Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 897
Jeg sliter litt med at når jeg prøver å sende noe med Adium/Mercury så går det ufattelig treigt. Om jeg logger windows med macbooken min skjer ikke det samme :/

Noen som har peil ?
▼ ... noen uker senere ... ▼
har samme problemet selv med adium, men jeg har opplevd at aMSN er mye raskere på overføringer.
ichat til ichat (eller til aim på pc) går skitfort!
Tja, er vel hele msn-protkollen som er treg til å overføre filer. Skype anbefales hvis det skal overføres filer over en IM-klient/protokoll
siden MSN er proprietært så må utviklerne til Adium og Mercury (jeg spytter på mercury) prøve å finne ut av hva microsoft har gjort og så reversere hele prosessen. Derfor er det alltid en utfordring å holde tritt med hva MS gjør og lager. Det er altså MSNs "egen" feil, og ikke noe galt med maskinen din Men AIM/iChat og Skype er nevnt, og det tror jeg er gode forslag.. Skype er en vilt undervurdert klient til begge plattformer!
Problemet er hvis du har ADSL, Adium struper ikke ned til 80% av kapasiteten ved overføring og kveler med det seg selv.
Berre's Avatar
Trådstarter
Altså, jeg har en 6mbit fiberlinje (ut og inn). Og jeg får fra 0kBs til 2kBs o0. Får vel prøve aim.
Har samme problem. Bruker vanligvis Skype til å sende filer
har både msn og mercury..begge er like trege med filoverføring....
lag en ftp server om det skulle være noe problem. Tar toppen 30minutt å fikse om du ikke har gjort det før.
Ja, dette er kjedelige greier. Heldigvis har jeg både pc og mac, så hvis det er krise og jeg må føre over noe, så bruker jeg pc'en