Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3258
Hva skjer?! Bilder er ikke noe problem, men teksten rundt ser man ikke med mindre man leter, og selv da er det vrient. Dette er andre PC jeg prøver på. Står ingenting om lite blekk eller no. Windows test side kommer ut med perfekt grafikk (windowslogoen) mens teksten er fraværende...

noen som skjønner seg på dettE?
Sitat av lachrymolog
Hva skjer?! Bilder er ikke noe problem, men teksten rundt ser man ikke med mindre man leter, og selv da er det vrient. Dette er andre PC jeg prøver på. Står ingenting om lite blekk eller no. Windows test side kommer ut med perfekt grafikk (windowslogoen) mens teksten er fraværende...

noen som skjønner seg på dettE?
Vis hele sitatet...
Det kunne jo ha hjulpet med noen spesifikasjoner..
ok.. printeren er en Canon BJC- 6100 og pcen er crap. Kjører win XP. og papirene er Ricoh ;P

vet ikke om det trengs mer da, jeg?
Har du blekk i alle patronene?
Tror kanskje det er en patron for svart skrift og en svart i bilder, er ihvertfall det i min canon ip 4200
mhm, alle er fulle... snodige greier, må jo være printeren som er på sopptur eller no?
Står ikke i kladdemodus eller noe sånt da?
Hva skjer hvis du lagrer dokumentet som bildefil, for så å skrive den ut? Hvis den kommer ut OK da så kan det muligens være en softwarefeil...
Har du lagt inn den nyeste driveren for din printer?
Sitat av lachrymolog
mhm, alle er fulle... snodige greier, må jo være printeren som er på sopptur eller no?
Vis hele sitatet...
Eller bare tett(printeren altså).
Svart tekst skrives ut med svart patron mens alle andre farger(og ofte det svarte i bilder)skrives ut med en miks av de andre fargene untatt svart.
Har du for dårlig tid til å løpe til blekkbutikken er et tips fra meg å markere all teksten og si at den skal være mørk mørk grå(prøv med f.eks mørk mørk rød el. hvis det ikke kommer med når du velger grå) eller noe(bare ikke helsvart).
Da burde den komme ut.
Skriv hvordan det gikk.
Tror du er inne på noe, herr Henriken... Prøvde i paint og det funka fint, dvs rød tekst ble perfekt, helt sort forsvant sammen med ganske sort, mens veldig grå kom ut (i form av lyserosa eller no, dessuten måtte jeg helt ned på 75 lys i egendefinerte farger for å synes)... Ikke helt perfekt, men inntil videre tjener det mitt formål... om noen kjenner til en mer permanent og mindre jalla løsning er jeg lutter øre

Hva har mor og far gjort med stakkars printe-per? nå tar han aldri ett og ett ark lenger heller?!
Prøv å skrive ut et worddokument eller noe med tekst.
Si at all teksten skal være en farge som kommer ut når du skriver den ut fra paint.
Funker det da?
Litt jalla ja men bedre enn å ikke levere hvis det er noe skolegreier.
Fikk ut stilen til en kamerat i klassen med metoden jeg har nevnt over(velge en annen farge enn svart)da skoleskriveren gikk tett.
Sitat av lachrymolog
Hva har mor og far gjort med stakkars printe-per? nå tar han aldri ett og ett ark lenger heller?!
Vis hele sitatet...
Hvor mye og lenge har de brukt den?
Sikker på at de ikke har brukt opp svartblekket?(noen ganger funker ikke sensoren for tomt blekk)
Er det kaffesøl inni Per?
Hadde en skriver som etter en sommer jafset i seg fire ark på en gang, siden det hadde vært litt fuktig i rommet eller noe hadde arkene klistret seg lett sammen, sjekk det.(legg arkene en og en oppå hverandre i skuffen istedenfor å legge hele bunken samtidig)
Det var en PDF fil som skulle ut, og når jeg gikk på egendef. fargeinnstillinger og tok minimum på svart og maks på de andre ordna det seg så man knapt ser forskjell fra vanlig, fremfor den duse guffne greia når jeg printa fra paint... heia midlertidige løsninger! :P

Per krevde så lite som at jeg retta litt på kantene til arkene, så den paranoiaen er på min kappe.

Inntil jeg plager dere med neste problem *bank i bord* takk for hjelp!