Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 740
Helt siden gmail ble åpnet har tjenesten vært suveren! Og i dag skal jeg vise dere hvordan gmail kontoen din kan bli til en ekstra harddisk på pc'en din som du kan lagre opptil 2.7gb med morrosaker på.

Det første du må gjøre er å skaffe deg en gmail konto. En slik kan du få hvis du kjenner en som har gmail fra før og han vil sende deg en invite. Du kan også sende meg en PM så kan jeg dele ut ett par invitasjoner hvis noen trenger.

Etter at du har skaffet deg en konto du kan bruke så må du laste ned GmailFS. Det er programmet som gjør gmail kontoen din om til en harddisk.

Det er en ganske enkel installasjon hvor du kun trykker neste, neste, neste...
Etter installasjonen kan du klikke deg inn på min datamaskin og se at gmail drive'en dukket opp som en egen diskstasjon.
Når du dobbel klikker på gmail drive'en så får du opp en login boks første gangen, der skriver du gmail adressen til den kontoen du skal logge på og passordet.
Og vips, så har du satt opp hele greia!

Det geniale med dette er at du kan feks gi kameratene dine login info til kontoen din, så kan de sitte hjemme på sin pc og dele den samme disken med deg. Passer ypperlig til deling av ting som bilder og mp3'er.

Ulempene er at hver fil ikke kan være mer enn 10mb. Har du større filer så kan du dele de opp med WinRar først.
Hver fil kan kun ha 15 bokstaver i filnavnet. Så da bør du pakke filen med winrar e.l først, så du slipper å endre navn på den fila som er i .rar filen.

Bare for å teste så kan dere prøve som brukernavn og hsplayer som passord.

Enjoy
Her er en Linux-versjon som jeg skal teste nå:
http://richard.jones.name/google-hac...ilesystem.html
dette er som en intern harddisk men den er over innternett ? pent...

Edit: cybergasm: må si jeg liker disse guidene dine.
Sist endret av kinaputt; 14. juni 2006 kl. 19:06.
kinaputt: Stemmer bare med 10mb og 15 tegn begrensningene.
Kjekt, dette visste jeg ikke om..
Skikkelig kult. Kan jo også bare invitere seg selv til gmail flere ganger, og lage emailer kun for å lagre på feks...
er det ikke fritt for alle å få gmail nå ? Hvis ikke får man jo bare nye invites når de 100 er brukt opp
PM for invite:P 20tegn...