Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1137
Hallo.
Tenkte jeg skulle kjøpe en wiimote fra ebay(?) og lage meg en sensor-bar, for så å bruke den som mus på htpc'n.

Men trenger hjelp til valg av IR-led, og eventuelt motstand. skal drives av USB, som gir 5-volt etter hva jeg har skjønt !?
Ser at flere andre som har bygget dette har brukt DENNE , men tenkte jeg skulle bestille fra Elfa, men vet ikke hvilke IR-led de har som ville vært best.

Noen som har peiling på dette?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
JEG kan ikke hjelpe deg..
..men det kan kanskje Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wii_Remote#Sensing
Sitat av wikipedia
The Sensor Bar is about 20 cm (8 in) in length and features ten infrared LEDs, with five LEDs being arranged at each end of the bar[21] In each group of five LEDs, the LED farthest away from the center is pointed slightly away from the center, the LED closest to the center is pointed slightly toward the center, while the three LEDs between them are pointed straight forward and grouped together. The Sensor Bar's cable is 353 cm (11 ft 7 in) in length.
Vis hele sitatet...
Ja dette hjelpe ikke å velge hvilke IR LED'S du trenger, men iallefall hvor du skal plassere de