Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 29912
Det finnes mange måter å røyke på flaske.

Her en måte å røyke på når du ikke har pipe.

Det første du kan gjøre er å finne frem er 1/2L plastflaske (kan bruke ei 1 1/2L flaske oxo men det har en tendens til å bli veldig heavy å få i seg all røyken )

Ettersom det er du som skal røyke på den så syntes jeg du burde finne ut av hvordan skal være utforma.

Sett den enkelt og greit mot munnen og hold den i vannrett stilling ut fra deg... fin en fin plass på flaska (nede mot bunnen, selve bunnen er knallhard så ikke altfor langt ned) som du lager et rundt hull, i ca samme dimenson som tuten.

Jeg bruker lighther når jeg lager hull, da blir det som regel jevnest.
Når det er gjordt så finner du frem litt sølvpapir/aluminiumsfolie, her bruker du den mengden du selv mener du trenger.

Legg folie jevnt over det hullet du laget, og press forsiktig med med fingeren til du har formet ei grop der. så finner du ei sikkerhetsnål og stkker masse hull helt nederst i gropa.

Da er pipa nesten ferdig, men du trenger først en "choke"
(Den skal slippe inn luft etter at du har fyldt flaska med ganjasmoke)

denne er oxo greit å ha langt nede på pipa, da foretrekker jeg å lage et hull i bunnen av flaska med et borr.
HUSK.... dette hullet må plaseres slik at du kan holde flaska med ei hand og samtidig holde forran hullet med en finger.

Da er det bare å tape sølvpapiret/alu-foliet fast og pipa er klar til bruk...

døtt oppi litt mekk, holdt tuten opptil munnen samtidig som du holder på "choken", fyr på og sug til så du fyller flaska med røyk.
Slipp choken og sug som en helt...... HUSK hold det LEEEENNNGE inne.

Kos deg.

*har vannpipe kjøpt i Christiania , skal varme den litt nå*
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Kanskje vi kan flytte denne til artikkel-forumet? Synst ikke denne artikkel var så værst liksom.
holy crap this guy invented the crack pipe....

seriøst jeg tror at alle som noengang har vært borti hasj har tenkt på den pipa....

og forresten så er det ingen vits i å holde leeenge inne..skader bare lungene av sånn...og uansett kids..ikke røyk tørrpipe...

vannpipe er best!!!


btw: har noen tenk på at an prosessor og en vifte ( som er montert i maskina) vill med litt modifisering bli en ypperlig vaporazier ( tror ikke jeg skrev det riktig )

tenkt litt på det så skal onkel paparoach komme tilbake med teginger og planer en annen gang =)
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
tøff artikkel

har aldri røyka hasj før og har ikke tenkt til å prøve, men synes det er gøy å vite åssen det gjøres
Trådstarter
80 0
Joda, jeg foretrekker oxo vannpipe.

og her er en guide til å lett lage det, dette forutsetter at du har ei pipe (chillum, maispipe e.l) Går sikkert ann å mekke til noe annet også.... som f.eks et "kremmerhus" laget i alu-folie/sølvpapir.

Du trenger:

1. Ei 1/2L plastflaske
2. pipe (eller hjemmelagd)
3. Hageslange e.l (ca 15 cm)
4. Lighter

Vi begynner med 1/2L flaska, litt oppenfor midten av flaska skal vi lage et hull og dytte hageslangen nedi....P.S det er viktig at du måler hageslagen opp mot det hullet du skal lage, for når du begynner å varme med lightern og det blir hull så utvider det hullet seg fort.
Og da er det fare for at det ikke blir tett mellom slangen og flaska.
Så varm bare til hullet er utvidet seg LITT, og press hageslangen igjennom. Da blir det som regel tett.

Stikk så slangen helt ned til bunnen av flaska.

Da skal du lage "choke" denne plaserer du der du vil ha den... HUSK det skal vann nedi flaska! ... så jeg pleier å plassere hullet litt høyere enn hullet til slangen, og da seff på motsatt side på flask av der slangen er. For jeg vil jo kunne holde flaska og fyre selv

Når det er gjordt så er vannbongen ferdig, da er det bare sjekke at det blir tett mellom hageslangen og selve pipa( bruk evt. litt teip eller no) Stikk pipa inni hageslangen og hold for pipa og "choken" og sug. Nå skal det dannes vakum i flaska (du må tette evt. lekasjer)

Når det er gjordt er det bare å fylle litt vann, ca halv-veis opp til der hullet til slangen er.

Så er det bare å dytte litt mekk nedi pipa igjen og fyre....

P.S Hold røyken lenge inne, la det gjøre jobben du har betalt for, så slipper du det ut igjen
Har ikke prøvd hasj, men å røyke joint er ikke det no bra?
Får du mer effekt med pipe ?
Trådstarter
80 0
Begge deler funker, jeg syntes ikke jeg blir så "stein" på joint.... med mindre jeg besøker fristaden i DK. Der sitter jeg for det meste og gaper uansett.

vanesak i grunn.... noen liker dattra og noen liker mora
/me har også en:

1. mekk klupen din med kayacutter
2. kjøp "sånne ferdigjointer" uten noe inni, får kjøpt på Hemphouse & Shangri-Lai.
3. brenn 2 hull i en kola-flaske, en til der jointen skal inn, en annen der du skal holde for.
4. Trekk inn, når du nesten ikke klarer mer, slipper du hullet du holder for, og alt suser med fryd ned i lungene dine.

Også den kjente tutti frutti saken:

1. ta et eple (ikke overmodent eller råttent eller.no), og skjær ut eple kjernen ol. men ikke igjennom hele eplet.
2. Da har du et stort hull, som skal dekke munnen din perfekt.
3. Når du har gjort det, tar du en skrue eller liknede og mekker 1 hull der jointen skal inn.
4. Bare trekk, og kjenn den deilige følesen

Lykke til
Trådstarter
80 0
kayacutter er for pot,, mekker du bønna med den ?
øø ja?

hvorfor i alle dager skal du gidde og blande ut pot med tobakk? greit, shiten var litt lengre, men der er ikke vits.

Og for det andre, så slipper man den "grisete brune håndflaten" med kaya.. noe jeg er taknemmelig for
Trådstarter
80 0
i see, vi snakker vel bare litt rundt hverandre her.....
når jeg sier bønne så mener jeg hasj.

anyway... her er ei fin side med masse forskjellige sorter "cannabis" www.christiania.org/~werner/bigjoint/info.html

og ellers ei fin side for de som har interesse www.jointen.dk
haha den her var fet da! til alle som er nybegynnere: http://www.christiania.org/~werner/mixe.html
Til de som ELSKER vannpipe og tenkt å ta seg ett trekk til dagen i førti år!
Kjenner en alkis som har gjort akkuratt det samme. Nå sitter han å røker mentolett tobak, fordi det er det eneste de som har lunge emfysem kan røke. For de som ikke vet hva lunge emfysem er, er det at lungene blir fylt opp med vann. Grunnen til at dette har noe med vannpiper er soppen som trivest godt i lunket vann. Den drar du in når du bobler opp vannet.

Jeg skal ikke fordømme dere som røker vannpipe, men se på denne posten som en vennlig advarsen...
One JOINT a day keeps the doktor avay.
Trådstarter
80 0
har aldri hørt om noe sopp i noe vannbong, men anyway enn bytter jo vannet etter hver røyking da. samt rengjøring av bongen med gjevne mellomrom.... dette gjør ikke for soppen skjuld p.g.a at det skal smake godt av å røyke og ikke surt.

men en alkis som har røyka vannbong i 40 år høres usannsynlig ut i seg selv, og det er vel ikke det eneste alkisen har gjordt !?
www.smokersguide.com har en ganske fin oversikt over de forskjellige hasjtypene (og annen type dop)
Trådstarter
80 0
Denne var det beste jeg har sett på nettet om hasj test....

www.smokersguide.com/sg/cannabistest2.html

takker for ei meget fin side Phun Q
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Opprinnelig postet av paparoach

og forresten så er det ingen vits i å holde leeenge inne..skader bare lungene av sånn...og uansett kids..ikke røyk tørrpipe...
vannpipe er best!!!
Vis hele sitatet...
Eh?

Og vannpipe skader ikke lungene?
Vannpipe SKADER lungene, noe som er bevist, ikke bare for hasj røykere, men også de som røyker frukttobakk!
Vannet i vannpipen fordamper, og etter langtids bruk kan dette føre til sopp i lungene.
Om man holder røyken lengre inne eller ikke så har jo røyken allerede vært inne i lungene, så hvis man er redd for dem, LA VÆR Å RØYK?


Jeg synest også det er diggest å røyke av vannpipe, og røyker storsett bare det!
Men det er ikke noe mindre skadeligt, desto mer!

[edit] jeg så ikke at det allerede var posta noe om sopp i lungene, før etter jeg hadde posta selv![/edit]
Om man holder røyken lengre inne eller ikke så har jo røyken allerede vært inne i lungene, så hvis man er redd for dem, LA VÆR Å RØYK?
Vis hele sitatet...
Ja, du kan jo alltids spise hasjen istede...

Fra flashback.se:

Her er en oppskrift på hvordan man på enklest mulig sett kan spise cannabis-produkter og få mest mulig ut av det. Ta hasjen du vil spise i en spiseskje, og fyll opp skjeen med vegetabilsk olje (vegetabilsk fett er fin-fint til å løse THC, tross LordBs advarsel). Varm opp oljen/hasjen med en lighter eller et stearinlys som du holder under skjeen. Etterhvert begynner det å boble i oljen, og hasjen oppløses. Dette betyr at uaktiv tetrahydracannabinolic acid dannes om til THC (et av de aktive stoffene i hasj) og frigjør karbondioksid i samme prosess (boblene som kommer opp er ren karbondioksid, ikke THC). Det er problematisk å bruke meierismør til denne oppvarmingen, siden smør bobler når det oppvarmes og det derfor er vanskelig å se når hasjen er ferdig omdannet. Med en gang boblingen stopper må du slutte å varme opp, videre oppvarming vil kun oksidere istykker THC og ødelegge hasjen!!! Ferdig! Nå kan oljen spises, hasjen er blitt nesten dobbelt så sterk.

Når det gjelder å spise hasj så er det et viktig råd: ikke spis mat samtidig. Spiser du hasj oppvarmet på denne måten på tom mage, så er 0.5 gram MER enn nok for en person, prøv gjerne med 0.3 gram eller mindre første gang. Her som alltid er det svært individuelle mål, er du lettpåvirket når du røyker hasj er du sannsynligvis det når du spiser også.

Spiser man hasj sammen med mat, så vil rusen være mye mildere og vare mye lenger, og man får en mye sløvere bakrus til en mye høyere pris. Har du spist for mye hasj og angrer deg, kan det imidlertid hjelpe å spise et skikkelig måltid.

Men te er bra. Prøv å lage litt indisk te: Trekk uparfymert svart te, dobbelt så sterk som vanlig, og bland den i forholdet 50/50 med melk som har kokt med litt ingefær, sukker, kanel og en passende dose hasj-olje i ti minutter. Varm opp til kokepunktet igjen, servér! Jum-jum.

Når det gjelder røyking er det selvfølgelig ingen idé å varme hasjen først i olje eller annet, under røyking varmes all hasjen opp og all tetrahydracannabiolic acid omdannes uansett til THC før det innhaleres!

Forsøker du å spise marihuana er det særdeles viktig å varme det opp slik som foreskrevet her, en del fersk høy-kvalitets marihuana har kun tetrahydracannabinolic acid og ingen THC. Spiser du marihuana-blader/toppskudd fra disse kan du like gjerne spise kål. Men ubehandlede blader er like bra å røyke!

For mer info sjekk ut "The art and science of cooking with cannabis" fra And/Or books, post office box 522, Berkeley, California 94701,USA.
Vis hele sitatet...
Trådstarter
80 0
Hmmm. har aldri hørt om den derre soppen..... vet dere om noen sider på nettet med info ?

*bytter vann på bongen, og røyker meg en jeg *
Pleier stort sett å røyke joints jeg... bruker lange rizla eller rips og har ferdig oppmålte roacher i en blokk + "roller helper" (en aluminiums-"cone") tilpasset lange papir som jeg kjøpte i Amsterdam en gang.

Få perfekt rullede joints hver gang
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg spiste ca.4-5 gram hasj på mallorca i fjor sommer..

Jeg gjorde følgende.:
Jeg hadde rundt 20-30 gram, noe jeg betalte 4-500kr for. Jeg kuttet opp hasjen i bitte små 'luckypiecer' derav det ble en haug med små hasjbiter.
Jeg tok tommelen og presset ned i haugen, la dem på tunga og svelgte med sprit(seff funker det med andre typer vesker også)
Måtte gjøre dette ca. 6-7 ganger ettersom haugen ble ganske stor med 4-5g. hasj..
Itillegg satt jeg å røykte mens jeg venta på effekten.
Effekt var noe jeg ikke trodde jeg ville få.
Det gikk ca. 1 time, muligens mindre... Jeg var ganske innrøykt så jeg merka lite da jeg bare røykte..
etter verdt fikk jeg en snål rus, ikke vanlig hasj rus..(hvis man kan definere det som rus)
Jeg ble sulten, og vi bestemte oss for å gå ut å spise, der vi gikk på en pizza resturant.. Jeg hadde forlengst glemt at jeg hadde spist hasjen, og var egentlig ganske normal i topplokket, men 'noe' var det alikevel.
Etter jeg hadde bestilt mat, og fikk servert ølen smalt det noe så sinnsykt..
Jeg satt i stolen og venta på pizzaen, og begynte å fatte mindre og mindre..Jeg følte folk så rart på meg, og at folk liksom gjenomskuet meg ved første øyenkast.
Jeg ble egentlig bare mer og mer depprimert, og før jeg hadde fått servert pizzaen var jeg så rar i hodet, at jeg bare måtte stikke fra hele resturanten, og planta meg på rommet..
Dette var da FØRSTE gang jeg noen sinne har sagt N-E-I til å røyke mer. Vanligvis får jeg ALDRI nok, men den gangen lå jeg bare på sofaen og sløva.. skjønte ingenting..
Jeg fant fort ut, at hasjen fungerte alikevel, etter stor redsel for at den ikke skulle fungere mer den ferien..
Etterverdt lærte jeg å kontrolere effekten, og fikk det ganske så gøyalt..

Rusen kom som ett sjokk på meg, en rus jeg aldri har opplevd med hasj før.. (DETTE KAN KALLES RUS)
Var helt merkeligt, den gang hadde jeg røyka fast i 4 år eller.no så 'veteran faktoren' spilte liten og ingenrolle!
vanlig joint sier jeg bare...
er så mye enklere...

du mekker bare 1-2 før du fær på byn...
Trådstarter
80 0
jaja.... jeg har røykt vannpipe JEVNT i 6 år nå, og det er hver dag.... forutenom en periode på 7 mnd når jeg jobba i nord-sjøen, da ble det noen ganger opphold på 14 dager...

Men har null problemer etter å røyke på vannbonge.
hvordan jeg røyker hasjen min ja.
Det varierer ganske mye. Kommer helt ann på hvor fersk den er, hvor mye jeg har, og hva jeg har tilgjengelig.
Hvis det er fersk tjall (til småby-kvalitet å være) blir det maisa eller tørrbonge. Hvis det er tørr-fliser, er det selvsagt bøtta hvis jeg har mulighet
røyker ganske skjeldent vannpipe, liker det ikke,søler så jævli mye, og det lukter jo drit av vannet jeg søler
røyker aldri joint.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
For dem som ikke vet åssen man røyker bøtte:

For å røyke bøtte trenger mann:

1stk 10L bøtte.(eller sjø/ferskvann, badekar)
1stk 1 1/2 L flaske.
1stk Lum eller sølvpapir(eller bruk hva har for hånd)

Fyll bøtten NESTEN helt full med vann.
Kapp av bunnen på 1 1/2 flasken, prøv å kutt den så langt nede på flasken som overhodet mulig(for å få mest røyk)

Slipp flasken nedi bøtta, og plasser lumet/sølvpapiret på toppen av flaska..
Dra flaska sakte oppover mens du fyrer med lighter(naturligvis)
Da vil flaska bli fyllt med røyk.
Dra flaska så langt opp som overhodet mulig og når den er fyllt helt opp, ta bort lumet/sølvpapiret, og sett munnen mot tuten.
Skubb flaska raskt ned mot bunnen av bøtta, og trekk inn all røyken!

Pass på å ikke dra den for langt ned, da vil du få vann i munnen!
Dette funker mye bedre enn å sitte å supe i seg røyk fra en pipe... Dog man vil selføligelig bli innrøykt hvis man holder på lenge..
Dette er en genial ide om morgenen.. da smeller det ekstra!
kommer over denne siden:
http://www.howstuffworks.com/marijuana.htm

Tenkte den kunne være av interesse
leke indianer i skogen med en "Hooga". På norsk kalt "Jord-bong".

Fungerer ganske enkelt slik:

lag to hull i bakken, og lag en liten underjordisk gang mellom dem.
Lag en pipebrønn i det ene hullet og stikk en avisbong eller lignende over det andre. Klar ferdig.. *Jens*!
noob killer
elukS's Avatar
Opprinnelig postet av Metamorphose
leke indianer i skogen med en "Hooga". På norsk kalt "Jord-bong".

Fungerer ganske enkelt slik:

lag to hull i bakken, og lag en liten underjordisk gang mellom dem.
Lag en pipebrønn i det ene hullet og stikk en avisbong eller lignende over det andre. Klar ferdig.. *Jens*!
Vis hele sitatet...
Fungerer også ypperlig på snø, eller hvis du har laget ei jordhoge på sommeren for så å grave den frem på vinteren, blir nesten som frysebong
fant ut på lørdagskvelden at papiret extra-tyggiser er pakket inn i (det ytterste) egner seg utmerket til tørrbonge-laging hvis du tenner fyr på det først så det ytterste laget forsvinner, er faktisk litt bedre enn vanlig sløvpapir og syntes jeg (var vel kanskje fordi jeg var helt på trynet men men
1. Joint
2. Bong

Du er desp når du begynner å røyke av bakken og snøen.. =)
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
i løpet av sommerens opphold i tyrkia gikk man til anskafelse av en premium tyrkisk vannpipe, en såkalt "narghile". denne må påstås å gi en formidabel effekt. ellers så kan man med en bra rullet joint ha mye morro!
Noen som har hørt om 'Waterfalls'?

Man tar en 1/2l flaske/shell-rakett, og lager kule til shitten som beskrevet ovenfor. NB: ikke lag choke.

Så lager man et hull med diameter: ca 1-2cm så nærme bunnen du kommer uten at det blir for hardt. Voila. Ferdig..

Bruk: Man fyller flasken med vann opp til der slangen møter vannet mens man holder for hullet, skrur på korken (evt. tetter toppen med hånden) og slipper for hullet nederst der. Når vannet renner ut, fylles hele flasken med ganja-smoke (hvis korken/hånden er tett). Så er det bare å forte seg og ta av korken og innhalere.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Opprinnelig postet av GuLDaN3L

Du er desp når du begynner å røyke av bakken og snøen.. =)
Vis hele sitatet...
Man er nok ikke det nei...

Å røyke av jorden, pop kalt jordåkkar(bergensk) eller JORDIS.. er vel det som er mest brukt....

Dette har ikke noe med å være desperat..Mange, som meg, Røyker av jordis fordi det smaker godt.. og det er lett å lage.. Sitter man ikke med en pipe for hånd.. er det så jævlig mye lettere å lage en jordis, som da også smaker godt, tro det eller ei!

Jord smaker naturligvis ikke godt, med når røyker går igjenom jorda blir det en helt merkelig smak på røyken..dog GOD smak..

For de som røyker av snøen, er dette av den enkle grunn at snøen kjøler ned røyken som man suger til seg..
Dvs. Blir røyken nedkjølt, klarer mann å suge inn mer røyke enn normalt, og lungene får ikke så vonct av det...
Man klarer simpelten å ta dobbelt så store trekk.. i tillegg så smaker det ganske greit...

Mange som ikke har røykt så veldig mye, smaker kanskje ikke forskjell fra pipe til pipe, og fra hasj til hasj....
Dette er noe mann venner seg til.. så hvis du sitter å sutter på flasken din, og synest den er "stooormat" så versegod å kos deg..
men vær klar over at det finnes UTALLIGE muligheter, hvis man har litt fantasi..

Så lenge man har en plass å suge til seg røyken fra,og så lenge man har en plass å legge "fyllingen" i,og så lenge man har en ?chocke? så er det NO STRESS...
Røyker hasjen min med pipe eller bong+ avis. Dvs. ruller avispapiret slik at det blir et 'rør', setter bongen i den ene enden og munnen i den andre,Tenn,suuuuug, ta vekk lighter og sug inn herligheten. Sliter på lunga, så det er greit å ha en joint i bakhånd, med prima gress såklart
hmm..er det "fylling" dere kaller det?
Her kaller vi det alltid "stapp" da. fordi vi stapper det jo oppi loom'n.
Jeg synes joint er helt klart best i lengden. Personlig så blir jeg ikke så innrøyka og hard på hvor mye jeg tåler, og blir derfor like stein hver bidige gang.
Men! Såklart digg med jordbong en sjelden gang iblandt, fordi da blir jeg grisefjern
Hadde en gang en venn som røyka sinnsykt mye hasj, og han fant opp en liten sak

Han tok en isbox, og lagde hull til en pc-vifte med fotbryter, slik at han slapp å dra så hardt

Han tok deretter ett PVC-rør og lagde hull til det, og ett hull til pipa....

Funka egentlig jævla dårlig, for den som satt med pipa blei ikke skjeiv, men alle andre i rommet blei det


----> ØKS ! Don't use it if you don't mean it
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Veit denne tråden begynner å bli litt gammel, men siden jeg ikke har noe å bedre å finne på, kan jeg vel si litt om hvordan jeg liker å røyke cannabisen min.

Selve fyllinga skal helst være en blanding av oppkvikkende pot med litt sløvende hasj (så saftig og svart som mulig). Kanskje 1/2 av tobakken fra en Prince, med like mye pot, og ett godt gram hasj (litt mindre hvis du er aleine med den, noe jeg nesten aldri er).
Miks opp godt, ingen store hasjklumper, så har man egentlig en verden full av muligheter. Jeg liker best en vannpipe/isvannspipe med iskald nestea. Poten og hasjen får da en søtlig smak, samtidig som man blir fjern nesten med en gang.

Den beste hjemmelagde vannpipa får man med limpistol og sugerør. Det synes jeg ihvertfall. Selve oppskriften er litt MacGyver, du må se det for å forstå det.

Det som er så bra med å mikse pot og tjall er at man blir kvikk (poten) og sløv (hasjen) på en gang. Ganske morsom rus.

sp3q: Hvis du er skikkelig innrøyka, burde du prøve å kutte ut en måned (eller så lenge du klarer). Jomfrulunger er noe du aldri får tilbake, men hvis du holder ut litt blir du ganske fjern igjen.
Utrolig hvor kreative man blir av og røyke cannabis. Man setter seg ned og finner opp en utallig finurlige saker som kan benyttes. Husker den tid da man dreiv og mekka sge vanniser i alle mulige varianter... morsomt, men desverre litt opplysende.

sigarettpapir er det eneste man trenger, beste, og tryggeste.
En liten joint kan alltids medbringes hvor du enn skal, perfekt når man står og venter på bussen, i lunchen, i bilen, på byen.. etc etc.

gammel tråd dratt opp igjen, alltid gøy og lese hva folk finner på nå til dags
Opprinnelig postet av DanBanan
En liten joint kan alltids medbringes hvor du enn skal, perfekt når man står og venter på bussen, i lunchen, i bilen, på byen.. etc etc.
Vis hele sitatet...
Er det en ting jeg hater, er det å være fjern på bussen.
Master debater
Dekilaz's Avatar
Er dårlig til å rulle (tar lang tid for å få den bra), så det blir ofte cityjoints (dessverre, men det passer bra for en bytur).

edit: Hmm... Mye interessante poster her, ja, så nå blir det vel litt testing fremover. Takker
Sist endret av Dekilaz; 16. desember 2002 kl. 19:54.
Opprinnelig postet av Dekilaz
Er dårlig til å rulle (tar lang tid for å få den bra), så det blir ofte cityjoints (dessverre, men det passer bra for en bytur).
Vis hele sitatet...
Hva er en cityjoint?
Lurte jeg også på...
Stort sett bare jointer på meg, og stort sett betyr da det eneste..
Med mindre noen andre byr på noe ferdig!
Har aldri hørt om cityjoints jeg heller, men det første som slo meg var en såkalt secret agent. Tømmer en sigg for tobakk, gnir, fyller den igjen også har du en sigg med mekk istedenfor bare tobakk. Men jeg vet ikke om det var det han mente...

Tips til alle røykere er å ta en titt på Smokers Guide på nettet. Han som skriver der er kanskje verdens fjerneste og morsomste fyr. Skriver reviews av de forskjellige typene han prøver, og han gjør det med stil..

http://www.smokersguide.com
Det varierer egentlig endel hvordan jeg røyker.. Bøtte hvis man er på fest hvor alle skal røyke. Jointer er grei hvis man skal noe annet først og ikke gidder å drasse rundt på en pipe. Sjelden at jeg røyker av tørrbonger..

En dude i klassen min er på Tenerife. *Venter på vannpipe*
Opprinnelig postet av DrixXx

Har aldri hørt om cityjoints jeg heller, men det første som slo meg var en såkalt secret agent. Tømmer en sigg for tobakk, gnir, fyller den igjen også har du en sigg med mekk istedenfor bare tobakk. Men jeg vet ikke om det var det han mente...
Vis hele sitatet...
Mister ikke jointen litt av futten hvis det er vanlig sigarettfilter?
Jo litt futt mister den selvfølgelig, men det funker alikevell.
Det man kan gjøre er å dra ut filteret og rulle sammen et papirfilter og putte inn isteden, det vil utvide seg og passe fint hvis du ruller det godt sammen før du putter det inn. Er mer eller mindre klønete ettersom hvilke sigaretter man bruker.

Jeg gjorde det før, men gidder sjelden lenger. Blir fjern med filter også, akkurat som man får i seg nikotin med filter også...
Det er jo ingen perfekt måte å røyke på uansett, men har man ikke rizla så er det bedre enn å ikke røyke...
Master debater
Dekilaz's Avatar
Jo, cityjoint er det samme som secret agent. Tøm røyken for tobakk, fjern filteret, fyll opp igjen med godsaker og sett inn et pappfilter. Lett og kjapt, men ikke så digg som vanlig rullings.

Edit: og la det være igjen noen mm med tobakk nederst i røyken, slik at man får med seg all blandingsen og vet når den er utrøkt.
Sist endret av Dekilaz; 18. desember 2002 kl. 21:46.
jaja, dere er tydeligvis veldig opptatt av hasj

jeg harprøvd hasj mange ganger og mener dette suger noe jævli.
marihuana ermye mye bedre og ikke fultså avehngeighets-skapende.
jeg har ikke røyka på 3uker og merker ikke noe hardt sug.

mens en kompis som dasjer hasj, er heltsyk hvis han ikkekan røyke seg stein hver kveld før han legger seg.