View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Internett spyler oss ned med informasjon, og det er lett å gå glipp av de gullkornene vi gleder oss mest til.

Denne tråden er tenkt i lik bane som Navigere mer effektivt i nettlesere: Bygge rør som holder øye med det du liker best, for så å snappe det opp og servere til deg på sølvfat.

TV-serier, webcomics og annet periodevis:

«Wops! Det har kommet 2 episoder av Game of Thrones jeg ikke har sett, og nå såg jeg en spoiler og er furten»

Jeg bruker weeklies i HabitRPG. Ellers ville jeg lagt det inn på mobilkalenderen. Sistnevnte bruker jeg for neste sesong av TV-serien. Har de ikke annonsert startdatoen enda? Sjekk når forrige sesong kom, og skriv «sjekk om [serie] har fått startdato allerede» rundt den tiden.

Før kviet jeg meg for å putte ting i kalenderen, fordi det tar jo så lang tiiid! Men etter å ha gjort det en stund ser jeg at det er verdt det. (Og livet mitt er like perfekt som en reklame og tennene er hvite og kidsa oppfører seg og jeg drar på date med bare kjekke folk. Jeppers!)

Tillegg: Skal starte en liste med TV-serier jeg har lagt inn i kalenderen, så jeg slipper å gå rundt og tvile.

Podcasts:

App. Jeg bruker Pocket Casts på Android (anbefalt av CGPGrey, første jeg prøvde), og det er lett verdt den lille pengesummen jeg allerede har glemt hva er.

Før dro jeg til websidene med mobil nettleser, og lastet ned manuelt, imens livet nå er en dans på roser der ingenting lukter vondt og alt er bra lyssatt og vi smiler hele tiden. Fy faen as.

RSS og subreddits:

RSS så ut til å være i fare da Google la ned leseren sin, men med IFTTT er det nytt håp.

Før dro jeg til YouTube sin hovedside for å se om CGPGrey hadde laget en ny video (han har ikke faste tidspunkter), og nå har jeg én irritasjon mindre i livet mitt. (Og bind som gir meg vinger til å fly til det superryddige hjemmet mitt som er skinnende rent).