Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2026
Godt nyttår folkens.
Er på leting etter en overlevelses simulator, hvis det finnes.
Gjerne av typen; du er strandet på en øde øy å må finne mat, og prøve å signalisere til skip og fly o.l.
Noen som vet om et slikt spill eller noe liknende?

På forhånd takk
Wilderness: A Survival Adventure er kanskje det beste og mest realistiske, men det har det veldig primitiv grafikk, og et litt tungvint tekstbasert interface.

Robinson's Requiem og oppfølgeren Deus er sci-fi spill, hvor du er strandet på en fremmed planet, og i Visions of The Aftermath: Boomtown prøver men å overleve i en post-apokalyptisk verden.
Flotte greier, men var litt eldre spill dette da.
Men laster ned å tester Deus.
Hvis noen vet om noen nyere spill i denne sjangeren er det bare å si ifra.
Et gratis MMO-spill med navn Wurm Online er ganske så realistisk. Du må hogge trær til å bygge med, grave og jevne ut bakken for å lage grunnmur til hus og masse annet.
Anbefaler det til de som er ute etter litt mere survival-baser MMO

http://www.wurmonline.com/
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anbefaler Wurm-online jeg også, er helt avhengig nå. Grafikken er ikke mye og skryte av men man blir avhengig for det.
skal testes
Hørt om Robinson - Et spennende overlevelsesspill av Young Genius?
Jeg vet ikke om dette passer inn, men "TIMESHIFT" er kanskje litt sånn på en måte. Du blir skutt inn i fremtida og lander i en krig, og må sloss osv. 1ste persons skytespill som jeg likte veldig godt.
her er ett spill som virker som den sjangeren
Sist endret av Rakettsau; 16. august 2008 kl. 18:34.
The sims castaway
Det er jo bra grafikk
Stranded II, hell yes. Du er rett og slett strandet på en øy, må jakte for å få mat, bygge deg en hytte ETC. Er gratis, google det.
Sitat av AleXzorZ
Et gratis MMO-spill med navn Wurm Online er ganske så realistisk. Du må hogge trær til å bygge med, grave og jevne ut bakken for å lage grunnmur til hus og masse annet.
Anbefaler det til de som er ute etter litt mere survival-baser MMO

http://www.wurmonline.com/
Vis hele sitatet...
Hmm, går det ann å spille det gratis? Skumleste igjennom beskrivelsen og det virka litt artig, men orker ikke et nytt "project entropia".
Altså, skal jeg gjøre noe annet enn å spy så må jeg betale.

Kan man bygge seg hus og slikt uten å måtte betale noe for selve spillet eller spytte inn penger på noen måte?
So blonde!

http://www.gamespot.com/pc/adventure...result;title;0

Jeg vet rett og slett ikke om dette er et seriøst spill, eller om det var noe de bare lagde på kødd. Men det er ganske stort, ikke så altfor gale grafikk.
Et pek-og klikk eventyr. Hvor du spiller denne blonde bortskjemte tenåringsjenten som er strandet på en så og si øde øy.

Personlig så likte jeg ikke dette spillet, så jeg vet alvorlig talt ikke hvorfor jeg gidder å skrive her om det heller. Men uansett. Hvis du liker pek-og klikk eventyr med tørr humor og ingen mening, så er dette spillet for deg...
Du har jo også Lost in Blue 1 og 2 til Nintendo DS om du har dette konsollet??
Sitat av Defqon
Jeg vet ikke om dette passer inn, men "TIMESHIFT" er kanskje litt sånn på en måte. Du blir skutt inn i fremtida og lander i en krig, og må sloss osv. 1ste persons skytespill som jeg likte veldig godt.
Vis hele sitatet...
Nei, det passer ikke inn. Det er på ingen måte en overlevelsessimulator. Det er et actionspill, med en historie. Intet annet.
Sitat av Raymond
Hmm, går det ann å spille det gratis? Skumleste igjennom beskrivelsen og det virka litt artig, men orker ikke et nytt "project entropia".
Altså, skal jeg gjøre noe annet enn å spy så må jeg betale.

Kan man bygge seg hus og slikt uten å måtte betale noe for selve spillet eller spytte inn penger på noen måte?
Vis hele sitatet...
Hvis du spiller på free account så kan du få alle skills til 20, og da kan du bygge hus og mer men ikke steinhus.