Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3566
Hvis jeg dirker meg inn på en skole, går det fint, eller kommer alarmen til å gå?
Jeg vet ikke hvordan alarmene fungerer skjønner dere, jeg vet ikke om det er sånn kode som må tastes inn innen 30 sek eller hva det er.
Hva er standard på skolene?
Jeg vet bare vi har sånn boks litt innenfor døren med masse forskjellige knapper.
Det er sensorer på veggen,nær taken.
Det er nok sannsynligvis enten en magnetisk alarmkontakt eller en bevegelsesdetektor - eller begge deler.
Argh..
5 år tilbake så hadde de ikke alarm.
Så å komme inn i offisielle bygninger er nokså umulig? (Uten at noe alarm går av)
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
På den gamle skolen vår var det bare deler av bygningene som hadde alarm (hoveddelen, der du finner mediatek, datalab osv.) Ellers var det ikke alarm i noen av klasserommene, gymsal ol.
Jeg har så lysst å dirke meg inn i en offisiell bygning.
Hørest så gøy ut.
Alarmer varierer fra skole til skole og type skole til type skole. Gi blanke i å fortell hvordan DIN skole er, for forskjellene er store. Enkelte er gode sikkerhet, men dette gjelder ikke alle.

Offisielle bygninger? Enhver bygning som har godkjent byggetillatelse og er ferdig er i så måte offisiell. Mener dere kanskje offentlige bygninger?
Sitat av Grantax
Jeg har så lysst å dirke meg inn i en offisiell bygning.
Hørest så gøy ut.
Vis hele sitatet...
Så dirk deg inn da. Bare husk å ikke gå inn så alarmen "tar deg".
alarmer på skoler bruker og gå på 22.00.
jeg hvet at det er på hvores skole, pga. vi hadde fest for småunga der, og da kunne vi ikke gå in på skola etter kl.22.00.
Idag da venninna mi måtte pisse, gikk vi inn på skolen vi var ved. Døra på nedsida var oppe og vi gikk altså inn.
Da hørte vi en alarm som ulte og vi beina ut. Alarmen stoppet etter 1 min og vi gikk inn igjen for å forsøke å finne en dass som var åpen.
Da vi gikk opp i hoved etasjen klarte selvfølgelig den "smarte" veninna mi og låse opp hovedinngangen fra innsida og alarmen begynte på'n igjen.
Da vi gikk rundt skolebygget 10 min seinere stod det en vaktbil og en vakt som gikk rundt/inni skole bygningen. Han spurte oss om vi hadde sett noen som hadde vært inne i bygningen..
1 time seinere kom purken og de var der i omtrent 1 time for å sjekke at ingenting var stjelt regner jeg med.

Vaktbilen dro 4-5 timer seinere..

Jeg vil tro at alarmen gikk da vi åpnet opp døra, men er ikke helt sikkert og jeg ville ikke satsa på det hvis jeg var deg.

Du har kanskje ikke tenkt å ta med deg noe av verdi som f.eks pc / media utstyr, men heller bare kikke rundt, men dette tviler jeg på at purken tror ettersom det florerer av saker hvor folk har brutt seg inn på skoler /kontorbygninger og stjælt alt av verdi..
Nei, har ikke tenkt å stjele pcer og sånt.
Og ja, jeg mente offentlige bygninger.
Jeg bare "konsentrerte" meg ikke, og derfor skreiv jeg offisielle ved en feil. (eller to da)
jeg vet at på samtilige skoler jeg har gått på (4 i alt ) har det vært tidsinnstilte alarmer, som regel slår de seg på klokken 10/11. Den siste VGSen jeg gikk på pleide vi å gjemme oss på et lite rom som ikke hadde alarm og være der over natta, så sprang vi rundt før klokka ble ti - det var koselig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vet at jeg er litt treig nå, men :P

Det stemmer nok det med 22:00 for den skolen jeg gikk på før skrudde seg og på da.
Når vi tok "inbrudd" så ventet vi til klokken 21:30 (hvis alle var gått da)
Så jore vi det vi skulle, hvis det vi skulle gjøre kom til og ta lang tid, så dekket vil til sensorene først av alt så kunne vi ta den tiden vi trengte
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Dette gjorde noen på min ungdomskole gjorde da de skulle stjele pc utstyr ol.: Da de var på skolen en dag teipet de alle alarmsensorene på skolen, så stakk de ut midt på natta.knuste en rute elns. for å komme seg inn, ruslet så videre og tok d de trengte+litt til (for the monney)å stakk fra stedet.
Vet at du ikke skulle ha pc ut styr, men poenget var teipet de alle alarmsensorene på skolen tidligere på dagen mens de va på skolen.
Håper dette va til hjelp.
Har jobbet på to barneskoler i bærum og begge de har hatt alarmlås. Altså når man låser opp den øverste låsen på hoved døren, så går alarmen av. Klarer du å dirke den er vel saken grei..
Sist endret av dirtyp0p; 13. november 2006 kl. 23:26.
Sitat av dirtyp0p
Har jobbet på to barneskoler i bærum og begge de har hatt alarmlås. Altså når man låser opp den øverste låsen på hoved døren, så går alarmen av. Klarer du å dirke den er vel saken grei..
Vis hele sitatet...
Ved at alarmen går av, mener du at den skruer seg av, eller at den starter å hyle?
Kan du ikke bare stå opp litt tidlig og stikke ned på skolen når den åpner, da kan du se hva den som åpner gjør. Enten om han låser opp døren bare eller om han trykker inn en kode til alarmen. Det er vel den enkleste måten, eventuelt kan du tape over sensorene der du vet du skal være.

Hvis du ikke årker kan du bare dirke deg inn, så gå et stykke inn og så stikke ut igjen. Så kan du sjekke om purken eller et annet vaktselskap kommer. Men det kan gå litt tid før de kommer, så ikke gå inn igjen så fort før du er hundre prosent sikker at de ikke kommer.
Har jobbet kommunalt og har vært borti fleire tilfeller der eg skal utføre arbeid på kvelden eller ferie der alarmene ikkje er skrudd på eller går av og det går fleire timer før noken reagerer.
Finn ut hvem som har satt opp alarmen (Hafslund, Securitas eller no sånn), finn ut hvor de rykker ut fra og så kan du regne deg frem til hvor lang tid det tar å kjøre bort til skolen.

Det tar som regel 10 min, og vet du hva du skal så ser jeg ikke helt problemet med alarmer.
[quote=Grantax]Ved at alarmen går av, mener du at den skruer seg av, eller at den starter å hyle?[/QU

mener sikkert at den starter å hyle...
Det er mange skoler som har overvåkningskameraer plassert rundt på bygget. Dette bør i de fleste tilfeller ikke by på noen problemer. Har snakka med en politimann her og han sa at skolene ofte bruker samme kassett flere ganger hvis det ikke har skjedd noe mens den sto i, og da blir fort kvaliteten på bildene så dårlig at det blir umulig å kjenne igjen hvem som er på bildet. Dessuten er ikke kvaliteten på kameraene så alt for bra fra før av.

Bare husk å ha en hette eller noe som hvertfall gjemmer ansiktet ditt litt. Da bør du være ganske sikra mot kameraer.
På skolen vår har vi pc, video og lyd og bilde utstyr til nærmere to millioner. Det som er opplegget der er at det er magnet sensorer i alle dører og i alle rom og ganger er det 360 graders infrarøde kameraer som reagerer på bevegelse, siden dette koster såpass lite tror jeg nok det er dette på de fleste skolen nå for tiden.
For noen år siden, gjorde jeg innbrud på en barneskole. Jeg og noen kompisser hadde vært og fått på, og sett på film.

Så skulle vi av gårde til en annen kammerat. På veien kom vi til barenskolen, klokka var vell rundt 04, og vi blei jævlig sultene, fikk rett og slett så munchis at vi klatra opp 3 etasjer så inn et vindue og for så og prøve og løpe ned i sfo byggningen/kantina, for og spise våre mette. Vi kom 10 meter inn, så begynte alarmen og pipe, og det var rimelig høyt. Vi stakk jo selfølgelig av gårde da, avventa situasjonen litt bortafor skolen. Alarmen skrudde seg av etter 2 minutter eller noe. Vi venta en halv time, og ingen kom.

Så var det klart for et nytt forsøk, vi skulle prøve og lure våre unna bevegelse detektorene i taket, så vi krøyp sakte igjennom rommet, så gikk alarmen på nytt. Vi stakk igjen. Ingen kom.

På tredje forsøket skulle vi prøve strategi nr. 2 igjen, bare litt mere forsiktig, gikk bra ganske lenge, helt til det begynte og pipe, denna gangen dreit vi i hele alarmen, og peisa oss bort til kantina for og "få på noe mat". Vi fikk tak i to ovnsformer med sjokoladekake, og en haug med grandiser. Hadde litt dårlig sannvittighet, etter og stjælt maten til "Barna"...

De fleste skoler tror jeg har som system at vaktmestern blir varslet. I allfall etter mine erfaringer
Jeg var på fest en gang og da vi var på vei hjem gikk vi forbi skolen vår. De jeg var sammen med visste godt om hvor dårlig og gammel låsen på døra var, så de dro hardt i den for å åpne og deretter gikk de inn. 3 min etter var snuten der. (Dette er i bærum da)
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
For og sjule deg for sensorene så må du holde en glassplate foran deg. Da ser ikke detektoren deg. De fleste går på varme. Holder du glass foran detektoren/deg, så ser den ikke noe forskjell. Så da kan du bare vndre rund så lenge du holder den mot detektoren :P
Sitat av Anders
Sitat av Grantax
Ved at alarmen går av, mener du at den skruer seg av, eller at den starter å hyle?
Vis hele sitatet...
mener sikkert at den starter å hyle...
Vis hele sitatet...
Da skjønner jeg ikke poenget med å dirke opp døra som han sa, hvis alarmen begynner å hyle når du låser døra opp.
Var på en skolens data rom forleden, på døren var det satt på en sensor som merket om døren var igjen eller ikke. På data rom er det ofte ekstra sikringer så bare vær obs på det. Jævla kjipt å bli busta.

For noen år siden opp pusset de en barne skole i nærheten. De pusset opp gangen, flere jeg kjenner stakk bort til skolen og gikk inn. Det begynte å pipe, de stakk ut igjen. Lyden forsvant etter 5 min. Siden ingen ting sjedde etter 20 min stakk de inn igjen. Alarmen begynte å pipe igjen. 10 min senere var purken der. Siden de hang på ut siden av skolen ble de mistenkt av purken, men purken kunne ikke bevise at det var dem så de slapp.
Sitat av Grantax
Da skjønner jeg ikke poenget med å dirke opp døra som han sa, hvis alarmen begynner å hyle når du låser døra opp.
Vis hele sitatet...

kansje den bare går av (begynner å hyle) ved at men bruker nøkkel ....hmmm?