Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2839
Hei, har nettopp kjøpt ny pc, 1uke gammel. Har ingen virus (er sikker). Pc: Acer aspire 5610z , 2gb RAM, 160gb harddisk, Intel dual core prossessor. Men spill hakker. Det gjelder Counter Strike Source og S.T.A.L.K.E.R Mystery of Cherobyl.
Det er irriterende, og sykt at det går med brukbare ressusser...Hjelp anybofy?

Edit: Operatør: Windows Vista
Sist endret av masterV; 25. juni 2007 kl. 23:11.
En laptop med integrert GMA-grafikk er ikke til å spille spill på.
Som Goophy nevner, grafikkortet ditt er et skrivebordsgrafikkort, et NVIDIA GeForce Go 7300. Og du kan ikke oppgradere det med mindre Acer faktisk kommer ut med et skjermkort til akkurat DIN model. (Ingen sjanse i helvete)

heh. ser ut til at det ikke engang er alle i den serien som har det kortet engang.

Håper du ikke betalte noe for den
Sist endret av meitemark; 26. juni 2007 kl. 00:41.
Du bør kunne spille cs og andre lite krevende spill på lav grafikk, men ikke forvent mer enn som så.
Husk forøvrig å laste ned de til en hver tid nyeste drivere fra nvidia sine hjemmesider. Ikke stol på at windows update tar seg av det for deg.
Trådstarter
87 1
Product Current
Installed Driver Recommended
Driver
Mobile Intel(R) 945GM Express Chipset Family 0.0 Acer requires that you download the driver for your GPU from their support site.

You can find more information at: http://www.acer.com.

The GeForce Go mobile GPU use drivers that have been customized to support hot key functions, power management functions, lid close and suspend/resume behavior that are normally found in notebooks. The reference desktop graphic drivers that are provided by NVIDIA on our driver downloads page do not include these custom features. For this reason, the NVIDIA Forceware NVIDIA graphics display drivers will not install on most Geforce and Quadro family of mobile GPU's. Some newer laptops have been designed to work with our drivers. For more information click here.


Kan jeg ikke ha NVIDIA på min pc?
og ja, jeg burde kunne spille cs på min pc, er jo ikke så resuss krevende...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
945GM er et dekstopkort, det er ikke laget for 3Daksellerasjon (selv om det fungerer tildels på 3D).
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har samme pc og sliter md samme problemet.. Får bare 30 fps i cs 1.6. Noen som vet hvordan man skrur av vertical sync på denne pcen.. ?
Sitat av lotto4u
Jeg har samme pc og sliter md samme problemet.. Får bare 30 fps i cs 1.6. Noen som vet hvordan man skrur av vertical sync på denne pcen.. ?
Vis hele sitatet...
Du kan skru av så mye vertical sync du bare vil, det kommer _ikke_ til å hjelpe. Hvis du leser litt på det som står tidligere i posten, så ser du at pcen ikke klarer å yte mer enn det du kjører nå.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Prøv å endre maskintilpasninga
Source lagget hos meg, helt til jeg fant ut at dataen stod i spare strøm modus
Husk at du skal opp i en høy pris når det gjelder laptoper hvis du skal ha dem til å dra heftige spill! Men det er nok skjermkortet som drar ting ned hos deg
Sist endret av zx4r4; 18. november 2007 kl. 00:41.
Hva med å høre på hva folk sier? Det vil ikke fungere, (har 945GM på laptoppen selv), det er og vil være et desktop kort.

Det vil aldri klare å kjøre spill i noen særlig grad.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har aspire 5720zg, den har en framerate per second på 90 i video stress test, når jeg spiller over nettet har den en fps på 40-60 fps på counter strike source og kostet 6999;-

Mye bedre å bruke litt mer penger for at du skal få en litt bedre pc.
hadde en gammel hp laptop uten 3dkort, kunne alikevel spille Battlefield 2 så lenge jeg hadde litt lavere oppløsning og hadde kontakten i. Virket som den var kjipere nå den gikk på batteri for å spare.
ja men man kan jo da kjøre høy ytelse, uansett om du kobler ut kontakten. Men da spiller du ikke lenge :P.