View Single Post
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
Hey,

Etter å ha søkt gjennom forumet på jakt etter svar ser jeg meg nødt til å lage en tråd. Mulig jeg bare er for tilbakestående til å bruke søkemotoren riktig, og i så tilfelle beklager jeg.

Her er saken:

Min eldre fetter var på besøk i helgen. Han dealer en del med weed osv i hjembyen, så det naturlige er for meg å gå utifra at han vet mer om rusmidler. Jeg fortalte nemlig om gangen jeg trippa på fleinsopp, og spurte om han eventuelt kunne skaffet meg noe til neste tur.

Til dette svarte han med å advare meg sterkt mot fleinsopp. Han sa at man med fleinsopp aldri vet hvor mye av virkestoffet (psilocybin mener jeg det heter?) hver sopp har i seg. Derfor kan man med én enkelt sopp få i seg en altfor, ALTFOR stor dose med dette og "tippe over" eller dø (noe uklart hva han sa her). Noe om en "dronningsopp" ble også nevnt; soppen som "avler frem" alle de andre i klynga.

Min første reaksjon var å si at dette måtte jo være bullshit. "Det er jo så sykt mange som bruker flein," sa jeg, "om dette var en så alvorlig risiko som du sier så burde jeg jo ha lest det på Freakforum." Men han sto på sitt og advarte meg mot å ta flein. Han anbefalte heller "magic mushrooms", uten at vi fikk tid til å snakke om hva dette var i forhold til flein.

Så mitt spørsmål er følgende:

Stemmer det fetteren min fortalte meg? Er det fullstendig vilkårlig hvor mye virkestoff man får i seg? For om fleinsopp er så uforutsigbart så må det vel være livsfarlig?

Håper det finnes noen her som kan belyse saken. Og om noen har en setning eller to om forskjellen mellom flein og "magic mushrooms" så hadde det vært flott også
Vis hele sitatet...
Motstår fristelsen til å si at du burde brukt søkefunksjonen og linker heller direkte til tråder du bør lese gjennom før du begir deg ut på psykedeliske eventyr.

Psykedeliske stoffer: Noe for meg?
Tripping: Råd og veiledning
Den store fleinsopptråden

Håper dette kan hjelpe deg litt på vei og avfeie litt av mytene som desverre florerer rundt disse stoffene.