Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 11908
Denne rusrapporten handler ikke om cannabis-strainen skunk eller noen krysninger av denne.

”Skunk” (som ordet blir brukt i denne rapporten) er navnet på en ny og svært kraftig røykbar ”legal high”. Siden Skunk også selges av noen forhandlere som ”Chillin XXX” og ”Toke XXX” valgte jeg å ta det med i tittelen.

Hva er Skunk?

Siden Skunk i dette tilfellet ikke er cannabis, men et ”legal high” som selges fritt i den store verden (men ikke i Norge), slenger jeg med litt informasjon og bakgrunnstoff.

Spice / Spice gold kom på markedet for et par år siden og gjorde braksuksess, så kom ting som 0-99 Chillin, Fusion, en rekke blends / varianter i en Galaxy serie, etc. Alle disse merkene er basert på Spice. Enkelte er bare Spice med litt andre urter lagt til, andre er Spice solgt under et annet navn. For ikke så lenge siden kom noe kalt Chillin XXX (som ikke er det samme som 0-99 chillin). Chillin XXX var så sterk at enkelte forhandlere ikke ville føre den, og du finner mange rapporter om dette på forum som Ganjatalk, everyonedoesit, legithi.com etc.

Mao; Chillin XXX er det samme som Skunk, som igjen er det samme som Toke XXX. Det blir laget av samme produsent, og solgt under flere navn. Dette blir bekreftet av han som driver nettshoppen jeg handlet hos, og også andre kilder stadfester dette.

Bestilling

To pakker med til sammen et gram skunk ble bestilt fra legithi.com i Storbritannia. Kanskje ikke en av de mest kjente headshop’ene på nettet, men de pakker diskret og sender raskt. Som alltid kom varen i en ordinært utseende bobleplast-konvolutt, med en helt vanlig adresse som avsender. Innholdet i pakken var ikke oppgitt, og ikke verdi heller. Jeg betalte med visa-kort, og det fulgte ikke noe kvittering eller opplysninger om betaling eller bestilling inne i pakken - noe som er greit dersom du bestiller noe som ikke er verken direkte forbudt eller direkte lov, og vil ha full mulighet til å nekte dersom toll og politi lager krøll.

Innhold

Inne i pakken lå to små bokser, ca. 1 cm høye og 3.5 cm i diameter. Boksene har ”Skunk - A New Breed Of Weed” påskrevet, så det var sikkert like greit at tollen ikke sjekka den pakken. Så snart lokket på boksen kom av så man innholdet: en liten gjennomsiktig ziplock plastpose med 0.5 gram skunk oppi. (Hva nå enn skunk består av..) Det første som slo meg var lukten. Herrejemini for ei sterk lukt. Kanel var det første som slo meg, eller pepperkaker. Fikk nesten flashback til barndommen og Big Red tyggis fra Amerika.

[center]http://i14.tinypic.com/6jzlyzt.jpg
Bilde med større oppløsning. [/center]

Inni posen er det en slags finhakket blanding av - ja, hva er det egentlig? Det ser ut som små, grønne plante og urtebiter, dekket av et slags grå-grønt lag av pulver eller ørsmå biter av plantemateriale. Kanskje det er rester av ekstrakter? Et halvt dusin små, brune plantebiter er også med, og noen få stengel-aktige brune greier på 2-3 millimeter. Det lukter ikke vanilje som Spice gjør, i utseende kan det kanskje ligne litt, bare mer findelt. Lukten behøver ikke bety annet enn at produsenten har byttet ut vanilje / honning som smakstilsetning med noe kanelbasert. Det ser veldig røykbart og fint ut.

[center] http://i7.tinypic.com/6upj90i.jpg
Bilde med større oppløsning. [/center]

Bakgrunn / setting

Jeg er 30 år og veier i overkant av 80 kg. For noen år siden lag jeg vanen med daglig cannabisrøyking på hylla, jeg har forholdsvis mye erfaring med forskjellige psykedelika, og i nyere tid har jeg røykt, spist, snortet drukket og intatt en god del legal highs. De siste årene har jeg brukt cannabis og alkohol svært måteholdent.

Siden jeg er ikke-røyker og følgelig ikke liker å ha huset fullt av allslags rare røyklukter, pleier jeg stort sett å røyke utendørs de få gangene i året jeg røyker noe. Så med et loom, sammenrullet avis, skunk og en god lighter tok jeg turen ut på verandaen for å fyre opp. Jeg hadde tenkt å føre noen notater under og etter røykinga, men var ikke i stand til å skrive så mye. Jeg noterte en god del så snart jeg ble i stand til det, derfor blir det derfor en blanding av fortid og nåtid i selve rusrapporten, forhåpentligvis ikke altfor forvirrende.


Tid: 0 minutter

Jeg var blitt advart om at dette var potente saker så jeg la ikke oppi mer enn rundt snaue 0.2 gram i brønnen. Til rist brukte jeg et filter dratt ut fra ei ødelagt kran, et vanlig filter ville muligens ha sluppet gjennom en del av skunk’ en siden den består av såpass små og finmalte deler.

Så starter moroa: Jeg tenner lighteren, tar et forsiktig trekk og holder inne i 15-20 sekunder før jeg slipper røyken ut igjen. Det brenner fint, ingen glør som spretter ut fra loomet eller lignende. Røyken smaker ikke noe spesielt, og virker heller ikke sterk i hals eller lunger. Litt skuffet merker jeg ingen umiddelbar effekt. Jeg tar et nytt lite trekk og slipper røyken ut igjen. Det er litt rester av skunk igjen i rundt kanten av brønnen, så jeg tar et siste trekk og passer på å bevege lighteren opp og ned og fram og tilbake for å få fyr på alt. Det blir et hult, tomt-smakende trekk. De tre svært forsiktige trekkene har tatt kanskje i overkant av et minutt.

1-2 minutter

I det jeg blåser ut den røyken fra det siste trekket kjenner jeg at noe skjer. Jeg husker at jeg tenkte noe sånt som ”jøss, jeg er jo stein jo!”. Jeg kakker loomet mot utsida av verandaen og merker at hendene mine føles langt borte. I løpet av de få sekundene fra jeg merker at noe skjer til jeg putter loomet i lomma går jeg fra å være klar i hodet til å være helt og ubegripelig stein. Kroppen min føles fjern og mange lysår borte vekk. Ikke snakk om noen opptur, her er det mer som å slå på en bryter og man er langt inne i tåkeheimen. Oppturen var nesten like rask som en salvia opptur. Av erfaring vet jeg at det eneste jeg kan gjøre er å akseptere at jeg er helt hinsides, pære skev, og la kroppen gå på autopilot uten å fundere på hvorfor det føles som om jeg har stått i stiv kuling i timevis. Lighteren ligger på rekkverket til verandaen, og jeg prøver å få tak i den. Jeg har et minne om at tankene mine raser rundt, altfor kjapt til at jeg klarer å ha noen orden eller sammenheng. I noen minutter står jeg og smålabber rundt på verandaen, så stein at jeg har problemer med å forstå det.

Langt borte kjører noen biler sakte forbi, jeg hører at noe ved lydene er annerledes enn vanlig. Lyden av en bekk og en foss noen hundre meter borte og av skogen som suser - jeg er plutselig intenst oppmerksomt på alle lyder, og de høres definitivt ikke ut som vanlig.


5-10 minutter

Følelsen av enormt mange mentale og kroppslige inntrykk og påvirkninger er overveldende, selv om tankene mine er for fragmenterte til å gripe fatt i noen inntrykk. Det kjennes som om musklene og nervebanene mine sitrer og skjelver. En stund står jeg og ser på at venstrehånda mi beveger seg fram og tilbake før den tar tak om lighteren og legger den i lomma.

Hjertet mitt banker fort og hardt, pulsen slår i hele kroppen. Musklene mine sitrer, vibrerer og trekker seg sammen. Det føles som små kramper i beina, særlig i legger og lår. Dette kan også skyldes kulda nå på vinteren, men det føles ikke sånn. Det er vanskelig å åpne inngangsdøra, jeg har en følelse av at jeg sjoger og svaier som om kroppen består av vann og ikke muskler når jeg går. Det er en følelse av at musklene mine har implodert og forsvunnet. Jeg strir med å legge lighter og loom oppi lommene mine, eller rettere sagt, hendene mine strever med det. Jeg har en følelse av at jeg er langt, langt borte fra kroppen min. Allikevel klarer jeg å få med meg det jeg skal, selv jeg mister både pipe og lighter en del ganger før jeg klarer å få lagt det oppi lomma.

Jeg går inn igjen i huset, øye-hånd koordinasjonen min er helt skutt og jeg har problemer med å få hånda til å treffe oppi skuffa når lighter, loom og dåsen med skunk skal legges oppi. En følelse av å falle bakover fyller meg, som et kontinuerlig langt fall bakover rundt en akse som sitter et sted midt på kroppen min. Selv om jeg faller har jeg en følelse av å være på samme sted. Det ligner ikke på den følelsen jeg har fått enkelte ganger av salvia, dette er mye mer behagelig.

15 minutter

Planen var å dumpe nedi godstolen, slå på prosjektoren og finne noe å se på som kunne passe rusen, kanskje ”Blueberry” eller ”The Holy Mountain”. Dette viser seg vanskelig, jeg er så fjern og buzzer så mye at det tar lang tid å finne ut av fjernkontroller og lignende. Det forekommer meg at det å sette på høy musikk samtidig som jeg ser på prosjektoren vil være for mye av det gode, jeg er så fjern, så ubegripelig hinsides fjern at jeg har mer enn nok med å holde meg oppreist.

Dersom dette høres ut som en edgy og borderline ubehagelig kraftig rus har du rett, noen personer vil antagelig få horribel angst og panikk-anfall av dette stoffet og styrken til det.

Etter å ha tatt et par gode og sakte åndedrag kjenner jeg at angsten som hadde nippet i nervetrådene mine et lite øyeblikk forsvinner. Det som er igjen er en utrolig god følelse, euforisk og jeg kjenner at hele kroppen min buzzer og vibrerer med gode følelser. Jeg har en følelse av at jeg smiler og gliser. Etter å ha tatt noen få steg fram og tilbake i noen minutter, uten helt å vite at jeg gjør det eller hvorfor, slår jeg på prosjektoren og setter meg ned i stolen. Å sitte nede og slappe av samtidig som jeg kjenner rusen har kontrollen over kropp og hjerne er herlig. Musklene i beina mine knytter seg sammen i små krampetrekninger. Noen tilfeldige kramper og rykninger kommer og går, men gir seg gradvis. En del tankekjør og uvante assosiasjoner dukker opp, evnen til kognitiv tenking er redusert nokså mye.

20 minutter

Slenger på en film, men er for fjern til å få med meg noe. Det er underholdende og jeg koser meg, men jeg klarer ikke å forstå et skvett av det som skjer. Bildene virker litt fuzzy og rare, ofte mer som som geometriske former og mønster enn ekte personer og bilder. Dette skyldes mer at jeg mentalt ikke klarer å sortere inntrykk eller å tenke normalt enn noen psykedeliske effekter av stoffet. Antagelig er jeg for fjern til å forstå hva jeg ser, eller muligens hjernen min ikke klarer å oppfatte hva som skjer. Noen vil kanskje kalle denne følelsen for trippy, men det er ikke det jeg legger i ordet trippy. Det er helt klart mer psykoaktive effekter her enn jeg har fått av Spice eller Spice Gold.

Etter en stund slår jeg av filmen for å sette på litt musikk. Etter mange forsøk klarer jeg å få på noe musikk. Det høres utrolig bra ut. I noen minutter lurer jeg på hvorfor Hawkwind høres ut som om de sitter på en karusell og spiller, musikken har en slags doppler-effekt som kommer og forsvinner. Det forekom meg helt naturlig at bandet har stått på en karusell og spilt inn plata, med to mikrofoner plassert for maks stereo-effekt. Etter noen minutter går det opp for meg at jeg har satt på Mountain og ikke Hawkwind, noe som forklarer hvorfor musikken ikke høres ut som jeg hadde forventet. I noen minutter småler jeg inni meg av tanken på et band som sitter på små hester som sakte går opp og ned samtidig som karusellen går rundt. Noen minutter tidligere var jeg overbevist om at sånn var bandet plassert da plata ble spilt inn.

Jeg må understreke at etter min mening er den eneste grunnen til at jeg fikk disse rare tankene når jeg hørte på musikken at hjernen min var stein, fjern og ikke fungerte som vanlig, det var ikke snakk om noen hallusinasjoner i ordets rette forstand. Sånn føltes det i alle fall for meg, dette var noe annet enn ”ekte” psykoaktive effekter. Sier dette fordi jeg innser at det jeg skriver lett kan høres nokså trippy ut. Det var snakk om noen av de samme effektene som man får av cannabis, bare ikke så uttalte, og annerledes på en måte som er vanskelig å sette ord på. Cannabis gir meg en utrolig flyt av ideer og assosiasjoner, her var det mer som om tankeprosessene mine stoppet og startet uavbrutt, som om alt jeg tenkte forsvant inn og ut av hjernen som rare tankefragmenter.

Uansett, hele kroppen min surrer og vibrerer behagelig. Av og til er det noen lette spasmer i musklene i beina. Bølger av eufori, indre jubel og velvære skyller over meg. Jeg har det veldig godt. Musikk høres mye bedre ut enn vanlig.

En time

Peaker etter ca 90 minutter, rusen dabber sakte av herfra. Ting som å betjene fjernkontroller går etter hvert greit, og kontrollen over kroppen kommer tilbake. Fremdeles euforisk og stein på en nærmest narkotisert måte. Sitter og nyter det hele mens jeg hører på musikk.

To timer

Rusen forsvinner sakte, før den i løpet av et kvarter forsvinner mer eller mindre totalt, og det eneste som er igjen er en behagelig etterglød. Jeg var litt bekymret for en Spice lignende ettervirkning, men den kommer aldri. Etter to timer føles hjernen nokså normal og kroppen virker som vanlig. Øyene mine ser heller ikke spesielt røde eller rusa ut.

Noen tanker etterpå

Jeg opplevde ingen etter-effekter eller bivirkninger senere på dagen eller neste dag. Litt småskev og bakfjern var jeg i noen timer, uten at det var ubehaglig eller påtrengende mye. Jeg opplevde at musikk hørtes bedre enn vanlig resten av dagen.

Skunk: A New Breed Of Weed er ikke en cannabis-erstatning, og dersom du røyker det for å oppleve akkurat de samme virkningene som cannabis gir blir du sikkert skuffet.

For å oppsummere: Skunk / Chillin XXX / Toke XXX gjorde meg mer stein enn det meste av cannabis jeg har røykt i Norge. Ser man på forholdet mellom mengde / virkning er Skunk mer potent enn det meste av Cannabis som finnes på markedet, og mye kraftigere enn Spice eller Spice Gold. 0.2 gram var nok til å få meg helt på trynet i et par timer.

Utseende, smak, rus og ettervirkning er så forskjellig fra Spice og Spice Gold at her er jeg lite i tvil: dette er ikke basert på de samme substansene eller urtene.

Til slutt..

Jeg oppfordrer selvsagt ingen til å prøve Skunk / Chillin XXX / Toke XX eller å bryte norsk lov på noen måte, men tenkte at noen kanskje kunne ha interesse av å lese om mine erfaringer. Pga av smutthull i regelverket trenger produsenter av ”legal highs” ikke oppgi verken innhold eller foreta noen som helst tester for å vise at produktet er trygt å bruke. Så litt forsiktighet i omgang med disse stoffene bør utvises.

Uansett, dette ble en uhorvelig lang rapport. Peace out.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Hehe, dette må være den lengste, men best utfyllende rapporten på legal hights jeg noen sinne har sett.
Vanligvis slutter jeg gjerne å lese halveis, fordi jeg ikke føler produktet appelerer til meg, eller "tror" at legal hights vil ha noe effekt på -> meg. Men dette var godt laget rusrapport.
Kudos!
God lesing. Virker som nokså potent den blandingen ja.
Har du planer om å prøve mer en 0.2?
Lurer på om legal hights er avhengighetsskapende i lengden?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg tviler sterkt på at dette er avhengighets skapende. Beskrivelse av smaken høres ut som bøff jeg kjøpte i Portugal av en sleip sigøyner.
Bare det, tror jeg vil få de fleste til å styre unna i lengden. Effekten av stoffet blir vel også kraftig redusert hvis det røykes gjentatte ganger, som med alt annet. Med tanke på at det blir solgt som 0,5g og bruker røykte 0,2 - vil det tilsi at man går rimelig fort tom.
_

[edit]
Jeg beskrev hvordan jeg tolket smaken ut i fra rapporten, ikke effekten.
Sist endret av spQ; 21. desember 2007 kl. 04:48.
Det heter selvfølgelig legithit.com, og ikke legithi.com. Av alle ord å stave feil klarer jeg å velge dette..

Jumbo: Å røyke noe særlig mer enn 0.2 gram av dette tror jeg ikke jeg klarer, et minutt etter to djupe trekk med Skunk og jeg er ikke i stand til å holde en lighter eller snakke. Dette er ikke en overdrivelse, jeg mener at jeg fysisk og mentalt ikke er i stand til å utføre disse tingene.

Speq: Dette er mye, mye sterkere enn noe bøff du får kjøpt, det er sterkere enn det meste av weed og hasj du får kjøpt. Du må opp i cannabis av typen "mengde som et fyrstikk hode gjør deg stein i fem timer" av Amsterdam kvalitet for å være i nærheten av noe så potent som dette.

0.5 av dette var nok til tre omganger for meg, og det er vanskelig å forstå hvor hardt dette stoffet slår uten å ha prøvd det.

Det blir også solgt som 3 grams pakker.
Sist endret av knuthulu; 6. desember 2007 kl. 13:01. Grunn: Skriveleif
Det jeg lurer på er, hva er det for noe? Hvis det ikke står hva det er, hvordan kan de da egentlig si at det er 'legal'? Jeg prøvde søke på dette, fant en annen rapport der det også kommer frem at det er sterke greier, og han lurer på om det kan inneholde PCP...

http://forum.legithit.com/index.php?...273&#entry8273
Vel, at "en fyr på et forum" lurer på om det kan være PCP betyr ingenting. Personlig tviler jeg på at et slikt foretak ville gamblet på den måten. Men jeg vil også gjerne vite hva som er i det.
Er en blanding av diverse urter.

Ingredienser Skunk (Chillin XXX):

Baybean, Blue Lotus, Dwarf Scullcap, Honey, Indian Warrior, Lion's Tail, Lousewort, Maconha Brava, Marshmallow (Althaea officinalis), Pink Lotus, Red Clover, Rose Petals, Siberian Motherwort, Vanilla, Various Fruits, Wild Lettuce.


Med andre ord, samme som Spice bare tilsatt Wild Lettuce og diverse frukter.
Sitat av phlaxx
Er en blanding av diverse urter.

Ingredienser Skunk (Chillin XXX):

Baybean, Blue Lotus, Dwarf Scullcap, Honey, Indian Warrior, Lion's Tail, Lousewort, Maconha Brava, Marshmallow (Althaea officinalis), Pink Lotus, Red Clover, Rose Petals, Siberian Motherwort, Vanilla, Various Fruits, Wild Lettuce.


Med andre ord, samme som Spice bare tilsatt Wild Lettuce og diverse frukter.
Vis hele sitatet...
Kanskje, men antagelig ikke. Skunk (eller Chillin XXX) er ikke det samme som Spice eller Spice Gold. Spice og Spice Gold blir laget av The Pyche-Deli, Chillin XXX / Skunk blir produsert av Psychoactive Herbs. Smak, utseende og ikke minst virkning er totalt forskjellig.

Ingen lov pålegger produsentene å oppgi innhold, det finnes heller ingen lov som sier at produktet må testes og godkjennes. Det finnes mange spekulasjoner og få fakta om hva som egentlig gir Spice og Skunk den kraftige virkningen. Selv om Spice og Skunk inneholder alle urtene som står oppgitt er det nokså sikkert at ikke alle er nødvendige, og mange er antagelig bare med for å skjule hva som gir effekt, for å hindre at andre produsenter lager et konkurrende produkt.

Mange har forsøkt med ekstrakter og kombinasjoner av de urtene som er oppgitt. Ingen har kommet fram til noe som er like sterkt som Spice. Og alle som har prøvd både Spice, Spice Gold og Skunk er enige om at Skunk er basert på noe annet; virkning er veldig forskjellig fra Spice. Jeg har sett endel mer eller mindre kvalifiserte gjetninger:

- Det består av naturlige, psykoaktive urter. Kanskje nye og kraftigere varianter, funnet enten ved å teste ulike planter fra ulike bestander eller utviklet via moderne avl, genmanipulering eller lignende. Det blir så laget ekstrakt og uttrekk av typen x100 av disse plantene / urtene.

- Produsenten har funnet fram til de aktive virkestoffene i en eller flere psykoaktive urter, og utviklet en måte man kan produsere en syntetisk variant av stoffet / stoffene på.

- En ellers svakt virkende urteblanding er tilsatt et research chemical eller noe lignende. Hva dette er, hva det gjør og hva det kjemisk er i slekt med er umulig å vite.

Jeg legger til mine egne spekulasjoner til slutt:

Skunk virker så hurtig, er så kraftig og virkningen forsvinner så brått etter et par timer at det skulle ikke forundre meg om det var noe mer enn "bare" naturlige saker.

Spice og Spice Gold er mere langsomtvirkende og det tar lang tid før virkningen forsvinner fra kroppen. I tillegg er den bedøvende virkningen fra blå lotus ganske kraftig tilstede i Spice.

Så, hmm, ja. Mange muligheter.
Sist endret av knuthulu; 9. desember 2007 kl. 06:26.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Prøvde skunk i går, positivt overrasket over hvor bra det var. Lagde en joint av en sigarett og litt skunk, var vel mellom 0.1g og 0.2g med skunk. utrolig kraftige greier, mye kraftigere enn spice gold.
Skjønner godt hvorfor de kaller det "the new breed of weed" den beste weed erstatningen jeg har prøvd.
Både jeg og min medskunker ble skikkelig stoned av jointen, selv om det var veldig lite i den.
Dette er ett mye bedre alternativ en spice gold, null bakrus, mye mer potent og mye bedre smak.
Skal utforske skunken litt mer i nærmeste framtid, når så lite virker såpass bra gleder jeg meg til fortsettelsen.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Flytter denne tråden som følge av generell supreme sexyness og nyttighet. Flott rapport!
skunk prøvde jeg en torsdag etter jobb, og det er en uke siden. siden den gang har jeg ikke turt å røyke det mer. siden min tidligere erfaring med legal highs var sweet bush, altså te =) så blanda jeg en 0,5 i et mekk og la halvparten i en vanelig rullings. etter å ha røykt halvparten av den jointen måtte jeg stoppe og stumpe den for jeg var alt på tur!! og flere timer med "oppfør deg normalt" syndromet fulgte. jeg hadde jævla forsterket hørsel, og var redd for at jeg hadde lagt meg med mopeden på tomgang rett utenfor soveromet. og turte ikke gå ut for å sjekke o.s.v.

nei jeg bruker heller en blanding av spice gold og kratom 20x resin. akkurat som gamle dager, med toppskudd og charras. har forøvrig vært nykter 2 år og ville holde meg unna ulovlige ting iallefall

ulempen med spice gold er at den kan henge i litt lenger enn hasj f.eks. altså en føler seg rusa etter å ha sovet og spist frokost, og å gå rett på jobb er ikke å anbefale.

så så lenge det går an å få så nice effekt av lovlige ting, så foretrekker jeg det.

p.s. vet jo ikke hvordan langtidsbruk funker på hjernen, er jo mulig at det er vel så skadelig som orginalene, men hør med meg om 1 år =)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Men er dette lovlig da? Om tullevesenet hadde åpnet pakken, hva ville da skjedd med deg?
Sitat av minigolf
Men er dette lovlig da? Om tullevesenet hadde åpnet pakken, hva ville da skjedd med deg?
Vis hele sitatet...
Det er iallefall ikke ulovlig, ikke direkte iallefall. Litt vanskelig å si egentlig, siden produsenten ikke oppgir noe innhold.

Jeg siterer masac, fra hans rapport her

Det tok forøvrig litt over ei uke å få den, siden den var blitt åpnet og gjennomgått i tollen . De hadde selvfølgelig ingenting å gå på siden det var mer sannsynlig at det var røkelse eller smakstobakk utifra fra lukten å dømme. Den luktet faktisk som en kryssning av nellik og pepperkaker.
Vis hele sitatet...
Så det ser ut som om tollvesenet ikke har noe problemer med Skunk / Toke XXX så langt. Uansett ser jeg ikke helt for meg at du skal havne i trøbbel med tollen pga av dette, det blir solgt og sendt som røkelse, og lukter sånn også.
Sist endret av knuthulu; 26. januar 2008 kl. 16:29.
jeg fikk 1.5g skunk i posten idag, skal snart prøve det ut

hva tror dere, joint eller flaskebong? og skal jeg mekke det ut med tobakk?
og hvor mye er greit å bruke i en joint tro?

this could be fun!

edit:skriveleif
Sist endret av tornerose; 26. januar 2008 kl. 21:08.
tornerose:

Jeg anbefaler bong, joint er en nokså ineffektiv måte å røye skunken på. I tillegg tar det noen minutter før rusen kommer sigende på, så det kan være vanskelig å beregne hvor mye man trenger. Å bli altfor stein er ikke alltid like gøy. Når det er sagt så funker det såklart fint i joint også.

0.2 gram burde få deg ganske stein. Ta et par gode trekk og vent fem minutter, føler du at du trenger mer kan du ta et par nye trekk.
Bestilte en ny pakke med 1.5g Toke XXX fra legithit.com på mandagen, og forventa den i posten i morgen(fredag) eller lørdag.
Fikk ett sporingsnr. og gikk inn på posten.no for å sjekke hvor langt pakken hadde kommet på sin vei. Blir veldig skuffet da jeg ser dette:

30.01.08 17.46 AVVIK I PRODUKSJONEN
Årsak: Antatt tollpliktig 0020 OSLO

hva skjer da? ingen sjans at jeg får det i posten lenger? blir det sendt tilbake?
jeg som skulle kose meg med litt fyrings i helga
tornerose: Tollerene har tatt den inn, om de i det hele tatt slipper den igjennom, blir det nok et par dager til de slipper den igjen. Om de finner ut at det inneholder noe illegalt, har du en liten grunn til bekymring (men gjerne bare et brev om at "dette har ikke du lov å innføre til Norge"), om de finner den reseptbelagt får du nok krav om resept, som vanlig. Etter erfaring bruker de ca. 3 dager på å kjøre noe igjennom tollen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tornerose; hvordan gikk det med tollen? Tenkte selv på å bestille, men ønsker ikke noe stress..=/
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fikk aldri pakka i posten, hørte aldri mer fra tollerne, så det er ikke no stress.
Tenkte å prøve på nytt nå
▼ ... over en måned senere ... ▼
noen som har testa Spice Diamond?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
spice D , funker som faen , kan sitte skakk i opptill 5 - 6 timer , men det er litt for mongy følelse for meg,.
kjøp " SMOKE" eller "the cinnamon blend" 3 g pakke rundt 200 - 250 kr
og kjøp 25 g Damiana ca 70 - 100 kr . og bland 3 g smoke med 7 - 10 g damiana
da har du en utrolig billig blend som holder lenge og du blir skev som faen..
( zohai sx ) er laget på denne måter, bare at her kan du justere styrken selv =)

tenkte å føye til noe mere men var for treig til å edite


Edit: SMOKE el "cinnamon blend" , zohai sx toke xxx chillin Skunk anbow er det vi kaller Cinnamon blends alle er hovedsakelig det samme, bare med andre navn , men nå har de fleste forsvunnet pga , det faktisk var for sterkt for mange , og nå tjener de store penger på Blends som er utblandet ..

andre røykingser som er værd å ta med er : Neder gold Neder hash ( og extract) spice seriene , EX ES , osv..