Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 781
skrev et litt halvveis frekt innlegg på et diskusjonsforum her om dagen. Ikke no rasistisk, trakassering eller no sånnt, men administrator oppfatta det ikke bra i det hele tatt. Det er snakk om et privat forum, og eiern truer nå med advokat og anmeldelse og greier.
Ikke det at det er no stress, for jeg har som sagt ikke gått over noen som helst grense, og det regner/håper jeg med at en nogenlunde oppegående advokat skjønner.

Spørsmålet er: har eiern/administratorn i henhold til norsk lov rett/lov til å sjekke min ip? for det ble jeg også trua med, og tenkte jeg kunne anmelde eiern hvis den gjør det, og det er ulovlig...
Noen som vet noe eller har erfaringer?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nope, med mindre du gjorde noko ulovleg. Og eigaren får ikkje til å spore din IP.
tror at telenor i grunn nekter eller noe sånt å gi ut persjonalia om ip til b.l.a. politiet som jakter på fildelere.. tror man må ha retsordre for å kunne gjøre det elns:P
De må ha rettslig kjennelse før ISP gir ut slik informasjon.