Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1112
Er det noen som vet hvor jeg kan finne informasjon om vanlige brukte alarmer og sensorer?
Hvilke typer alarmer som er vanlig å bruke i dag og hvordan de fungerer.
Når jeg har vært litt rundt så har jeg observert alarmer på vinduer som er "limt" fast, i tillegg til elektromagneter(?) som også bruker å være på dører. Ellers har jeg sett disse bevegelsesensorene. Noen som har informasjon om hvordan disse og evt. andre virker. Eller vet hvor jeg kan finne informasjon om det?

Har prøvd å søke litt rundt på forumet uten særlig hell.
Den eneste måten og finne ut dette er og gå rundt og kikke.. stjel en manns alarm.

112:
Deg: Noen har stjåle noe fra huset mitt.
Purk: Hva da?
Deg: Alarmen...
Purk: dutt - dutt - dutt.

Fra spøk til alvor, jeg var selv opptatt av dette i en tid for jeg ville bygge min egen super alarm.

Glass og dør alarmer fungere med at du har en magnet og et lite glass rør med 2 pinner.
Når det er magnet til stedet får du 0ohm igjennom glassrørter pga. begge pinnene trekkes mot værandre.
Så nå når brudd, (faller magneten av) slutter det og gå strøm igjennom og alarmen går.
Sist endret av Skummetmelk; 19. oktober 2006 kl. 20:52.
Slike magnetkontakter kan kjøpes overalt. Bevegelses-sensorer også, bare ta en kikk innom elfa.
Trådstarter
22 0
Sitat av Skummetmelk
Den eneste måten og finne ut dette er og gå rundt og kikke.. stjel en manns alarm.

112:
Deg: Noen har stjåle noe fra huset mitt.
Purk: Hva da?
Deg: Alarmen...
Purk: dutt - dutt - dutt.

Fra spøk til alvor, jeg var selv opptatt av dette i en tid for jeg ville bygge min egen super alarm.

Glass og dør alarmer fungere med at du har en magnet og et lite glass rør med 2 pinner.
Når det er magnet til stedet får du 0ohm igjennom glassrørter pga. begge pinnene trekkes mot værandre.
Så nå når brudd, (faller magneten av) slutter det og gå strøm igjennom og alarmen går.
Vis hele sitatet...
Forstod litt av det. Har hørt om at det er mulig å bruke en kraftig elektromagnet nær alarmen og du kan bryte den uten at den går av. Noen som har erfaring med det, og om hvordan det virker?

Hva med de sensorene som er montert på vindu. Reagerer de på vibrasjoner?
En magnetkontakt koster rundt 50 kr, kjøp deg en og øv inn teknikken som trengs for å lure alarmen.
Da slipper du å bekymre deg for blinkende blålys i nakken om du gjør en feil.

Offtopic:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lior_Narkis
Slektning av deg?

Edit: LoRd, jeg har sett en link til hjemmesiden til Lior på en eller annen humorside, kom på den når jeg så brukernavnet hans og søkte.
En av de første svarene fra google var wikipedia sin artikkel.
Sist endret av Henriken; 20. oktober 2006 kl. 00:41.
Sitat av Henriken
En magnetkontakt koster rundt 50 kr, kjøp deg en og øv inn teknikken som trengs for å lure alarmen.
Da slipper du å bekymre deg for blinkende blålys i nakken om du gjør en feil.

Offtopic:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lior_Narkis
Slektning av deg?
Vis hele sitatet...
Det som skremmer meg er at du lette dette fram på wikipedia sry ot, barre måtte.
Sitat av narkis
Har prøvd å søke litt rundt på forumet uten særlig hell.
Vis hele sitatet...
Da har du faen meg søkt dårlig! For det ligger en tråd her som angår nettopp dette, faktisk vedrørende brukermanualer på alarmer.
Men du har ingen mulighet for å "koble ut" eller "lure" en ordentlig alarm dersom den er montert riktig.
Jeg har jobbet som alarm montør, og ikke engang jeg klarer å lure de dersom de er skikkelig montert.
Du har forskjellige PIR sensorer, som feks kan sense om de er maskerte. Dette er såkalte ANTI-Mask sensorer, og vil gå i sabotasje dersom de registrerer at de feks er maskert med tape eller spray/grunning (grunning på sprayboks er forøvrig det beste du kan bruke dersom du skal maskere en PIR).
Du kan jo prøve å spraye en slik mens alarmen er avslått, og du vil fort finne ut om den er anti-mask eller ikke.

Og videre: Bare søk litt til, så finner du linker og informasjon om brukermanualer til diverse alarmsentraler her på forumet.

Sitat av narkis
Forstod litt av det. Har hørt om at det er mulig å bruke en kraftig elektromagnet nær alarmen og du kan bryte den uten at den går av. Noen som har erfaring med det, og om hvordan det virker?

Hva med de sensorene som er montert på vindu. Reagerer de på vibrasjoner?
Vis hele sitatet...
Du vet jo ikke om MK'en er NO eller NC.

Og sensorene på vindu, de er glass-sensorer, og reagerer på frekvensen som knust glass gir.
Disse kan være vanskelig å ommgå, med mindre det er dårlige sensorer. De har også sin svake punkter, men er som sagt vanskelige.

Kjøp deg en skikkelig sentral med skikkelige sensorer, koster noen kroner. Men ettersom jeg forstår på deg, så ser du vel muligheten for å tjene inn dette igjen.