Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 764
Hallo!

Jeg har planer om og kjøpe meg paintballutstyr snart. Jeg har to tilbud som jeg lurer litt på. Siden jeg er nybegynner vet jeg ikke altfor mye om paintballutstyr, så jeg lurer på hvilket tilbud dere synes er best?

Tilbud 1:

Tippman 98c ACT (med magasin)
0.8l luftank
Maske (Er usikker på hvilket merke)
1000 baller

Dette er bare brukt rundt 3-4 ganger

[COLOR=Red]Pris: 1500 kr[/COLOR]

Tilbud 2

http://www.paintballnorge.no/product...254af871ecec03

Dette er nytt utstyr

[COLOR=Red]Pris: 1700 kr[/COLOR]

Personlig tror jeg (som ikke har greie på paintball) at jeg burde kjøpe tilbud 1 fordi den går på luft og så har jeg hørt at Tippmann 98 er en veldig grei nybegynner markør.

Hva synes dere?
Tilbud 1 er best, men jeg syntes det var litt dyrt. Ved å bestille fra USA, f.eks. www.punisherspb.com, så vil du få pakke 1. til en bedre pris helt ny. Anbefaler sterkt luft isteden for CO2 også btw..

Edit: Hvis du bestiller fra punisherspb, så få de til å sette ned prisen på pakken slik at du slipper å betale full toll.
Sist endret av Olav; 29. desember 2007 kl. 12:48.
Takk for svar!

Men blir det ikke ganske mye i porto? Dessuten, kan jeg bare be de sette ned prisen så jeg slipper betale toll? Betaler man ikke toll for alt som koster over 200 kr (tviler på at de setter det ned til under 200kr )

Jeg regnet også ut hvor mye markøren og en av de billigste luft tankene kostet.
Det ble rundt 1000kr. Da er det dessuten uten maske og i tilleg må jeg betale porto. Så alt i alt er det vel ikke så stor forskjell?
Sist endret av Pinneknurk; 29. desember 2007 kl. 13:18.
for guds skyld ikke kjøp Spyder.
tipmann er helt grei hvis du ikke vil ha noe BPS balls per second
se litt på www.splat.no norges paintball portal

jeg har selv en Planet eclipse EGO07 og fornøyd med den
du kan fort spare mye på og kjøpe deg en litt fetere markør fra statene sjekk ut Proto SLG det er en kurant nybegynner markør og relativt billig, og den kan du bruke i turneringer uten noe extra mods

bare og spørre hvis du lurer på noe anna

PS punisher setter prisene ganske bra ner handla for 1400dollar og når jeg fikk pakka sto det att det var varer for 300 dollar der ^^

BTW kjøp luft ja ikke så lett og få tak i gass overalt
Alle paintball steder har luft tilgjengelig men gass er det sjeldent noen har lager av
Sist endret av tribalgoth; 29. desember 2007 kl. 13:25.
IKKE kjøp spyder som overnevnte sier, og for all del IKKE gå for cO2, men luft.
hvis du har løat å tråkke til litt så har jeg som sagt ego07 som jeg skal selge hvis det kunne vært av int 6000 for markøren ferdig uppa med alt som er noe vits
Takk for gode svar folkens! Den blir ikke noen bestilling fra statene nå, men kansje når jeg skal ha nytt utsyr når jeg blir bedere

Dermed virker det ganske klart at burde kjøpe "tilbud 1"
Du, nå som kursen er så lav kjøp fra usa. www.tippmannparts.com eller noe, den er veldig bra side. Og for all del kjøp med mastercard eller visa. Et tips når det gjeller kjøp på internett: ALLTID kjøp med mastercard eller visa, ikke pay pal og sånn dritt. Min venn kjøpte en coustom 98 pakke fra norge med pods belte, pods og maske. Jeg har regna ut at jeg kan kjøpe en vanlig tippman a5 med forgrip, kolbe, forlenga løp, magasin, reim, pods, podsbelte, maske (JT). Har regna med frakt og toll og det kommer på ca 200-500kr mer en det kompisen min betalte. A5 har tilogmed cycle feed. det vil si at det alltid ligger baller i et kammer så den skyter mye raskere. Så annbefaler å kjøpe fra usa.

Nå over til tank. CO2 tanker er billige men dyre å fylle på og du kan ikke spille på vinteren/ når det er kaldt. siden da fryser CO2. har overnatta ute og skulle prøve å spille på natta, da var det ca 3-7 grader og du fikk ikke fylt på halve tanken og etter 2minutter var tanken tom. O2 tanker er dyre (1000kr) men VELDIG billige å fylle på og du kan spille på vinteren/ når det er kaldt ute. Hvis du har tenkt på å spille mye så hadde jeg gått for O2 siden da blir det mye fylling. Og hvis du spiller en gang så er du hekta. så hadde ikke annbefalt å kjøpe en starter markør xD kjøpte en stingray for 700kr men den er det jo bare tull med så etter hver omgang må man rense å skru opp å alt sånn. Så hadde kjøpte en tippmann 98, a5, x7 de er ikke veldige dyre å gode markører.


Håper dette hjelper deg med videre kjøp ;D

eller gå inn på www.spillnett.com eller www.createforum.com/spillnett og spør om hjelp der, det er vår klubb side/forum mange som har peiling der å gir deg hjelp å tips.
Sist endret av gilde; 29. desember 2007 kl. 14:12.
Takk for nytting svar Gilde. KP! (edit: Det virker ikke :/ )

Jeg kommer til og kjøpe tilbud 1 forde. Men jeg kommer til og ha nytte av tipsene når jeg skal kjøpe senere. En annen god grunn til at jeg kjøper dette er at selgeren trenger penger for tiden og han vil egentlig ikke selge, så jeg kan få lov til og selge utstyret tilbake til han igjen når jeg skal ha nytt
Sist endret av Pinneknurk; 29. desember 2007 kl. 16:17.
Tilbud nr. 1 ffs
Selv vil jeg anbefale MR3