Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  136 16245
Jeg synest at hvis du skulle få et innlegg eller emne slettet burde du få en pm med hvorfor den ble slettet osv.

Sånn som nå, innlegget mitt: "Forbannet på Telenor kunderservice" ble slettet og jeg har ikke noen ide om hvorfor...

Kanskje han som slettet det er betalt av telenor?
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Jeg er enig med deg, om at man burde få beskjed om hvorfor. Problemet er at det er veldig mange tråder og poster som slettes hver dag, så dette blir veldig tidskrevende for våre kjære moderatorer. Jeg tipper også at denne blir slettet, mye på grunn av topicen din.
Ytringsfrihet for the win.......
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Det er ikke noe som heter ytringsfrihet på slike forum som dette. Det er helt opp til eierene av forumet å vurdere hva som skal bli slettet eller ikke. Akkurat det må du bare innrette deg etter, eller så er dette neppe rette sted for deg.
Om du leser reglene, finner du sannsynligvis årsaken der

Edit: Og når det gjelder ytringsfrihet har det ingenting med forumet å gjøre. Det er et tilbud, ikke et privilegium, som noen andre her sa en gang.
Sist endret av dcfitjar; 24. august 2007 kl. 15:39.
Uansett, jeg fulgte alle forum regler på "Forbannet på Telenor kunderservice".

Så ja, jeg vil vite hvorfor. Helst da på en PM.
Det tviler jeg på, for da hadde neppe emnet blitt slettet.. nFF admins er generelt veldig profesjonelle i jobben sin..
Da må et ha vært en trøtt nFF admin, eller en som trodde han var morsom.. Fordi jeg er 100% sikker på at"Forbannet på Telenor kunderservice" var plettfri.
Da tar du det opp med moderatorene, helst da på en PM. Du bryter svært mange regler akkurat nå, med denne tråden.
Bra noen tør å si hva de mener.
Sist endret av LordPalo; 24. august 2007 kl. 15:51.
Sitat av Kolsboy
Da må et ha vært en trøtt nFF admin, eller en som trodde han var morsom.. Fordi jeg er 100% sikker på at"Forbannet på Telenor kunderservice" var plettfri.
Vis hele sitatet...
Bare tittelen på innlegget ditt er noe som for meg ser ut som et veldig dårlig innlegg.
kanskje det var veldig irrelevant eller maximalt off topic, akkurat som denne tråden?
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Foreslår, at når en moderator trykker på slett linken så må moderatoren skrive hvorfor. Også blir tråden slettet og en pm blir sendt til trådstarter .
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Hater_mordin
kanskje det var veldig irrelevant eller maximalt off topic, akkurat som denne tråden?
Vis hele sitatet...
Hvordan kan selve tråden være offtopic? Det er jo starttråden som bestemmer hva topicen skal være..
Nei, jeg skriver ikke en PM til en admin. Folk skal se hva jeg mener om det her, og har jeg ikke love til og banne på forumet nå?

Hvos en admin leser det her atm, svar hva som var galt med "Forbannet på Telenor kunderservice" er du grei.
Jeg postet en grei post, som jeg fikk svar på det jeg trengte, men så var den bare borte.. hadde vært greit med info om hvorfor, ja.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Tråden var vel ikke akkurat noe annet enn myntet på hets mot Telenor - derfor ble den nok stengt. Vi kommer ikke til å sende ut noen PM til folk når vi stenger eller sletter tråder, EVER.

Forøvrig forbeholder vi oss retten til å slette eller stenge tråden slik vi selv lyster. Du har ingen ytringsfrihet her på forumet.
Sitat av Mjirt
Jeg postet en grei post, som jeg fikk svar på det jeg trengte, men så var den bare borte.. hadde vært greit med info om hvorfor, ja.
Vis hele sitatet...
Det er det jeg mener!

Og si at: "Det er så mange tråder som trengs og bli slettet så moderatorne blablabla" er tbh bare piss. Det følger da med litt ansvar som admin, pluss at det blir vel ikke slettet mer enn toppen 15 per dag.
jaG
Produktutvikler
Det bil bli veldig mye jobb for moderatorene å skrive, til alle som får slettet innlegg, hvorfor inlegget ble slettet. Oftest er det fordi inlegget ikke er relevant i forhold til emne, eller fordi det er en post av dårlig kvalitet og blir regnet som søppelpost. Og det vil vi ikke ha noe av på nFF.

Sitat av Kolsboy
pluss at det blir vel ikke slettet mer enn toppen 15 per dag.
Vis hele sitatet...
Tror det er litt fler. De har nok andre ting å ta seg av. Sitte å forklare hvorfor den dumme tråden din, og andre innlegg, blir slettet, er ikke akkuratt førsteprioritet, vil jeg tro.
Sist endret av jaG; 24. august 2007 kl. 15:59.
Sitat av |d13m0b
Tråden var vel ikke akkurat noe annet enn myntet på hets mot Telenor - derfor ble den nok stengt. Vi kommer ikke til å sende ut noen PM til folk når vi stenger eller sletter tråder, EVER.

Forøvrig forbeholder vi oss retten til å slette eller stenge tråden slik vi selv lyster. Du har ingen ytringsfrihet her på forumet.
Vis hele sitatet...
______
Hitler.
______
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Hvor mange tråder vi sletter hver eneste dag har du ingen peiling på. Det er en ufattelig stor mengde, og dersom vi skulle sendt ut PM til hver eneste tulling vi sletter posten til, så ville dette trolig tatt opptil 100% av dagen vår på dette.

Hitler? Javel.

Vennligst ikke registrer deg her pånytt.
Sist endret av m0b; 24. august 2007 kl. 15:57.
Sitat av Kolsboy
Det er det jeg mener!

Og si at: "Det er så mange tråder som trengs og bli slettet så moderatorne blablabla" er tbh bare piss. Det følger da med litt ansvar som admin, pluss at det blir vel ikke slettet mer enn toppen 15 per dag.
Vis hele sitatet...
Å, jeg trodde lenge du var en normal sint ungdom.
Men det viser seg at du er riv ruskende gal.
jævla nazi forum
Det blir nok slettet ganske mange mer enn femten per dag!

Du har forresten heller ingen selvskreven rett til å "informere andre om hva du mener", og det er ikke særlig originalt heller. Det blir jevnlig slettet ganske mange tråder med akkurat dette emnet
Sist endret av dcfitjar; 24. august 2007 kl. 15:59.
Blir det så mye jobb da? Ofte er slettingen helt greit. Men iblandt er man jo uenige. Er det så vanskelig å skrive en PM hvor det står: slette pga irrelevant e.l Hvor mange ganger sletter de tråder da?

Edit: nå rakk jeg ikke skrive ferdig før alle andre hadde skrivd.. så da skjønner jeg at det er en del slettinger per dag.
Sist endret av Mjirt; 24. august 2007 kl. 15:59.
Sånn til info så har du vel plassert denne tråden i feil underforum. Denne burde vel ligge under "Spørsmål og forslag til nettstedet"... :P
Sist endret av Thysanoptera; 24. august 2007 kl. 15:59.
jaG
Produktutvikler
Sitat av skolmen
jævla nazi forum
Vis hele sitatet...
Hva får deg til å si det? Syns forumet her blir "styrt" på en genial måte. Dette er et av de reneste og beste forumene ever. DU burde være glad de holder dette forumet oppe!

Edit: og at du ikke er utestengt.
Sist endret av jaG; 24. august 2007 kl. 16:03.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av Mjirt
Blir det så mye jobb da? Ofte er slettingen helt greit. Men iblandt er man jo uenige. Er det så vanskelig å skrive en PM hvor det står: slette pga irrelevant e.l Hvor mange ganger sletter de tråder da?

Edit: nå rakk jeg ikke skrive ferdig før alle andre hadde skrivd.. så da skjønner jeg at det er en del slettinger per dag.
Vis hele sitatet...
Ikke på én tråd. Men på mange; ja. Faller tilbake på min tidligere argumentasjon.
Sist endret av m0b; 24. august 2007 kl. 16:07.
Sitat av Steeny
Hva får deg til å si det? Syns forumet her blir "styrt" på en genial måte. Dette er et av de reneste og beste forumene ever. DU burde være glad de holder dette forumet oppe!

Edit: og at du ikke er utestengt.
Vis hele sitatet...
Det sier vel litt når moderatorer går inn og retter på andre sine poster når det kun er snakk om en skrivefeil.
Sist endret av m0b; 24. august 2007 kl. 16:23. Grunn: Fiksing av særskriving og skrivefeil.
Jeg støtter forslaget ditt om når en tråd blir slettet, men måten du tar opp dette på er helt feil .
For meg høres du ut som en gal drittunge fra bærum, som tror pappan din eier alt, og fordi du har masse penger kan du forlange alt du vil , og hvis ingen vil gi deg det har du automatisk rett til å bli mental .

Som noen andre så pent sa i sted : " Forumet er et tilbud, ikke et privilegium " - og så lenge det gjelder har ikke vi brukere en dritt og si , noe du bare må rette deg etter

edit:

Sitat av regel 12
Respekter administrasjonens avgjørelser. Dette er et privatdrevet nettsted, og du tjener ingenting på å krangle med administrasjonen. Får du en advarsel så bør du ta den seriøst. Dette nettstedet er et tilbud, ikke en rettighet.
Vis hele sitatet...
!
Sist endret av lsrr; 24. august 2007 kl. 16:11.
Sitat av skolmen
jævla nazi forum
Vis hele sitatet...
Sitat av Steeny
Hva får deg til å si det? Syns forumet her blir "styrt" på en genial måte. Dette er et av de reneste og beste forumene ever. DU burde være glad de holder dette forumet oppe!

Edit: og at du ikke er utestengt.
Vis hele sitatet...
sier bare en ting
S A R K A S T I S K?
Hvis ikke kan du bare stikke fra forumet.
Sist endret av Spelly; 24. august 2007 kl. 16:10.
Det som er strålende med nFF, og som gjør at mange, meg inkludert, gidder å bruke tid her, er at man har en lav terskel for å slette søppel. Hadde man hatt fullstendig frihet i å poste hva som helst hadde forumet blitt oversvømma av dritt i løpet av kort tid, og søppelbrukerene hadde tatt over. Egentlig er det for få slettinger, og folk bør bli flinkere til å bruke Regelbrudd-knappen.

Sitat av skolmen
jævla nazi forum
Vis hele sitatet...
Men så kom deg til helvete vekk da!
jaG
Produktutvikler
Sitat av skolmen
Det sier vel litt når moderatorer går inn å retter på andre sine poster når det kun er snakk om en skrive feil.
Vis hele sitatet...
Det sier at de gjør en bra jobb. Jeg vet ikke med deg, men jeg syns det er bedre å lese innlegg som er fritt for skrivefeil.

_____________________________

Sitat av spelley
sier bare en ting
S A R K A S T I S K?
Hvis ikke kan du bare stikke fra forumet.
Vis hele sitatet...

Sitat av skolmen
Det sier vel litt når moderatorer går inn å retter på andre sine poster når det kun er snakk om en skrive feil.
Vis hele sitatet...
Eller ikke S A R K A S T I S K
Sist endret av jaG; 24. august 2007 kl. 16:13.
Hva med en liste for hver medlem på "dine 10 siste slettede innlegg" (for å ikke oppta for mye av databasen), det ville ikke tatt opp mer av tiden til moderatorene. (Untatt tiden det tar å lage denne funksjonen)
Sitat av DonTomaso
Det som er strålende med nFF, og som gjør at mange, meg inkludert, gidder å bruke tid her, er at man har en lav terskel for å slette søppel. Hadde man hatt fullstendig frihet i å poste hva som helst hadde forumet blitt oversvømma av dritt i løpet av kort tid, og søppelbrukerene hadde tatt over. Egentlig er det for få slettinger, og folk bør bli flinkere til å bruke Regelbrudd-knappen.



Men så kom deg til helvete vekk da!
Vis hele sitatet...
Nei, her kan jeg spørre nerder om det jeg lurer på.
Sitat av Steeny
Det sier at de gjør en bra jobb. Jeg vet ikke med deg, men jeg syns det er bedre å lese innlegg som er fritt for skrivefeil.

_____________________________






Døm selv, sier jeg bare.
Vis hele sitatet...
JEg dømte etter det han skrev først, men når jeg ser post nr 2 begynner jeg og tvile at det var sarkasme blendet inn i bildet.
lurer på om det tar lang tid før vi ser at han er utestengt.

UAnsett, jeg vil si at moderatorene gjør en strålende jobb, og ingen av brukerene her har ikke noe som helst og klage over.


Inlegg 400 yay :P
Sist endret av Spelly; 24. august 2007 kl. 16:41.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Jeg vet at det ikke er lov å reklamere for andre forum her, men jeg stemmer for at dere som er imot styringen av dette forumet besøker vgd. Der er modereringen svært mye "hyggeligere" enn her. Så satser jeg på at vi aldri trenger å se dere her mer
Sitat av skolmen
Nei, her kan jeg spørre nerder om det jeg lurer på.
Vis hele sitatet...
hvis du vil være her, får du for faen følge reglene !

edit:
sorry, leste feil og trodde det var du som startet tråden .
Min feil .

Meen .. når du krangler på den måten du gjør, har du vel på sett og hvis brutt regel 12 ?
Sist endret av lsrr; 24. august 2007 kl. 16:16.
Sitat av zitcon
hvis du vil være her, får du for faen følge reglene !
Vis hele sitatet...
Når brøt jeg reglene?

Edit. Jeg trenger nødvendigvis ikke å være enig i reglene og hvordan forumet blir "styrt" på, men reglene følger jeg.
Sist endret av skolms; 24. august 2007 kl. 16:18.
jaG
Produktutvikler
Sitat av spelley
JEg dømte etter det han skrev først, men når jeg ser post nr 2 begynner jeg og tvile at det var sarkasme blendet inn i bildet.
lurer på om det tar lang tid før vi set at han er utestengt.

UAnsett, jeg vil si at moderatorene gjør en strålende jobb, og ingen av brukerene her har ikke noe som helst og klage over.
Vis hele sitatet...
Skjønner

Og sier meg enig at moderatorene gjør en strålende jobb.
Altså, de få gangene en av mine tråder har blitt slettet eller stengt har jeg alltid fått en PM av crew om grunnen.. Får du det ikke, så kan man alltids spørre en av moderatorene til underforumet tråden ble sletta fra, de biter som regel ikke (ikke hardt iallefall)...
Sist endret av simdal; 24. august 2007 kl. 16:18.
Sitat av LordPalo
Bra noen tør å si hva de mener.
Vis hele sitatet...
Ja alle har lov å være idioter.

Sitat av comi
Foreslår, at når en moderator trykker på slett linken så må moderatoren skrive hvorfor. Også blir tråden slettet og en pm blir sendt til trådstarter .
Vis hele sitatet...
Uenig, crew folket bruker tid nok på å skumme gjennom alle slags idiot-tråder.

Sitat av Kolsboy
Det er det jeg mener!

Og si at: "Det er så mange tråder som trengs og bli slettet så moderatorne blablabla" er tbh bare piss. Det følger da med litt ansvar som admin, pluss at det blir vel ikke slettet mer enn toppen 15 per dag.
Vis hele sitatet...
veldig dags-avhengig men det slettes MYE dritt..

Sitat av Mjirt
Blir det så mye jobb da? Ofte er slettingen helt greit. Men iblandt er man jo uenige. Er det så vanskelig å skrive en PM hvor det står: slette pga irrelevant e.l Hvor mange ganger sletter de tråder da?

Edit: nå rakk jeg ikke skrive ferdig før alle andre hadde skrivd.. så da skjønner jeg at det er en del slettinger per dag.
Vis hele sitatet...

Ja det er så mye jobb.

Sitat av skolmen
Det sier vel litt når moderatorer går inn å retter på andre sine poster når det kun er snakk om en skrivefeil.
Vis hele sitatet...

Dette skjer vel kun i informative poster der brukeren som har skrevet posten ikke makter å skrive godt nok norsk eller gjøre seg godt nok forstådd, fult nødvendig.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av skolmen
jævla nazi forum
Vis hele sitatet...
Vær så snill, kan du ikke bare la være å komme tilbake hit da? Jeg er personlig veldig lei av å se de dumme postene dine, så om dette forumet passer deg like lite som jeg synes at du passer til forumet så kunne jo begges problem løst seg fint om du bare dro et annet sted?
Det finnes helt sikkert andre forum med nerder som ikke bryr seg om at du er en utakknemlig tulling som tror du er på techsupport. Helt sikkert.
Sist endret av Mullah; 24. august 2007 kl. 16:22.
jaG
Produktutvikler
Sitat av simdal
Altså, de få gangene en av mine tråder har blitt slettet eller stengt har jeg alltid fått en PM av crew om grunnen.. Får du det ikke, så kan man alltids spørre en av moderatorene til underforumet tråden ble sletta fra, de biter som regel ikke (ikke hardt iallefall)...
Vis hele sitatet...
Kanskje i ditt tilfelle har det vært en litt kompisert grunn, eller lignene og derfor ville det vært naturlig å forklare.
Men søppleposter som består av vrøv eller en enkel kort setting, burde brukerene selv skjønne det.
Sist endret av jaG; 24. august 2007 kl. 16:23.
Kanskje en admin bare skulle stenge hele tråden, eller ? Ser ikke at det kan komme så alt for mange gode frukter fra dette.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
SalkiN: Joda, vi har fått kartlagt en del av søppelbrukerne her med denne tråden.
Ser for meg at nFF med tiden blir et VIF-only forum hvis ting forstetter slik det er nå. Makan til drittunger skal man lete lenge etter!
Sitat av Grantax
Hva med en liste for hver medlem på "dine 10 siste slettede innlegg" (for å ikke oppta for mye av databasen), det ville ikke tatt opp mer av tiden til moderatorene. (Untatt tiden det tar å lage denne funksjonen)
Vis hele sitatet...

Ja, er ikke dette en ganske fin ide? Da "vinner" begge parter av saken.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jess.

Krangle på regelverket så mye dere vil, men hold dere saklige og spar dere for personangrep.

Ytringsfrihet er forresten retten til å kunne uttale seg om ting som ikke er definert som ulovlig (rasisme, o.l.) uten å bli straffeforfulgt - det betyr ikke at jeg, eller andre som modererer her, er nødt til å la det dere skriver bli stående.
Sitat av |d13m0b
SalkiN: Joda, vi har fått kartlagt en del av søppelbrukerne her med denne tråden.
Vis hele sitatet...
Og jeg har fådd flere brukere på "ignore" lista mi