Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  91 12257
Sitat av Pablo_P
Tror ikke det finnes en "Hufsa Sang" . Jeg mener og huske at når hufsa kom så spillte de den samme melodien som blir spillt når de i mummidalen møter heksa for første gang. Den samme melodien blir brukt hver gang det skjer noe skummelt.

Syntes alltid synd på Hufsa jeg. Ensom, kald og ingen som vil ha noe med henne og gjøre.

Det er en episode hvor Hufsa kommer og ødelegger et stort bål som mummi familien har fyrt opp og koser seg rundt. Alle blir mad forbanna på hufsa unntatt snus-mumriken ellr noe som skjønner at Hufsa ikke er slem, men bare ville varme seg på bålet.
Noen som har sett den?

Fant forresten denne.

http://www.diskusjon.no/index.php?ac...=post&id=67867
Vis hele sitatet...

Ja, den episoden husker jeg. Hufsa vil jo bare være snill. Dakar Hufsa.
Jeg trodde Hufsa kom ut av skapet mitt hver natt når jeg var liten. Åh hvor mange netter jeg sovna med hodet planta mot veggen og dyna langt over hodet.
Sitat av Pablo_P
Det er en episode hvor Hufsa kommer og ødelegger et stort bål som mummi familien har fyrt opp og koser seg rundt. Alle blir mad forbanna på hufsa unntatt snus-mumriken ellr noe som skjønner at Hufsa ikke er slem, men bare ville varme seg på bålet. Noen som har sett den?

Fant forresten denne.

http://www.diskusjon.no/index.php?ac...=post&id=67867
Vis hele sitatet...
Husker den jeg og. Husker musikken og stemingen skremte meg mer enn selve hufsa. Tror jeg ble litt skuffa når den grå klumpen kom, venta jo det skumle dyret med den musikken.

Forresten er den videoen linken til lengre oppe i tråden, så den var ikke noe nytt dessverre...
Er det ingen som finner den skumle Hufsa sangen?

Jeg er dødsens nysgjerrig... Etter å lest denne tråden er jeg desperat etter å ha sangen. Har søkt og letet overalt, men finner'n ikke!

Blir vel å skrive mail eller no til etterkommerne av Tove Janson for å skaffe evt. soundtrack eller komponist...
Er det noen hufsa sang da? Det eneste jeg husker fra det programmet da hufsa kom var den skremmende Wooohoooo spøkelsesaktige musikken som fikk alle mumiene (Inkludert sniff. Fy faen han var kul ^^) til å stivne. Men fytti rakkern... Det skumleste jeg noen gang har sett må ha vært da den isdronningen eller hva det var, som dere snakket om, kom. Fy faen så redd jeg ble... Jeg huska det med en gang dere skrev det også, så jeg tror det har satt størst minne fra mumitrollene. Men bra serie - Det var det! Husker jeg alltid ville bli som smusmumrikken (er det sånn det skrives?). Ligge å late seg over bekken i skyggen dagen lang med en fiskestang og på reise hele vinteren xD Beste barnetv show ever.

Litt OT:
Men du som snakket om det barne tv programmet med de dyrene i den skogen som skulle bli ødelagt. Husker ikke navnet, men var det den handlet om. Husker jeg heller gikk å la meg enn å se på det. Det var så kjedelig.
Sitat av jo10
Litt OT:
Men du som snakket om det barne tv programmet med de dyrene i den skogen som skulle bli ødelagt. Husker ikke navnet, men var det den handlet om. Husker jeg heller gikk å la meg enn å se på det. Det var så kjedelig.
Vis hele sitatet...
Det var jo drit spennende! Husker spess en episode jeg så mens jeg var på hyttetur lang oppi skævven, og der hadde vi en bitteliten TV med en gigantisk antenne som fikk inn et særdeles dårlig NRK bilde Og da var det en av dyra som døde, var så trist det.

Oh, the memories
Sitat av jo10
Litt OT:
Men du som snakket om det barne tv programmet med de dyrene i den skogen som skulle bli ødelagt. Husker ikke navnet, men var det den handlet om. Husker jeg heller gikk å la meg enn å se på det. Det var så kjedelig.
Vis hele sitatet...

Joda, er fosåvidt enig med deg, men har noen minner fra lørdagskveldene da jeg ogmin tvillingsøster satt i samme stressless med en stor pose snadder og så på Dyrene I Hjorteparken. Det er minner det. Kan ikke ha vært mer enn 3-4 år.

Har faktisk hendt at jeg har skrudd på tv'n nå og tilmin store overraskelse hatt et gjensyn med dyrene. Har faktisk sett hele episoder etter å ha fylt 18 år til og med.

Det som er bra med denne serien er at det faktisk er litt sannhet i den og. Dyr som trues av mennesker og andre rovdyr. Nesten mer interresant å se på det nå enn det var før..
Dyrene i Hjorteparken er en fin fin serie.. Det er vel kanskje ikke en sang man er på leting etter. Mer den skumle stemningsmusikken. Den er jo liksom halve effekten av Hufsa, hadde vært digg å ha den!
noen som vet hvor jeg kan finne sangen til daniel duppsko?
Fy fader! Det var seriøst vanskelig å sovne i natt. Av en eller annen grunn hadde jeg en følelse av at Hufsa stod bak meg hele tiden. Ble nemlig så kaldt etterhvert.
Oh teh memories. Skal vi lage mumitrollet MMORPG? Hufsa blir den nye ragnaros, men det er ingen som tør ta den.... 0_o:P
Noen som har kommet noe nermere sangen? Og du som skulle sende mail til de som har lager mumidalen greia, var det seriøst? Kunne jo gått det dah
Sitat av BBoogieman
Noen som har kommet noe nermere sangen? Og du som skulle sende mail til de som har lager mumidalen greia, var det seriøst? Kunne jo gått det dah
Vis hele sitatet...
noen burde sende en mail å klage på hufsa til dem. jeg kan ikke huske at jeg ble redd, men leser jo at det er mange her som ble det. nå når jeg ser henne så er hun skummel.

noen som finner noe på bearshare eller limewire? kan dere legge det ut på en torrentside? hadde vært digg å få e det igjen. har 2 kasseter med mumi på, og det er 3 episoder på hver. kan kanskje få dem over på dvd å rippe dem. kanskje jeg også har noen opptakskassetter med mumi.

btw jeg hatet "dyrene i hjorteparken", men alikevell gøy å tenke tilbake på introen. likte ikke dialekta på den reven. var så vanskelig å forstå.
Sitat av TSN
btw jeg hatet "dyrene i hjorteparken", men alikevell gøy å tenke tilbake på introen. likte ikke dialekta på den reven. var så vanskelig å forstå.
Vis hele sitatet...
Jeg ble så irritert over at absolutt alle dyra pratet nynorsk.
Det må være Sylfest Lomheim som står bak!
det er synd på hufsa. hun vil bare ha litt venner og å få lov til å varme seg. ække rart a blir dritkald når alle bare ber a pelle seg vekk
Hvis noen skulle komme over denne sangen på en vhs og ikke har utstyr til å få det over på dataen kan man i det minste få over lyden ved å bruke en slik kabel mellom lydutgangen på videospilleren og lydinngangen dataen:
http://www.clasohlson.no/Archive/images/products/N/Lo/321372_X_2006-07-04_063933_830.jpg
Man trenger også et scart til rca adapter hvis videospilleren ikke har rca lydutgang.

Angående "dyrene i hjorteparken" eller hva nå serien het, så iriterer det meg at jeg aldri fikk med meg slutten.
Så serien flere ganger hvor de brukte uendelig mange episoder på turen, men fikk aldri med meg hvordan det endte tilslutt.
Vil jo tippe at de tilslutt kom frem til den andre skogen men fikk jo aldri sett det.
Iriterende...

Edit: Takk, Blomsen Jr.
Sist endret av Henriken; 12. februar 2007 kl. 20:24.
Sitat av BBoogieman
Noen som har kommet noe nermere sangen? Og du som skulle sende mail til de som har lager mumidalen greia, var det seriøst? Kunne jo gått det dah
Vis hele sitatet...
Har sendt to mailer nå. Håper på svar ganske fort. Har sendt en til en slags Mummitroll side, og en til NRK.

Henriken: Så enig så enig. Slik hadde jeg også det de første gangene jeg så serien. Greia er at de faktisk kommer fram til skogen, altså Hjorteparken, og der oppstår det en konflikt mellom bl.a. rød-rever og blå-rever. En hel haug med inntriger osv...
▼ ... noen uker senere ... ▼
en liten update: noen har lagt ut mummitrollet - Det store kappløpet på TPB. kanskje det er på grunn av etterspørselen her.

er det lov å linke dit?
Sitat av TSN
en liten update: noen har lagt ut mummitrollet - Det store kappløpet på TPB. kanskje det er på grunn av etterspørselen her.

er det lov å linke dit?
Vis hele sitatet...
Hva er TPB? Det er vel lov og linke til det hvis det ikke er en torrent.
Hufsa er mad skummel! *grøss* Men Mummi og vennene hans <3. ^^. Vekker minner av å tenke på hu hufsa. :S.. Da var barne-TV plutselig skummelt da hu kom på skjemen :O.
Sitat av chouse
Hva er TPB? Det er vel lov og linke til det hvis det ikke er en torrent.
Vis hele sitatet...
TPB=the pirate bay, og da er det jo en torrent.
kan man ikke jukse å tyte den i en tinyurl ? :P

Ikke at jeg vil gjøre det, har ingen problemer med å finne en torrent.
Søk folkens, Søk!
Sitat av TSN
TPB=the pirate bay, og da er det jo en torrent.
Vis hele sitatet...
Er nok ulovlig og gi linker til torrents pga en www.napster.no domm.
Men vi kan og søke.
Sist endret av Christian; 28. februar 2007 kl. 00:04.
Syns det er merklig at ingen her har nevnt isdronningen!
Hun som kom trillende over det frossne havet på vinteren! Hun hadde også skummel sang.
Og ja, jeg var og er fortsatt redd for hufsa!
Alt er creepy i Mumidalen.. Vi har jo hattifnattiene også.
Jeg syns alltid så synd på Hufsa, syns aldri hun va skummel men syns så synd på henne... Det var en skikkelig trist greie...
men er det fortsatt ingen som har fått fatt i denne sangen?. det er lenge siden denne tråden ble startet, så burde vert mulig å få fatt i den nå.. hvordan gikk det med han som sendte mail til nrk??.. fikk noe svar?
▼ ... over en måned senere ... ▼
hvilke mummifilmer er hufsa med i, leter og leter men finner det ikke, leter spesielt etter den med de små med kofferten som hun er på jakt etter, tufsla og vifsla tror jeg de heter
http://www.youtube.com/watch?v=avAoT6sPCys

Der er noe vertfall..

Fy faen, husker jeg gjemte meg under bordet og begynte å grine når hufsa kom på tven.
Hufsa er skummel, men hattifnattene er faanmeg så jævla rå!
Mumitrollet ja, det var skummelt. Spessielt det pinnsvinet. Noen som husker hva det het igjen. Og hattifnattene, heksa og hufsa. Det var skummelt barnetv..

Likte best introen, hvor mumiene fløy på de rosa skyene å slikt
Sitat av Mister_Kenneth
Mumitrollet ja, det var skummelt. Spessielt det pinnsvinet. Noen som husker hva det het igjen. Og hattifnattene, heksa og hufsa. Det var skummelt barnetv..

Likte best introen, hvor mumiene fløy på de rosa skyene å slikt
Vis hele sitatet...
Han het Stinky. Husker jeg trodde han og hufsa hadde en hemmelig konspirasjon mot hele mumidalen om at de to (Siden de var "bad-guys") skulle ta over eller no :S
Sitat av Bundy
http://www.youtube.com/watch?v=avAoT6sPCys

Der er noe vertfall..

Fy faen, husker jeg gjemte meg under bordet og begynte å grine når hufsa kom på tven.
Vis hele sitatet...
mhm. har sett det før, men hva heter filmen og er det noen som har den og vil selge den??..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Alle sammen... Behold! Hufsas vrede
Fy faen, husker hvor redd jeg var hufsa da jeg var liten. Skulle aldri fått lov å gå på barnetv.
Sist endret av zipp; 8. september 2007 kl. 16:56.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei, veit det er gammel post, men tror jeg har noe å bidra med i denne tråden. Er en sang jeg har hørt som jeg mener å huske har litt av den samme melodien som den sangen som kommer når Hufsa kommer. Fant nettopp ut hva sangen het, det er Xplode av Paul Oakenfold. Sangen er absolutt ikke lik den sangen som kommer når hufsa kommer, men noe i melodien tror jeg er veldig likt (med mindre jeg husker helt feil av hvordan Hufsa sangen er ). Spesielt første delen av sangen minner meg om Hufsa sangen.

Xplode av Paul Oakenfold kan høres her:
http://www.imeem.com/people/IzH0N//m...HM6Kkb/xplode/

Ellers hørte jeg akkurat den samme melodien i en eller annen film på TV her om dagen

Kan hende jeg tar riktig feil nå, og at denne sangen ikke har noen som helst likhet med Hufsa-sangen (lenge siden jeg har hørt den, så kan huske feil), men jeg tar sjangsen
Sitat av vikingen1
Hei, veit det er gammel post, men tror jeg har noe å bidra med i denne tråden. Er en sang jeg har hørt som jeg mener å huske har litt av den samme melodien som den sangen som kommer når Hufsa kommer. Fant nettopp ut hva sangen het, det er Xplode av Paul Oakenfold. Sangen er absolutt ikke lik den sangen som kommer når hufsa kommer, men noe i melodien tror jeg er veldig likt (med mindre jeg husker helt feil av hvordan Hufsa sangen er ). Spesielt første delen av sangen minner meg om Hufsa sangen.

Xplode av Paul Oakenfold kan høres her:
http://www.imeem.com/people/IzH0N//m...HM6Kkb/xplode/

Ellers hørte jeg akkurat den samme melodien i en eller annen film på TV her om dagen

Kan hende jeg tar riktig feil nå, og at denne sangen ikke har noen som helst likhet med Hufsa-sangen (lenge siden jeg har hørt den, så kan huske feil), men jeg tar sjangsen
Vis hele sitatet...

er noe lignende på begynnelsen ja!
er det seriøst ingen som har greid å finne sangen enda?:P
fikk sinnsykt lyst til å høre den nå når jeg leste tråden!
Heh, nå fikk jeg også lyst på den =/

Skal legge denne til i favs og si ifra om jeg finner noe...
▼ ... over et år senere ... ▼
Snålt at ingen har funnet noe enda, men tråden er vel død og glemt for lengst. Registrerte meg i bunn og grunn for å gi dere en smule hjelp, dog ikke komplett. Er også stor fan av Mummiserien, særlig musikken og de gode stemmene. Tror vi banker svenskene litt. Se selv, i Vinter i mummidalen del 1 med hele to møter med Hufsa. Kan ikke huske å høre den spesielle sangen, men mange av filmene ligger ute nå. Noe er det da... Ga også meg mareritt, men verdt det!
God jul til alle og særlig mummitroller og hufsedyr :]
Måtte se litt på linken du la ved og jeg må ærlig innrømme at jeg enda fikk frysninger på ryggen.
Hufsa i seg selv er nok for mange mye skumlere enn de fleste grøsserfilmer, ironisk nok er Mummidalen en barneserie Er selv livredd Hufsa ^^
Barne-TV var mye rawere da vi i denne generasjonen var små. I hver eneste mummi episode skjedde det noe forferdelig tragisk og noen holdt på å dø eller no sånt. Nå er all barne-TV pinglete, i hvertfall i forhold til hardcore mummi.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Smugg Vis innlegg
Hoi,
Er det nokkon som har Hufsa-sangen? Og kan dele den?
Tenk å skremme vettet av nokkon som sover ved å setta på den!
Eg hater den sangen, og eg kjem rett og slett til å dø når eg hører den, men eg savner den og, på ein måte.
Eg har leita overalt etter den, men finner den ikkje!
Filmklipp av hufsa mottas og med glede!
Eg veit det ligger ein tråd om hufsa her, men tenkte eg skulle lage ein ny ein for filmklipp og helst Sangen! Med stor S!
Takk
Vis hele sitatet...
LALALA, jeg har ikke funnet sangen alene, men alikevel fant jeg en video med sangen i! http://www.youtube.com/watch?v=9D-RYNPETws

man kan også laste ned episoden på piratebay tror jeg, mumitrollet og den mystiske kofferten

hvis du ikke har funnet sangen ennå og har veldig lyst til å få den, så kan bare si fra til meg altså, jeg har nemlig funnet den
Sist endret av aronflame; 24. september 2011 kl. 14:49.