' freak.no - Den store cannabis-tråden
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Utvalgte rusforumtråder (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=155)
-   -   Den store cannabis-tråden (https://freak.no/forum/showthread.php?t=63514)

Flaffersen 23. august 2019 19:18

Sitat:

Sitat av Anonym bruker (Innlegg 3526652)
Kjøpte 5g hasj. Den er veldig hard, ser ganske lite ut? På størrelse med en litt stor oliven kanskje. Lukter veldig grantre. Er dette ordentlig shit?
Tok en lighter under, tok sånn 6-7 sekunder før det brente. Ble litt pulvrete da.

Ja, det er nok ordentlig shit.
Har vært borti 5'ere som ser mindre ut pga hasjtypen men vekta viser riktig.

Anonym bruker 23. august 2019 19:30

Sitat:

Sitat av Flaffersen (Innlegg 3526653)
Ja, det er nok ordentlig shit.
Har vært borti 5'ere som ser mindre ut pga hasjtypen men vekta viser riktig.

Har ikke vekt akkurat her jeg er nå dessverre.
Den er like hard som en stein omtrent altså? Får såvidt stukket en tannpirker inn.
Det skulle visst være noe av den beste hasjen, noen andre som har prøvd samme?

Tilbaketrukket. 23. august 2019 19:45

5-7 sekunder høres mye ut. Samtidig som den er hard.

Tar normalt 0-2 sekunder med rev av litt kvalitet.

Flaffersen 23. august 2019 19:46

Sitat:

Sitat av Anonym bruker (Innlegg 3526655)
Har ikke vekt akkurat her jeg er nå dessverre.
Den er like hard som en stein omtrent altså? Får såvidt stukket en tannpirker inn.
Det skulle visst være noe av den beste hasjen, noen andre som har prøvd samme?

Du får myk hasj og du får hard hasj.
Begge typer kan være gode og begge typer kan være dårlige.
Litt vanskelig å si om man har prøvd den eller ikke uten å egentlig vite noe som helst annet enn at den er hard.

Hva med å prøve den selv og se?

Munted Artist 25. august 2019 01:44

Sitat:

Sitat av Anonym bruker (Innlegg 3526651)
Kjøpte 5g hasj. Den er veldig hard, ser ganske lite ut? På størrelse med en litt stor oliven kanskje. Lukter veldig grantre. Er dette ordentlig shit?
Tok en lighter under, tok sånn 6-7 sekunder før det brente. Ble litt pulvrete da.

høres ut som dritt tørrokk, mulig å ta skikkelig closeup/zoom bilde av den så vi kan prøve å se sammensetninga..?

spongenova 24. februar 2020 18:37

Er det noen som har en kopi av dyrkehåndboken fra Norcan og kan laste den opp en plass?

Dodecha 30. mars 2020 13:23

Dyrkehåndboken, værsågod

Anonym bruker 27. april 2020 19:03

Kan man putte tørket weed i ovnen på et bakepapir i x antall grader i x minutter for å løse opp thcet? Leste noe sånt på engelsk, men har ikke funnet noen norske som har beskrevet at de har gjort det..

Greia er at jeg ikke røyker så lurer på hvordan jeg skal få i meg cannabis da. Å spise planta rå funker jo ikke for da er det ikke thc i den..

meaculpaUIO 27. april 2020 19:44

Du kan decarbe i ovnen, hadde tilogmed brukt en sånn stektemperaturmåler for å finne ut "kjernetemperaturen" i det du varmer opp. som alle andre ting i ovnen så blir de varmet opp utsiden-inn, slik at ved for høy varme svir man utsiden uten å ha fått varmet opp insiden. Fins masse på youtube om det, bare å velge en av mange videoer.

Infected 29. april 2020 14:37

Hei. Noe med erfaring her som har dyrket i "lave" rom. Bredde er ingen problem, masse av det, men rommet er ikke mer enn 170cm høyt.
Vil det være nok? Har sett noen LED panel lamper som er ganske flate, så de bygger ikke mye ned i rommet.

Munted Artist 29. april 2020 16:15

Sitat:

Sitat av Infected (Innlegg 3587131)
Hei. Noe med erfaring her som har dyrket i "lave" rom. Bredde er ingen problem, masse av det, men rommet er ikke mer enn 170cm høyt.
Vil det være nok? Har sett noen LED panel lamper som er ganske flate, så de bygger ikke mye ned i rommet.

loft eller kjeller..?
uansett så tenker du riktig og skal ikke være vanskelig på 170.
tenk på andre måter enn led paneler for å maksimere hvor høyt plantene der kan vokse, som trening, røtter, avstand fra lys til plantetopper, osv.

f eks skulle klart å lage fyldige men små buds 30cm fra pottekanten, men hadde fort sluttet om jeg måtte dyrke sånn tror jeg.

klarer du få 1m fra "jorda" til maks høyde der så begynner vi snakke, og da vil jeg anbefale å testkjøre det for å se hvordan du evt vil endre ting videre

Flaffersen 30. april 2020 09:10

Hvordan er det å eventuelt dyrke inne uten telt/lamper om man bare skal ha 1 plante? (tenker i hovedsak på autoflower)
Finnes det eventuelt en strain som ikke lukter noe særlig?
Har hatt veldig lyst til å ha en plante i noen år nå for å ha litt lettere tilgang på varer, slippe blodpris og ikke støtte kriminelle, men finner veldig lite informasjon om det.

Er ikke så keen på å bruke flere tusen på telt, lamper, ventilasjon og alt det der liksom.

Dodecha 30. april 2020 09:36

Sitat:

Sitat av Flaffersen (Innlegg 3587497)
Hvordan er det å eventuelt dyrke inne uten telt/lamper om man bare skal ha 1 plante? (tenker i hovedsak på autoflower)
Finnes det eventuelt en strain som ikke lukter noe særlig?
Har hatt veldig lyst til å ha en plante i noen år nå for å ha litt lettere tilgang på varer, slippe blodpris og ikke støtte kriminelle, men finner veldig lite informasjon om det.

Er ikke så keen på å bruke flere tusen på telt, lamper, ventilasjon og alt det der liksom.

Dårlig idè.
Cannabisplanter STINKER, først bare en litt søt sitrus aktig lukt, men den blir dypere og dypere. Omtrent samme intensitet som kvae fra grantrær bare "tykkere" om det hjelper å illustrere bedre.

Du kommer ikke utenom å investere noen tusenlapper på kullfilter og ventilasjon, til gjengjeld varer slikt utstyr i 3 år, kanskje enda mer.
Lamper vil vare enda lengre og et telt varer evig omtrent.

Flaffersen 30. april 2020 09:57

Sitat:

Sitat av Dodecha (Innlegg 3587503)
Dårlig idè.
Cannabisplanter STINKER, først bare en litt søt sitrus aktig lukt, men den blir dypere og dypere. Omtrent samme intensitet som kvae fra grantrær bare "tykkere" om det hjelper å illustrere bedre.

Forstår at det ikke er den beste idèen, synes bare det blir for dumt å bruke 4-5k+++ på alt av utstyr til 1 plante for å så sitte igjen med en haug med utstyr som bare blir liggende eller må kastes.
Bare håpet det kanskje var en lettvint og billigere måte å gjøre det på.

Leser at Northern Lights lukter veldig lite og at Durban Poison kan dyrkes nesten helt uten lukt og passer ypperlig til stealth grows.
Skjønner at det nesten uansett vil bli noe lukt ifra planter, men er vel også noen som lukter mindre/annerledes enn andre også som kanskje vil egne seg bedre?

Dodecha 30. april 2020 10:14

De som påstår at northern light og durban poison ikke lukter har enten ødelagt luktesans eller så lyver de.

Det finnes ikke cannabis som er verdt å ha som ikke stinker, og du tar en veldig stor risiko om du ikke bruker kullfilter.

Når jeg først lekte med et slikt prosjekt var jeg av samme mening som deg. Men det som skjedde var at jeg endte opp med å ødelegge de første forsøkene ved at de ikke fikk riktig lys med høy nok intensitet. Litt og litt billigløsninger ble kjøpt, liten kanalvifte fra Clas Ohlson osv.. til slutt hadde jeg kastet bort mer penger på lappverket av billig-løsninger uten å ha klart å fullføre en skikkelig grow.

Noen år senere var vi noen kompiser som delte litt på kostnader og da ble det andre boller, et 3x2m telt, 600w hps og en skikkelig kanalvifte med kullfilter tjente seg selv inn på under et år.

Flaffersen 30. april 2020 10:38

Sitat:

Sitat av Dodecha (Innlegg 3587514)
De som påstår at northern light og durban poison ikke lukter har enten ødelagt luktesans eller så lyver de.

Det finnes ikke cannabis som er verdt å ha som ikke stinker, og du tar en veldig stor risiko om du ikke bruker kullfilter.

Når jeg først lekte med et slikt prosjekt var jeg av samme mening som deg. Men det som skjedde var at jeg endte opp med å ødelegge de første forsøkene ved at de ikke fikk riktig lys med høy nok intensitet. Litt og litt billigløsninger ble kjøpt, liten kanalvifte fra Clas Ohlson osv.. til slutt hadde jeg kastet bort mer penger på lappverket av billig-løsninger uten å ha klart å fullføre en skikkelig grow.

Noen år senere var vi noen kompiser som delte litt på kostnader og da ble det andre boller, et 3x2m telt, 600w hps og en skikkelig kanalvifte med kullfilter tjente seg selv inn på under et år.

Skjønner, da får jeg bare begynne å spare litt og heller investere litt i utstyr :) Takk for svar.

Anonym bruker 28. mai 2020 22:36

Sitat:

Sitat av battlecaT (Innlegg 1317194)
Hvordan utnytter jeg krystallene jeg har samlet opp i grinderen min best? Er støvet/pollen ekstra potent?

Jeg har samme spørsmål som han fyren her.

Jeg har vært tom for weed i et par dager, og kom plutselig på at jeg kunne sjekke i bunnen av grinderen. Til min store glede lå det ca en teskje med pulver der.

Anonym bruker 28. mai 2020 22:47

Sitat:

Sitat av Anonym bruker (Innlegg 3596479)
Jeg har samme spørsmål som han fyren her.

Jepp, pulver i bunnen av grinder eller i en stor bag er ekstra potent grunnet trikomene faller ned og samler seg. Avhengig av din tidligere toleranse, ville jeg scoopet bare litt pulver, ca rundt 30-50 mg over litt tobakk i et rizla og fyrt. Du vil sannsynlig bli ganske skækk med mindre du har stor toleranse. Du får nok endel slike jointer ut av dette tipper jeg. Eller alt i et langpapir med en sigg, alt etter hva stilen din er :cool:

Røyker du ikke tobakk, så kan du bruke en veldig fin rist, og/eller legge litt aske under. Evt lage en liten omvendt "trakt" av f.eks aluminiumsfolie og legge i brønnen og la litt keef ligge ved siden, så inhalere forsiktig slik du ikke sluker pulveret gjennom.

Anonym bruker 28. mai 2020 23:15

Sitat:

Sitat av Anonym bruker (Innlegg 3596483)
Jepp, pulver i bunnen av grinder eller i en stor bag er ekstra potent grunnet trikomene faller ned og samler seg. Avhengig av din tidligere toleranse, ville jeg scoopet bare litt pulver, ca rundt 30-50 mg over litt tobakk i et rizla og fyrt. Du vil sannsynlig bli ganske skækk med mindre du har stor toleranse. Du får nok endel slike jointer ut av dette tipper jeg. Eller alt i et langpapir med en sigg, alt etter hva stilen din er :cool:

Røyker du ikke tobakk, så kan du bruke en veldig fin rist, og/eller legge litt aske under. Evt lage en liten omvendt "trakt" av f.eks aluminiumsfolie og legge i brønnen og la litt keef ligge ved siden, så inhalere forsiktig slik du ikke sluker pulveret gjennom.

Takk for svar.
Jeg har noe toleranse, røyker stort sett en joint hver kveld med 0,3-0,4 gram weed. Hadde vært gøy å prøve og presse det til hasj, men det har jeg ikke tid til i kveld så det får bli en annen gang.

Anonym bruker 29. mai 2020 01:06

Sitat:

Sitat av Anonym bruker (Innlegg 3596499)
Takk for svar.
Jeg har noe toleranse, røyker stort sett en joint hver kveld med 0,3-0,4 gram weed. Hadde vært gøy å prøve og presse det til hasj, men det har jeg ikke tid til i kveld så det får bli en annen gang.

Ta det på bongern, da smeller det godt! :)

Anonym bruker 18. juni 2020 10:06

Noen som har prøvd Air Sponge Luktfjerner ?

anonymse4655 16. mai 2021 20:19

Laget noe hasj-oboy, løste først opp hasj i noe rapsolje, på medium varme (ca. 4-5) til alt var løst opp. Tilsatt dette i en kopp med oboy sjokoladedrikk. Ca. Halvannen time senere og fortsatt ingen effekt. Nor jeg har gjort feil?

Alzo88 16. mai 2021 20:59

Sitat:

Sitat av anonymse4655 (Innlegg 3693728)
Laget noe hasj-oboy, løste først opp hasj i noe rapsolje, på medium varme (ca. 4-5) til alt var løst opp. Tilsatt dette i en kopp med oboy sjokoladedrikk. Ca. Halvannen time senere og fortsatt ingen effekt. Nor jeg har gjort feil?

Du burde kanskje safet ved å la den stå lenger enn til den kun har løst seg opp... Varmebehandling av cannabis (under 130'c) vil øke potensen ved oralt opptak en god del. Ca 30 minutter pleier å være bra.

Også kommer det an på dosering og toleranse. Hvis du nylig hadde spist før du inntok, vil det normalt ta lenger tid før du merker noe.
Man skal kunne kjenne noe uten å varmebehandle også, det er bare ikke like effektivt.

Satser på at du har begynt å kjenne noe nå? I verste fall kan det ta 2-3 timer, om man er uheldig.

NokErNok 16. mai 2021 22:12

Sitat:

Sitat av anonymse4655 (Innlegg 3693728)
Laget noe hasj-oboy, løste først opp hasj i noe rapsolje, på medium varme (ca. 4-5) til alt var løst opp. Tilsatt dette i en kopp med oboy sjokoladedrikk. Ca. Halvannen time senere og fortsatt ingen effekt. Nor jeg har gjort feil?

Effekten ved oralt inntak har variert fra 30min til 3-4t.

Jerna 17. mai 2021 09:35

Av en eller annen grunn virker edibles mye raskere med kokosolje enn med smør.

chapoel 18. mai 2021 01:36

Vet noen hvorfor planten min voksjer skjevt?
https://imma.gr/102994x21821

NokErNok 18. mai 2021 07:09

Sitat:

Sitat av chapoel (Innlegg 3693911)
Vet noen hvorfor planten min voksjer skjevt?
https://imma.gr/102994x21821

Bare støtt den opp, hender seg de tipper litt over når stilken blir for lang. Helt normalt.

Nordlandskuken 18. mai 2021 07:46

Den er for langt unna lyset og strekker seg mot det?

veidemann 18. mai 2021 15:42

For lite lys

chapoel 19. mai 2021 02:00

Når burde jeg legge den ute i skogen?

GorillaGrow 23. august 2022 12:50

Hej. Er der nogen her i tråden, der kender til forums, facebook sider eller andet, for folk som dyrker cannabis?

TrippyPippi 23. august 2022 14:27

Sitat:

Sitat av GorillaGrow (Innlegg 3786210)
Hej. Er der nogen her i tråden, der kender til forums, facebook sider eller andet, for folk som dyrker cannabis?

På norsk da eller?

GorillaGrow 24. august 2022 12:37

Sitat:

Sitat av TrippyPippi (Innlegg 3786218)
På norsk da eller?

Ja norske sider

TrippyPippi 6. september 2022 22:16

Sitat:

Sitat av GorillaGrow (Innlegg 3786346)
Ja norske sider

Norcan er oppe å går nå men er litt inaktivt til tider.

vigeland 14. oktober 2022 16:48

Hei. Har lyst til å lage cannabisdrops. Noe tips, og oppskrift? Gjør ikke noe om det er finhakket cannabis i dropsene. ��

Jerna 14. oktober 2022 17:51

Hei! Hvis du søker på cannabis hard candy recipe og lignende vil du finne oppskrifter.

NokErNok 14. oktober 2022 20:08

Husker ikke helt hvor lenge denne har stått men trikomene er lys/gjennomsiktige enda. Noen som har en viss peiling på ca hvor lenge det er igjen? Står i hydro/dwc og er av typen auto amnesia haze.

https://imma.gr/116794xf2ae2.jpg
https://imma.gr/116795xf322e.jpg
https://imma.gr/116797xdbe6e.jpg

Jerna 14. oktober 2022 20:51

Du kan høste den delvis hvis du er usikker. Men det lønner seg å la den stå to uker lenger enn du tenkte

NokErNok 14. oktober 2022 21:26

Sitat:

Sitat av Jerna (Innlegg 3793871)
Du kan høste den delvis hvis du er usikker. Men det lønner seg å la den stå to uker lenger enn du tenkte

For tidlig enda, bare om noen hadde en viss peiling på om jeg må vente 1 eller 3 uker f. Eks. Begynner å bli utålmodig 😅

CannaLars 14. oktober 2022 22:17

Er BCN Critical XXL (photo) en veldig kjapp strain? Første gang jeg gror og denne spratt opp av jorda etter 24 timer, mens Charlottes web x Blue dream CBD tok 4 dager!
Bilde av den fine Critical! :skogstroll:

https://imma.gr/116801x542cf.jpg

Jerna 15. oktober 2022 10:41

Sitat:

Sitat av NokErNok (Innlegg 3793872)
For tidlig enda, bare om noen hadde en viss peiling på om jeg må vente 1 eller 3 uker f. Eks. Begynner å bli utålmodig 😅


Kjemp mot utålmodigheta og vent så absolutt lenge du tør. De siste 2 ukene gjør veldig mye for bud størrelsen og potensen

NokErNok 21. oktober 2022 14:41

Sitat:

Sitat av Jerna (Innlegg 3793924)
Kjemp mot utålmodigheta og vent så absolutt lenge du tør. De siste 2 ukene gjør veldig mye for bud størrelsen og potensen

Tenkte jeg skulle teste GHE ripen, noe erfaring med det? Står man skal ha det i siste uka men er det da kun vann og ripen eller kan man hive det i den "vanlige" næringsløsninga som er i bøtta? Om ni fattar
Trikomene er begynt å blitt litt melkehvite men selve bladene rundt planta ser litt sliten ut.

https://imma.gr/117182x5779c.jpg
https://imma.gr/117183xa9d94.jpg
https://imma.gr/117184xb2e25.jpg

Sitat:

Sitat av CannaLars (Innlegg 3793878)
Er BCN Critical XXL (photo) en veldig kjapp strain? Første gang jeg gror og denne spratt opp av jorda etter 24 timer, mens Charlottes web x Blue dream CBD tok 4 dager!
Bilde av den fine Critical! :skogstroll:

https://imma.gr/116801x542cf.jpg

Kjapt google søk sier ca 77 dager i blomst.

Jerna 21. oktober 2022 19:09

Ingen erfaring med ripen. Må sjekke ingrediensene.

At bladene ser slitne ut er naturlig når det nærmer seg slutten på livsløpet. Bare pass på at du har god luftsirkulasjon :) good going

BlueAngel 23. oktober 2022 21:33

Kvikt spørsmål - jeg satt melk og revet hasj i mikroen og varmet opp. Hasjen ble først liggende på overfalten, men så ut til å løse seg opp og melken endret farge.

SPM: Jeg leser at oppskrifter anbefaler å koke i olje/melk i 20 min..?! Har jeg gjort det feil? Og kommer jeg ikke til å få noe funk?

Funka som fjell det! ��

NokErNok 24. oktober 2022 15:58

Sitat:

Sitat av BlueAngel (Innlegg 3795367)
Kvikt spørsmål - jeg satt melk og revet hasj i mikroen og varmet opp. Hasjen ble først liggende på overfalten, men så ut til å løse seg opp og melken endret farge.

SPM: Jeg leser at oppskrifter anbefaler å koke i olje/melk i 20 min..?! Har jeg gjort det feil? Og kommer jeg ikke til å få noe funk?

Funka som fjell det! ��

Jeg hiver bruning i ovnen på ca 170 grader i 5-6 min om jeg skal "snavle" det. Usikker med mikro, vanskelig å følge tempen der.

NokErNok 3. november 2022 10:56

Da var juletre på plass for i år.

https://imma.gr/117508x206b4.jpg
https://imma.gr/117509x09bad.jpg


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 10:33.