Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 675
Heia.

Min bror har ett problem med at spill har begynt å få "lag spikes" den stopper opp ett sekund, dette skjer relativt ofte minimum 1gang i minuttet. Gjelder kun når han spiller på nettet!

Dette skjedde etter at han monterte ett nytt nettverkskort av typen gigabyte (billig dritt fra clas olson).
Jeg prøvde å fikse dette med å gjøre følgende; oppgradere skjermkortet, oppgradere nettverkskortet. Problemet er at det at oprativsystemet er vista som jeg har ingen erfaringer med. (kan så vidt navigere rundt i vista, så det hjelper akkurat ikke situasjonen :/)

Han formaterte forresten dataen etter han satte nettverkskortet, så det er ikke noen drivere eller lignende igjen fra det forrige.

Noen med innspill?
Prøv med et annet nettverkskort og se om det fortsatt lagger. Hvis ikke, kjøp et nytt et eller prøv å bytte hos Clas.
Det lagget ikke med det gamle nettverkskortet.
Men han hadde problemer med høy og ustabil ping med det forrige. Tenkte jeg bare skulle se om det var noen klokehoder her før jeg ber han kjøpe seg ett nytt og bedre kort.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har nå byttet nettverkskort til linksys wireless-g pci adapter, og sliter enda med samme problemet.
Mistenker HK som kansje fucker opp stemninga?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Siden dette er trådløst skal du jo iallefall ikke se bort fra at problemet er på trådløsbasens side.

Ville prøve å oppgradere firmware på aksesspunktet\routeren og eventuelt siste drivere på nettverkskortet.

Dette behøver nødvendigvis ikke virke noe bedre heller da mange chipsets har problemer å prate med hverandre, f.eks broadcom nettverkskort mot HP aksesspunkt.
Har oppgradert firmwaren til routeren og nettverkskortet. Jeg har forresten samme nettverkskort som min bror og det funker fett her.