View Single Post
Sitat av Provo Vis innlegg
Har du bevis på at disse bevisene er fabrikkerte? Slik du fremstiller det nå er det bare en påstand tryllet ut fra løse luften.


Kan du komme med noen konkrete eksempler på hva jeg ikke selv kan bestemme at jeg skal gjøre med mindre det er godkjent av Jens Stoltenbergs sannheter?


Det var, og er, ingenting å avsløre.


For en bragd. Navnene på de inviterte er fritt tilgjengelig for pressen. Det er like sensasjonelt som at han skulle innrømmet at han tidligere har vært utenriksminister (det er Thorvald, forresten). De har også til gode å bevise at Bilderberg-gruppen er noe annet enn det de selv påstår at de er (et uoffisielt møte for å mer eller mindre uformelt diskutere politikk og økonomi).

Noen andre norske inviterte: Kåre Willoch, Gro Harlem Brundtland, Jens Stoltenberg, Siv Jensen, John G. Bernander, Jan Pettersen og kong Harald V.


G. W. Bush er sønnen til den ene nimenningen til Obama. Obama er også i slekt med Brad Pitt, og Hillary Clinton er i slekt med Angelina Jolie (der har du linken mellom Obama og Clinton), Madonna, Celine Dion og Alanis Morisette (kilde, kilde). På det nivået - døtre/sønner av nimenninger og lenger ut, og via gifte par - så er det mer unntaket enn regelen når to personer ikke er i slekt. Det er ikke akkurat sjokkerende, for å si det slik. Det er heller sjokkerende å påstå at dette nødvendigvis må medføre at det er en underliggende verdensomspennende konspirasjon.


Kan du vise til artikler i Dagbladet som omtaler konspirasjoner rundt svineinfluensavaksinen, Bilderberg-gruppen og slektskapet mellom Obama, Clinton og Bush på en ikke-avvisende måte?


Nei, det er fordi vi faktisk sjekker kildene våre før vi tar en avgjørelse om hva som kan være riktig og hva som nødvendigvis må være det reneste vås. Noe de i Nyhetsspeilet ikke gjør.


Nyhetsspeilet er den mest ukritiske av de alle. De svelger rått og uhemmet alle påstander som kan bidra til å støtte opp under sitt vaklende verdensbilde, uten å stille så mye som et eneste spørsmål. Hvis det ikke kan motbevises at tyngdekraften bare er et spill for galleriet, så må det være sånn i følge Nyhetsspeilet. Jeg spurte tidligere, og jeg spør igjen: Stoler du virkelig på kilder som påstår at jorden er hul og bebodd av menneskeliknende reptiler? Eller på journalister som baserer sine skriblerier på påstått telepatisk kontakt med aliens?


Ikke flertall? Hvordan kan du da forklare at reformen ble godkjent av de folkevalgte? Og hvordan kan du forklare dette:


Eller dette?
Vis hele sitatet...
jeg ser du har mange kommentarer her og jeg orker ikke å gå igjenom ale sammen enkeltvis. men, jeg har noen ting jeg vil svare på:

1. det er den som kommer med beviset som skal dokumentere det, ikke den som påstår at det er fabrikkert.

2. Du vil ha eksmpler på hva du kan og ikke kan gjøre ut i fra det jeg kalte for jens Stoltenberg sannheter. det blir veldig omfattende. Men jeg kan vise til den første norske avis som kom ut etter krigen i 1945. jeg har den desverre ikke på link, men det var i allefall fredrikstad blad som trykket en avis med tre store nyheter:
- Nå er det fred var den største selvsagt
- Nå må vi i Norge glemme politiske motstand og samarbeide for å bygge landet.
- Nå må fagbevegelsen benytte denne anledningen til å gripe makten i landet!

Alle tre sakene er skrevet eller sitert fra landsfaderen Einar Gerhardsen.

Slik jeg har forstått det ble alle landets aviser bedt om å trykke disse tre sakene denne dagen, men dette er jeg ikke sikker på da jeg personlig kun har sett det i Fredrikstad blad som gjentrykket avis i forbindelse med et jubileum for noen år siden.

Jeg har desverre ikke link direkte til avisen, men mener at min dokumentasjon av hvor stoffet er hetet fra skulle være ganske god her.

Idag er den største sannhet som jens Stoltenberg presenterer at vi lever i et Sosialdemokrati og under siste valgkamp fremla han at dette betyr at vi har et speliselag mellom stanen og det private. I den samme valgkampen fremla han at regjeringen har brukt mer penger på vei i 2009 enn noen regjering noen gang tidligere har gjort. Nemlig 19 mrd.

Det stemmer at det gikk ut 19 mrd fra statsbudsjettet til veiprosjekter i 2009, men det stemmer ikke at staten brukte det på vei. realiteten er at staten lånte ut disse pengene til diverse bomselskaper som lånefinasierte veiprosjekter gjennom bomstasjoner.

Forskjellen er kanskje ike så stor, men realiteten er at disse pengene staten brukte, får de tilbake igjen. Og når jeg låner noe til noen og skal ha det tilbake så kaler ikke jeg det å spleise, men dette er en av disse "sannhetene" til Jens Stoltenberg.

En annen sannhet er at Norge ikke styres av noen overnasjonale uoffisiele organer. det er sågar blitt kalt en sannhet at slike organer ikke eksisterer. jeg tenker her først og fremst på den såkaldte "Bilderberger group". hvis det er sant at denne gruppen ikke eksisterer så er det jo rart at Norges kanskje største tilhenger av New World Order, Thorwald Stoltneberg (Jeg har vært på kurs med ham i min røde ungdom om temaet så her har jeg førstehånds informasjon) selv inrømmer å ha vært medlem av denne gruppen. Noen ahn bekrefter i dette intervjuet hentet fra YouTube. At journalisten er dårlig og roter mye får være en annen sak, men Thorvald stoltenbergs bekreftelse på at han har vært medlem av gruppen kan ikke stå som noe annet enn bevis på at gruppen eksisterer.

Sitat av Provo Vis innlegg
Veiavgift er knyttet til veibruk.
Vis hele sitatet...
Påstår du at veiavgiften brukes til vei?

Kan du i så tilfelle vise hvor stor inntekten på veiavgift var i Norge i 2009 og måle det opp mot veibudsjettet.

jeg tror du vil finne at veibudsjettet, minus inntektene fra bompengener, ikke engang er i nærheten av hva som tas inn i veiavgifter.

I tilegg så er det pr lov i norge bestemt at dobbeltbeskatning er forbudt. Så da kan man vel gå ut i fra at ikke veiavgift skal brukes på det samme som bompnegeavgiftene skal brukes til. dette ville jo være en ulovlig dobbeltbeskattning. Her er link til finansbepartementets egen side om saken!