Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 629
Hei, på min hjemmeside har jeg lenge prøvd å få til et "Kontakt meg" script.

Men uansett hvem script jeg prøver (og jeg har prøvd over 20 forskjellige), så kommer denne feilmeldingen:

Kode

Warning: mail() [function.mail]: "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From:" header missing in C:\wamp\www\index.php on line 19 (nummer-forskjellig-for-hvert-script)
Warning: mail() [function.mail]: "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From:" header missing in Cwamp\www\index.php on line 19 (nummer-forskjellig-for-hvert-script)



Jeg har googla det, og fant lite nyttig. Jeg har også sett på diverse forum, men de kunne ikke hjelpe. Så jeg håper på deres hjelp på.

Jeg hoster serveren på min pc, så tilgang til PHPmyadmin osv. er ikkeno problem hvis det trengs.


Håper på raskt svar, uansett om det hjelper eller ikke.
Er sendmail installert, da?
curx's Avatar
Trådstarter Donor
jeg har ikke installert det i alle fall... Hvor laster jeg ned det?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Den klager over at du ikkje har sett avsendar-adresse. Rediger /etc/php.ini. Du finner en verdi der som heiter sendmail_from: som er tom eller utkommentert. Skriv inn fra-adressa der. Eller endre i scriptet.

Hmm, du kjører på windows...da finn du php.ini en anna plass, og må i tilleg spesifisere utgående mail-host siden du neppe har sendmail.
curx's Avatar
Trådstarter Donor
er det ikke mulig å innstallere det?
BTW. Jeg bruker WAMP 5

EDIT: nå endra jeg mailen i php.ini men erroren kommer fortsatt.
Jeg har restarta WAMP mange ganger, men fortsatt funker det ikke.

MÅ jeg restarte pcen?
Sist endret av curx; 18. juli 2006 kl. 21:43.
curx's Avatar
Trådstarter Donor
Det funka ikke når jeg restarta pcen heller