Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 791
Jeg har litt problemere med at når folk logger inn hos meg, hvis de har skrevet brukernavnet litt feil: for eks: Nukleuz, i stede for nukleuz, så fungerer ikke sidene helt slik som de skal...
Da kommer for eks ikke profilbildet plutselig opp (lagrer det i en mappe som heter users, og med hver brukers nick)

og en del andre bug følger med når de skriver brukernavnet med feil størrelse på bokstaver...
Noen som vet hvordan man kan strippe store bokstaver til små?

str_replace?
Få scriptet ditt til å hente brukernavnet fra databasen etter at man er logget inn og bruke det i stedet. Da vil jo alltid brukernavnet samsvare med brukernavnet i databasen.
strtolower() i PHP.
Du kan bruke CSS til å vise første bokstaven stor.
Men slik The Freak beskriver det vil ikke fungere om brukernavnene varierer fra person til person med store forbokstaver og sånt...
Hmmm, skal prøve :P

LOL, det var egentlig veldig simpelt :P

Men et spørsmål til, hvordan kan man oppdatere en cookie? :S
Du kan jo bare skrive/si at det skilles mellom store og små bokstaver.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Starcasm
Men slik The Freak beskriver det vil ikke fungere om brukernavnene varierer fra person til person med store forbokstaver og sånt...
Vis hele sitatet...
Nei, men du kan fortsatt kjøre til lowercase også sjekke, sjølv om du har store bokstaver i databasen. Eventuelt lagre både opprinneleg brukarnavn og lowercase version. Eller bare kreve at folk må finne shift på tastaturet.
Kan du ikke bare konfigurere det slik at brukernavnet lagres som to poster, slik at det for et bruksområde konverteres til lowercase, og i den andre, at det vises på nøyaktig samme måte som brukeren skrev det inn?
Jeg hentet ut brukernavnet slik det står i brukerdatabasen etter at den hadde sjekket at brukernavnet var korrekt

Det som var problemet var at den logget de inn selv om de skre bare STORE eller bare små bokstaver, men en del av sidene fungerte ikke slik de skulle når de hadde logget inn med ukkoret brukernavn men nå er det ikke noe problem lengre Takk for hjelpa :P

det var da som bare til feil jeg skulle skrive :P hehe