Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1432
Nettet mitt er blitt så tregt i det siste, og jeg mistenker at noen kan ha hacket seg inn på min router. Spesielt siden dette problemet bare dukker opp på ettermid/kveldstid, når naboer er hjemme fra jobb og skoler.

Jeg har et WPA passord på nettverket mitt.

Jeg bruker Windows Vista og lurer altså på om jeg har noen mulighet til å sjekke om andre er inne på mitt bredbånd?
Kan jeg isåfall se navnet på PCen eller PCene som er logget på hos meg?
Sist endret av ExCon; 19. november 2007 kl. 18:22.
Jeg kan ihvertfall sjekke hvilke IP-adresser som er tilkoblet, ved å skrive inn IP-en til routeren i adresselinja.
Sist endret av zorro; 19. november 2007 kl. 18:02.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Fair sjans for at problemet er interferens fra andre wlan i nærheten. Kva kanal har du ruteren din ståande på, og kva kanal har naboane sitt ståande på?

Bytt til WPA2 kryptering så er du sikra mot inntrengere iallefall.
Trådstarter
15 0
Jeg vet ikke hvilken kanal jeg har på router'n min, og heller ikke hva naboene bruker. Her er minst 50 leiligheter i en omkrets på ca 100m

Takk Zorro
Ser at d er 2 andre som er/eller har vært logga på meg.
Får også opp navnet på pc'ene som er på: fugazi og AcerPC. Noen måte jeg kan blokke dem, eller bør jeg bare laget et nytt passord i WPA2 som vidarlo forslår?
hvis dem har wpa password , så bytt til et som er MYE lengre, og bytt til wpa2. da får dem ganske problemer.