Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 8611
Er det mulig å sperre innkommende trafikk ifra et bestemt telefonnummer på en Nokia 6288?
Har en kompis med et heller kjedelig problem av en X som ligger å maser ham i senk, og han ville blokkert SMS og tlf samtaler om dette var mulig.
Søkte litt rundt på google, men kom ikke opp med noe nevenytting.

Håper på et hjelpende svar
Mvh
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Må vel gjøres på opratør basis. Han må ringe å si att han vil ha sperret samtaler og sms fra ett bestemt nummer.

I think.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Ring tjenestetilbyderen og be om at innkommende trafikk fra nevnte nummer blir sperret.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Mener å ha sett en tråd om det samme nylig og der kom de fram til at du måtte ta kontakt med operatør.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Symbiantelefoner kan du iallefall bruke programvare for å gjøre dette på.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Greit, dersom han må kontakte operatør får han bare beskjed om at han først må anmelde saken til politiet. Vi fant endelig en funksjon som kunne se ut til å sperre nummer, men trenger en "sperrekode" for at dette skal fungere. Pin1/2 samt PUK1/2 fungerer ikke, er det noen som vet om dette er en standard kode som ligger i telefonen? Eller om dette kanskje er noe han ville fått oppgitt da han kontakter evt operatør?
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Tror ikke operatøren sitter på denne koden heller. Muligens at produsent av mobilen vet litt mer om det. Har ikke funnet ut av sånn "sperrekode" enda, dog har jeg ikke kontaktet produsent av mobilen da. Lukket brukergruppe som dere ser på er jeg faktisk usikker på om det virker imot dette formålet. Det og stenge anrop som kommer inn er litt vanskelig, og ikke noe spes som operatøren gjør.
Du skrev aldri hvilken telefonmodell det gjaldt... På Windows Mobile finnes også program som gjør at man kan "sperre" enkelte nummer.
Sikkerhetsklarert
Sitat av neurotor
Du skrev aldri hvilken telefonmodell det gjaldt... På Windows Mobile finnes også program som gjør at man kan "sperre" enkelte nummer.
Vis hele sitatet...
Leste du første post??

Nokia 6288
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Meg bekjent så kan du ikke gjøre det på Nokia 6288 som kjører Series 60 versjon 3. Men har du prøvd koder som 0000 og 00000? I mange tilfeller så er det kun et standardpassord på slike tjenester. Men som Magisk sa så tviler jeg også på at du kan stenge inkommende samtaler.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som vet om det går an å sperre et nummer på SE K610i?
Sitat av Deviné
Ring tjenestetilbyderen og be om at innkommende trafikk fra nevnte nummer blir sperret.
Vis hele sitatet...
Les hele tråden neste gang.
Sitat av MagicalTrevor
Les hele tråden neste gang.
Vis hele sitatet...
Må foreligge en politianmeldelse for at noe slikt skal gå igjennom.
Den puk koden tror jeg du kan få fra operatøren.
Jeg slet med min mobil en gang, med at jeg glemte pin-koden. Så jeg tastet det jeg trodde var pin-koden tre ganger. Så klikka den helt å spørte om en eller annen kode, jeg tror det var puk koden. Så jeg ringte til telenor (som er min ''elendige'' operatør), og fikk koden så jeg fikk åpnet den igjen.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av Deezire
Må foreligge en politianmeldelse for at noe slikt skal gå igjennom.
Vis hele sitatet...
Sperring på _ett_ bestemt nummer går ikke fra operatørens side. Da må det skiftes nummer, om det er en sjikanesak, så blir det nytt og hemmelig nummer. Uten noen kostnader. Men dog må det ligge anmeldelse bak.

Lusifer: HVA er det du snakker om? PUK-koder? Maling sier jeg. Og slike koder som "sperrepassord" o.l har meget lite og gjøre med Personal Unlock Kode og gjøre.
Sist endret av Magisk; 26. september 2007 kl. 19:04.
Sperrekode på nokia er standard 12345.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av murloc
Sperrekode på nokia er standard 12345.
Vis hele sitatet...
Nei, sikkerhetskoden til Nokia er standard: 12345. Ikke sperrekoden. Som er noe helt annet.
Sitat av Magisk
Nei, sikkerhetskoden til Nokia er standard: 12345. Ikke sperrekoden. Som er noe helt annet.
Vis hele sitatet...
man får lastet ned kalkulatorer som kalkulerer kodene til en enkelt telefon v/ og oppgi IMEI (serienummer) og programvare på telefonen. da vil den regne ut hva du skal trykke in det vil se ut som noe *#pw-1**********#/*


Det kommer ann på hvilken telefon det er, men nokia har noen i drift. Dette gjelder også om man skal åpne telefonen for bruk ved andre nettverk en det den er sperret til.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av juzz
man får lastet ned kalkulatorer som kalkulerer kodene til en enkelt telefon v/ og oppgi IMEI (serienummer) og programvare på telefonen. da vil den regne ut hva du skal trykke in det vil se ut som noe *#pw-1**********#/*


Det kommer ann på hvilken telefon det er, men nokia har noen i drift. Dette gjelder også om man skal åpne telefonen for bruk ved andre nettverk en det den er sperret til.
Vis hele sitatet...
Come again? Er det en kalkulator for og finne "sperrepassordet" du mener, eller operatørlåskoder?
Sitat av Magisk
Come again? Er det en kalkulator for og finne "sperrepassordet" du mener, eller operatørlåskoder?
Vis hele sitatet...
operatørlåskoden er noe som er lagt inn i telefonen, og den er også det samme som sperrepassordet. jeg brukte det nylig på en nokia 6280..
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av juzz
operatørlåskoden er noe som er lagt inn i telefonen, og den er også det samme som sperrepassordet. jeg brukte det nylig på en nokia 6280..
Vis hele sitatet...
AFAIK så er ikke sperrepassord i nærheten av og være det samme som operatørlåskode. Ingen av de telefonene jeg har låst opp har hatt noe av det samme. Men jeg skal la meg overbevises om du liker til noe programmer eller avslører hva dette er.
For det hadde jo vært kjekt med en "kalkulator" som gir deg operatørlåskode og sperrepassord i ett.
Sperrekode finner du helt sikkert på www.unlock.no
www.unlock-me.co.uk

der finner du variable ting til nokia, Magisk.
Sperrekode er for å legge inn blokkering for eksempel utgående anrop. Den koden som NetCom benytter som standard er 0000. Det er som andre også nevner i tråden ikke mulig for operatøren å blokkere enkeltstående nummer. Men siden Nokia 6288 er en Symbian-telefon, så er det mulig å legge inn programvare som blokkerer ønsket nummer. Slik at telefonen går på lydløs eller sette samtalen direkte over til personsvar.

Programmet heter: Advanced Call Manager for Nokia S60 3rd edition.

Kodekalkulatorene det referes til er vel mer for operatørlåskode ...
Har hatt samme problem med en x selv og operatøren din kan ikke sperre 1 nummer. Det er enten alle eller ingen..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Shit! Har en Nokia N73 og skulle gjerne ha fått blokkert et par nummer
Sitat av webfoxen
Shit! Har en Nokia N73 og skulle gjerne ha fått blokkert et par nummer
Vis hele sitatet...
Søk etter ACM med Google så skal du nok få blokkert de numra =)