Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1600
Hei.
Når jeg røyker vanlig hasj så sliter jeg med ekstrem paranoia, som til tider (egentlig meste parten av tiden) grenser over til halliser. Første gangen det skjedde regnet jeg med at jeg hadde blitt lurt med penslet stoff, men når det skjedde gang etter gang fant jeg fort ut at dette ikke var tilfellet. Andre som røyker samme greia skjer dette ikke med.

Selve problemet og helt sikkert grunnen til at jeg får noia er fordi jeg har noia for å få noia :P Hallisene er som regel eksenstensiell paranoia (hele verden går i en loop, verden tar aldri slutt, vi eksister ikke, verden er bare en drøm etc.)

Har snakket med veldig mange folk om dette problemet, og ingen har hørt om lignende hendelser.

Hvorfor skjer dette?
Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre dette? Eller er dette en lost case?
Dette har skjedd meg flere ganger. Hasj kan gi en form for paranoia. enten svak eller sterk. har vert uttfor ekstremt kraftige "paranoia halliser" selv. ikke det beste. men jævli gøy av å tenke på dagen etter
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Vel, det kan være både deg som er sensitiv for slike ting, samt hasjen.

Cannabis deles generelt sett opp i to hovedstammer, cannabis indica og cannabis sativa, der cannabis sativa gir marihuana / hasj med mye THC og lite CBD, noe som ofte fører til en mer "høy" rus med lite sedativ effekt. Cannabis indica planter gir på sin side igjen høyere CBD til THC ratio.

Sterke sativaplanter raporteres ofte å gi mye paranoia hvis man røyker for mye av de. Nå vet jeg ikke helt hva som er tilfelle her, men det kan jo fort være en kombinasjon. Det er ofte noe som en "vokser av seg", men hvis ikke så kan det hjelpe å ta et par måneder pause fra røykingen og se om det hjelper
Oh, deilig å høre at det ikke bare er meg så det er da bare i bunn og grunn en ekstrem version av paranoia? Og bare hjernen min som spiller spill (fant ikkno bedre utrykk :P) med meg? Så en løsning for dette er bare å unngå å få paranoia (ikke at det er så lett da etter man har opplevd så mange bad trips)?

*edit*
Til Tias:
Jeg røyker veldig sjeldent, kanskje snakk om 3-6 måneder eller mer mellom hver gang, så det er nok ikke at jeg røyker for ofte. Men det kan fort hende at jeg får i meg for mye i forhold til hva kroppen min er vant til. Og jeg er 21 år så det er sakt :P

Det er snakk om vanlig brunt btw, aldri no annet.
Sist endret av nojaboi; 5. desember 2006 kl. 22:03.
Sitat av nojaboi
Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre dette?
Vis hele sitatet...
La være å røyke hasj kanskje..? Jeg mener, hvis du har en veldig ubehagelig opplevelse hver gang du tar et stoff så sier det seg selv at dette stoffet kanskje ikke er noe for deg.
Sitat av mentalmelt
La være å røyke hasj kanskje..? Jeg mener, hvis du har en veldig ubehagelig opplevelse hver gang du tar et stoff så sier det seg selv at dette stoffet kanskje ikke er noe for deg.
Vis hele sitatet...
Alle gangene før den første bad trippen var normale, men etter den bad trippen virker det som om det ikke ville gi seg. sikkert fordi jeg er nerva for at det skal skje igjen.
Hvis du ikke har tenkt å gi deg med det så foreslår jeg at du røyker moderate mengder. Pass på at du ikke trekker og trekker alt du kan selv om kompisene dine kanskje gjør det. Mange forstår ikke dette med at store doser ikke nødvendigvis er det samme som mer nytelse...
Sitat av mentalmelt
Hvis du ikke har tenkt å gi deg med det så foreslår jeg at du røyker moderate mengder. Pass på at du ikke trekker og trekker alt du kan selv om kompisene dine kanskje gjør det. Mange forstår ikke dette med at store doser ikke nødvendigvis er det samme som mer nytelse...
Vis hele sitatet...
Stemmer jo det. men det er sikkert ikke så jævla gøy å sitte der uten at det har slått inn da mens alle kompisene sitter der og ler seg skakk av en flue. hehe
Bedre å kjede seg enn å være vettskremt.
Uansett, jeg mener ikke at han ikke skal få no feng, da kunne han jo bare latt være. Jeg mener han burde gå forsiktig frem og gi faen i hvordan andres rusvaner er. Heller være bevisst på hva som passer for han så han kan få en best mulig opplevelse.
Sitat av nojaboi
(hele verden går i en loop, verden tar aldri slutt, vi eksister ikke, verden er bare en drøm etc.)
Vis hele sitatet...
sånn har jeg det i de periodene jeg ikke røyker. Når jeg røyker forstår jeg liksom alt "det store svaret". men glemmer det ut hver gang jeg våkner fra enn hard kveld med min lady Mary Jane!

Viss du ikke røyker tobakk til vanlig så kan dette føre til en del ting når du trekker så langt ned og holder det inne, alltså nikotin sjokk (helt jævlig)..
mange gode tips oppforbi fra andre brukere så jeg orker ikke.
Men ja, noia er noe vi røykere har! Du må barre godta det.

lykke til neste gang!
Sitat av nojaboi
Alle gangene før den første bad trippen var normale, men etter den bad trippen virker det som om det ikke ville gi seg. sikkert fordi jeg er nerva for at det skal skje igjen.
Vis hele sitatet...
kjenn godt på noiaen, det er fullt mulig å bli kvitt den om du klarer å få hodet ditt rundt hva noiaen *egentlig* er.. SLAPP AV å prøve å kontrollere tankene dine, lettere sagt enn gjort, vet det godt har hatt samme problemet selv...
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Spis B-Vitaminer! Da slipper du noia...
Eller drikk B-vitaminer, gjennom øl..det fjerner hvertfall all noian min=)
Det virker som om du burde finne et alternativ til cannabis.Noen passer det bare ikke for, og jeg er redd du er en av dem.Noen er disponert for ulike mentale lidelser, og cannabisrøyking kan trigge disse lidelsene.I steded for å sette din mentale helse på spill, ville jeg heller brukt kreftene på å finne noe som naturlig passer deg bedre.Lykke til!
blir du paranoid av både grønt og brunt?
kan det vere di du røyker med, pleier ikke og få noja selv men kan få det vis det kommer fremede eller folk jeg ikke stoler helt på.

vis dette kan være problemet så kun røyk med gode venner og dropp det når det er uskjente/personer du ikke stoler på eller folk med annet syn på rus en deg.

det værste som finnes er og prate med folk (vanlige folk) og folk som du vet ikke liker hva du driver med. høre moral preken fjern er ikke noe gøy.


jeg fikk selv noja di første gangene jeg røyket.
husker første gang jeg fikk skikelig noja jeg var på fest og hadde drokket opp all ølen min og festen var på vei til og ende så jeg kom i prat med noen gutter som var noe eldre en meg og ble med dem til leiligheten til han ene. der røyka vi(dette var første gang jeg blandet alcohol og hasj)
klarte meg fint en stund helt til gutta tok fram et hvitt pulver og begynte og sniffe det var da nojan begynte, var sikker på at nå skulle di gjøre narkoman ut av meg(hadde lite peiling på andre stoffer en hasj + at jeg egentlig ikke kjente disse halv voksene personene som satt rundt meg og sniffet , ble livredd bare satt i soffaen og var redd.
var tørst som faen men turte ikke gå noe sted men heldig vis kom han ene med et glass vann til meg og da ble jeg redd for hva han hadde puttet i vannet, ingen ting selfølgelig men det trodde jeg tørte nesten ikke drikke selv om jeg var skjempe tørst. etter vært kom det et kjent fjes dit og ting begynte og roe seg.

dette er desidert den verste opplevelsen jeg har hatt i thc rus, hadde det vært sånn vær gang jeg røyket så hadde pipa blitt pansjonert for lengst.

røyker fortsatt mange år etter så denne oplevelsen har ikke skremt meg bort fra hasjen di positive oplevelsene over går di negative, selv om jeg kanskje kunne tenkt meg noe av kortids minne tilbake men det kommer nok når jeg klarer og slutte helt med røykinga.

vis du er redd for at du kal ta overdose eller noe slikt tull så trenger du ikke beskymre deg for ingen har død direkte av overdose(rett meg gjerne vis dette ikke stemmer)
har aldri klart det selv, selv om noen kvelder så har det gått ganske så mye, klarer du og OD på thc så vil jeg gjerne vite hvordan pluss at du skal få diplom om jeg så skal komme til grava di for og gi den til deg.

lykke til med nojan det er ikke noe mere å være redd for fjern en nykter.
Sliter md veldig noia til tider jeg å,hender jeg ser små halliser å,ikke noe som friker meg ut eller noe..men for min del har det blitt sånn etter at jeg begynte og røyke.
værste jeg har opplevd på thc rus kan vel ikke akkurat kalles noia, men alt klikka for meg =p var hos en kompis og røyka noe bra grønt, også skulle jeg gå og legge meg. når jeg skulle åpne døren til soverommet ble jeg helt hengende fast i dørhåndaket og begynte å riste. rista vel i 5-10 sekunder og mistet all kontroll over meg selv.. freaka rett og slett helt ut og falt sammen på gølvet. besvimte ikke, men fikk på en måte en liten blackout. reiste meg opp igjen og var helt fin igjen.