe usterilt. Lungeemboli kan gi åndenød, hoste, hjerteklapp og redusert allmenntilstand. Som jeg nevnte i min førstepost bør disse tilstandene bør behandles av lege så raskt som mulig(!!!).

Likevel har jeg funnet en guide til deg. På siden fraråder de dette men ettersom etterspørselen har vært stor der også har de valgt å legge det ut for å skape mest mulig skadereduksjon da enkelte ville gjort dette på den ene eller andre måten uansett. http://www.heroinhelper.com/curious/...ills_jay.shtml.

Min personlige mening er at legemidler absorberes raskt nok som det er uten å injisere dette inn i vener og risikere store helseskader. Særlig at det ikke er ment til å tas IV i det hele tatt. Håper det hjalp en smule uansett! Kanskje noen andre her har mer erfaring og innhold å komme med. Men husk som sagt på kildekritikk. Vi er jo alle utstyrt med vår egen oppfatning og subjektive meninger.

Ha en ellers fin dag, Muradi!
Takk så mye igjen

Skal lese meg opp på disse sykdommene og andre farene som kan oppstå ved injeksjon, selv om jeg ikke skyter så ofte og er ganske nøye med renslighet og sterilt utstyr. Som du skriver, så kan det oppstå uansett hvor forsiktig man måtte være. Alltid en risiko.

Men lurer litt på det med skyting av amfetamin og andre stimulanter. Dette kokes da ikke (så vidt jeg vet). Det bare blandes i vann (Kaldt/lunkent), filtreres, trekkes opp, og skyter. Jeg tenker med en gang at dette må være livsfarlig i forhold til heroin og piller, siden dette kokes og bakterier blir drept, men amfetaminen og vannet kan være full av bakterier og dette går rett i blodomløpet, uten koking. Tenker mest på de som skyter amfetamin til daglig.

Jeg klarer liksom ikke helt å forstå hvordan noen som skyter amfetamin og lignende stoffer som kommer fra gaten og ikke kokes før injeksjon at de klarer å overleve?
Jeg kutta ut nåla pga bomskudd.. Har opplevd to forskjellige "typer", en hvor det plutselig kom en klump der jeg satt skuddet og det gjorde litt vondt i en ukes tid, og en annen som brant litt uten noe klump. Fikk noe røde merker der, men ble borte dagen etterpå så regner med at det går bra. Er uansett like greit, er noe dritt å styre med nåler, sprøyter, antibac, kokekar osv.
Sprøytefilter kan vell være verdt å nevne som ett tillegg til bomull (spesielt om man skal skyte piller). Skulle jeg noen gang skutt noe ville jeg ikke gjort det uten å filtrere det skikkelig ihvertfall.
Sist endret av Knarq; 8. november 2013 kl. 15:03.
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Sitat av Knarq Vis innlegg
Sprøytefilter kan vell være verdt å nevne som ett tillegg til bomull (spesielt om man skal skyte piller). Skulle jeg noen gang skutt noe ville jeg ikke gjort det uten å filtrere det skikkelig ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for bidraget! Meget nyttig å ha med i tråden.
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Her har jeg funnet mer innhold til tråden.

En tryggere guide til å injisere stoffer: både IV (intravenøst) og IM (intramuskulært).

http://www.drugs.ie/resourcesfiles/g...ting_guide.pdf - Denne er i PDF, men den er enkel å lese og det står masse informasjon alle som bruker sprøyter anbefales å lese.

[COLOR="Purple"]Hva den inneholder:[/COLOR]
- Tips til tryggere injisering av substanser
- Typer injeksjoner: IM og IV
- Hvordan finne en vene/åre
- Hvordan ta best mulig vare på venene dine
- Skade på venene/årene
- HIV og Hepatitt C
- Alternativer til injeksjon
- Overdose: Redusere risiko, tegn på overdose, hva skal du/andre gjøre

Samt masse annet veldig nyttig innhold om skadereduksjon. Det finnes en gruppe på facebook jeg fikk denne informasjonen fra. Send PM om du ønsker å inkluderes i gruppen, så skal jeg se hva jeg kan gjøre!

Hvordan unngå helseskadelige sykdommer som Hepatitt C og HIV:

http://blackpoppymag.wordpress.com/a...om-your-peers/

[COLOR="Purple"]Innhold:[/COLOR]

Her står det ikke bare om hvordan man kan unngå å få slike sykdommer ved å dele nål, men også hvordan å man kan balansere penger og behov uten stjele penger fra familie og venner f.eks. Også hvordan man kan unngå å få abstinenser eller hvordan man takler dem samt masse annet.

Å skyte Metadon: Ja, hvis metadonen er ren kan den injiseres men dette frarådes på det sterkeste å ikke å gjøre det. Metadon kommer vanligvis som saftblanding, og derfor bør den ikke injiseres grunnet den sukkerholdigheten i saftblandingen. Sukkeret øker risiko for både blodpropp og hjerteproblemer som følge av at blodbanenen er fyllt med stoffer som absolutt ikke skal være der.

Et annet tips: Ta halv/En prøvesmak av dosen med stoffet først. Dermed så kan du både vite hva du får i deg, og om kroppen tåler det. Ta deretter heller mer senere om det ikke funket slik du håpet. Jeg gjør alltid dette selv til tross for at jeg aldri bruker eller har brukt sprøyter.

Mvh
Lucy
Sist endret av Lucy In The Sky; 10. november 2013 kl. 15:36.
Sitat av Muradi Vis innlegg
, men amfetaminen og vannet kan være full av bakterier og dette går rett i blodomløpet, uten koking. Tenker mest på de som skyter amfetamin til daglig.

Jeg klarer liksom ikke helt å forstå hvordan noen som skyter amfetamin og lignende stoffer som kommer fra gaten og ikke kokes før injeksjon at de klarer å overleve?
Vis hele sitatet...
Jeg overlevde! Som du sier: HELT PÅ TRYNET! ! !
En gang var amfetaminblandingen ferdig og jeg klarte å hvelve den ut på en fremmedes kjøkkenbenk. Jeg tok å skrapet det opp igjenn og tok pumpa å sugde alt tilbake igjenn. Så ble det satt rett i blodomløpet. Igjenn, helt på trynet!
En jeg kjenner som har slutta nå fortalte meg at han hadde sugd opp fra en søledam

Utrolig hva mennskekroppen tåler

Glad den tiden er over! !

Jeg ble fortalt før min behandling på hepatitt c at sniffing og kan føre til smitte.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
jeg sliter veldig med å finne frem her, så mulig dette er blitt tatt opp før.. men jeg lurer på hvordan man går frem når man skyter oxycontin? kan noen forklare meg det litt detaljert, eventuelt sende meg en link til en forklaring. Hittil har jeg funnet mange forskjellige.. noen sier det bare skal varmes, noen ser det skal kokes, noen sier man skal bruke bomull, andre sier man ikke trenger det, osv osv.. skulle gjerne hatt en litt detaljert beskrivelse av hva som er den beste måten.. så håper veldig noen kan gi meg det
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det eneste jeg finner nevnt om og om igjen på alle de engelskspråkelige forumene om injisering av tabletter (utenom at man ikke burde gjøre det) er at du trenger et bra filter. Ikke noe du bare kan finne i hjemmet, men et mikronfilter, som disse, for å forsikre deg at du ikke får med bindemilder eller noe annet som i verste fall kan resultere i blodpropp.
Ah. Kjenner det skikkelig i kroppen da jeg leser dette altså. Det får meg til å huske min siste IV. Det endte selvfølgelig med 2 OD`r på 2 dager, og ett par KNALLBLÅE armer.

Fraråder å skyte tabletter. Det er mye bindestoff og partikler i dem som virkelig kan ødelegge kroppen. Jeg kjenner flere som har fått blodpropp pga tablettskyting.

Metadon BØR heller ikke skytes. Martindale varianten har blitt trukket tilbake pga Pivotomin som den inneholder. Uansett, så er Metadon IV veldig farlig, siden de fleste skyter og skyter FØR virkningen har begynt. Dette pga VELDIG lang halveringstids.

Hva kan man si uten å være moralpoliti? Jo, bruk alt av forsiktighetsregler og tenk sikkerhet. Husk at hver gang man setter IV, så KAN det gå galt. En ting som er sikkert, er at det VIL gå galt hvis man får dette til vane.
Jeg mente jeg tok alle forhåndsregler etter "boka", men alikevel så gikk det feil flere ganger.
Sitat av opio-idii Vis innlegg
jeg sliter veldig med å finne frem her, så mulig dette er blitt tatt opp før.. men jeg lurer på hvordan man går frem når man skyter oxycontin? kan noen forklare meg det litt detaljert, eventuelt sende meg en link til en forklaring. Hittil har jeg funnet mange forskjellige.. noen sier det bare skal varmes, noen ser det skal kokes, noen sier man skal bruke bomull, andre sier man ikke trenger det, osv osv.. skulle gjerne hatt en litt detaljert beskrivelse av hva som er den beste måten.. så håper veldig noen kan gi meg det
Vis hele sitatet...
Å du burde suge av skallet som er utenpå pilla først.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Å du burde suge av skallet som er utenpå pilla først.
Vis hele sitatet...
Da er det veldig viktig med god koking.. Man skal aldri ha spytt rett i åra. Menneskebitt f.eks er av de farligste bittene du kan få.

Det kan virke uskyldig, men menneskebitt kan ofte være like alvorlig eller alvorligere enn dyrebitt på grunn av typen bakterier og virus som finnes i menneskets munn.

Det er stoor sjanse for infeksjon når du blander inn spytt i bildet. I verste fall kan en infeksjon føre til blodforgiftning, og i ekstreme tilfeller dødsfall.

Ikke sug det av, for all del.. Et kjapt bad i sprit, med litt gnukking fungerer ypperlig.
Så lenge det kommer fra ens egen kropp burde det vel ikke være noe problem?
Men ban burde somsagt uansett filtrere.
Koking i vann holder i såfall. Så er det bare kjøre på.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Så lenge det kommer fra ens egen kropp burde det vel ikke være noe problem?
Men ban burde somsagt uansett filtrere.
Koking i vann holder i såfall. Så er det bare kjøre på.
Vis hele sitatet...
Det har ikke noe å si hvem sin munn det kommer fra, og koking dreper ikke alt av virus og bakterier vet du. Et filter er jo nødvendig uansett spytt eller ikke.
Ok, tenkte det kansje ikke hadde noe si når det var ens egen kropp, men uansett så skreiv jeg jo at filtrering og koking burde være lurt
Har sett mye rare måter folk gjør det på, bare derfor jeg nevnte det/lurte.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
når du skal forklare hvordan du injesjerer heroin lucy: Gjør det riktig ! Man skal alltid koke heroinen med sitronsyre før man trekker den opp!
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Beklager glippen. Trist at denne blemmen ikke ble påpekt. Når man injiserer/bruker sprøyter for å ta heroin er det en nødvendighet å koke stoffet sammen med vann og en form for syre for å kunne løse det opp. Dog, vil påpeke at det er en grunn til at veldig mange rusmisbrukere kun har en pakke med sitronsyre i skapet hjemme [COLOR="Red"]"hvis det blir krise"[/COLOR]. I Sverige betraktes askorbinsyre som betraktes som et vanlig husholdningsprodukt, og finnes i hyllene som syltemiddel. Oslo kommune deler ut askorbinsyre i sine sprøyterom men det er altså reseptbelagt her i Norge til tross for at "Narkomane i Norge får alvorlige helseproblemer fordi de ikke får tak i askorbinsyre til å blande ut heroinet med." - http://www.nrk.no/ostlandssendingen/...mane-1.7336668

Jeg har selv aldri brukt sprøyter, og kan kun basere meg på det jeg har hørt eller lest om sitronsyre. "- Vi kaller sitronsyre for «sinnasyre». Det svir noe voldsomt, ødelegger årene og fører til at man må begynne å sette sprøytene i muskler og i lysken - som er mye skumlere". Så, "syltepulveret", askorbinsyre skal visst nok være bedre enn alternativene som et skadereduserende tiltak. Blir ikke helt klok på Statens Legemiddelverk. Det burde også helt klart bli kartlagt hvor skadelig sitronsyren er for narkomane. Noen kilder hevder at "Sitronsyren gjør at blodårene trekker seg sammen, og ikke kan brukes igjen. Derfor må de narkomane i stedet injisere i årene i lysken og på halsen, noe som kan være svært smertefullt, og gi alvorlige komplikasjoner som blodpropp, amputasjoner, og i verste fall død" - Arild Knutsen i Foreningen for human narkotikapolitikk.Hvorfor dette ikke blir tatt opp med helsemyndighetene er også til å sukke av. Og hvorfor så stor forskjell på Svensk og Norsk praksis? Hvis noen har gode kilder på å bevise det motsatte for meg, kom gjerne med dem her. Gode kilder betyr dog ikke Petter på femti som står i Brugata fra klokken seks om morgenen til halv tolv med strikkegenser, sykkel og sikkel som rekker fra leppe til fortau.

Legger ved nok en link til skadereduksjon: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...:6446:14:::0:0
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det har ikke noe å si hvem sin munn det kommer fra, og koking dreper ikke alt av virus og bakterier vet du. Et filter er jo nødvendig uansett spytt eller ikke.
Vis hele sitatet...
Vil ikke det bety at det er potensielt farlig å dytte fingeren i munnen sin om man har kuttet seg, som mange gjør?
Sist endret av Snilepisk; 26. februar 2015 kl. 11:00.
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøvde å søke på nett om dette men fant ingen informasjon.

Når man skyter i halsen skal nålen peke med spissen nedover sant? Har alltid fått hjelp til å skyte i halsen før men har gjort det et par ganger selv. Da har jeg tydeligvis gjort det på feil måte ved å la spissen av nålen peke oppover mot hodet mitt.

Men det er altså slik at nålen skal gå nedover halsen og peke mot hjertet?

Forklarte kanskje dårlig men håper noen kan hjelpe.
Til dere som ikke var injekseet men virderer det!
La være, be heller om hjelp. Setter man første sprøyta er det vannsklig å gå tilbake igjen til piller og pulver. Stat safe
Til å være en slik tråd er det merkelig lite informasjon om hvordan å skyte noe annet enn heroin..... Og selv det er sparsomt, er det meningen dette skal komme etterhvert eller?

Min guide:
Bruk 2,5/3ml pumper til de fleste stoff
Har du store fine årer bruk 16nål, eller oransje nål som man sier
Har du små tynne årer er 12nål bedre, kalles også brun nål

Jeg bruker alltid 2ml vann, og skyter mest speed nå for tiden, men har skutt mye heroin og dolcontin ved noen anledninger, men det anbefaler jeg IKKE, da den er full i voks som løses opp når du koker den ja, men kan resolidifisere seg i årene.

Heroin: Bruk spritserviett til å vaske skeien du bruker. Bruk ca like mye askorbinsyre som heroinmengden eller litt mindre, pleide å virke bra for meg, blir det for lite løser ikke den brune heroinen ikke seg opp helt. Så koker du med lighter fra under skei eller kokebeger fra sprøyteutdelings-steder. Begynner som regel med 2ml vann. Vannmengden vil reduseres litt da det fordamper litt under koking.

Så når du ser det blir en jevn brun veske tar du vekk lighter, og tilsetter en tett pakket bomullsdott på størrelse som er så stor at den er betydelig større enn tuppen på sprøyten uten nål. Så skyver du tuppen på sprøyten, uten nål, mot bomullsfilteret og suger sakte opp, det er bare bra om det går sakte, det betyr at bomullsdotten er litt tettere og fjerner mindre partikler bedre. Så er det å sette på valgt nål, jeg bruker kun 16 pga store fine årer, og la kaldt vann renne over sprøyten med oppløsningen, for varm veske injisert kan gi hodepine. Men mange driter i det og bare skyter det varmt.

Denne biten gjelder for de fleste stoffer så den repeterer jeg ikke:

Selv setting av skuddet burde enhver narkoman få hjelp med første gangen, og lær fra noen som er oppegående, og lett får i seg stoffet hver gang uten flere forsøk og graving med nålen i området rundt åren før de treffer. ALDRI grav rundt etter åren, treffer du ikke og ikke får blodsvar så tar du nålen ut og sikter bedre og prøver igjen. Nålen skal gå oppover på armen, og i vinkel som er veldig flatt mot armen, da går nålen inn i åren og ikke gjennom og ut på andre siden. Når du får blodsvar(ved å trekke stempelet litt ut og blod rusher inn i blandingen) så kan du trykke jevnt og forsiktig inn stempelet til det er i bunn, trekk ut nåla og ha på noe bomull, ikke bruk dasspapir. Heller kjøkkenrull om du ikke har mye bomull(men det burde du ha).

Speed:
Ta to ml vann i pumpa, gjerne litt lunkent. Så spruter du det ned i et medisin-målebeger av plast som man får på apotek. Ha i speeden, og trekk ut stempelet på sprøyten helt og rør med gummibiten speeden ut i vannet, knus små klumper og gnur det mot bunnen så det blir pulver og lett løser seg opp. Er du uheldig og får utblandet dritt er oppløsningen hvit etter du er ferdig, er du heldig ser det ut som vann, eller svakt hvitt vann. Så pakker du en tett bomullsdott, hiver den oppi, tar NY sprøyte uten når, og dytter tuppen mot dotten i kanten på begeret, og suger opp, det kan gå veldig sakte om det er mye dritt i speeden, men det burde gå med jevn fart. Så heller du koppen så dotten blir nederst på slutten for å få alt med, for da renner oppløsningen mot dotten. Om det likevel er en del veske igjen, så før dotten mot dette og sug litt til opp. Det som ligger igjen er som regel dritten i speeden.

Se over for skyting, speed er ikke varmt om du ikke føler du må koke det da, så det kan settes med en gang.


Kokain, samme som speed, men når du setter skuddet så trykk halveis inn, vent litt og føl etter effekten. Om det er voldsomt av bare halvparten kan du trekke ut nålen og la det bli med halvparten. Dette er noe de fleste etterhvert driter i å gjøre. Men greit for en nybegynner som ikke vet hvor sterkt dopet er, hvor mye som skal brukes ell.

Piller SPISER jeg hvertfall, så der får noen andre lage guide. Men ærlig talt, benzo og imovane er nesten ikke vannløselig så du ender opp med en brøkdel av stoffet i vannet, resten er i skeia. OG benzo tas opp 90%++ i magen, så hva vinner man på å skyte? Å miste halvparten av stoffet? Utsette seg for fare? Få en mer kortvarig rus? Ikke noe jeg ser på som positivt eller forlokkende.
Jeg vet hvordan man får skutt noen piller med full effekt, men deler det ikke for jeg er mot skyting av noe som tas opp så bra i magen at man ikke vinner, men taper effekt på å skyte det.

Opiat piller som dolcontin, oxycontin osv er jeg ikke spesielt erfaren med, og ikke villig til å prøve ut for min egen del heller. Det finnes heroin nok her i landet..... Men noen andre får ta over stafettpinnen og skrive guide til disse. For de som VIRKELIG må gjøre det.

Til alle som er nybegynnere med dette, og tror de kan skyte heroin en dag i uken uten problemer, jeg er hvertfall griseavhengig av metadon nå, har vært på det i 10-15år, husker ikke. Det er resultatet etter mine danser med dragen. Jeg går på 130mg metadon som er mye, og jeg blir sjuk kl 02:00 om natta til 05:00-07:00 når jeg tar metadonen, så om jeg ikke får sove så sitter jeg der og ser på klokken og klør helt inn i skjelettet. Det er så jeg får lyst å grave i meg med en kniv noen ganger, uten at jeg GJØR det da.

saviour