Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2565
Hei, jeg har fått i oppgave og lage en film om et prosjekt vi har på skolen og det bør se litt profft ut siden det skal sendes til 10 skoler i Europa, og bli sett av noen tusen stykker...

Så da lurte jeg på er det noen som kan anbefale et redigeringsprogram som man kan legge inn film, bilder, tekst, overganger og lignende, det bør være enkelt siden jeg har lite tid pluss at det burde se noen lunde bra ut.

Tusen takk for alle svar!
Spørs helt hvordan OS du bruker. Final Cut Pro er bra for Mac har jeg forstått, for Windows har du jo Adobe Premiere. Selv bruker jeg Sony Vegas 6 på min Windows maskin, på skolen bruker vi Final Cut Pro på Mac.
Enkelt og proft, tja. Final Cut Pro er i alle fall best på mac, på windows er Avid best. Begge er bransjens valg i redigeringsprogrammer. De er ikke vanskelige, men det fins programmer som er lettere.
Selv bruker jeg Sony vegas 6, som Lundern, men har og prøvd premiere pro. Synes de er like lette å bruke egentlig, men bare ett lite tips, du sier du skal ha et program med masse overganger og lignende. Vær så snill å dropp alle "fancy" effekter, en slik film som du beskriver du skal lage skal ikke ha fancy chmansy overganger. En film skal være naturlig å se på, og "med mindre det er en skrekkfilm skal du ikke ha noe som får deg til å hoppe i sofaen" (et sitat fra min video lærer:P) Selv om jeg ikke liker læreren er det et godt tips!

jeje.. Videovegas ftw!
Gjør som Leroy sier, dropp alle de artige spiralene eller 3D-animerte saksene som klipper bildet i to som overgang.

Lette program er vel Sony Video Vegas og Pinnacle Studio, sistnevnte kan bli litt jålete, men går fint hvis du holder deg selv i nakken.
Hvis det en film som blir sett av noen tusen stykker, og den må se proff ut. Hvorfor i alle dager har du sagt ja til å gjøre det? Må da finnes noen på skolen din som faktisk kan redigere? Hvis du har liten tid og ikke kan programmet, blir det uansett ikke bra!
Takk for alle svar skal prøve meg litt fram i dag med Adobe sitt.

Og til Geirbuer, ja jeg vet men problemet er at det ikke finnes en eneste liten nerd her som kan gjøre det
Premiere er ivaffal veldig enkelt å fatte, selv om du ikke kan
redigere film på det, bare video.
Windows har Movie Maker 2. Det er jo noe av det simpleste man kan bruke. Selv bruker jeg Premiere pro 2, og har brukt både avid og vegas. Pinnacle video studio er simpelt, så det er jo noe å gå for, om du har dårlig tid. Man kommer liksom veldig lett inn i det.
Hvis du ikke har tenkt å drive med redigering videre, vil jeg heller anbefale Pinnacle. Det er så lett at besteforeldre kan redigere i det. Fungerer helt fint hvis du ikke skal ha noen spesielle effekter.
...eller NOEN effekter i det hele tatt
Sitat av eLto
...eller NOEN effekter i det hele tatt
Vis hele sitatet...
Nåja, fade to black fungerer fint
tjaa, du kan jo bruke adobe premiere pro, da, men det koster litt, men er veldig lett til gjengjeld da :P