Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2454
jeg har tenkt og kjøpe snus på denne siden http://www.northerner.com men vet ikke så mye om den,er den trygg?
også vet noen om hvor mye snus man kan ha inn i landet når man liksom får det tilsendt til seg selv.
vet hvertfall att det er ups som skal levere pakka til meg

men
er ikke det 8 bokser med løs og 10 med pose??
vi gikk sammen en gjeng å brukte www.buysnus.com bestilte 2 sylindere for å teste om det gikk. Det gjorde det , men vi sendte mail til tollerne og de sa at du må fysisk frakte varene over grensa for å slippe Norsk skatt
Trådstarter
så jeg kan ikke få motatt snus i pakke?
Du kan bestille inntil 5 snusbokser uten å betale toll. Bestiller du mer enn 5 bokser, må du betale toll.
Sitat av David
Du kan bestille inntil 5 snusbokser uten å betale toll. Bestiller du mer enn 5 bokser, må du betale toll.
Vis hele sitatet...
Dette er jeg ganske sikker på at er feil. Jeg bestilte 5 bokser, for å teste en gang. Dette ble det toll og alt mulig faenskap på, så jeg endte opp med å betale 80kr boksen.
Sitat av LaDa
Dette er jeg ganske sikker på at er feil. Jeg bestilte 5 bokser, for å teste en gang. Dette ble det toll og alt mulig faenskap på, så jeg endte opp med å betale 80kr boksen.
Vis hele sitatet...
Grensen er 250 gram med tobakk, det vil si 5 pakker med løs snus uten å fortolle.
Dette er feil!!!!!

Det er ikke lov å importere snus selv! Uansett hva kvoter sier, kommer du til å betale avgifter på snus som kommer i posten! Det er den samme avgiften man betaler når man kjøper snus i Norge.

Jeg gjorde dette selv engang. Jeg bestilte 10 bokser og betalte 200 kroner! GENIALT tenkte jeg!

Når jeg skulle hente pakken på posten, var det en tillegsavgift på 480 kroner! Det måtte jeg betale for å hente pakken!

Godt tips, ikke kjøp snus på nett fra Norge!
Trådstarter
så det er heller verdt og brenne noen kr og kjøre til grensa og kjøpe snus der
absolutt! fra Valdres bruker du vel ikke mer enn 3 timer så er du der heller bedre å laste bilen litt "ekstra" godt opp med snus og ha dem i frysen! det gjør jeg og jeg bor i Bergen! reiser til svinesund engang i halvåret og fyller bilen med snus i tilleg får man et lite kick av å kjøre forbi tollerbua !
Trådstarter
hehe,sant det men kjører du gamle veien da eller,har hørt att det er tryggere
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Jepp, tror nokk hyys har riktig her. Ikke noe lønnsomt å bestille når man må fortolle det uansett.

Mulig det hadde vert noe annet om norge var ett EU land.
hadde norge vært et eu-land hadde vi garantert ikke hatt så store avgifter på tobakk som vi har idag.

men har kompiser som studerer både i usa og kina og de bestiller fra svenske sider til de blir blå

det er vel bare å innse at Norge er et drittland når det gjelder tobakk..
Trådstarter
si hvis man "smugle" litt over grensa hvor burde man kjøre?
kjør den valige veien! da virker det som om du ikke gjør noe litt ulovlig..
Sitat av seigalf
si hvis man "smugle" litt over grensa hvor burde man kjøre?
Vis hele sitatet...
Der det ikke er tollere.. Ved de største innfartsveiene til norge står det store plakater som reklamerer for at du kan sende "toll" til et firesifret nummer og bli varslet om det er kontroll. Hvor mye det koster er en annen sak
Ved charlottenberg er det en fin avstikker ved en tobakkssjappe rett ved den ordinære grenseovergangen. Litt vanskelig å forklare, men tar man en titt i veiboka, eller på gps'en finner man den lett.
Jeg har bestillt 5 bokser snus fra buysnus.com, mange ganger. Og jeg betaler 200,- kr for snusen så henter jeg dem hos posten. Man betaler ikke toll for det, idioter!
Nei det er helt riktig! Men man betaler avgifter! Du også. og 5 bokser for 200 kroner er avgifter inkludert og du kan like godt kjøpe dem i Norge for samme pris. (omtrent)
Sist endret av hyys; 15. august 2007 kl. 17:28.
jeg bor like ved charlottenberg er veldig mange veier og kjøre der..