Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1175
Jeg har planer om å starte et sånn lite "Hjemmestudio" Med en PC, et bra musikkprog. og et keyboard som går inn på PC'en og litt sånt, så jeg får laga litt fete beats til noen sanger jeg og en kompis har lage pluss litt elekronisk musikk som trance og house. Så jeg stakk ned på en butikk der jeg fikk litt gjennomgang av Pro Tools. Det virka som et avansert program som ikke var altfor vanskelig å sette seg inn i. Noen som har noen erfaringer/tips?
jeg personlig liker Cubase best når det er snakk om midi...finnes så mange gode pluggins til cubase! veldig mye gratis pluggins også

men er en smaksak da..vil jeg tro.
har planer om nesten det samme selv. Fikk også en gjennomgang av både pro tools og cubase i butikken. Må si at Cubase så mer oversiktlig og bra ut.

litt OT: hva mener du med pluggins, tracker54?
Trådstarter
Hm.. Jeg er helt grønn på området da.. Synes Pro Tools så greit ut, ikke for avansert men så godt at man får til skikkelig bra musikk Men er Cubase vanskelig?
Nei. Alt du trenger å vite står i quick start guide-en og operation manual.

Cubase 4 er MYE kraftigere enn pro tools le/m-powered.
Hvis du skal bruke Pro Tools må du vel ha pro tools hardware også? Men cubase kan du bruke med en "vanlig" pc og mixer.
Sitat av fredrikweb
Hvis du skal bruke Pro Tools må du vel ha pro tools hardware også? Men cubase kan du bruke med en "vanlig" pc og mixer.
Vis hele sitatet...
Har du Cubase trenger du vel strengt tatt kun en vanlig pc. Mixer er overflødig dersom du har et slikt program. Med mindre du er veldig proff og vet nøyaktig hvordan du bruker det.

mente du mixer som et lydkort e.l får du ha meg unnskyldt
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av hkh
Cubase 4 er MYE kraftigere enn pro tools le/m-powered.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke prøvd mye cubase selv, men bruker protools m.m og siden protools er en industristandard i studio stiller jeg spørsmål ved påstanden din.


Ja man må ha minst et m-powered lydkort for å bruke protools, skrev en rask innføring i protools her.
Du bruker sansynligvis pro tool le eller pro tools m-powered. Det er KRAFTIG nedgraderte versjoner av pro tools som ikke kan sammenlignes med de store pro tools HD - systemene som brukes av veldig mange studioer.
Trådstarter
Hm.. For han fyrn på musikksjappa jeg var på anbefalte en pakke med en sånn boks med en inngang for mic og en for jack + Pro Tools til 3000 spenn.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Som nevnt tidligere, skal du ha Pro Tools HD må du ha endel hardware og det ligger i en helt annen prisklasse enn Logic og Cubase. I mellomklassen er det helt klart Cubase, Nuendo og Logic, evt Reason som er og anbefale. Har ingen erfaring med Pro Tools LE men regner med det funker helt greit.
Sitat av pingu22
Hm.. For han fyrn på musikksjappa jeg var på anbefalte en pakke med en sånn boks med en inngang for mic og en for jack + Pro Tools til 3000 spenn.
Vis hele sitatet...
Han fyren i musikksjappen vil selge stuff og for han er du bare en n00b han kan prakke ting på.
▼ ... over en uke senere ... ▼
til å lage fete beats anbefaler jeg reason. men da trenger du et anet programm til inspillingen.