Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1130
del to av prosjektet jeg tok det forrige bildet jeg la opp i er nå ferdig, og her har jeg vært ute i diverse trafikkryss og såntno for å male med lys på en litt annen måte. jeg er egentlig ferdig med dette, men kom med kritikk og synsing om det likevel.

http://img148.imageshack.us/img148/5416/collagetrafikkrj9.th.jpg

exif
15" - 25"
iso 200
f/22-29
Jeg syns at din bildeserie er kul. Det er bevegelse og dynamikk i bildet, men samtidig ser man ingen biler. Forøvrig tror jeg bildet hadde tatt seg best ut på en vegg, da hvite rammer digitalt gir meg inntrykk av at det ikke er noen ramme.
Likte serien utrolig godt, har jo så klart sett det midterste før. Men må si jeg likte både komposisjonene og fargene. Det at det ikke er noen bilder der er i mine øyne bare positivt. Det gir et mye mer stilrent inntrykk. Det at fargene fra billyktene også er ganske "kalde" underbygger bare dette stilrene, og litt kalde intrykket.

Når det gjelder selve komposisjonen så er den jo litt "alternativ" men jeg synes du har truffet meget godt her. Både når det gjelder dybde og å lede øyet.

Hvordan klarte du forresten å unngå røde billykter?

Dessuten skal du forøvrig ha creds for trafikklysbildet. Jeg prøvde i høst å ta et liknende bilde, men slet med timingen, og å få lik eksponering av alle de tre lysene. Bra jobba.
Har ikke så mye konstruktivt å si bortsett fra at det var et pent bilde og at det må være et helvete å komme til et slikt kryss. Toppen av forvirring
Er det bare for gøy, eller tenkt til noe spesielt forresten?
Kjempefin serie - men syntes at det venstre bildet har alt for stort mellomrom mellom lyselvene. Artig med svingen og slikt - men kanskje velge en enkeltvei, istedenfor en med dobbel kjørebane. Hadde det dessuten vært mulig å i både det til høyre, og det til venstre, å kutte lyktestolpene, slik at man får et renere bilde?

KUDOS MANN! Hadde jeg hatt KP skulle jeg gitt de til deg. Du får nøye deg med en klapp på skulderen.
Sitat av GeirBauer
Har ikke så mye konstruktivt å si bortsett fra at det var et pent bilde
Vis hele sitatet...
Ditto fra meg.Kan egentlig ikke si noe som kan forbedre bildet.KP fra meg
fin serie topp
Kan ikke si så mye som ikke er sagt, men må virkelig si at det var en stilren og utrolig flott bildeserie. Likte at det var veldig dynamisk, men samtidig rolig på en måte. Her, ta et KP.
Sitat av JRP
Hvordan klarte du forresten å unngå røde billykter?
Vis hele sitatet...
tja, biler har som regel kun røde lykter på baksiden og det var kun noen få biler som kom den veien.

Sitat av JRP
Dessuten skal du forøvrig ha creds for trafikklysbildet. Jeg prøvde i høst å ta et liknende bilde, men slet med timingen, og å få lik eksponering av alle de tre lysene. Bra jobba.
Vis hele sitatet...
jeg hadde hjelp fra faren min som trykte på knappen ved fotgjengerovergangen som gikk samme vei som det lyset jeg tok bilde av, slik at jeg visste når det kom til å gå av. i tillegg til litt flaks, så det ble vel bare en maks to sekunder lukkertid på det midterste. takk for skryt!

Sitat av GeirBauer
Er det bare for gøy, eller tenkt til noe spesielt forresten?
Vis hele sitatet...
jepp, til en egendefinert skoleoppgave. fotografi med tema "tegne/male med lys".

Sitat av Mushy
Artig med svingen og slikt - men kanskje velge en enkeltvei, istedenfor en med dobbel kjørebane. Hadde det dessuten vært mulig å i både det til høyre, og det til venstre, å kutte lyktestolpene, slik at man får et renere bilde?
Vis hele sitatet...
vel, jeg ville gjøre det litt mer utfordrende. brukte litt tid på å time mest mulig. er enig i det du sier, men jeg har forsøkt å beskjære det på mange måter, og får det ikke til å bli bra, og i hvert fall ikke til å passe inn med resten av bildene.

ellers takk for skryt fra de andre!
Kjempebra bilder! Litt 'off-topic': noen her som hvet hvordan man for ca samme effekt med lysene på video?
Som dere sikkert forstår er jeg ikke akkurat ekspert på dette området..
Det var pene bilder, likte spesielt utsnittet med krysset i, det til venstre!

Men jeg må få lov å legge til dette:
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=78990
Skal si meg enig med at det er fine bilder du har tatt. Småpirkin, og kanskje det er bare meg som har lest for mye tegneserier, men jeg føler at rutene har upassende størrelseforhold. Kanskje bildet til høyre skulle være bredere?

Men jeg ser at sjåførene er flinke til å bruke blinkelys her
Sitat av MannY
Men jeg må få lov å legge til dette:
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=78990
Vis hele sitatet...
jeg er kulere siden mitt er bare én eksponering