Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Det hadde gjort oss veldig glade om du hadde vurdert å slå på annonsevisning for freak.no =).
Fjern denne boksen med ABP compatible filter: freak.no###nagmsg
Gå til maryjanes.no
Registrer deg for å skrive svar
  31 87471
Trådverktøy
007
007's Avatar

mars 2006
52
Trådstarter
Jeg lurer på hvordan jeg kan finne navn på eier etc, dersom jeg har bilregistreringsnumeret?
Finnes det er sted på internett hvor jeg kan søke på dette?
Starra

aug. 2004
1.203  93
http://w2.brreg.no/motorvogn/
Jeg har ihvertfall funnet navn en sjelden gang på denne måten.
Thedeeq
Thedeeq's Avatar

okt. 2002
1.591  23
Du kan ringe Biltilsynet, si at bilen har parkert på din parkeringsplass og be om navn på personen, du får sannsynligvis telefonnummer også.
Ambrosio
Ambrosio's Avatar

jan. 2004
137  19
Så vidt jeg veit kan du ringe biltilsynet og få ut navn på bileier om du har bilens registreringsnummer. (Biltilsynet må forresten ha Norges styggeste nettsider.)

Edit: Litt for sein der!
TTjeTT

feb. 2006
260
Unskyld at jeg spør! (er bare litt nysjerig ) Men hva skal du med dette?
EXzlator
EXzlator's Avatar

sep. 2003
744  5
Sitat av Mr Anders
Så vidt jeg veit kan du ringe biltilsynet og få ut navn på bileier om du har bilens registreringsnummer. (Biltilsynet må forresten ha Norges styggeste nettsider.)

Edit: Litt for sein der!
Du er klar over at www.biltilsynet.no ikke er Statens Vegvesen sin side?

Veivesenet vurderer å gå til sak mot nettstedet biltilsynet.no. Det uoffisielle nettstedet reklamerer for et tele-torgnummer som flere brukere tror er en offentlig. Folk ringer det de tror er Biltilsynet, men havner hos en dyr «konsulent» i Rogaland. På nettstedet biltilsynet.no reklameres det for et teletorgnummer, der man kan få svar på spørsmål om bl.a. førerkort og omregistrering av biler. Flere tror at både nettstedet og telefonen tilhører Statens vegvesen. Men bak den dyre telefonen, til samtalepris på 13 kr. pr. minutt, står en privatperson.
http://www.aftenposten.no/nyheter/ne...icle670153.ece
Ambrosio
Ambrosio's Avatar

jan. 2004
137  19
Nei, det var jeg ikke klar over, EXzlator! Dårlig bakgrunnsresearch fra min side. Men det viser bare at det er lett å bli lurt. Stussa litt over at biltilsynet hadde sine egne (sjanseløse) websider da jeg var rimelig sikker på at dette var underlagt Statens Vegvesen.

Likevel, det endrer ikke på det faktum at www.biltilsynet.no ser helt forferdelig. Nesten på linje med "designet" på sidene til Foreninga mot tøfler.
devotio
kreativ nerd
devotio's Avatar

jan. 2003
4.349  67
Eventuelt kan du søke på forumet!

http://www.freakforum.nu/forum/showt...light=bilskilt
007
007's Avatar

mars 2006
52
Trådstarter
Kjekt å vite hvordan man finner slike opplysninger på lik linje med telefonkatalogen
Golder
Skal knækkes
Golder's Avatar

sep. 2003
Sist mamma ringte for å spørre etter hvem som eide en bil med et bilnummer, fikk hun vite hvilken type bil det var men biltillsynet hadde ikke lov å oppgi navn.
datagutten
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar

nov. 2005
På biler med heftelser får man opp fullt navn på eier. Fikk det hvertfall når jeg søkte på familiens bil.
Sokkull
Sokkull's Avatar

feb. 2005
762  11
Sitat av datagutten
På biler med heftelser får man opp fullt navn på eier. Fikk det hvertfall når jeg søkte på familiens bil.

hahaha, nå fikk jeg en god latter.
drQ
Egendefinert

sep. 2005
637  130
Sitat av Mr Anders
Nei, det var jeg ikke klar over, EXzlator! Dårlig bakgrunnsresearch fra min side. Men det viser bare at det er lett å bli lurt. Stussa litt over at biltilsynet hadde sine egne (sjanseløse) websider da jeg var rimelig sikker på at dette var underlagt Statens Vegvesen.

Likevel, det endrer ikke på det faktum at www.biltilsynet.no ser helt forferdelig. Nesten på linje med "designet" på sidene til Foreninga mot tøfler.
Står på siden:
Biltilsynet på internett er sist oppdatert 28.12.2001 13:32.

Greit nok at utgangspunktet nok er dårlig, men når siden er fem år gammel er det ikke så veldig rart.

Ellers er veivesenet svaret på spørsmålet. Finnes jo sikkert andre som kan finne det frem, men hvorfor ikke gå til kilden. Og skal man ha navnet får man bare mase litt/komme med noen forklaringer, da vil de stort sett svare. (Seff. ikke hvis forklaringen er at du planlegger å stjele bilen og vil vite hvor den står parkert )
CoDEmASTeR
Very Important Freak
CoDEmASTeR's Avatar

jan. 2001
1.834  6
Gammel tråd, men kansje du finner noe info her: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=30276
M&G

mai 2006
391  18
Sitat av 007
Jeg lurer på hvordan jeg kan finne navn på eier etc, dersom jeg har bilregistreringsnumeret?
Telefon 815 22 000, der får du vite biltype, navn og adresse osv osv. Alt de har reg på kjøretøyet. Men ingen personopplysninger utover navn og adresse (som er offentlig tilgjengelig i Norge)
nordisk

aug. 2007
3
Trod du kan finne noe her:http://www.fvn.no/vi_og_vart/bil/article479936.ece
atomet
Reklamehore
atomet's Avatar

okt. 2002
Sitat av Thedeeq
Du kan ringe Biltilsynet, si at bilen har parkert på din parkeringsplass og be om navn på personen, du får sannsynligvis telefonnummer også.
Det samme funker til politiet, bare pass på å ringe dem lokalt, og ikke nødnr.
Hater_mordin
Norges Konge

des. 2006
Jeg tror du må ringe til biltilsynet og gjøre som Thedeeq sier

[ot]
neeeeida, de hadde veldig fine nettsider
Sitat av biltilsynet.no

Kode

<FRAME SRC="dilldall.htm" NORESIZE SCROLLING="no" NAME="meny">
[/ot]
ZyPreXa
Chuck
ZyPreXa's Avatar

mars 2002
1.146  70
SMS "REGNR" til 2282
Eksempel: SC12345 sender dette til 2282

Edit: Leste selvfølgelig ikke linken!
mp34567

feb. 2006
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=86283
Registrer deg for å skrive svar
Trådverktøy

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Opplysninger kundeservice John45 Datasikkerhet 3 4. mai 2015 07:48
Hvordan fjerne bilnummer i Sony Vegas? juLLeftw Annen IT 1 14. juni 2011 07:53
Hvordan finne ut opplysninger på flexuskort? grandiz Diskusjon 9 7. oktober 2010 19:36
Bilnummer - registreringsnummer? aphex Diskusjon 4 19. mai 2006 22:20