View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
https://imma.gr/81897x90035

Er dere sikker, synest det lignet så veldig?
Vis hele sitatet...
Det er greit å spørre om utgreing av hvorfor vi synes sopp ikke er flein, men å drive å sette spørsmål med svaret vi gir er litt tafatt.

Det er ikke slik at vi bare glimser over bildene og sier ja/nei, vi ser faktisk godt etter, vurderer etter beste evne og erfaring. Jeg har aldri i mine år her på forumet endret min mening på hva som er flein eller ikke. Det er noen tilfeller der bildene ikke er av god nok kvalitet eller at lyset er dårlig der det kan være tvil, i de tilfellene vil vi si at nettopp bildene er for dårlige for å kunne identifisere soppen.

Språket vårt er begrenset, og selv om jeg og flere her har prøvd å gi detaljerte svar på hva som identifiserer fleinsopp er det mye man bare må se med sine egne øyne.
At du mener de ligner på flein er, og jeg prøver ikke å være frekk nå: totalt uinteressant, for du har ikke erfaringen vi har.

Det er folk her inne som har prestert å tro at giftslørsopp er flein, og de soppene ligner ikke i det hele tatt på hverandre annet enn at de er klokkehatter.

Se over forvekslingsartene som vises i første og andre post av Den nye store fleinsopptråden, i år har jeg sett flere som har plukket eikehetter og trodd at det er flein, mens det vanligvis er flekkskivesopper som er den mest plukkede forvekslingsarten.

Så, da fikk jeg det av brystet..