Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 1996
jaG
Produktutvikler
Leste akkuratt litt på dagbladet.no og kom over denne artikkelen..

http://www.dagbladet.no/kultur/2007/05/16/500872.html

Som dere ser så går spillet ut på å drepe 18 år gamle Emily Jane Hilscher, som blei skutt først i V-Tech massakeren..
Utvikleren (Ryan Lambourne) sier selv at det bare er for morro skyld at han har laget spillet, en spøk.. Jeg syns nesten det å lage et spill om noe som har rystet så mange blir litt drøyt...

Spillet
http://www.newgrounds.com/portal/con...=0&w=500&h=400

Lignene har skjedd etter masakeren på Columbine High School

Link

Er detta greit syns dere..? eller blir det bare dumt?
Sist endret av jaG; 17. mai 2007 kl. 00:30.
Å herrregud, jeg blir lei for at det finnes så ondskapes fulle mennesker i verden.
Det er jo ikke en spøk, tragisk.
Dette er seriøst noe av det verste jeg har sett. Er det mulig å være så sprengt?
Tenk på familien til Emily, og andre de andre ofrene for den saks skyld..

Jeg er rystet..
noen 3rangs "utviklere" søker oppmersomhet, thats it!

jeg personlig bryr meg ræva om det "spillet" og omtalelsene btw, siden det er for tragiskt og dårlig til att jeg engang gidder og ofre det returned visitors..

når det er sagt så er det tragiskt og grusomt å utnytte tragedier på den måten.
men tragedier utnyttes hele tiden!
Røde kors og andre hjelpeorganisasjoner utnyttet tsunamien for hva den var verdt til tross for att det var viktigere kriseområder og hjelpe med.

Hitler utnyttet arb.løsheten og frustrasjonen til post WW1.

Bush utnyttet redselen for terror for å få igjennom the patriot act. og for alle som vet hva den innebærer så vil dere vite hvor faktisk grusom den er.

og disse tullingene utnytter virginia tech for å skaffe seg litt tragisk PR.

De som burde skamme seg er journalister og oss som skaffer de akuratt det de vil.. oppmerksomhet!
Sist endret av Tang0; 17. mai 2007 kl. 00:51.
Tenk et øyeblikk på hvor sinnsykt media koser seg hver gang slike tragedier skjer.

Tenk på hvor jævlig mye cash våpenindustrien tjener på dette i statene.

Tenk på hvor jævlig mange krigsspill som lages, også med bakgrunn i ekte kriger, hvor det fins soldater per idag som sliter med post-traumatisk stressyndrom.

Hvorfor er det ingen som klager på dette, eller mener det er drøyt?


Ryan er et geni.

For det første skaffer han seg oppmerksomhet på en syk måte, akkurat som Cho Seung-hi skaffet seg oppmerksomhet. Det blir litt sånn misantropi- Se! Jeg får oppmerksomhet bare jeg gjør noe sprøtt. Hva sier det om samfunnet?

For det andre har han rett. Det er ganske utrolig at noen blir så provoserte at de kommer med drapstrusler. Jeg skjønner godt at han vil provosere. Selv blir jeg provosert av at folk er så intolerante.

Utspillet om å trekke spillet (pun intended) er jo helt konge. Syns jeg bare ser dampen syde ut av toppen på de værste moraljævlene. Haha.

Ryan er verdens beste troll i øyeblikket, og det fortjener han kred for.
Sist endret av kardemommeby; 17. mai 2007 kl. 02:10.
Det er bare dumt. Han burde ha respekt for ofrene. Men han får jo oppmerksomhet da.
Sitat av h4llik
Det er bare dumt. Han burde ha respekt for ofrene. Men han får jo oppmerksomhet da.
Vis hele sitatet...
Ofrene får aldri kjennskap til spillet uannsett.
Det er i respekt for de etterlatte han burde droppet spillet.

Uannsett, crappy spill, dustete mann.
Kardemommeby har mange gode poeng som vanlig, men personlig synes jeg det er å dra'n for langt å gi karakterene samme navn som ofrene.
Selve spillet kunne jo ikke unngås, men navnene burde absolutt vært bytta ut.
Skulle det i det hele tatt bli aktuelt å fjerne spillet skal han ha godt betalt for jobben.

Dersom han får to tusen dollar, eller tolv tusen norske kroner inn på en PayPal-konto trekker han spillet fra nettet. Får han tusen dollar til, kommer 21-åringen til å be om unnskyldning for å ha laget skrekkspillet, skriver Daily Telegraph.
Vis hele sitatet...
Han veit iallefall hvordan han skal skaffe seg spenn og oppmerksomhet, dette er sikkert ikke det siste vi hører fra denna fyren.
Tja.. 12 000 kr er da lite for å bli stemplet som en respektløs idiot resten av livet.
12 000 kr blir mye øl,
verden glemmer fort:P

Jeg synes også det var drøyt å ha med navnene til ofrene.
Og dessuten,
hvor hjertefølt er egentlig en unnskyldning man har tatt seg betalt for?
Sist endret av miles; 19. mai 2007 kl. 17:46.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
"all PR er god PR" Jepp, det er en klisje, men det er så absolutt noe i det . Det er nok akkurat slike diskusjoner og avisoppslag de er ute etter når de lager noe slikt.
EA Games skulle ha tenkt på alle de etterlatte av de som døde på D-dagen før de lagde Call of Duty.
Call of duty ble laget lenge etter krigen, dessuten benytter de seg ikke av navn på uskyldige offer.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sivertaas: man kan ikke uten videre dra en sammenligning mellom et spill der ofret(ofrene) er personligjort i en hendelse som skjedde som skjedde uskyldige, sivile mennesker og et krigspill, og tro at det skal virke som et smart utsagn.
Det er jo bare et lite privatlaget spill, uten media hadde nesten ikke fått visst om det, så jeg skylder minst like mye på media.
Jeg synes spillet var ganske bra jeg.
o shit waddup
Jeg ler. Paradoksalt nok er dette et spilt som aldri ville bli kjent hvis folk ikke hadde begynt å skrive hatmail og å skape så mye blest om det. "Hei, dette liker jeg ikke. La oss spre det til massene!"

Flashback til postal-kontrovers?

Genialt av han som lagde det. Det er rart spillet ikke kom tidligere.
TipeX, hvordan greier man første brett? :P

Blir alltid bustet når jeg går inn i leiligheten etter å ha drept han andre.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Hm... minte meg om Cyberdogs.
Sitat av The Freak
TipeX, hvordan greier man første brett? :P

Blir alltid bustet når jeg går inn i leiligheten etter å ha drept han andre.
Vis hele sitatet...
hmm, jeg bare slaktet alle jeg så. og dermed ingen vitner som kunne buste meg. =D
Jeg slaktet alle jeg og, men ble tatt likevel...Glemte jeg noen?
Man bare dreper kjerringa, mekker film, hiver den i postkassa også dreper man alle på skolen. Klarer du å drepe alle så skyter du deg selv, takler du ikke presset blir du busta av politiet.
Der ja

Trykk S+X+A for å hoppe til neste brett.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Jeg kommer aldri til å klare å sette meg inn i en sånn opplevelse uansett, jeg har ikke orket å følge med på hele historien heller, men ser ikke helt problemet med spillet. Sikkert synd og trist og irriterende for de som er innvolvert i saken, men klarer du virkelig å se for deg at flere av dine venner plutselig en dag blir drept av en som går på skolen din? Det klarer ikke jeg.
Jeg kommer aldri til å klare å sette meg inn i en sånn opplevelse uansett, jeg har ikke orket å følge med på hele historien heller, men ser ikke helt problemet med spillet. Sikkert synd og trist og irriterende for de som er innvolvert i saken, men klarer du virkelig å se for deg at flere av dine venner plutselig en dag blir drept av en som går på skolen din? Det klarer ikke jeg.
Vis hele sitatet...
Nei ikke jeg heller. Det blir så uvirkelig, så jeg greier ikke å ta det inn over meg. Så spillet plager meg ikke.

Spillet var lite underholdene...

Her er enda en skolemasakre fra newgrounds(film)
School Madness 2
Sist endret av VitaminC; 21. mai 2007 kl. 00:06.
Så morsome dere er The Freak og Tipex.
Tore, Vitaminc, spillet plager ikke meg direkte heller, men av hensyn til ofrenes familie, venner, spessielt foreldre som har mistet sine barn plager det meg.

Jeg kan ikke se for meg at det skjer med meg heller, men det betyr ikke at jeg ikke har respekt eller medfølelse for de som ikke har vært så heldige.
Ps. its just a game, dont get to bend out of shape. I mean we should be thinking about all those kids without food and people dying of AIDS and Cancer, more then a game made by some kid to get his 5 mintunes of fame.
Vis hele sitatet...
tatt fra beskrivelsen av spillet på newgrounds...

kunne ikke vært mer enig.
Så morsome dere er The Freak og Tipex.
Tore, Vitaminc, spillet plager ikke meg direkte heller, men av hensyn til ofrenes familie, venner, spessielt foreldre som har mistet sine barn plager det meg.

Jeg kan ikke se for meg at det skjer med meg heller, men det betyr ikke at jeg ikke har respekt eller medfølelse for de som ikke har vært så heldige.
Vis hele sitatet...
Morsomme?

Når jeg feks. ser slike ting på Tv, så syns jeg det er helt jævlig. Men for å være ærlig, så glemmes det fort. Jeg ser nyhetene hver dag, og leser flere forsjellige aviser. Det blir rett å slett en vane å se slike ting. Det er, og vil alltid være lidelser i verden.
Jeg går ikke rundt å kødder og ler av det.

Men nei, følte ingenting da jeg spilte det. Satt bare her å trykka på noen knapper. Det er ikke bra at det er sånn, det er jeg fullt klar over. Men klarer ikke å føle at dette er noe som virkelig har hendt, med virkelige menesker.

Men du satte igang en liten grubleperiode der torsken, og jeg hater å måtte legge meg flat her, men kansje det er respektløst? Hmm, kansje du er ett bedre meneske enn meg?
Sist endret av VitaminC; 21. mai 2007 kl. 01:47.
Personen som laget spillet høres ut som en stor idiot, han forlanger Penger(løsepenger?) for å fjærne det. og mer penger for å be om unnskyldning.
Jeg ville heller ha brukt penger på å få han mishandlet...

...Og så prøvde jeg spillet, som ikke er no bra til såill å være.
Han sier han lagde det for å få folk sinte og det han han tydligvis klart
Dette blir bare for dumt å kommentere.. men jeg klarer ikke la vær heller.. spillet suger jo balle i utgangspunktet.. Personen bak det.. kan ikke være verdensmester i sjakk for å si det sånn...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av z0p
Sivertaas: man kan ikke uten videre dra en sammenligning mellom et spill der ofret(ofrene) er personligjort i en hendelse som skjedde som skjedde uskyldige, sivile mennesker og et krigspill, og tro at det skal virke som et smart utsagn.
Vis hele sitatet...
Uten videre? Mener du at samtlige som døde under Operation Overlord var frivillige, skyldige soldater? USA praktiserte verneplikt under verdenskrigene, og sørget for at sin andel med allierte soldater ble sendt til Omaha Beach. Hvorvidt man er sivil er revnende likegyldig, uskyldige mennesker døde. Og jeg kan garantere dere(deg) at flere "utenforstående personer" ble drept under angrepet mot Omaha Beach enn på Virginia Tech. Personer blir skremt til å tjene landet sitt for en middelmådig lønn fremfor å tjene fengselsstraff, miste et knippe privilegier og bli stemplet som en egoistisk og likegyldig person av enkelte. Man må ikke akkurat være Einstein for å forstå hva som er mest fordelaktig.

Hvorvidt du definerer det som et smart utsagn er meg revnende likegyldig. Forskjellen ligger hos media, og ikke i handlingen i sin helhet.
Sist endret av Sivertaas; 30. mai 2007 kl. 06:20.