Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1687 305937
Sitat av stjernehimmel Vis innlegg
Tørker det på varmekabler med avis papir under og over soppen med fleese teppe over.
Er ny i forumet men kan laste opp bilde viss eg får det til...

Men nor du lager te skal du tørke den? Å skal du ha san ala kaffe fillter nedi? Funker det bedre eller er det berre noe folk sei?

Takk for svar
Vis hele sitatet...
Du vil få bedre ekstrakt av å tørke det først. Ved at det ikke er vann i soppen i utgangspuktet.. pluss at du får plass til mer i koppen (ettersom soppen blir mindre av tørkingen)

Rottegift har en fin måte å lage te på lenger oppe i denne tråden..
Men funker sikkert fjell med kaffefilter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det virker som om mange tror at denne tråden er unntatt regelen om tilgjengelighet på narkotiske stoffer.
Dette er selvfølgelig feil: Det skal IKKE forekomme informasjon om tilgjengelighet på fleinsopp, det gjelder også spørsmål om soppen har dukket opp i <stedsnavn>.
Vis hele sitatet...
Er det greit om man sier at soppsesongen har f.eks begynt på Vestlandet? Eller blir det for spesifikt?
har nettop flytta t tromsø. har funnet noen sopp som jeg er temmelig sikker på att er spiss-fleinsopp. fant de på plenen rett på utsiden av leiligheten og de er ca 4-6 cm lange med en spiss hatt. farge: grå-brun. så lurte bare på om det var noen andre sopper som man kunne ta feil av, å tro det er flein ?
Sitat av blueberry haze Vis innlegg
har nettop flytta t tromsø. har funnet noen sopp som jeg er temmelig sikker på att er spiss-fleinsopp. fant de på plenen rett på utsiden av leiligheten og de er ca 4-6 cm lange med en spiss hatt. farge: grå-brun. så lurte bare på om det var noen andre sopper som man kunne ta feil av, å tro det er flein ?
Vis hele sitatet...
Ja, det finnes en god del sopp man kan tro er fleinsopp. Derfor har vi den greie posten "Identifisering av Fleinsopp" sånn at du kan poste bilder av soppene du finner og spørre andre, mer erfarne freaks om du har funnet skatten
takk for hjelpen ^^
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Muradi Vis innlegg
Er det greit om man sier at soppsesongen har f.eks begynt på Vestlandet? Eller blir det for spesifikt?
Vis hele sitatet...
Nei, det skal ikke forekomme slike meldinger i det hele tatt.
Sry, noob her, men altså, folk snakker om at de plukket 70 sopper osv, og at det er til èn tripp. Også snakker folk om at det er nok med 0,5g på en tripp. 70 sopper er vel mer enn 0,5 gram ffs? Har prøvd å lete og søke i tråden, men hvor kan jeg finne eksakte oppskrifter/fremgangsmåte til hvordan best mekke klart til en trip?
Selv om 0,5g med tørket sopp er nok til en tripp, betyr det ikke at man ikke kan innta mer enn 0,5g. Er en ganske stor forkskjell på fersk, og tørket sopp, da fersk inneholder veldig mye vann.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Nei, det skal ikke forekomme slike meldinger i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Til stor forskjell fra gamle forum-dager:
http://freak.no/forum/showthread.php?t=19927
Sorry, måtte bare.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ja det finnes flere gamle tråder som bryter med nyere regelverk, de blir luket ut så fort de blir oppdager/rapportert, men nok OT, dette er fleinsopptråden.
Sist endret av Dodecha; 6. september 2011 kl. 21:14.
Det har sikkert blitt spurt om tidligere, men jeg orker ikke å se igjennom alle de sidene..

Hvor er det Fleinsopp gror?
Det er vel på høsten man plukker den?

Jeg har sett litt rundt i en skog i nærheten av der jeg holder til, og vært litt på beiter også, men har ikke funnet noe.
Sier litt fordi jeg ikke tok meg veldig god tid, reiner jo som bare faen :P
Samme her, har sett i et par uker paa kirkegaarder og jorder men har ikke funnet en eneste flein. Har lest mye om soppen og er positiv jeg kan identifisere den. Er det saan at soppen ikke gror likt rundt i landet?
Duvi:
Du er nødt til å lese om flein før du begynner å plukke og prøve ut.
Førstesiden i denne tråden er en plass å begynne.

Noen jorder gror det flein på, andre ikke..
enkelt og greit.
Sitat av Duvi Vis innlegg
Det har sikkert blitt spurt om tidligere, men jeg orker ikke å se igjennom alle de sidene..

Hvor er det Fleinsopp gror?
Det er vel på høsten man plukker den?

Jeg har sett litt rundt i en skog i nærheten av der jeg holder til, og vært litt på beiter også, men har ikke funnet noe.
Sier litt fordi jeg ikke tok meg veldig god tid, reiner jo som bare faen :P
Vis hele sitatet...
Seriøst, ikke for å være frekk men det tar maks 3-4 minutter å finne ut av det. Hele tråden er fylt opp utallige ganger av det samme kjedlige spørsmålet.
Kan noen med kompetanse bekrefte eller avbekrefte en myte om fleinsopp jeg fikk høre som barn?
Det går ut på at det skal være EN "mammasopp" i hver tue, som skal ha så høyt innhold psilo**** at det kan sammenlignes med 200-300 fleinsopp av vanlig mengde?

Gidder ikke drive gambling med egen psyke om noe sånt er en realitet ;-)
Sitat av Betahead Vis innlegg
Kan noen med kompetanse bekrefte eller avbekrefte en myte om fleinsopp jeg fikk høre som barn?
Det går ut på at det skal være EN "mammasopp" i hver tue, som skal ha så høyt innhold psilo**** at det kan sammenlignes med 200-300 fleinsopp av vanlig mengde?

Gidder ikke drive gambling med egen psyke om noe sånt er en realitet ;-)
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke bekrefte om det er realiteten eller ikke, men det høres helt insane ut. Det jeg kan bekrefte derimot et at styrken kan variere en del når det kommer til psilocybin sopp. Har selv vert tilstede der folk har trippet ganske bra at av så lite som 0.2 0.4 gram av hjemmedyrka cubensis.

Så ikke ta for mye sopp, men det kan umulig være såpass variasjon i hver tue eller ute i norsk natur for den saks skyld.
Sist endret av Psytrip; 7. september 2011 kl. 02:50.
Sitat av Betahead Vis innlegg
Kan noen med kompetanse bekrefte eller avbekrefte en myte om fleinsopp jeg fikk høre som barn?
Det går ut på at det skal være EN "mammasopp" i hver tue, som skal ha så høyt innhold psilo**** at det kan sammenlignes med 200-300 fleinsopp av vanlig mengde?

Gidder ikke drive gambling med egen psyke om noe sånt er en realitet ;-)
Vis hele sitatet...
Nei, det er løgn.

http://freak.no/forum/showthread.php?t=92308
Sist endret av Grix; 7. september 2011 kl. 14:23.
Sitat av Betahead Vis innlegg
Kan noen med kompetanse bekrefte eller avbekrefte en myte om fleinsopp jeg fikk høre som barn?
Det går ut på at det skal være EN "mammasopp" i hver tue, som skal ha så høyt innhold psilo**** at det kan sammenlignes med 200-300 fleinsopp av vanlig mengde?

Gidder ikke drive gambling med egen psyke om noe sånt er en realitet ;-)
Vis hele sitatet...
Dette er en myte. Innholdet av virkestoff i fleinsopp er varierende,
prøver tatt av norske eksemplarer viste alt fra 0.16 % til 1.96 %
psilocybin av tørket vekt. Høyest målt innhold av psilocybin i spiss
fleinsopp, 2.37 %, er gjort i Finland. Gjennomsnittlig innhold av
psilocybin regnes å ligge rundt 1 % av tørket vekt. Likevel kan
det hende at man kommer over en gruppe sopp som av en eller
annen grunn kan ha unormale nivåer av virkestoff. Dette betyr
at man derfor aldri helt kan vite hvor kraftig dose man får i seg.
Sist endret av PVestlandia; 7. september 2011 kl. 14:34.
Noen andre som har problem med larver i soppen? La litt sopp med avispapir over og under i et åpent rom, og to dager senere merket jeg at flere av soppene hadde opp til flere hvite ekle larver i seg. I enkelte av soppene var nesten alt spist opp, og larvene hadde sikkert the time of their life Vet det sikkert nok ikke er farlig, men fy f så ekkelt det var!

Har også et spørsmål til: Finst det egentlig sopp som er svært lik utseendemessig, og vokser på samme plassene, som er farlig på noen slags måte?
Sitat av Meowen Vis innlegg
Noen andre som har problem med larver i soppen? La litt sopp med avispapir over og under i et åpent rom, og to dager senere merket jeg at flere av soppene hadde opp til flere hvite ekle larver i seg. I enkelte av soppene var nesten alt spist opp, og larvene hadde sikkert the time of their life Vet det sikkert nok ikke er farlig, men fy f så ekkelt det var!

Har også et spørsmål til: Finst det egentlig sopp som er svært lik utseendemessig, og vokser på samme plassene, som er farlig på noen slags måte?
Vis hele sitatet...
Under tørking er det vanlig at larver kommer krypende ut av soppen og frem på overflaten du tørker soppen på. Disse er helt ufarlige, men ser litt jævlig ut bare.
At de spiser opp soppen har jeg ikke hørt om før tho.

Ja, det kan vokse sopp som ligner på flein uansett hvor man plukker.
Derfor er det viktig å legge ut bilder i feks identifiserings-tråden hvis man er usikker. Så slipper man kjipe ting som å dø osv.
Etter sammenlagt 40min buss/båttur og sånn ca 3 timer spasering i hestemøkk uten et eneste funn som kunne i det hele tatt ligne på en flein "look-alike" var jeg på vei til å gi opp. Ville ikke si at tiden var bortkastet siden jeg hadde
med masse snop og digg som jeg koste meg med og jeg takker aldri nei til en gåtur ute i naturen. På vei ner til kaien
for å ta båten hjemover ser jeg ned mot et av de mange beitene. Og der va dem! Endelig har jeg funnet soppen jeg har letet etter. Blir min første sopp tur imorgen og mitt første møte med psykedelika med unntak av noen non-breakthrough salvia "trips"
Sist endret av Razputin; 7. september 2011 kl. 23:53.
Sitat av Razputin Vis innlegg
Etter sammenlagt 40min buss/båttur og sånn ca 3 timer spasering i hestemøkk uten et eneste funn som kunne i det hele tatt ligne på en flein "look-alike" var jeg på vei til å gi opp. Ville ikke si at tiden var bortkastet siden jeg hadde
med masse snop og digg som jeg koste meg med og jeg takker aldri nei til en gåtur ute i naturen. På vei ner til kaien
for å ta båten hjemover ser jeg ned mot et av de mange beitene. Og der va dem! Endelig har jeg funnet soppen jeg har letet etter. Blir min første sopp tur imorgen og mitt første møte med psykedelika med unntak av noen non-breakthrough salvia "trips"
Vis hele sitatet...
Gøy
Bra man får litt belønning for strevet. Kos deg, glhf.
Har lest en god del om fleinsopp nå, og lurer på om jeg skal prøve det. Er det sånn at man har lyst til å prøve det samme uka osv, eller føler man det er veldig greit å vente til neste sesong? hvor avhengihets-skapende det er er det eneste jeg ikke har lest noe særlig om :P trip-rapportene høres ganske sprø og kule ut, men jeg har skjønt at settingen har en del og si. tenkte jeg skulle få med en kompis på å gjøre det, men jeg kjenner han ikke så veldig godt, det kan kanskje være avgjørende på en kul og dårlig opplevelse har jeg forstått.
Sitat av Duvi Vis innlegg
Har lest en god del om fleinsopp nå, og lurer på om jeg skal prøve det. Er det sånn at man har lyst til å prøve det samme uka osv, eller føler man det er veldig greit å vente til neste sesong? hvor avhengihets-skapende det er er det eneste jeg ikke har lest noe særlig om :P trip-rapportene høres ganske sprø og kule ut, men jeg har skjønt at settingen har en del og si. tenkte jeg skulle få med en kompis på å gjøre det, men jeg kjenner han ikke så veldig godt, det kan kanskje være avgjørende på en kul og dårlig opplevelse har jeg forstått.
Vis hele sitatet...
Nå kan jeg kun prate for min egen del. Men, etter en sopptur føler du deg rimelig ferdig for en god stund, jeg har sjelden lyst til å dra på tur igjen før det har gått ihvertfall 2-3 mnd. Avhengighetsskapende er ikke et ord man bruker om sopp, avhengighetspotensialet er omtrent lik 0. Og med sopp så er jo dette ganske greit siden om 2-3 måneder er sesongen over og man må pent vente på neste.

Setting har kjempemye å si. I mine øyne har det ikke alltid så mye å si at den du tripper med er din beste venn so to speak, men det er viktig at du kan stole på denne personen. Og at denne vet hva en tripp innebærer.
Mange av mine førstegangsturer har vært i grupper der det ikke alltid er folk jeg kjenner som er med, men om jeg vet at de har vært på tur før eller har en slags formening om hvordan man oppfører seg så går det bra alikvel.
Jeg har vært på mye rare stoffer mens jeg har møtt folk som ikke vet hva dette innebærer, og disse har funnet det underholdene å prøve å "ødelegge" turen min. Da gjerne ved å si ting som lett kan sette fæle følelser og tankelooper i hodet. Om man ikke er sterk psykisk til å takle en slik påkjenning kan noe slik fort fucke til ting skikkelig.
Om dere begge leser gjennom denne og denne , og begge har forstått innholdet og er enige om visse regler for turen bør dette gå bra.
Selv har jeg merket at om man tripper så hjelper det svært mye å gjøre litt som man føler for. Og ikke bli tvingt eller tvinge andre med på ting som ikke føles riktig. Om du ikke har lyst til å gå ut, men kompisen din overtaler deg så er dette en stemningsdreper.
Takk for svar, er det forresten bra å plukke nå, eller er det nå den liksom vokser og "modner" eller hva man kaller det? :P Hørte noe om at det er best å plukke etter det har vært frost på natten? Går det ann å lagre det, isåfall, hvor lenge?
Sitat av Duvi Vis innlegg
Takk for svar, er det forresten bra å plukke nå, eller er det nå den liksom vokser og "modner" eller hva man kaller det? :P Hørte noe om at det er best å plukke etter det har vært frost på natten? Går det ann å lagre det, isåfall, hvor lenge?
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showthread.php?t=93242
Sitat av Duvi Vis innlegg
Takk for svar, er det forresten bra å plukke nå, eller er det nå den liksom vokser og "modner" eller hva man kaller det? :P Hørte noe om at det er best å plukke etter det har vært frost på natten? Går det ann å lagre det, isåfall, hvor lenge?
Vis hele sitatet...
Bare å komme seg ut å plukke nå, sesongen er i full gang Frostnatten er en for lengst avkreftet myte og har ingenting med virkeligheten å gjøre, selv om man kan se en viss oppsving på oppblomstringen etter frostnatten. Men, det er på tide å komme seg ut, i de større byene er det kamp om plassen så det er lurt å sikre seg noen mens de som fortsatt tror på frostnatten sitter inne å venter
La alltid en eller to sopp stå igjen på hver plass, så kommer det opp sopp til neste år også.

Flein kan fint lagres. Da må man tørke dem, gjøres lett på litt papir i romtemteratur til de er fine og tørre. Så kan de oppbevares kjempelenge, ihverfall et år på beholder(mørkt og kjølig)
Hei

Har nettopp laget te av fleinsopp. Kan jeg ha det i en flaske, og gjemme det i et mørkt, kaldt skap frem til senere ikveld? Eller blir effekten redusert?
Sitat av qeinar Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Sitat av Erowid
Mushroom tea should last about as long other juices or teas. In an open container they can grow mold within a very short period of time...a couple of days. Kept in the refrigerator in a sealed container they should last several days with no problem.
Vis hele sitatet...
Ser ut til at jeg kan vente noen timer... Minst
Sitat av moret Vis innlegg
Flein kan fint lagres. Da må man tørke dem, gjøres lett på litt papir i romtemteratur til de er fine og tørre. Så kan de oppbevares kjempelenge, ihverfall et år på beholder(mørkt og kjølig)
Vis hele sitatet...
Lagres i en boks av metal så det ikke kommer lys inn, men i et kjøleskap da eller? :P eller bare et kaldt rom?
Hola, jeg lurte på en ting ang førstegangsdosering av sopp. Nå er jeg på ferie et sted med store store forekomster og tenkte å plukke meg en god del for å ta med hjem og evt. spise noen mens jeg er her.
Tanken var bare det at jeg har spist syre en gang før, 125mikrogram og 2 forskjellige meksikansk sopp på roskilde i år ca 1 gram. Soppen jeg spiste der nede var ikke spesielt potent og trippen ble ikke noe særlig visuell, men mest hjernelok. kjørte mdma på toppen og røykte budder på toppen av det, så mat ble det til slutt, men aldri helt det store visuelt. Syretrippen jeg hadde i våres var dog nydelig, men aldri helt det store visuellt det heller. Men er ihvertfall kjent med effekten av psilocybin i kroppen. Bør jeg holde meg på 0.5 eller kunne en grammer funket fett? jeg hadde ihvertfall planlagt ca 1.5g
Sist endret av Cosmonaut; 10. september 2011 kl. 12:16. Grunn: lok
Hvordan er det egentlig med Alkohol og flein?
Prøvde å søke men fant ikke noe.

vill 1/1,5 G tørket flein holde til å nå nivå 2 eller 3 på denne skalaen: http://www.shroomery.org/6255/Trip-Reports ? Jeg er klar over variasjonen på stryrken men burde dette holde? 2 gang jeg prøver og første gang tok jeg altfor lite.
Sitat av Cosmonaut Vis innlegg
Hola, jeg lurte på en ting ang førstegangsdosering av sopp. Nå er jeg på ferie et sted med store store forekomster og tenkte å plukke meg en god del for å ta med hjem og evt. spise noen mens jeg er her.
Tanken var bare det at jeg har spist syre en gang før, 125mikrogram og 2 forskjellige meksikansk sopp på roskilde i år ca 1 gram. Soppen jeg spiste der nede var ikke spesielt potent og trippen ble ikke noe særlig visuell, men mest hjernelok. kjørte mdma på toppen og røykte budder på toppen av det, så mat ble det til slutt, men aldri helt det store visuelt. Syretrippen jeg hadde i våres var dog nydelig, men aldri helt det store visuellt det heller. Men er ihvertfall kjent med effekten av psilocybin i kroppen. Bør jeg holde meg på 0.5 eller kunne en grammer funket fett? jeg hadde ihvertfall planlagt ca 1.5g
Vis hele sitatet...
Her spørs det hvilken sopp du sikter til. Er du på ferie i Norge regner
jeg med det er spiss fleinsopp du tenker å innta. Jeg ville anbefale
ett til ett og et halvt gram tørket (ferske vil si ti ganger tørket vekt).
Forøvrig er spiss fleinsopp den soppen jeg til nå har prøvd som har
vært mest visuell.
Sitat av TheSunshine Vis innlegg
Hvordan er det egentlig med Alkohol og flein?
Vis hele sitatet...
Du tenker å drikke øl samtidig som du spiser flein?
Vel, det går helt fint. MEN, så fort sopprusen begynner å gjøre seg gjeldene har du ikke lyst på noe som helst av drikke. Det kan hende du har lyst på litt vann eller noe en gang i blandt, men da kun for å slukke tørsten. Min erfaring er ihvertfall at man ikke har i seg noe på flein om det ikke er kroppen som sier ifra at det trengs.
Sitat av TheSunshine Vis innlegg
Hvordan er det egentlig med Alkohol og flein?
Vis hele sitatet...
En får en mye mer groggy følelse. Ville ikke anbefalt det om du ikke badet.
Ville ikke gått mer enn 1 - 1,5 iallefall...
ok. kjipt for meg.... samma sikkert vært det. noen ting du kan ambefale å gjøre? Bra vær i dag, skogtur?
Sitat av Psytrip Vis innlegg
En får en mye mer groggy følelse. Ville ikke anbefalt det om du ikke badet.
Vis hele sitatet...
Igår:

Vell, en kompiss av meg spiste vell 60 flein etter og ha drukket seg halveis full. Han var ganske så kontrollerbar de første 2-3 timene, men etterhvert ble han ganske så "ikke seg selv". Ikke faen om han skulle hjem (vi var på ei "hytte"), han skulle absolutt være igjen på hytta mens vi andre dro hjem. Vi fikk han tilslutt med oss, og da var vi og gikk nede i byen en tur. Han ville faen ikke gå hjem, uansett om vi skulle følge han hjem eller ikke. Han fulgte etter oss uansett hvor vi gikk (med en 10-20 meter bak oss og snakket med seg selv og tingene rundt han). Dette var da klokken 01:00 på natta, og ingen av oss hadde telefon for og ringe noen av foreldra hans. Så en aen kompiss av meg stakk bort til purken for og spørre om dem kunne kjøre han hjem. Neida, ikke faen om det var noen dær som kunne hjelpe oss. Etter et kvarter eller noe, stoppet det en bil og sa at "flein kompissen" måtte komme inn i bilen. Han hadde vist fått beskjed ifra morra at han skulle lete etter han.

Idag fikk jeg vite at han hadde vert på legevakta igår. Fikk vell så og si nerver da jeg fikk vite det :P

Jeg har sett mange som har spist flein, folk som har spist mye mer en "denne" kompissen min tok. Men samtidig så mener jeg at "denne" kompissen min er den som har vert mest borte.

Spørsmålet mitt var vell mer egentlig om det er større sjanse for og bli Grønsak om man drikker alkohol i tillegg til flein?


Jeg kan komme tilbake senere og si hvordan det går med han, jeg stikker bort til han senere. Har ikke snakket med han etter turen hans.
Sitat av Sulli Vis innlegg
Prøvde å søke men fant ikke noe.

vill 1/1,5 G tørket flein holde til å nå nivå 2 eller 3 på denne skalaen: http://www.shroomery.org/6255/Trip-Reports ? Jeg er klar over variasjonen på stryrken men burde dette holde? 2 gang jeg prøver og første gang tok jeg altfor lite.
Vis hele sitatet...
Jeg ville tatt den kalkulatoren med en liten klype salt når det
gjelder spiss fleinsopp. Erfaringsmessig så er variasjonen i styrke
ganske varierende. Jeg pleier å testkjøre soppen for hver sesong,
kanskje 15-20 sopp (0.5 g) og se hvor det tar meg. Har hatt sterke
opplevelser på så lave doser. Hvor mye tok du første gang, forresten?

En annen ting er at nivå 3 på spiss fleinsopp er ganske forskjellig
fra nivå 3 på f.eks. cubensis, etter min erfaring.
Sitat av TheSunshine Vis innlegg
Igår:

Vell, en kompiss av meg spiste vell 60 flein etter og ha drukket seg halveis full. Han var ganske så kontrollerbar de første 2-3 timene, men etterhvert ble han ganske så "ikke seg selv". Ikke faen om han skulle hjem (vi var på ei "hytte"), han skulle absolutt være igjen på hytta mens vi andre dro hjem. Vi fikk han tilslutt med oss, og da var vi og gikk nede i byen en tur. Han ville faen ikke gå hjem, uansett om vi skulle følge han hjem eller ikke. Han fulgte etter oss uansett hvor vi gikk (med en 10-20 meter bak oss og snakket med seg selv og tingene rundt han). Dette var da klokken 01:00 på natta, og ingen av oss hadde telefon for og ringe noen av foreldra hans. Så en aen kompiss av meg stakk bort til purken for og spørre om dem kunne kjøre han hjem. Neida, ikke faen om det var noen dær som kunne hjelpe oss. Etter et kvarter eller noe, stoppet det en bil og sa at "flein kompissen" måtte komme inn i bilen. Han hadde vist fått beskjed ifra morra at han skulle lete etter han.

Idag fikk jeg vite at han hadde vert på legevakta igår. Fikk vell så og si nerver da jeg fikk vite det :P

Jeg har sett mange som har spist flein, folk som har spist mye mer en "denne" kompissen min tok. Men samtidig så mener jeg at "denne" kompissen min er den som har vert mest borte.

Spørsmålet mitt var vell mer egentlig om det er større sjanse for og bli Grønsak om man drikker alkohol i tillegg til flein?


Jeg kan komme tilbake senere og si hvordan det går med han, jeg stikker bort til han senere. Har ikke snakket med han etter turen hans.
Vis hele sitatet...
Dude, hvor gammle er dere egentliig! Det der er så utolig feil gjort mot noen som tripper, hvordan ødelegge en tur 101 liksom.
Har dere lest "tripping; råd og veiledning" og "set og setting"-trådene på forumet? Har dere noen som helst forståelse for hvordan et trippehode fuingerer?
Hvis en som tripper på sopp ikke har noe lyst til å gå ut, så skal dere jo ikke tvinge han med dere.
Om du har en kompis som tripper så pusher du for faen ikke politiet på han. WTF!?!?!?!?!
Og hvorfor i all verden hadde dere tenkt til å kontakte foreldrene hans?

Hvordan hadde du tatt det om du hadde vært i den 7-dimensjon og pluttselig kommer politiet og legger deg io jern?

DUST!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
TheSunshine: Den kompisen deres høres for meg ut som en total idiot.
Å spise psykedelika i en ruset tilstand, samtidig som man er til folk som ikke spiser psykedelika er en dårlig idè, det har en tendens til å utvikle dårlig stemning ganske fort.

Med det sagt vil jeg ikke påstå at man blir "grønsak" av å drikke alkohol på psykedelika, man vil heller numme ned den psykedeliske opplevelsen ettersom alkohol løsner hemningene til folk.
Sitat av moret Vis innlegg
Dude, hvor gammle er dere egentliig! Det der er så utolig feil gjort mot noen som tripper, hvordan ødelegge en tur 101 liksom.
Har dere lest "tripping; råd og veiledning" og "set og setting"-trådene på forumet? Har dere noen som helst forståelse for hvordan et trippehode fuingerer?
Hvis en som tripper på sopp ikke har noe lyst til å gå ut, så skal dere jo ikke tvinge han med dere.
Om du har en kompis som tripper så pusher du for faen ikke politiet på han. WTF!?!?!?!?!
Og hvorfor i all verden hadde dere tenkt til å kontakte foreldrene hans?

Hvordan hadde du tatt det om du hadde vært i den 7-dimensjon og pluttselig kommer politiet og legger deg io jern?

DUST!
Vis hele sitatet...
1. Vi er 16.
2. Vi tvinga han ikke ut. Var vell mer det at han hadde lyst å gå ut ^^
3. Vi skulle til og dra hjem (mamma kom og henta oss) men då kunne vi vell heller bare la han gå rundt i byen alene? Ikke lurt.
4. Ja jeg vet akkurat hva som skjer i et tripphode. Har selv trippa på 150-170 flein.
joda, det er spiss fleinsopp jeg tenker meg. Men ser at det vokser mye av myrfleinsopp her også (Psilocybe atrobrunnea) og møkkfleinsopp (Psilocybe coprophila) har lest litt på gamle tråder og sett at de også kan inneholde varierende (stort sett små?) mengder av alkaloidene vi trakter etter, men hva med å blande dem inn i spiss fleinsopp trippen? og har vi noe mer ny info ang. mengdene av alkaloider i disse?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
TheSunshine: Jeg lurer virkelig på hva tankeforløpet hans var før han inntok fleinen.
Jeg må si, at det var en særdeles uansvarlig situasjon å innta psykedelika i, og som moret sier, er det enoppskrift på å få en dårlig opplevelse.

Håper virkelig han lærer av denne hendelsen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg ville ha ventet mye lengre før jeg hadde spist mer.
Avhengig av hva du har spist tidligere samt metabolismen din påvirker tiden det tar før du får effekter.
Jeg har opplevd at sopp virker etter bare 15 minutter, men også at det tok nesten 3 timer før jeg kjente noe som helst.

Vær på den sikre siden, ikke spis mer før om minst en time til.
Sist endret av Dodecha; 10. september 2011 kl. 15:51.
litt ut av det blå, men det går vel ann å fylle på med mer flein hvis man ikke merker så mye etter 15- 30 min?

ok, greit å vite, har aldri prøvd noe annet en weed. Er litt usikker på om jeg vil teste fleinsopp, men når man kan plukke det gratis er det jo litt fett :P hehe. har lest en del om trip-rapportene her på freak.no og det virker drit fett
Sitat av Cosmonaut Vis innlegg
joda, det er spiss fleinsopp jeg tenker meg. Men ser at det vokser mye av myrfleinsopp her også (Psilocybe atrobrunnea) og møkkfleinsopp (Psilocybe coprophila) har lest litt på gamle tråder og sett at de også kan inneholde varierende (stort sett små?) mengder av alkaloidene vi trakter etter, men hva med å blande dem inn i spiss fleinsopp trippen? og har vi noe mer ny info ang. mengdene av alkaloider i disse?
Vis hele sitatet...
P. atrobrunnea inneholder visstnok litt psilocybin, så det går
jo an å prøve. Du bør uansett forsikre deg om at du identifiserer
den riktig, det fins arter den kan forveksles med.

Møkkfleinsoppen er ikke aktiv, og er for den saks skyld heller ikke lenger
medlem av familien Psilocybe, men er nå satt under navnet Deconica, som
omfatter flere av de ikke-aktive (tidligere) Psilocybe-soppene.
Heisan! fant et par flein paa et privat jordet med lamaer problemet er bare at det er ved hovedveien til en bygd, og jordet er saa og si hagen til en familie, gjerdet in og greier.. Det kommer biler naa og da, saa jeg faar helt noia :S Noen som kan gi noen tips for og plukke flein uten og bli catcha? takk skal dere ha