Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2335
Min Acer bærbar pc har i den siste tid fucket seg helt til.

Jeg slår den på og får skrivebakgrunnen. Så skal jeg trykke på noe, om det er start knappen eller noe av ikonene som ligger på skrivebordet så slår pcen seg av, jeg restarter pcen og det samme skjer gang på gang. Lar jeg pcen stå helt urørt uten å trykke på noe ikoner eller noe som helst funker den. Men med en gang jeg trykker på noe som bruker prosessorer så slår den seg av.

Det meste i pcen er nytt i år. Skjermen, vifta, batteriet, RAM brikke you name it. Samtidig som jeg har formatert C: disken etter som jeg trodde jeg hadde virus noe som viste seg at jeg ikke hadde.

Derfor lurer jeg rett og slett på om noen av dere har hatt samme problemet og hvordan dere har fikset det?
Alle svar mottas med takk.

Nicks.
Vet det er ett skudd i mørket, men det er ikke prosessoren som blir varm? Kanskje den er helt på grensa når pc bare står, men når du trykker på knapper så må prosessoren jobbe så mye at tempen blir for høy.

DU kan jo prøve å boote opp med en linux-distro bare for å utelukke windows helt...
Stemoren min hadde sin bærbare på "service", da satte de inn en cpu-vifte som var mye dårligere enn den som sto i fra før. Så hvis hun skal gjøre noe annet enn å spille kabal blir pcen for varm, og slår seg av.
Så nå har jeg bestilt ny vifte, er jo ikke sikkert at dette er det samme som ditt problem, men er jo verdt å sjekke ut.
Men jeg fatter ikke at prosessoren skal bli varm når jeg ikke har noe spill, msn eller andre program som tar opp prosessorer.

Linux-distro? Hva er det? Har egentlig ikke så tro på Linux faktisk.

Sitat av Iarwain
Stemoren min hadde sin bærbare på "service", da satte de inn en cpu-vifte som var mye dårligere enn den som sto i fra før. Så hvis hun skal gjøre noe annet enn å spille kabal blir pcen for varm, og slår seg av.
Så nå har jeg bestilt ny vifte, er jo ikke sikkert at dette er det samme som ditt problem, men er jo verdt å sjekke ut.
Vis hele sitatet...
cpu-vifta mi er foressten ganske så ny. Dvs i år.
Sist endret av nicks; 5. desember 2006 kl. 21:41.
Det jeg mente med en å boote en linux-distro var at det er mulig å (tesje) putte inn en cd i maskina som gjør at man kan få et midlertidig linux opperativsystem på maskinen. Det er naturligvis borte når du booter opp maskinen uten denne cd'n i. Det var bare et forslag for å kunne utelukke windows som feilkilde...

Hvis vifta di er ny, ren og effektiv er det nok kanskje ikke temperatur som fucker opp og da må nesten andre med bedre skillz en meg komme med forslag...
det er den vifta jeg også snakker om. (hvis ikke de har satt inn en gammel vifte) :P
Vist vifta hadde vært kaputt så hadde jeg ikke fått opp skrivebakgrunnen før pcen slår seg av. Det har jeg vært ute for før så det vet jeg. Noen andre som kan hjelpe meg?
Har samme problem. Først begynte den å slå seg av om jeg hadde mange programmer oppe, men nå..og med strømmen i, men nå slår den seg av når jeg starter laptoppen (til og med uten strømtilførsel!). Må bruke Ubuntu imens, men slår seg av her også i ny og ned, men får hvertfall brukt laptoppen imens jeg venter på å komme hjem til jul og levere den inn til service.

Jeg har lest at ca 1% (eller 10?) laptopper som blir sendt ut, har feil på hardware, så skal be dem skru den opp og se litt rundt. På vifta kommer det ikke noe varm luft ut, så mistenker det kan være den og noe annet inni laptoppen.

Jeg kjøpte min ifjor sommer, og jeg fikk problemer med den allerede i November 05.. Jeg har vært i kontakt med Acer, og de nevnte det var en produksjonsfeil, men da jeg er avhengig av internett tilgang pga jobb og sånt, så gidder jeg ikke å sende den inn dit for å vente 3 mnd eller noe.

Det er hvertfall ikke harddisken eller Windows, da den også slår seg av før Windows booter. Den slår seg også av om vi ikke velger OS i begynnelsen på mer enn 10 sek, og når jeg prøver å installere windows igjen (lyden er fucka...)
Jeg kom frem til at det er kanskje hard-disken som er gammel og må byttes. Dette stusser jeg på. Hvor lenge bør en stander 40 gig hardisk holde?
Vel,mer enn 4 år skulle jeg tro. Det er neppe harddisken, for isåfall burde checkdisk funnet en hel del med feil på den.
Jeg kommer meg ikke inn på checkdisk før pcen slår seg av og på.
Jeg ble nylig tipset i en annen tråd om å skru opp lokket og fjerne evt støv som ligger på vifta. Jeg har akkurat fordømte problemet som deg, nick Så jeg kan si ifra om det hjelper...